Foutje gewoon. Doorlopen allemaal. Israel met hun hoogtechnologische wapens maakt wel erg veel 'foutjes'. Maar bij de usual suspects hier is er nul verontwaardiging. Kan gebeuren.quote:Negen kinderen van artsenechtpaar gedood bij Israëlische raketaanval Gaza
Bij een Israëlische aanval op de stad Khan Younis in het zuiden van Gaza zijn negen kinderen van een artsenechtpaar gedood. Hun 11-jarige zoon heeft als enige van de kinderen de aanval overleefd, maar zijn toestand is kritiek. Ook de vader raakte zwaargewond.
De moeder, kinderarts Alaa al-Najjar, was aan het werk in het Nasser-ziekenhuis tijdens de aanval. Ze was net door haar man afgezet op haar werk, maar rende terug naar huis na het bombardement.
Reddingswerkers haalden later de negen verkoolde lichamen van haar kinderen onder het puin van het huis vandaan. Zij waren tussen de zeven maanden en twaalf jaar oud.
Het Israëlische leger zegt dat de aanval was gericht tegen "een aantal verdachten in een nabijgelegen gebouw" en beschrijft Khan Younis als een "gevaarlijk oorlogsgebied". Het leger zegt de dood van onschuldige burgers te onderzoeken, maar in de praktijk komt van dergelijk onderzoek nauwelijks iets terecht.
Oepsie, ich habe es nicht gewurst.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ga jij het dan pas toegeven en zeggen van ja haha sorry he dat had ik toch eerder moeten zeggen. Oepsie.
In oorlogsrecht dient Israel zelf deze mensen humanitair te helpen. Waarom wil je dat andere landen dat gaan doen?quote:Op zondag 25 mei 2025 19:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Voorlopig zitten de mensen gewoon opgesloten in Gaza.
Ik zou willen dat landen in de regio, zoals bijv Egypte, ze humanitaire opvangt. De mensen die willen dan.
Dat kun je vinden. Dat we daar op moeten letten.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De aanloop tot etnische zuivering lijkt wel in de maak. Door een totale vernietiging van infrastructuur, woningen, gebouwen, landbouw, begraafplaatsen etc. Het gebied is onbewoonbaar gemaakt. Dat de laatste fase nog niet heeft plaatsgevonden betekent niet dat we de aanloop er naar toe moeten negeren
Welke autoriteit moet volgens jou gaan bepalen of daar wél sprake van is?quote:Op zondag 25 mei 2025 19:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kun je vinden. Dat we daar op moeten letten.
Maar op dit moment is er dus geen enkele sprake van etnische zuiveringen.
Het is dan ook heel raar als mensen nu al roepen dat Israël dat gebied etnisch zuivert. Daar is namelijk helemaal geen sprake van.
Zolang ze in Gaza zitten, zitten ze in Gaza.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Welke autoriteit moet volgens jou gaan bepalen of daar wél sprake van is?
Waarom vangt Nederland vluchtelingen op? Uit zeer verre landen zelfs? Werkt Nederland mee aan deportatie uit Oekraïne of Syrië van bewoners? Heeft Egypte dan geen greintje verantwoordelijkheid?quote:Op zondag 25 mei 2025 19:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In oorlogsrecht dient Israel zelf deze mensen humanitair te helpen. Waarom wil je dat andere landen dat gaan doen?
De VN.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Iig een autoriteit die volgens Taqiyya niet verplicht hoeft te liegen vanuit de religie, dus dan zeker niet Hamasquote:Op zondag 25 mei 2025 19:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Slap staaltje whataboutism in plaats van Israel op hun verantwoordelijkheid te wijzen.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:15 schreef Homey het volgende:
[..]
Waarom vangt Nederland vluchtelingen op? Uit zeer verre landen zelfs? Werkt Nederland mee aan deportatie uit Oekraïne of Syrië van bewoners? Heeft Egypte dan geen greintje verantwoordelijkheid?
Ach ja, vijftigduizend dode lijken liggen er in Gaza. Prima joh.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang ze in Gaza zitten, zitten ze in Gaza.
Zo moeilijk is dat niet.
Denk dat je aan het verkeerde adres bent wanneer je denkt dat het Egypte ene f*ck kan schelenquote:Op zondag 25 mei 2025 19:15 schreef Homey het volgende:
[..]
Waarom vangt Nederland vluchtelingen op? Uit zeer verre landen zelfs? Werkt Nederland mee aan deportatie uit Oekraïne of Syrië van bewoners? Heeft Egypte dan geen greintje verantwoordelijkheid?
Er is daar een oorlog. Mensen willen vluchten. Maar als ze vluchten is het volgens sommigen meteen ethnic cleansing.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Slap staaltje whataboutism in plaats van Israel op hun verantwoordelijkheid te wijzen.
Het je het anders verwacht na 7 oktober? Het is daar oorlog.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ach ja, vijftigduizend dode lijken liggen er in Gaza. Prima joh.
Ik snap echt niet dat jij dat zegt. Ik had je toch hoger ingeschat, zeg ik eerlijk.
Eens met de rest van je betoog. Maar dit lijkt me wel een dingetje. Wie zijn we in het geval van Israël aan het steunen? De Israeliërs lijken er in elk geval geen zin in te hebben:quote:Op zondag 25 mei 2025 19:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je wat het voordeel is van een democratisch land?
Dat er iedere zoveel jaar een andere regering komt te zitten. Die een ander beleid kan voeren. Anders dan Hamas, waarbij geldt 'eens gekozen blijft gekozen'.
Netanyahu moet nog maar afwachten of zijn kabinet overeind blijft bij de Israëlische verkiezingen volgend jaar.
En het is prima om ook kritiek te hebben op bondgenoten. Om ze aan te spreken als er dingen niet goed gaan.
Maar dat je ze steunt als ze aangevallen worden, lijkt mij volstrekt normaal.
quote:Consistent with the network’s recent polling, a large majority, 68%, supported signing a hostage deal with Hamas even if it meant ending the war against the terror group, while just 22% supported continued fighting in Gaza and 10% said they didn’t know.
Bovendien kun je je afvragen of Israël Netanyahu wel onze bondgenoot wil zijn gezien wij die steun niet terugkrijgen in het geval van Rusland/Oekraïne.quote:According to the poll, 60% of the public thinks Netanyahu should resign as prime minister, compared to 31% who think he should stay in his post and 9% who are unsure. Among coalition voters, 24% think he should resign; among opposition voters, 94% think he should resign.
Je bent moderator van POL toch? Dan sta je toch voor recht en dan in dit geval oorlogsrecht?quote:Op zondag 25 mei 2025 19:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Het je het anders verwacht na 7 oktober? Het is daar oorlog.
Dan krijg je volgend jaar een heel ander kabinet.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Eens met de rest van je betoog. Maar dit lijkt me wel een dingetje. Wie zijn we in het geval van Israël aan het steunen? De Israeliërs lijken er in elk geval geen zin in te hebben:
[..]
[..]
Bovendien kun je je afvragen of Israël wel onze bondgenoot wil zijn gezien wij die steun niet terugkrijgen in het geval van Rusland/Oekraïne.
Levende lijken had ook wel ietwat raar geweestquote:Op zondag 25 mei 2025 19:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ach ja, vijftigduizend dode lijken liggen er in Gaza. Prima joh.
Ik snap echt niet dat jij dat zegt. Ik had je toch hoger ingeschat, zeg ik eerlijk.
Ja. Dat de onschuldige mensen opvang in de regio zouden moeten kunnen zoeken. De oorlogsvluchtelingen, die niets met Hamas van doen hebben.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je bent moderator van POL toch? Dan sta je toch voor recht en dan in dit geval oorlogsrecht?
Ja dat zou wel fijn zijn maar ben je dan nu niet aan het cherrypicken? Wat over de dingen waaraan Israel zich dient te houden? Zoals humanitaire hulp verlenen en zo min mogelijk burgerslachtoffers veroorzaken?quote:Op zondag 25 mei 2025 19:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat de onschuldige mensen opvang in de regio zouden moeten kunnen zoeken. De oorlogsvluchtelingen.
Is dat zo? De regering lijkt geen mandaat te hebben onder de bevolking, waarom doen ze daar niks mee?quote:Op zondag 25 mei 2025 19:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan krijg je volgend jaar een heel ander kabinet.
Zo werk dat in een democratie. Toch, hoop ik?
Daar lijken ze niet veel mee te doen.quote:En dat je ze aanspreekt op de dingen die ze in jouw ogen fout doen, dat is ook volstrekt normaal.
Gezien ze Netanyahu actief onze belangen ondermijnt denk ik niet dat het daaraan ligt.quote:Over de uitblijvende steun voor Oekraïne heb ik ook zo mijn gedachten. Vind dat niet netjes van een bondgenoot. Maar kan me ook voorstellen dat ze nu iets anders aan hun hoofd hebben.
Zou het prima vinden als ze deze oorlog stoppen. Daar niet van. Maar ik ben geen Israeli.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Is dat zo? De regering lijkt geen mandaat te hebben onder de bevolking, waarom doen ze daar niks mee?
Oorlog voeren zonder mandaat van de bevolking vind ik geen klein dingetje in een democratie.
[..]
Ik kan het bericht zo snel niet vinden maar tienduizenden hebben Gaza kunnen verlaten. Dat is veel minder dan het aantal mensen dat wil vluchten, alleen geen 1 is weer eens BS. Je ging met die zogenaamd niet bestaande gaarkeukens ook al zo lekker...quote:Op zondag 25 mei 2025 19:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is daar een oorlog. Mensen willen vluchten. Maar als ze vluchten is het volgens sommigen meteen ethnic cleansing.
Ondertussen wil geen enkel buurland ook maar 1 Gazaanse familie opvangen.
Die hele situatie is fucked op.
Wat fijn voor deze mensen. Super!quote:Op zondag 25 mei 2025 19:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan het bericht zo snel niet vinden maar tienduizenden hebben Gaza kunnen verlaten. Dat is veel minder dan het aantal mensen dat wil vluchten, alleen geen 1 is weer eens BS. Je ging met die zogenaamd niet bestaande gaarkeukens ook al zo lekker...
Geen schande. Wel zonde.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het schijnt dat Fleurop in Gaza een aparte tak heeft voor bosjes dankbaarheidsbloemen richting Israël. Dat ze er geen gebruik van maken is inderdaad een schande.
quote:Op zondag 25 mei 2025 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat fijn voor deze mensen. Super!
Waar zijn ze heen gegaan?
Zou goed zijn als andere mensen ook opvang in de regio zouden kunnen krijgen. Als ze willen hè.
Egypte heeft een afspraak met de VS. Om de belangen van de VS (en Israël) te steunen. 1,3 miljard per jaar. Controleer die grens. Dat is je al eerder verteld alleen het bevalt je niet. Je kan wel blijven wijzen naar Egypte, dat zij maar even twee miljoen inwoners parmenent erbij moet nemen terwijl het daar al instabiel is. Het is mesjogge dat je alleen naar anderen wil wijzen en de beul volledig negeertquote:Op zondag 25 mei 2025 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat fijn voor deze mensen. Super!
Waar zijn ze heen gegaan?
Zou goed zijn als andere mensen ook opvang in de regio zouden kunnen krijgen. Als ze willen hè.
Voor mij hoeft dat niet perse Egypte te zijn hoor.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Egypte heeft een afspraak met de VS. Om de belangen van de VS (en Israël) te steunen. 1,3 miljard per jaar. Controleer die grens. Dat is je al eerder verteld alleen het bevalt je niet. Je kan wel blijven wijzen naar Egypte, dat zij maar even twee miljoen inwoners parmenent erbij moet nemen terwijl het daar al instabiel is. Het is mesjogge dat je alleen naar anderen wil wijzen en de beul volledig negeert
Men vergeet ook wel eens hoe sterk de band tussen de VS en Egypte is. Sinds 78 hebben ze sterke militaire betrekkingen.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Egypte heeft een afspraak met de VS. Om de belangen van de VS (en Israël) te steunen. 1,3 miljard per jaar. Controleer die grens. Dat is je al eerder verteld alleen het bevalt je niet. Je kan wel blijven wijzen naar Egypte, dat zij maar even twee miljoen inwoners parmenent erbij moet nemen terwijl het daar al instabiel is. Het is mesjogge dat je alleen naar anderen wil wijzen en de beul volledig negeert
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |