abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217771842
https://www.tubantia.nl/p(...)onderzoekt~a207b896/

Dit blijft toch ook een enorme kneuzenkermis :')
A mind with a heart of it's own
pi_217771847
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
waarom kunnen we niet meer buiten de dorpen bouwen voor jongeren ??

Hier:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)den-gebouwd-a4892667

In volgorde van minst belangrijk naar het belangrijkste:

Gebrek aan bouwgrond, gebrek aan stikstofruimte, eindeloze voorbereidingen, boze burgers (die eindeloos rechtszaken beginnen), geldnood, personeelstekort, ontbrekende infrastructuur (incl energie).

Let op, stikstof is dus maar 1 van de 7 en daarin zijn er 4 belangrijker dan dat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217771867
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:30 schreef DrMarten het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)onderzoekt~a207b896/

Dit blijft toch ook een enorme kneuzenkermis :')
Het verdwijnen van Van Meijeren is wel een verbetering.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 27 mei 2025 @ 19:33:16 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217771880
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)den-gebouwd-a4892667

In volgorde van minst belangrijk naar het belangrijkste:

Gebrek aan bouwgrond, gebrek aan stikstofruimte, eindeloze voorbereidingen, boze burgers (die eindeloos rechtszaken beginnen), geldnood, personeelstekort, ontbrekende infrastructuur (incl energie).

Let op, stikstof is dus maar 1 van de 7 en daarin zijn er 4 belangrijker dan dat.
allemaal smoezen, als het 40 jaar geleden kon, dan kan het nu ook

je wilt minder landbouw, ok dus ruimte voldoende , 2% voor woningbouw is voldoende

Ik ben zelf 7 keer opa ,binnenkort, maar vele Nederlandse jongeren zullen nooit vader of moeder worden, door deze stikstof smoezen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 27-05-2025 19:39:32 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217771963
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hou eens op met je opa vertelt. Het kan dus niet, juist omdat Nederland heel veel 50 jaar lang verkeerd heeft aangepakt. Als je dus iemand de schuld wil geven van de problemen van die 31 jarige, zijn dat de mensen die in de jaren 80 en 90 aan de macht waren en hen die daar op stemden (al deden die ook vooral wat hun tijdsgeest hun ingaf).

Zowel het stikstof-, het mest- als bijvoorbeeld het klimaatprobleem zijn al sinds de jaren 70 bekend.
  Moderator dinsdag 27 mei 2025 @ 19:40:46 #281
375570 crew  Cyan9
pi_217771997
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je wilt minder landbouw, ok dus ruimte voldoende , 2% voor woningbouw is voldoende
[ afbeelding ]
Het is nu wel klaar met het constant opnieuw posten van dezelfde plaatjes en uitspraken. Je bent vaak genoeg gewaarschuwd.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 20:00:14 #282
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217772264
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 19:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hou eens op met je opa vertelt. Het kan dus niet, juist omdat Nederland heel veel 50 jaar lang verkeerd heeft aangepakt. Als je dus iemand de schuld wil geven van de problemen van die 31 jarige, zijn dat de mensen die in de jaren 80 en 90 aan de macht waren en hen die daar op stemden (al deden die ook vooral wat hun tijdsgeest hun ingaf).

Zowel het stikstof-, het mest- als bijvoorbeeld het klimaatprobleem zijn al sinds de jaren 70 bekend.
Maar ik begrijp jullie niet, dit is meer jullie probleem dan mijn probleem, mijn kinderen hebben alle drie een prachtige koopwoning en alle drie twee kinderen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217772306
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar ik begrijp jullie niet, dit is meer jullie probleem dan mijn probleem, mijn kinderen hebben alle drie een prachtige koopwoning en alle drie twee kinderen
Daarom willen wij het probleem oplossen ipv negeren. Dat negeren is 50 jaar lang fout gegaan.

Lees dit rapport maar: https://www.naturalis.nl/over-ons/biodiversiteit/statusrapport
Let op: kan sombere buien en neerslachtigheid veroorzaken.
pi_217772688
Kijk Kamer, zo doe je dat, zo pak je Hongarije aan: https://www.nd.nl/varia/v(...)eroordeelt-hongarije

Veldkamp is lekkerop dreef geraakt, met hem als partijleider zou NSC nog wat kunnen worden.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 20:33:33 #285
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217772709
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daarom willen wij het probleem oplossen ipv negeren. Dat negeren is 50 jaar lang fout gegaan.

klopt

maar dan moet de overheid wel doen wat MOB voorstelt , dan kan ze rechtszaken voorkomen en kan de stikstof waanzin crisis eraf

Het is zo simpel
pi_217772746
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt

maar dan moet de overheid wel doen wat MOB voorstelt , dan kan ze rechtszaken voorkomen en kan de stikstof waanzin crisis eraf

Het is zo simpel
Ze hoeven niet eens te doen wat MOB voor stelt, luisteren naar de medeoverheden (provincies met hun plannen) of eigen adviseurs (https://www.nd.nl/nieuws/(...)ze-landbouweconoom-h) of zelfs 40 jaar oude eigen rapporten (https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-aanwees-2-a4134647) is voldoende.

MOB en Vollenbroek zijn in feite irrelevant.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 20:38:02 #287
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217772756
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hoeven niet eens te doen wat MOB voor stelt, luisteren naar de medeoverheden (provincies met hun plannen) of eigen adviseurs (https://www.nd.nl/nieuws/(...)ze-landbouweconoom-h) of zelfs 40 jaar oude eigen rapporten (https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-aanwees-2-a4134647) is voldoende.

MOB en Vollenbroek zijn in feite irrelevant.
nee dat is niet waar,, als MOB en rechtszaak aanspant dan ben je weer waar je was , keer op keer

quote:
De oplossing voor de crisis ligt al jaren voor de hand: de stikstofuitstoot moet omlaag. Aan de hand van verscheidene rapporten legt MOB uit hoe het kabinet dat kan bewerkstelligen. Zo bepleit MOB de "gehele dan wel gedeeltelijke sluiting van Tata Steel". Zo'n sluiting zou volgens MOB gepaard moeten gaan met "nieuwe werkgelegenheid en ruimte voor huizen". Ook andere industriële uitstoters zouden minder stikstof moeten uitstoten.

Daarnaast moet het aantal vliegbewegingen bij Schiphol fors omlaag, en wordt het vliegveld bij Rotterdam gesloten als het aan MOB ligt. De maximumsnelheid op snelwegen wordt 's nachts verlaagd naar 100 kilometer per uur. Elektrificatie van het wegverkeer en invoering van rekeningrijden moeten tot een verdere daling van de stikstofuitstoot leiden.

MOB wil dat de overheid stopt met het verstrekken van nieuwe vergunningen voor de intensieve veehouderij. Om de acute problemen met de schietbanen van defensie op de Veluwe op te lossen, moet de eenden- en kalversector op de Veluwe worden opgeheven.

"Het is MOB niet te doen is om de bouw stil te leggen, wel om de natuur te redden", legt de organisatie uit. Het is daarbij onvermijdelijk dat de industrie, de veesector en het verkeer minder gaan uitstoten. "Heel veel mensen zouden blij zijn met minder vliegtuiglawaai en ongezonde uitstoot."
pi_217772804
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is niet waar,, als MOB en rechtszaak aanspant dan ben je weer waar je was , keer op keer
[..]

Dat heeft helemaal niks met MOB te maken, maar met gebrek aan beleid. In de tijd aan het eind van Rutte IV dat er wel even beleid was, verloor MOB haar rechtszaken.

En MOB heeft niet meer kennis dan het ministerie. Het probleem is de minister die het niet wil oplossen. Want het verkopen van minder landbouwgif door de financiers van de BBB is erger dan jongeren die geen huis kunnen krijgen.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 20:44:05 #289
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217772826
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat heeft helemaal niks met MOB te maken, maar met gebrek aan beleid. In de tijd aan het eind van Rutte IV dat er wel even beleid was, verloor MOB haar rechtszaken.
MOB weet nu wat ze aangaat , ik denk dat Vollebroek in de loop der tijd veel gehaaider is geworden
  dinsdag 27 mei 2025 @ 20:45:24 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217772841
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

En MOB heeft niet meer kennis dan het ministerie. Het probleem is de minister die het niet wil oplossen. Want het verkopen van minder landbouwgif door de financiers van de BBB is erger dan jongeren die geen huis kunnen krijgen.
landbouw gif ,zoals jij het noemt is biologisch afbreekbare gewas bescherming en dat is niet de oorzaak van de wooncrisis

Je weet veel te weinig van land en tuinbouw om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen
pi_217772870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
MOB weet nu wat ze aangaat , ik denk dat Vollebroek in de loop der tijd veel gehaaider is geworden
Het heeft niks met MOB te maken. Sterker: Vollenbroek wil zijn rechtszaken verliezen als dat betekent dat er beleid is. Je moet eens ophouden MOB zo groot te maken, ze zijn vrij irrelevant. De enige relevantie is: wil het kabinet het probleem oplossen, of blijft het doen alsof je het vooruit kunt schuiven zoals de laatste 50 jaar is gebeurd. Daarmee steeds groter wordend. Wat dat betreft is het net een sneeuwbol die je voor je uit rolt. En Wiersma blijft graag rollen.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 20:48:55 #292
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217772880
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het heeft niks met MOB te maken. Sterker: Vollenbroek wil zijn rechtszaken verliezen als dat betekent dat er beleid is. Je moet eens ophouden MOB zo groot te maken, ze zijn vrij irrelevant. De enige relevantie is: wil het kabinet het probleem oplossen, of blijft het doen alsof je het vooruit kunt schuiven zoals de laatste 50 jaar is gebeurd. Daarmee steeds groter wordend. Wat dat betreft is het net een sneeuwbol die je voor je uit rolt. En Wiersma blijft graag rollen.
wat denk jij dat de oplossing is dan ??

1000 veehouders ontmantelen ??

wat zou Wiersma moeten doen volgens jou ??
pi_217772918
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
landbouw gif ,zoals jij het noemt is biologisch afbreekbare gewas bescherming en dat is niet de oorzaak van de wooncrisis

Je weet veel te weinig van land en tuinbouw om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen
De sponsors van de BBB verkopen hun ziekmakende gif en dat is de reden van het bestaan van BBB. Omdat het gif verboden dreigde te worden.

https://www.ahealthylife.(...)estrijdingsmiddelen/

En ja, de zogenaamd afbreekbare bestrijdingsmiddelen die je 40 jaar na laatste gebruik nog terug kunt vinden, zijn 1 van de oorzaken van de problemen met de waterkwaliteit. Het probleem dat inmiddels groter is dan de stikstofcrisis.
pi_217772933
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat denk jij dat de oplossing is dan ??

1000 veehouders ontmantelen ??

wat zou Wiersma moeten doen volgens jou ??
Ieder bedrijf een eigen stikstofgrens opleggen en die bedrijven zelf laten bepalen of ze daar aan kunnen voldoen (zo niet, kunnen ze met compensatie stoppen of verplaatsen) en hoe ze daar aan gaan voldoen. Simpel, effectief, betrekkelijk goedkoop en laat iedere ondernemer zijn vrijheid houden. Is wat alle landbouweconomen ook voorstellen.

Leg ze net als in Denemarken gelijk ook andere vervuilingsgrenzen op, zoals die van landbouwgif.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 20:54:20 #295
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217772945
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
De sponsors van de BBB verkopen hun ziekmakende gif en dat is de reden van het bestaan van BBB. Omdat het gif verboden dreigde te worden.

https://www.ahealthylife.(...)estrijdingsmiddelen/

En ja, de zogenaamd afbreekbare bestrijdingsmiddelen die je 40 jaar na laatste gebruik nog terug kunt vinden, zijn 1 van de oorzaken van de problemen met de waterkwaliteit. Het probleem dat inmiddels groter is dan de stikstofcrisis.
zonder gewas bescherming dan moet de land- en tuinbouw stoppen

de consument die is niet zo dol op appels die rot zijn van binnen en zachte peren die noodrijp zijn of kersen die zacht zijn
pi_217772962
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zonder gewas bescherming dan moet de land- en tuinbouw stoppen

de consument die is niet zo dol op appels die rot zijn van binnen en zachte peren die noodrijp zijn of kersen die zacht zijn
Dat is dus onzin: https://www.brabantsemili(...)s-gangbare-landbouw/

Je 'kennis' over landbouw komt duidelijk niet van de laatste 15 jaar.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 20:56:09 #297
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217772967
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ieder bedrijf een eigen stikstofgrens opleggen en die bedrijven zelf laten bepalen of ze daar aan kunnen voldoen (zo niet, kunnen ze met compensatie stoppen of verplaatsen) en hoe ze daar aan gaan voldoen. Simpel, effectief, betrekkelijk goedkoop en laat iedere ondernemer zijn vrijheid houden. Is wat alle landbouweconomen ook voorstellen.

Leg ze net als in Denemarken gelijk ook andere vervuilingsgrenzen op, zoals die van landbouwgif.
o ja en dan zal vollebroek niet meer procederen ??
, die wil resultaat , en alleen met resultaat gaat het stikstof slot weg
pi_217772982
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
o ja en dan zal vollebroek niet meer procederen ??
, die wil resultaat , en alleen met resultaat gaat het stikstof slot weg
Dan mag Vollebroek nog procederen, maar dan gaat hij zijn rechtszaken verliezen. Maar hij stopt dan, inderdaad. De rechtszaken zijn een middel, geen doel.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 21:01:33 #299
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217773013
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 20:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan mag Vollebroek nog procederen, maar dan gaat hij zijn rechtszaken verliezen. Maar hij stopt dan, inderdaad. De rechtszaken zijn een middel, geen doel.
de rechter zal oordelen , en ik zou maar doen wat vollebroek op zijn verlanglijst heeft staan dan stopt ie in ieder geval

geef de grootste brulaap iets te vertellen en het probleem is opgelost

tot nu toe is de politiek en de RVS steeds banger voor vollebroek , en dat weet jij ook wel
RVS is doodsbenauwd voor rechtszaken van hem

quote:
Rekenkundige ondergrens voor juridische toets naar Raad van State.
Het kabinet heeft besloten een voorlichtingsvraag bij de Raad van State (RvS) in te dienen over het instellen van een ondergrens van 1 mol/ha/jaar (mol per hectare per jaar) voor stikstofberekeningen.18 mrt 2025
RVS poept in de RVS broek
quote:
De Raad van State concludeert dat het verhogen van de stikstofgrens 'niet geringe risico's' met zich meebrengt.
In een advies over het voorstel om de 'rekenkundige ondergrens' te verhogen met een factor 200, noemt het adviesorgaan dit voorstel 'kwetsbaar'.
factor 200, van niet meetbaar naar nog steeds niet meetbaar

https://www.ipo.nl/media/(...)itieberekeningen.pdf

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 27-05-2025 21:06:45 ]
pi_217773074
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de rechter zal oordelen , en ik zou maar doen wat vollebroek op zijn verlanglijst heeft staan dan stopt ie in ieder geval

geef de grootste brulaap iets te vertellen en het probleem is opgelost

tot nu toe is de politiek en de RVS steeds banger voor vollebroek , en dat weet jij ook wel
RVS is doodsbenauwd voor rechtszaken van hem
[..]
RVS poept in de RVS broek
[..]
factor 200, van niet meetbaar naar nog steeds niet meetbaar
Je geeft duidelijk aan dat je er niets van begrijpt. Maar dit heeft allemaal niks te maken met angst voor Vollenbroek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')