abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 29 mei 2025 @ 10:15:52 #201
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_217785867
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 09:52 schreef franklop het volgende:

[..]
Oer lelijke vlag hebben ze natuurlijk
Kritiek prima, maar... spatiefouten tolereer ik niet.

Sorry @DeeBee
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:23:16 #202
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217785921
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Niet zo zielig doen. Hij kan intens zijn, maar dit is ook een ferme overdrijving.

Mensen mogen van jou niet eens met een Palestijnse vlag zwaaien, dus je draagt zelf ook wel enige verantwoordelijkheid voor het feit dat het steeds moeilijker is om op een normale manier met elkaar van mening te verschillen. Je zit zelf ook een paar meter diep in je loopgraaf en dat lokt bij anderen dan weer felle reacties uit, het probleem van deze hele discussie in een notendop.
Nou ja, in zoverre, toen ik laatst ongevraagd het debat weer werd ingesleurd heb ik niet het achterste van mijn tong laten zien. Ik ben als iemand die altijd meer pro-Israël is geweest, zeker in het begin van deze oorlog met 7 oktober nog vers in het geheugen, wel echt serieus geschrokken van de manier waarop ze nu hongersnood inzetten als methode om hun zin te krijgen. Dus in die zin snap ik de vlaggetjeszwaaiers wel. Alleen zou ik niet snel met ze meelopen omdat de vlag in kwestie op dit moment ook staat voor het antisemitische, ontvoerde mensen mishandelende, kindsoldaat inzettende Hamas. Het is een strijd van kwaad tegen kwaad geworden zonder legitieme winnaars.

Maar nu de publieke opinie zich zo massaal tegen Israël heeft gekeerd vrees ik wel nog meer voor het voortbestaan daarvan. Ik zou graag zien dat beide bevolkingsgroepen daar veilig kunnen wonen maar dat is nu verder weg dan ooit. Netanyahu is echt een ontzettende lul, daar kunnen we het in ieder geval over eens zijn. Volgens mij kan de toekomst van zijn eigen land hem niet eens meer wat schelen.
  Moderator donderdag 29 mei 2025 @ 10:34:15 #203
pi_217786024
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:23 schreef DecoAoreste het volgende:
Alleen zou ik niet snel met ze meelopen omdat de vlag in kwestie op dit moment ook staat voor het antisemitische, ontvoerde mensen mishandelende, kindsoldaat inzettende Hamas.
Kap hier eens mee. Daar staat die vlag helemaal niet voor.

quote:
Het is een strijd van kwaad tegen kwaad geworden zonder legitieme winnaars.
Het is een staat die een genocide aan het uitvoeren is (dit schijn je pas te mogen zeggen zodra een rechter het oordeel heeft geveld, maar we weten allemaal welk oordeel de geschiedenis gaat vellen) tegen een volk dat daarvan dus het slachtoffer is. Het stadium van kwaad tegen kwaad zijn we al héél lang voorbij.

quote:
Maar nu de publieke opinie zich zo massaal tegen Israël heeft gekeerd vrees ik wel nog meer voor het voortbestaan daarvan. Ik zou graag zien dat beide bevolkingsgroepen daar veilig kunnen wonen maar dat is nu verder weg dan ooit.
Dit kan anno nu echt op geen enkele manier meer je insteek zijn. Gaza is bijna volledig verwoest, de leiders van Israël spreken openlijk over etnische zuivering, zodra er een land bereid wordt gevonden om alle Gazanen op te vangen worden alle mensen daar verdreven en wordt Gaza permanent ingenomen, dit alles terwijl het geweld in de Westelijke Jordaanoever ook enorm is toegenomen en jij durft te beweren dat het voortbestaan van Israël in gevaar is? VoMy zou nu nog een paar verwensingen naar je hoofd gooien, maar het is toch krankzinnig om zelfs nu nog Israël als slachtoffer neer te willen zetten? Dystopisch is misschien wel een goede omschrijving.
  Moderator donderdag 29 mei 2025 @ 10:38:36 #204
pi_217786056
Het voortbestaan van Palestina staat op het spel, niet dat van Israël.

Eh goh, een draaiende publieke opinie (voor zover daar überhaupt sprake van is), zou dat misschien een reden hebben? :o
  Moderator donderdag 29 mei 2025 @ 10:39:07 #205
pi_217786061
Dit was nu echt alweer ruim voldoende internet voor vandaag.
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:39:15 #206
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217786062
quote:

[..]
Nou ja, in zoverre, toen ik laatst ongevraagd het debat weer werd ingesleurd heb ik niet het achterste van mijn tong laten zien. Ik ben als iemand die altijd meer pro-Israël is geweest, zeker in het begin van deze oorlog met 7 oktober nog vers in het geheugen, wel echt serieus geschrokken van de manier waarop ze nu hongersnood inzetten als methode om hun zin te krijgen. Dus in die zin snap ik de vlaggetjeszwaaiers wel. Alleen zou ik niet snel met ze meelopen omdat de vlag in kwestie op dit moment ook staat voor het antisemitische, ontvoerde mensen mishandelende, kindsoldaat inzettende Hamas. Het is een strijd van kwaad tegen kwaad geworden zonder legitieme winnaars.

Maar nu de publieke opinie zich zo massaal tegen Israël heeft gekeerd vrees ik wel nog meer voor het voortbestaan daarvan. Ik zou graag zien dat beide bevolkingsgroepen daar veilig kunnen wonen maar dat is nu verder weg dan ooit. Netanyahu is echt een ontzettende lul, daar kunnen we het in ieder geval over eens zijn. Volgens mij kan de toekomst van zijn eigen land hem niet eens meer wat schelen.
Ik lees dit met volstrekte verbijstering. Laten we vooropstellen dat je best pro-Israel mag zijn. Maar je hebt toch ergens een morele ondergrens? Ik weet eigenlijk niet hoe ik hier op moet reageren.

Dus laat ik het maar bij de prima post van R_R.
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:40:37 #207
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217786078
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het voortbestaan van Palestina staat op het spel, niet dat van Israël.

Eh goh, een draaiende publieke opinie (voor zover daar überhaupt sprake van is), zou dat misschien een reden hebben? :o
Zelfs de ChristenUnie is aan het draaien. Dan weet je dat er serieus iets aan de hand is.
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:42:04 #208
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217786093
En dat publieke opinie massaal is veranderd ja joh. Hoe zou dat komen na allerlei leugens over aanvallen op hulpkonvooien. Het niet toelaten van humanitaire hulp. Oh wacht, dan heb je nog Ben-Gvir en Smotrich die openlijk melden dat heel Gaza verwoest moet worden.

Doe dan niet een surprised pikachu-face dat de publieke opinie draait.
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:45:33 #209
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217786122
Zelfs Duitsland is gedraaid, waar enig kritiek op Israelische staat gelijk kon gesteld worden aan antisemitisme. Als zelfs zij draaien dan moet je echt wel even kritisch naar jezelf kijken waar je staat in dit verhaal.

Tot de Giro :W
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:48:37 #210
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217786151
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
En dat publieke opinie massaal is veranderd ja joh. Hoe zou dat komen na allerlei leugens over aanvallen op hulpkonvooien. Het niet toelaten van humanitaire hulp. Oh wacht, dan heb je nog Ben-Gvir en Smotrich die openlijk melden dat heel Gaza verwoest moet worden.

Doe dan niet een surprised pikachu-face dat de publieke opinie draait.
Ja ik zeg toch ook dat ik die dingen vreselijk vind, en dat ik begrijp dat mensen meeleven met de Palestijnen die hiervan het slachtoffer worden. Hoe is dat nou weer controversieel?

Zodra ik ook maar iets positiefs over Israël durf te zeggen, zelfs met de kanttekening dat Netanyahu een lul is, krijgt iedereen meteen zwarte vlekken voor de ogen.
pi_217786204
quote:

[..]

Ik sluit me maar aan bij de woorden van de anderen hier, anders heb ik straks echt een ban te pakken.
  donderdag 29 mei 2025 @ 10:55:33 #212
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217786218
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:48 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ja ik zeg toch ook dat ik die dingen vreselijk vind, en dat ik begrijp dat mensen meeleven met de Palestijnen die hiervan het slachtoffer worden. Hoe is dat nou weer controversieel?

Zodra ik ook maar iets positiefs over Israël durf te zeggen, zelfs met de kanttekening dat Netanyahu een lul is, krijgt iedereen meteen zwarte vlekken voor de ogen.
Ik ken je posthistorie niet. Ik weet niet wat je zegt over Israel dus ik ga je daar niet persoonlijk op aanvallen.

Wat ik in NWS/POL zie is dat elk vermoorde Palestijn met gejuich wordt ontvangen. Zelfs een aanval op hulpkonvooi wordt goedgepraat. Het is altijd weer de schuld van een ander. Ik ageer vooral tegen die groep, in NWS/POL doen zelfs sommige moderatoren eraan mee. Totale ontkenning, ook al worden ze doodgegooid met allerlei feiten, uitspraken van experts, uitspraken van rechtbanken dan nog blijven ze ontkennen dat er onnodig leed is. Uitspraken van ministers waarin ze gewoon toegeven dat ze genocidale praktijken willen uitvoeren worden genegeerd. Dat dit niet meer proportioneel is (dat was het een jaar geleden al niet meer maar soit) wordt nooit toegegeven.

Je ziet van mijlenver aankomen dat over een jaar of 7 een uitspraak ligt van hoge rechter dat dit genocide is. Gaan wij dan als land die WOII heeft meegemaakt en elke jaar bij dodenherdenking roepen dat we het nooit meer mogen meemaken niks doen? Hell, we staan het zelfs toe. We kijken toe. En dan straks een sorry? Dat is het?

Het leed moet nu stoppen. Hoe het verder moet weet ik ook niet maar dat is nu niet het belangrijkste.
  donderdag 29 mei 2025 @ 11:01:58 #213
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217786274
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ken je posthistorie niet. Ik weet niet wat je zegt over Israel dus ik ga je daar niet persoonlijk op aanvallen.

Wat ik in NWS/POL zie is dat elk vermoorde Palestijn met gejuich wordt ontvangen. Zelfs een aanval op hulpkonvooi wordt goedgepraat. Het is altijd weer de schuld van een ander. Ik ageer vooral tegen die groep, in NWS/POL doen zelfs sommige moderatoren eraan mee. Totale ontkenning, ook al worden ze doodgegooid met allerlei feiten, uitspraken van experts, uitspraken van rechtbanken dan nog blijven ze ontkennen dat er onnodig leed is. Uitspraken van ministers waarin ze gewoon toegeven dat ze genocidale praktijken willen uitvoeren worden genegeerd. Dat dit niet meer proportioneel is (dat was het een jaar geleden al niet meer maar soit) wordt nooit toegegeven.

Je ziet van mijlenver aankomen dat over een jaar of 7 een uitspraak ligt van hoge rechter dat dit genocide is. Gaan wij dan als land die WOII heeft meegemaakt en elke jaar bij dodenherdenking roepen dat we het nooit meer mogen meemaken niks doen? Hell, we staan het zelfs toe. We kijken toe. En dan straks een sorry? Dat is het?

Het leed moet nu stoppen. Hoe het verder moet weet ik ook niet maar dat is nu niet het belangrijkste.
Ja ik kom echt nooit in NWS en POL, dus geen idee hoe de sfeer daar precies is. Ik zit vooral in WLR waar elke keer dat Israël in het nieuws komt om het hardst wordt geschreeuwd hoe genocidaal het allemaal is. En misschien is dat ook wel zo. Het zou in ieder geval niet in me opkomen om te juichen om dode Palestijnen. Of om doden van welke bevolkingsgroep dan ook.

Mag ik dan naast medelijden met de gewone Palestijnen, die hier ook vast niet allemaal om gevraagd hebben maar in ieder geval hier in WLR meer dan genoeg steun krijgen, niet óók medelijden hebben met de gewone Israëliërs, die ook onmogelijk echt comfortabel kunnen leven daar nu én in de toekomst? Of krijg ik tot het einde der dagen gezeik als ik niet vanuit exact dezelfde invalshoek post als iedereen?
  donderdag 29 mei 2025 @ 11:13:05 #214
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217786361
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:01 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ja ik kom echt nooit in NWS en POL, dus geen idee hoe de sfeer daar precies is. Ik zit vooral in WLR waar elke keer dat Israël in het nieuws komt om het hardst wordt geschreeuwd hoe genocidaal het allemaal is. En misschien is dat ook wel zo. Het zou in ieder geval niet in me opkomen om te juichen om dode Palestijnen. Of om doden van welke bevolkingsgroep dan ook.

Mag ik dan naast medelijden met de gewone Palestijnen, die hier ook vast niet allemaal om gevraagd hebben maar in ieder geval hier in WLR meer dan genoeg steun krijgen, niet óók medelijden hebben met de gewone Israëliërs, die ook onmogelijk echt comfortabel kunnen leven daar nu én in de toekomst? Of krijg ik tot het einde der dagen gezeik als ik niet vanuit exact dezelfde invalshoek post als iedereen?
Je mag daar best aandacht voor vragen. Al denk ik dat dat op zich al een hele lange discussie gaat opleveren omdat men graag teruggaat naar de schuldvraag en van wie nou werkelijk al die stukjes land zijn. Het is een discussie die natuurlijk al tientallen jaren worden gevoerd. Maar of het gepast is om die discussie nu te voeren... Ik kan me voorstellen dat men verontwaardigd reageert als je nu perse dit wil bespreken.

Met huidige Israelische beleid hoef je deze discussie ook niet meer te voeren over een half jaar als heel Gaza vernietigd is. Dat moet je ook niet willen, nou ja sommige mensen wel...
  donderdag 29 mei 2025 @ 11:20:39 #215
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217786411
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je mag daar best aandacht voor vragen. Al denk ik dat dat op zich al een hele lange discussie gaat opleveren omdat men graag teruggaat naar de schuldvraag en van wie nou werkelijk al die stukjes land zijn. Het is een discussie die natuurlijk al tientallen jaren worden gevoerd. Maar of het gepast is om die discussie nu te voeren... Ik kan me voorstellen dat men verontwaardigd reageert als je nu perse dit wil bespreken.

Met huidige Israelische beleid hoef je deze discussie ook niet meer te voeren over een half jaar als heel Gaza vernietigd is. Dat moet je ook niet willen, nou ja sommige mensen wel...
Oké, ik snap je. Dank voor de toelichting.
pi_217790114
Hij zou nog wel eens van pas kunnen komen volgend seizoen.

Bekijk deze YouTube-video
  Moderator donderdag 29 mei 2025 @ 19:44:33 #217
pi_217790323
quote:
9s.gif Op donderdag 29 mei 2025 19:23 schreef wimderon het volgende:

Werelds.
pi_217790343
quote:

Drink nog een fles azijn leeg....

https://x.com/beeks_peter/status/1928077647390679064
pi_217790418
https://www.nu.nl/wielren(...)wijze-overleden.html

Mooie wielrenner was Ludo, veels te vroeg overleden :{

*RIP*
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 29 mei 2025 @ 19:55:19 #220
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217790440
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 19:53 schreef TLC het volgende:
https://www.nu.nl/wielren(...)wijze-overleden.html

Mooie wielrenner was Ludo, veels te vroeg overleden :{

*RIP*
Ik mis soms ook wel renners die koersen zonder helm en bril :@ Net als Pantani.
  Moderator donderdag 29 mei 2025 @ 21:14:52 #221
pi_217791592
Ik heb een vermoeden van bij Willem II.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:15:41 #222
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_217791608
quote:

Het archief levert altijd.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_217791670
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 07:28 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik vond het wel opmerkelijk dat ze zei dat gezondheid het allerbelangrijkste is. Waarom rookt ze dan en waarom is ze dan zo zwaar.
Je zal als boerin maar net de verkeerde tampon gebruiken... De criminelen van het menstruatiekapitaal!
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:23:33 #224
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217791739
Telstargoden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator donderdag 29 mei 2025 @ 21:39:50 #225
pi_217792023
Ronald Koeman jr. is net zo slecht als Ronald Koeman sr.

Dat schijtmazzel van Willem II, onvoorstelbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')