Prima muurtje ditquote:Op zondag 25 mei 2025 12:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Op naar de Poggio voor een sterke kopgroep.
Een van de zeer zeldzame keren dat Kramer in zijn prime werd verslagen op de 5K. En de week erna pakte Kramer hem terug. Mooi stukje sporthistoriequote:
Ik denk eerlijk gezegd van niet. de sterkste ploegen willen de sterkste renners mee.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hopelijk rijdt niemand weg voor de klim.
Ja dit gaat helemaal fout voor UAE. Ze hadden beter Vine in die kopgroep kunnen hebben.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:01 schreef Faraday01 het volgende:
Arrieta zit mee, wie gaat er dan nog op kop rijden
Groep Tiberi komt zo terug en daar zitten 4 uae rennersquote:Op zondag 25 mei 2025 13:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ja dit gaat helemaal fout voor UAE. Ze hadden beter Vine in die kopgroep kunnen hebben.
Rubio en Pellizzari zijn wel twijfelgevalletjes, die moet je eigenlijk ook geen 10 minuten geven.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Geen klassementsrenner mee gesprongen zo te zien
UAE zal vandaag wel wat meer energie in de achtervolging moeten stoppenquote:Op zondag 25 mei 2025 13:07 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Rubio en Pellizzari zijn wel twijfelgevalletjes, die moet je eigenlijk ook geen 10 minuten geven.
Misschien wordt een van hen wel de nieuwe Arroyo.
Dacht dat het iemand anders was van die ploegquote:Op zondag 25 mei 2025 13:04 schreef Halcon het volgende:
Gaat Meintjes zich straks weer terug laten zakken?
Misschien dat PCS dan weer aan het testen is of andere sites hun data overtikken.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:09 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dacht dat het iemand anders was van die ploeg
Kan, maar hij leek sowieso wel. Was volgens mij Busatto, ook niet al te groot of breedquote:Op zondag 25 mei 2025 13:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien dat PCS dan weer aan het testen is of andere sites hun data overtikken.
Astana houden ze toch niet bij. Van Cofidis zit er niemand bij in elk geval. Niet dat Leemreize veel uit gaat richten in deze groep...quote:Op zondag 25 mei 2025 13:20 schreef Faraday01 het volgende:
Picnic heeft alleen Leemrijze mee, Astana zit met 4 man mee. Ach ach Picnic
Ik zou Rubio geen 6 minuten voorsprong in klassement gevenquote:Op zondag 25 mei 2025 13:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Geen gevaarlijke mannen mee; dit is ideale situatie om de kopgroep 10 minuten cadeau te geven.
Rubio.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Geen gevaarlijke mannen mee; dit is ideale situatie om de kopgroep 10 minuten cadeau te geven.
Ik zie UAE nog wel vol gaan rijden daar.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
Als UAE dat gat gaat terug brengen tot 2 minuten op die berg dan word ik woedend.
Op deze manier lok je wel ploegen uit om straks te gaan rijden na de top. We kijken naar Doug Ryder, al zal er daar wel niet meer veel van bij zitten.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
UAE is echt een non ploeg. Dan straks de ritzege weer weg gaan geven aan de GC renners.
Ik ben vooral bang dat Ineos in die vallei ineens gaat rijden. Doug heeft het team niet echt. En Pidcock was ook rotslecht eergisteren.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op deze manier lok je wel ploegen uit om straks te gaan rijden na de top. We kijken naar Doug Ryder, al zal er daar wel niet meer veel van bij zitten.
Grapje poultjesgewijs. Ineos is inderdaad de enige ploeg die deze koers het kijken waard maakt.quote:
Ook maar uit arren moede.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:34 schreef Koffieplanter het volgende:
INEOS is de enige ploeg met ballen in deze race.
EF zou dit ook kunnen doen, maar die hebben Steinhauser nog.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Grapje poultjesgewijs. Ineos is inderdaad de enige ploeg die deze koers het kijken waard maakt.
Heeft dit als prof nog nooit laten zien, maar ik neem aan dat we ook dit normaal moeten vinden.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:45 schreef Aguero het volgende:
Del Toro is hilarisch sterk![]()
Zit gewoon rustig om zich heen te kijken
Ik wacht nog even op de derde week.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Heeft dit als prof nog nooit laten zien, maar ik neem aan dat we ook dit normaal moeten vinden.
Alleen als de schansspringer slecht is en je hem definitief uit kunt schakelen. Dat hadden ze natuurlijk al wel veel eerder moeten doen.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:45 schreef Mansjester het volgende:
Zouden jullie als jullie UAE waren het ook dichtrijden? Lijkt rare move?
UAE kennende gaat hij alleen maar beter worden.quote:
Ik zou stoppen als Ineos, hiermee brand je alleen je kopmannen maar op met het parcours wat eraan komtquote:Op zondag 25 mei 2025 14:48 schreef Koffieplanter het volgende:
Toch fijn dat UAE het werk voor Primoz Kopecky weer even oplost.
De week waarin hij tien minuten verliestquote:Op zondag 25 mei 2025 14:48 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De week waarin hij 4 etappes gaat winnen bedoel je?
Hmm das wel te weinig voor die afstand. Wellicht zit ik verkeerd maar dit lijkt me ook niet een groepje wat er in de afdalen nog wat tijd bij pakt.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:48 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Carapaz heeft Steinhauser. En dat is het.
Ja een soort Contador toen met Armstrong in het team. Verreweg de beste maar de macht ligt niet bij hem.quote:
Dat zou wel extreem grappig zijnquote:Op zondag 25 mei 2025 14:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Je hoopt toch dat Roglic UAE in de derde week oprolt na al deze disasterclasses.
De gedenkwaardige top 10?quote:
Een Froome-iaanse raid op de Finestre zou heel grappig zijn.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat zou wel extreem grappig zijn
De manier waarop Arensman dat gat dicht reed was toch ook sterk. Waarom zou je hem nu al offeren terwijl ze bijna gelijk staan in het klassement. Zeker als het weet dat hij meestal beter wordt richting de derde week.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:56 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
De gedenkwaardige top 10?
Ik denk dat Bernal gewoon stukken beter is dan ze verwacht hadden, en ja dan heeft het zin daarvoor te rijden.
Omdat ze anders met 2 in het peloton blijven of bijgehaald worden en dus ergens onder in de top 10 eindigen. Niet iemand offeren is de status quo handhaven. En Bernal lijkt tot noch toe bergop wel echt de betere van de 2.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De manier waarop Arensman dat gat dicht reed was toch ook sterk. Waarom zou je hem nu al offeren terwijl ze bijna gelijk staan in het klassement. Zeker als het weet dat hij meestal beter wordt richting de derde week.
Wellicht moet hij eens terugkijken hoe Contador dat destijds opgelost heeftquote:Op zondag 25 mei 2025 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja een soort Contador toen met Armstrong in het team. Verreweg de beste maar de macht ligt niet bij hem.
Leuk maar we gaan zo 25k op het vlakke rijden, behalve als de rest van de groep mee rijdt is het jezelf opblazenquote:Op zondag 25 mei 2025 15:03 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Omdat ze anders met 2 in het peloton blijven of bijgehaald worden en dus ergens onder in de top 10 eindigen. Niet iemand offeren is de status quo handhaven. En Bernal lijkt tot noch toe bergop wel echt de betere van de 2.
Voor de ultieme cringe op kop bij de achtervolgers. UAE tegen UAEquote:Op zondag 25 mei 2025 15:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat moet Arrieta nu doen?
Del Toro de berm inrijden.
Karsten heeft er zin in vandaag.
Tja dat parcours kenden ze van tevoren, dan moeten ze als INEOS het gewoon daar niet proberen.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Leuk maar we gaan zo 25k op het vlakke rijden, behalve als de rest van de groep mee rijdt is het jezelf opblazen
Ik denk dat de bedoeling was dat Tarling over de monte grappa zou komen maar dat hij daar niet goed genoeg voor was.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:09 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Tja dat parcours kenden ze van tevoren, dan moeten ze als INEOS het gewoon daar niet proberen.
Als men het probeert betekent dat dat ze mensen moeten offeren, anders is het sowieso bij voorbaat zinloos.
Stilstaan als het even kanquote:
De eeuwige volger Roglic? Vind er heel weinig aan.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Je hoopt toch dat Roglic UAE in de derde week oprolt na al deze disasterclasses.
Je wil wel dat er zo gekoerst wordt. Helaas had het sterkste team de kopman niet mee.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:10 schreef Chiappucci het volgende:
Thymen heeft weer een hoop krachten voor niets verspild.
Wielco zit er ook nog.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:32 schreef Chiappucci het volgende:
Wel bijzonder dat Lemmen mee mag springen met alleen Simon Yates van Visma in het peloton.
Een van de weinige sporten juist. Fysiek natuurlijk geen vergelijk met wielrennen, maar mentaal/tactisch staat het dan weer vele niveaus hoger.quote:
Boetiek zonder e?quote:Op zondag 25 mei 2025 15:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
I.t.t. veel mensen op FOK! weet Karsten gelukkig wel hoe je Botic uitspreekt.
Een bal over een netje meppen is geen sport.quote:Op zondag 25 mei 2025 15:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een van de weinige sporten juist. Fysiek natuurlijk geen vergelijk met wielrennen, maar mentaal/tactisch staat het dan weer vele niveaus hoger.
Balletje slaan is meer een campingsport toch?quote:Op zondag 25 mei 2025 15:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een van de weinige sporten juist. Fysiek natuurlijk geen vergelijk met wielrennen, maar mentaal/tactisch staat het dan weer vele niveaus hoger.
quote:Op zondag 25 mei 2025 15:48 schreef Slobeend het volgende:
De altijd mensonterend saaie teksten van Simon Yates.
De laatste keer dat Simon een mening had liep het niet zo goed af.quote:Simon Yates (Mitchelton-Scott) threw down the gauntlet with a vengeance in his pre-Giro d'Italia press conference, stating categorically that he is in top condition to win his second consecutive Grand Tour. If he was in his rivals' position, he said, "I would be scared, I’d be shitting myself."
Een week.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:06 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Hoe lang gaat die Mexicaan nog in z'n roze trui rondrijden?
Nogal ja. Ooit waren ze zo dominant, nu delen ze dit soort lullige speldenprikjes uit.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit is dan weer tamelijk armzalig van Ineos.
Perez Cuapio?quote:Op zondag 25 mei 2025 16:06 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Hoe lang gaat die Mexicaan nog in z'n roze trui rondrijden?
Gewoon maar even wachten, net zoals de vorige keren dat ze hem uit konden schakelen. Al is hij natuurlijk geen kandidaat als hij zo mokerslecht is.quote:
Carapaz koerst in zijn eentje leuker dan heel UAE bij elkaar.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De aanvallen van Carapaz zien er wel altijd heerlijk uit, ook als ie de rest voor geen meter kan lossen.
Geen 429 gram Boerenkool meerquote:Op zondag 25 mei 2025 16:16 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
De roog mist de food coach app.
Het is Pogacar die net wat te lang onder de zonnebank heeft gelegen.quote:
Het lijkt met dit niveau ook niet nodig.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:19 schreef Mansjester het volgende:
UAE had Roglic deze Giro echt al 34 keer de nek om kunnen draaien
Toen Landa op de eerste dag meteen uitviel was dat voor mij al klaar.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:19 schreef Pistolero het volgende:
FPCL-technisch vind ik het rijden van Isaac wel erg leuk. Arme @:Rellende_Rotscholier
Dat gaat nu toch wel gebeuren.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:19 schreef Mansjester het volgende:
UAE had Roglic deze Giro echt al 34 keer de nek om kunnen draaien
Die weet ook wel dat hij nog twee counters op Carapaz en Bernal nodig had, om definitief van Ayuso af te zijn.quote:
Daarvoor is de rustdag.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:20 schreef Aguero het volgende:
[..]
Het lijkt met dit niveau ook niet nodig.
Daar moet heel veel gebeuren op de rustdag.
Danny van Poppel vindt dit niet leukquote:Op zondag 25 mei 2025 16:21 schreef Koffieplanter het volgende:
Door deze teloorgang van Roglic is Lipowitz de enige overgebleven BORA die een beetje presteert dit jaar.
Spilak weet hoe je prepareert voor een week.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:24 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Relatief kort ritje met het bestelbusje vanuit Slovenië. Dat gaat helemaal goed komen.
quote:Op zondag 25 mei 2025 16:24 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit kan alleen in de koers, de mooiste en enige sport die er is.
Hadden het al beslist kunnen hebben als ze voor Del Toro gingen.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:25 schreef Chiappucci het volgende:
UAE rijdt weer rond met een stuitende arrogantie.
Een kleine TUE voor een Aderlassing moet altijd kunnen...quote:Op zondag 25 mei 2025 16:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Spilak weet hoe je prepareert voor een week.
Lange mouwen.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
Het lijkt met dit niveau ook niet nodig.
Daar moet heel veel gebeuren op de rustdag.
Denk je niet dat het peloton terug komt?quote:Op zondag 25 mei 2025 16:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Er komt een epische puntensprint aan tussen Bardet en Scaroni.
Dan sprinten ze toch alsnog?quote:Op zondag 25 mei 2025 16:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Denk je niet dat het peloton terug komt?
Hoezo zijn die er tegenwoordig al-tijd bij?quote:
Ik stel voor: nog minder koersen en nog vaker de vulkaan op.quote:
Gelost toen Carapaz aanviel.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:55 schreef Felagund het volgende:
Roglic pech of kan hij er gewoon niets van?
Georges gaat alleen naar schoolfeestenquote:Op zondag 25 mei 2025 16:55 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hoezo zijn die er tegenwoordig al-tijd bij?
Hebben die rennersvrouwen geen baan en moeten die kutkinderen niet naar school?
Welke koers gaat Tim Declercq winnen?quote:Op zondag 25 mei 2025 16:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Carlos Verona die een rit wint, mijn hemel.
quote:Op zondag 25 mei 2025 16:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Stukje ziekelijke obsessie.
Ik geef hem nog 2 minuten.quote:Op zondag 25 mei 2025 17:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heeft @:WAvanBuren al gevraagd of je haar zou doen?
Ik heb sterk de indruk dat de UAE een iets groter budget heeft voor wat sportwashing dan Israël.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Echt die motor voor pelotonOnbeschaamd
Maar dat waren (op het oog) geen zware valpartijen toch? Je had die in de gravelrit, bij de verkenning van de tijdrit en gisteren? Maar je weet het nooit..quote:Op zondag 25 mei 2025 19:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
Oei. Roglic onzeker voor rest van de Giro. Veel last van de valpartijen.
Als je drie keer valt lijkt de kans mij toch aanzienlijk dat je ergens pijn gaat hebben.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dat waren (op het oog) geen zware valpartijen toch? Je had die in de gravelrit, bij de verkenning van de tijdrit en gisteren? Maar je weet het nooit..
Zeker, maar bij Roglic moet hij meestal wel echt hard crashen voor het impact lijkt te hebbenquote:Op zondag 25 mei 2025 19:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je drie keer valt lijkt de kans mij toch aanzienlijk dat je ergens pijn gaat hebben.
Mwah, in die ene Giro die Carapaz won had hij blijkbaar ook veel last van een op het oog nietszeggend valpartijtje. Al had je daar ook het verhaal dat hij ziek was geworden, Primoz is altijd lastig te peilen.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zeker, maar bij Roglic moet hij meestal wel echt hard crashen voor het impact lijkt te hebben
Etappe van dinsdag zou eigenlijk voor UAE moeten bepalen voor wie ze gaan rijden. Met hun machtige ploeg zouden ze vanaf eerste col de boel kunnen dicteren. Als Ayuso dan als eerst lost is dat dan maar zo. Del Toro oogt bizar sterk op dit moment.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Maar voor het klassement wel jammer.
Een tweestrijd binnen UAE lijkt momenteel nog wel het meest aantrekkelijke scenario. Van Yates gaat het niet komen, Bernal staat al op grote achterstand. Misschien kan Carapaz nog verrassen of Gee nog wat extra aan de uitlaat hangen.
Maar ze hoeven toch helemaal niet te kiezen op dit moment?quote:Op zondag 25 mei 2025 19:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Etappe van dinsdag zou eigenlijk voor UAE moeten bepalen voor wie ze gaan rijden. Met hun machtige ploeg zouden ze vanaf eerste col de boel kunnen dicteren. Als Ayuso dan als eerst lost is dat dan maar zo. Del Toro oogt bizar sterk op dit moment.
Santa Barbara klim is ook gewoon bruut en dan volgt slotklim met vele kilometers aan 9 procent nog.
Je hebt met Carapaz en Yates wel renners die al een grote ronde hebben gewonnen en mogelijk een ultieme poging willen doen voor winst ipv een grote kans op het podium. Bij iemand als Gee is dat toch anders. Al moet je dan alsnog wel de benen hebben om het überhaupt te kunnen proberenquote:Op zondag 25 mei 2025 19:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Maar voor het klassement wel jammer.
Een tweestrijd binnen UAE lijkt momenteel nog wel het meest aantrekkelijke scenario. Van Yates gaat het niet komen, Bernal staat al op grote achterstand. Misschien kan Carapaz nog verrassen of Gee nog wat extra aan de uitlaat hangen.
Ik vraag me af of het erbij houden van Ayuso wel je kansen maximaliseren is. Je had vandaag nog een rijtje klassementsmannen uit kunnen schakelen toen Del Toro weg was met Carapaz, Bernal en Gee. Ayuso oogt zelf ook weer niet zo sterk dat ik zou zeggen dat hij de uitgesproken kopman is.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ze hoeven toch helemaal niet te kiezen op dit moment?
Hoe zou zoiets werken, een contractueel kopmanschap? Daar zitten in de praktijk toch zo veel haken en ogen aan, zoals je deze Giro ook al weer ziet, dat je dat toch onmogelijk kan laten vastleggen in een contract.quote:Op zondag 25 mei 2025 20:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Vandaag is duidelijk geworden dat ze bij de Emiraten óf niet het volledige vertrouwen hebben in de derde week van Del Toro, óf Ayuso contractueel het kopmanschap heeft afgedwongen. Daar gingen op jonge(re) leeftijd al verhalen over.
Dat weet ik niet, maar het is niet echt nieuw. Weet je zijn werken (lees: geen) op de Galibier vorig jaar nog? Dat krijgt plots een heel andere wending in de wetenschap dat Ayuso contractueel niet voor Pogacar hoeft te werken, waarover al jaren verhalen rondgaan.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:05 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hoe zou zoiets werken, een contractueel kopmanschap? Daar zitten in de praktijk toch zo veel haken en ogen aan, zoals je deze Giro ook al weer ziet, dat je dat toch onmogelijk kan laten vastleggen in een contract.
Stel dat Ayuso op een half uur had gestaan, had hij dan alsnog kunnen eisen dat de hele ploeg bij hem blijft en del Toro erin kon stikken? En wat als ze het niet doen, kan hij ze dan aanklagen of zijn contract verbreken ofzo?
Del Toro vs Carapaz of Del Toro en Ayuso vs Carapaz en een matig ogende Roglic (die uiteindelijk ook kraakte). Dan snap ik de keuze wel.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het erbij houden van Ayuso wel je kansen maximaliseren is. Je had vandaag nog een rijtje klassementsmannen uit kunnen schakelen toen Del Toro weg was met Carapaz, Bernal en Gee. Ayuso oogt zelf ook weer niet zo sterk dat ik zou zeggen dat hij de uitgesproken kopman is.
Maar Simon Yates was in het begin gelost toch? En die kon op het einde goed mee. Misschien was het nuttig geweest om die de nek om te draaien.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Del Toro vs Carapaz of Del Toro en Ayuso vs Carapaz en een matig ogende Roglic (die uiteindelijk ook kraakte). Dan snap ik de keuze wel.
Wel een mooi argument voor hem om er tussen uit te knijpen, want het wordt toch niks meer.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dat waren (op het oog) geen zware valpartijen toch? Je had die in de gravelrit, bij de verkenning van de tijdrit en gisteren? Maar je weet het nooit..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |