quote:Trump tegen Europese leiders en Zelenski: 'Poetin niet klaar om de oorlog te beëindigen'
Na zijn telefoongesprek met Vladimir Poetin heeft de Amerikaanse president Donald Trump aan Europese leiders en aan Volodimir Zelenski laten weten dat Rusland niet klaar is om de oorlog te beëindigen. Dat meldt The Wall Street Journal op basis van drie ingewijden.
Poetin zou namelijk het idee hebben dat hij de oorlog aan het winnen is. De mededeling van Donald Trump kwam er volgens The Wall Street Journal tijdens een telefoongesprek op maandag. Maandagochtend (plaatselijke tijd) had Trump ook een twee uur durend telefoongesprek met Poetin gehad.
Trump lijkt zo te erkennen wat de Oekraïense president Zelenski al veel langer claimt, namelijk dat Poetin geen vrede wil en alles doet om het vredesproces te vertragen. Trump daarentegen zei steeds te geloven dat het Kremlin wel de oorlog in Oekraïne wil beëindigen.
Het Witte Huis weigert commentaar te geven en verwijst naar de post van Trump maandag op Truth Social over zijn gesprek met Poetin. “De toon en de geest van het gesprek waren erg goed”, schreef hij. Hoewel Trump zich lijkt te hebben neergelegd bij het idee dat Poetin niet klaar is voor vrede, is hij niet bereid om te doen wat de Europeanen en de Oekraïense president Volodimir Zelenski vragen: de strijd tegen Rusland opvoeren.
Trump belde zondag - een dag voor zijn twee uur durende gesprek met Poetin - al met de Europese leiders. Hij gaf toen aan dat hij sancties zou kunnen opleggen als Poetin een staakt-het-vuren zou weigeren.
Nounounou wat een taalgebruik. Desalniettemin helemaal eens en een duimpje van mijquote:Op donderdag 22 mei 2025 19:38 schreef Seeburg54 het volgende:
Nou, verrassend.![]()
Poetin is een onbetrouwbare bloeddorstige rat, Trump is een domoor met een veel te grote bek.
Tja.
Mensen die daar opstaan struikelen meestal uit ramen. Kennelijk hebben Russen een onhandige motoriek.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:49 schreef Bocaj het volgende:
Is er nou binnen Rusland niet iemand die opstaat en zegt: Dit kan zo niet langer!!!
Er zijn er genoeg die dat geprobeerd hebben en die mochten meteen mee een cel in. Ze zitten waarschijnlijk nu nog vast.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:49 schreef Bocaj het volgende:
Is er nou binnen Rusland niet iemand die opstaat en zegt: Dit kan zo niet langer!!!
En waarom zouden we Trump moeten geloven?quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:33 schreef Bocaj het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)oorlog-te-beeindigen
[..]
quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nounounou wat een taalgebruik. Desalniettemin helemaal eens en een duimpje van mij
Die doden kunnen er ook nog wel bij...quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:07 schreef augurk2025 het volgende:
Dit oorlog blijft waarschijnlijk nog jaren voortduren met duizenden extra doden en als resultaat Rusland weer 3km grondgebied veroverd
Goh, wie had nou gedacht dat Rusland vertellen dat ze mogen houden wat ze veroveren, militaire hulp aan Oekraïne stopzetten en de schuld van de oorlog bij Zelensky leggen, niet de juiste strategie is.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:48 schreef Bocaj het volgende:
Nuja, Trump heeft in ieder geval een poging gewaagd en zal misschien wel blijven pushen.![]()
(Wat moet je anders met Poetin?!)
De Russische economie is nu helemaal ingericht op de oorlog, er is geen weg terug meer.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:49 schreef Bocaj het volgende:
Ja dit.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:38 schreef Seeburg54 het volgende:
Nou, verrassend.![]()
Poetin is een onbetrouwbare bloeddorstige rat, Trump is een domoor met een veel te grote bek.
Tja.
Spreek voor jezelfquote:Op donderdag 22 mei 2025 20:52 schreef Harvest89 het volgende:
Dan zullen wij de Oekraine maar moeten steunen.
Dat opstaan is eenmalig.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:49 schreef Bocaj het volgende:
En Rusland. Want geografisch zijn wij meer verwant met de Europeanen dan met die gasten die destijds Europa ontvluchtten. Met hele goede redenen hoor, begrijp me niet verkeerd.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:52 schreef Harvest89 het volgende:
Drones!quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:52 schreef Harvest89 het volgende:
Die zijn er heus wel maar de overgrote meerderheid staat vierkant achter hun grote leider. In Rusland wordt oorlog vaak nog als iets glorieus gezien.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:49 schreef Bocaj het volgende:
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Hier ook hoor.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:14 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Die zijn er heus wel maar de overgrote meerderheid staat vierkant achter hun grote leider. In Rusland wordt oorlog vaak nog als iets glorieus gezien.
Je wilt Rusland helpen?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En Rusland. Want geografisch zijn wij meer verwant met de Europeanen dan met die gasten die destijds Europa ontvluchtten. Met hele goede redenen hoor, begrijp me niet verkeerd.
Ik zou Trump wel een willen horen wat hij te zeggen had op de kritiek van de oorspronkelijke bewoners.
Denken jullie dat Trump zijn hoofd nederig zou buigen, zijn koffertje pakken en dan teruggaan naar Duitsland?
Welnee, tuurlijk niet.
Geef mij een reden waarom ik Amerika zou moeten vertrouwen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je wilt Rusland helpen?
Schenk je anders nog een roséwijntje in.
Vraagje.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je wilt Rusland helpen?
400 miljoen dollar zelfs.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geef mij een reden waarom ik Amerika zou moeten vertrouwen.
En vooral in deze tijd met een leider die openlijk handjeklap loopt te doen met een islamitisch land, zelfs een geschenk van ca vier miljoen aanneemt.
Wij zijn Europeanen. En wij hebben meer dan genoeg aan onze interne problemen (wetten, taal, gewoontes, tradities enz.).
Moeten we nu echt allemaal naar die geblondeerde wappie luisteren?
Amerka deed dat niet, Trump deed dat.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
400 miljoen dollar zelfs.
het is zeker een groot schandaal dat Amerika dat aanneemt.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:38 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar goed, het westen is uitgespeeld.
De volgende eeuwen zijn voor de sjeiken, de moslims enz.
Ja maar dan neem ik hem wel kwalijk dat hij gezegd heeft dat hij dat klusje wel even (binnen 1 dag) zou klaren. Dus Trump een veer in de anus lijkt me hier niet echt van toepassing. Ik ben wel met je eens dat het er stevig op lijkt dat hij echt een tering hekel aan oorlog heeft. Slecht voor de handel maar de achtergrond maakt me niet uit. Maar laat hem er dan ook echt iets aan doen, in zijn positie moet dat kunnen. Bully the Putin plz!quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:01 schreef -Deluzion- het volgende:
Iedereen zag toch al aankomen dat Rusland doorgaat tot Oekraïnes volledige capitulatie? Trump kan daar weinig aan veranderen maar hij is wel de enige die tenminste nog iets heeft geprobeerd.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:38 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar goed, het westen is uitgespeeld.
De volgende eeuwen zijn voor de sjeiken, de moslims enz.
Zichzelf voor lul zetten en veel schade en onduidelijkheid voor Oekraïne veroorzaakt. Voor de rest heeft hij niks bereikt volgens mij.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:01 schreef -Deluzion- het volgende:
Iedereen zag toch al aankomen dat Rusland doorgaat tot Oekraïnes volledige capitulatie? Trump kan daar weinig aan veranderen maar hij is wel de enige die tenminste nog iets heeft geprobeerd.
Yep, inmiddels kun je wel stellen dat Trump daar te licht over heeft gedacht.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:43 schreef Perox het volgende:
Ja maar dan neem ik hem wel kwalijk dat hij gezegd heeft dat hij dat klusje wel even (binnen 1 dag) zou klaren.
Ja, lachen man..quote:
Putin is een gepokte en gemazelde descundige wat betreft internationale betrekkingen\quote:Op donderdag 22 mei 2025 22:23 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Yep, inmiddels kun je wel stellen dat Trump daar te licht over heeft gedacht.
Putin valt niet te pijlen met mensenkennis.
Al schijnen ze wel uren aan de telefoon gezeten te hebben.
Waar moet je het over hebben al die uren?
Misschien heeft Putin nog eens aan Trump uitgelegd hoe het allemaal gekomen is zoals bij Tucker.
(Stukje geschiedenis van Rusland.)
Iedereen behalve Trump. En hij heeft helemaal niets serieus geprobeerd. Alles en alleen voor z'n eigen ego en zaken.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:01 schreef -Deluzion- het volgende:
until the last ukranian was geen meme.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:07 schreef augurk2025 het volgende:
Dit oorlog blijft waarschijnlijk nog jaren voortduren met duizenden extra doden en als resultaat Rusland weer 3km grondgebied veroverd
Ik denk Oekraine laten vallen. ( dat is niet hetzelfde ls wat ik wil, he?)quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:40 schreef suijkerbuijk het volgende:
Iets wat wij als wisten.
Komt Trump nu pas achter.
En nu Trump wat ga je doen?
Oekraïne support geven of laten vallen zodat de oorlog sneller voorbij zal gaan.
Om zijn land niet nog verder de afgrond in te helpen. Ook al zou deze oorlog vandaag nog stoppen dan nog gaat Rusland de gevolgen daarvan nog decennia ondervinden. Want alle sancties en de beschadigde banden met de rest van de wereld laten echt wel hun sporen na op de Russische economie. Want al het geld dat naar deze oorlog gaat moet ergens vandaan komen en kan niet in andere zaken geïnvesteerd worden. Dan hebben we het nog niet eens over het verlies aan manschappen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:35 schreef Nexum het volgende:
Tja, waarom zou Putin het opgeven? Hij kan deze strijd nog jaren voortzetten met als gevolg dat het Westen constant in een staat van paria en instabiliteit verkeerd. Als ik een autoritaire leider was die neo-Sovjet ambities had zou ik die oorlog ook niet beëindigen. Ben je mal.
Putin had deze oorlog al gewonnen het moment dat hij de Krim had geannexeerd.
Met woorden heeft het geen zin. Die persoon zal dan toch echt Poetin moeten laten vermoorden.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:49 schreef Bocaj het volgende:
Zelfs de video schetst een te positief beeld. Want Trump wil geen geld uitgeven voor Oekraïne.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Puppet regime is weer ijzersterk
Bekijk deze YouTube-video
De heer Poetin vermoorden heeft m.i. weinig zin.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:08 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Met woorden heeft het geen zin. Die persoon zal dan toch echt Poetin moeten laten vermoorden.
En dit baseer je op?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:22 schreef Scjvb het volgende:
[..]
De heer Poetin vermoorden heeft m.i. weinig zin.
Er staat dan vast iemand anders op uit zijn kliek die de rol als leider van het grote Rusland gaarne overneemt, en waarbij in vergelijking Vladimir Poetin nog 'vrij mild' was.
Dat valt wel mee, zo een beetje al zijn vriendjes kwijt.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meer dan Oekraïne in ieder geval.
Nee hoor, ze moeten zich gewoon over geven, dan is de oorlog snel afgelopen en is het Trumps verdienste.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zelfs de video schetst een te positief beeld. Want Trump wil geen geld uitgeven voor Oekraïne.
Oekraïne geen navo lid, Krim en overige bezet gebied officieel erkennen als Russisch, sancties tegen Rusland opheffen, verschillende deals in het vooruitzicht stellen enz. En nog steeds heeft Poetin geen interesse. Wat een afgang. Het zal wel de schuld van Oekraïne zijn natuurlijk.
Waarom zou een soevereine staat zich moeten overgeven?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee hoor, ze moeten zich gewoon over geven, dan is de oorlog snel afgelopen en is het Trumps verdienste.
Dat valt ook wel mee.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, zo een beetje al zijn vriendjes kwijt.
Baseer verder niets.quote:
Omdat Trump en Poetin dat graag willen? Die tweede vind dat hij daar recht op heeft en die eerste wil zijn vriend daar wel mee helpen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou een soevereine staat zich moeten overgeven?
Mijn moeder (72 jaar), benoemde laatse dat ze het niet meer overziet om met 5 klein kinderen (waarvan er 2 geen zwemdiploma hebben) naar het zwembad te gaan. vroeger ging mijn moeder met 10 kinderen alleen naar het zwembadwaarvan ook kinderen niet konden zwemmen en overzag ze dit prima.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:49 schreef Seeburg54 het volgende:
Veel geschreeuw en weinig wol. Dat is Donald Trump. Iedereen met 1+ hersencel wist dat al, Poetin weet dat, en ik hoop dat de lieden die Trump zo geweldig vinden ook zien waar deze man tot in staat is.
Namelijk chaos, grootspraak en heulen met dubieuze types.
Dan moet ze allebei nog even goed lezen waar ze voor getekend hebben.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdat Trump en Poetin dat graag willen? Die tweede vind dat hij daar recht op heeft en die eerste wil zijn vriend daar wel mee helpen.
Waarover?quote:
Die verdwijnen naar de Gulag.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:49 schreef Bocaj het volgende:
Ik vind het vooral interessant dat de Amerikaanse bevolking daar niet massaal tegen in opstand komt. Nou ja, de vorige keer ook al niet, dus ondertussen is het normaal. Heulen met de grote vijand en de verkiezingen verkopen!quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet ze allebei nog even goed lezen waar ze voor getekend hebben.
De EU heeft meer steun geleverd dan de VS. En dat kunnen we beter.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarover?
Kort en wel: volstrekt onduidelijk wat Trump wil en nog kan doen als Rusland persisteert in onwil. Oekraine gaat dit niet winnen met enkel eu, en ook geen remise.
De steun van Trump zal duur betaald moeten worden, en dan heb ik het niet over geld.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vind het vooral interessant dat de Amerikaanse bevolking daar niet massaal tegen in opstand komt. Nou ja, de vorige keer ook al niet, dus ondertussen is het normaal. Heulen met de grote vijand en de verkiezingen verkopen!
De Amerikaanse veiligheidsdiensten zeggen ook dat Poetin wil doorvechten tot de laatste rus.quote:🇺🇸 US Intelligence: Putin remains committed to victory in Ukraine. A new assessment says Moscow is betting on a war of attrition—aiming to wear down Ukraine’s resistance, demoralize its population, and wait out Western support. Despite slow advances, Russia likely sees the pace as acceptable.
https://x.com/NOELreports/status/1926298346232205475
Lekker gewerkt Trump.quote:‼️ Putin's big offensive will begin in June: Russia will try to advance to Dnipro, Kharkiv and Sumy. The end of the war in Ukraine is not in sight, everything points to escalation now, — Bild.
▪️The Russian army, after a three-month pause, has transferred thousands of new soldiers to the front, reinforced civilian transport with tanks and increased its air force;
▪️The Russian army has learned to wage drone warfare, has mass-produced new drones and now wants to use them;
▪️The Russians are copying the tactics of the opposing side and thereby achieving success. With thousands of new drones and electronic warfare equipment, they are hunting Ukrainian logistics and disabling dozens of them every day.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1926364543044690056
Wie zwijgt stemt toe.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vind het vooral interessant dat de Amerikaanse bevolking daar niet massaal tegen in opstand komt. Nou ja, de vorige keer ook al niet, dus ondertussen is het normaal. Heulen met de grote vijand en de verkiezingen verkopen!
Het kost veel geld zo'n oorlog. Hij gaat dit niet winnen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:35 schreef Nexum het volgende:
Tja, waarom zou Putin het opgeven? Hij kan deze strijd nog jaren voortzetten met als gevolg dat het Westen constant in een staat van paria en instabiliteit verkeerd. Als ik een autoritaire leider was die neo-Sovjet ambities had zou ik die oorlog ook niet beëindigen. Ben je mal.
Putin had deze oorlog al gewonnen het moment dat hij de Krim had geannexeerd.
Het scheelt wel iets dat hij niet duur hoeft in te kopen bij bedrijven die winst moeten uitkeren aan aandeelhouders. Wat dat betreft een voordeel ten opzichte van het Westen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het kost veel geld zo'n oorlog. Hij gaat dit niet winnen.
🔒quote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:08 schreef TLC het volgende:
Ehm waar is het Oekraïne topic over de oorlog gebleven ?
Lekker gewerkt Trump.quote:⚡️🇺🇸 Trump: "I don't know what the hell happened to Putin. I've known him a long time. I always gotten along with him. But he's sending rockets into cities and killing people, and I don't like it," — Sky News
🗣️ He adds: "I don't like what Putin is doing. Not even a little bit. He's killing people. And something happened to this guy, and I don't like it."
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1926765124422877335
Ja dat denk ik ook. Aan de andere kant.....quote:Op maandag 26 mei 2025 03:33 schreef Hathor het volgende:
Zal best wel weer AI zijn, kan niet anders.
Eeuwig zonde dat die ouwe kobold de dans is ontsprongen.quote:Op maandag 26 mei 2025 06:40 schreef -Deluzion- het volgende:
Nou , Putin was bijna omgelegd als ik sommige media moet geloven. De helicopter waar hij in zat werd onder vuur genomen door drones.
Ik verwacht nu een totale vernietiging van heel Oekraïne deze week.
Lijkt meer alsof jij in een sprookjeswereld zweeft. De meesten steunen Rusland: Noord Korea, Iran, India, China. Amerika is nu neutraal, maar West Europa die denken dat sancties Rusland pijn doen terwijl het ze geen moer kan schelen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je wilt Rusland helpen?
dit is een bijzondere kijk op de tweede wereldoorlogquote:Op maandag 26 mei 2025 07:04 schreef -Deluzion- het volgende:
Tweede Wereldoorlogtoen Duitsland met lege handen stond en landen makkelijk konden besluiten om ze aan te vallen.
Why? In de Tweede Wereldoorlog waren kernwapens nog geen ding, dus landen konden makkelijker beslissen om Duitsland aan te vallen. Rusland zomaar aanvallen is nu een ander verhaal want met hun kernwapens kunnen ze de hele wereld wegvagen.quote:Op maandag 26 mei 2025 07:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit is een bijzondere kijk op de tweede wereldoorlog
Duitsland had het sterkste leger ter wereld, die stonden niet met lege handenquote:Op maandag 26 mei 2025 07:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Why? In de Tweede Wereldoorlog waren kernwapens nog geen ding, dus landen konden makkelijker beslissen om Duitsland aan te vallen. Rusland zomaar aanvallen is nu een ander verhaal want met hun kernwapens kunnen ze de hele wereld wegvagen.
Ik had het specifiek over kernwapens, niet dat Duitsland met lege handen stond want hun leger was echt wel top. Maar goed, de Russen hebben toch zeker 80% van de overwinning gepakt, of niet dan?quote:Op maandag 26 mei 2025 07:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Duitsland had het sterkste leger ter wereld, die stonden niet met lege handen
er was echt flinke alliantie nodig om ze terug te dringen, laat staan aan te vallen
niet echtquote:Op maandag 26 mei 2025 08:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik had het specifiek over kernwapens, niet dat Duitsland met lege handen stond want hun leger was echt wel top. Maar goed, de Russen hebben toch zeker 80% van de overwinning gepakt, of niet dan?
Allemaal shithole countries, goed dat je ze even benoemd, overigens is de steun van China zeker niet expliciet, en die van India ook niet, als de VS China en India een sanctie oplegt is die steun heel snel gedaan, en aan Noord korea en Iran heb je ook niet zoveel.quote:Op maandag 26 mei 2025 07:17 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Lijkt meer alsof jij in een sprookjeswereld zweeft. De meesten steunen Rusland: Noord Korea, Iran, India, China. Amerika is nu neutraal, maar West Europa die denken dat sancties Rusland pijn doen terwijl het ze geen moer kan schelen.
Alleen maar door een gigantische hoeveelheid soldaten naar de Duisters te smijten, wie een stap terug durfde te doen werd door de NKVD afgemaakt. Staling gaf geen lor om zijn eigen mensen.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik had het specifiek over kernwapens, niet dat Duitsland met lege handen stond want hun leger was echt wel top. Maar goed, de Russen hebben toch zeker 80% van de overwinning gepakt, of niet dan?
Oh wauw, 5 landen, waarvan er 3 weinig voorstellen. Dat is inderdaad echt de meesten.quote:Op maandag 26 mei 2025 07:17 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Lijkt meer alsof jij in een sprookjeswereld zweeft. De meesten steunen Rusland: Noord Korea, Iran, India, China. Amerika is nu neutraal, maar West Europa die denken dat sancties Rusland pijn doen terwijl het ze geen moer kan schelen.
Wraak op wat eigenlijk?quote:Op maandag 26 mei 2025 08:35 schreef -Deluzion- het volgende:
Rusland is alweer flink bezig met een wraakaanval.
Landen als India en Iran worden steeds belangrijker op het wereldtoneel. En jij overschat het Westen, dat zijn juist degenen die steeds minder voorstellen en dat wordt alleen maar erger.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh wauw, 5 landen, waarvan er 3 weinig voorstellen. Dat is inderdaad echt de meesten.
nee, die heeft niet te kiezen, zijn grotere buurman is bij hem thuis komen vechten en wil blijkbaar niet stoppenquote:Op maandag 26 mei 2025 08:48 schreef niggeplease het volgende:
Zelensky is ook niet klaar dus dat komt mooi uit?
Die was al klaar voor de oorlog zelfs maar begonnen was.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:48 schreef niggeplease het volgende:
Zelensky is ook niet klaar dus dat komt mooi uit?
lolquote:Op maandag 26 mei 2025 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die was al klaar voor de oorlog zelfs maar begonnen was.
Dus eigenlijk kan de stoere man in het Kremlin er niet tegen dat het land dat hij is binnengevallen terugschiet?quote:
Zorgelijk als dit waar is.quote:‼️ Ukrainian skies saw over 2,000 Shahed drones in 20 days. On May 24–25, Russia launched 300 drones and 69 missiles; the night before, 250 drones and 14 ballistic missiles.
⚠️ In 2024, Ukraine’s success rate against Shaheds was >90%; now it drops to 30%.
Commander Yakout: “Since January, Shahed drones fly at 2,000–3,000 meters instead of 200. We can’t reach them with our cannons anymore.” —Le Monde
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1926900371982549002
Wat ik ervan las is dat de drones een nieuwe tactiek hebben waarbij ze tot ze bijna bij het doel zijn zeer laag vliegen om detectie te voorkomen en vervolgens vlak bij het doel (veelal Kiev) plots hoog de lucht in te schieten omdat veel verweer tegen drones gebeurt met wapens die niet zo ver reiken, zoals in de Tweet staat.quote:
Iran belangrijker op het wereldtoneel? Hun belang is juist flink kleiner gemaakt afgelopen jaar omdat bijna al hun proxies een kopje kleiner zijn gemaakt.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Landen als India en Iran worden steeds belangrijker op het wereldtoneel. En jij overschat het Westen, dat zijn juist degenen die steeds minder voorstellen en dat wordt alleen maar erger.
Dat zal hij niet snel doen, want daarmee breekt hij het sociale contract met de Russische bevolking. Is een last resort optie.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:54 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin heeft ook nog algehele mobilisatie achter de hand. Afhankelijk wat het Westen gaat doen (waarschijnlijk niks) kan hij nog één en ander escaleren, dus hij zal nog wel lang niet op de top zitten. Gaat gewoon nog door ben ik bang.
Hij beseft nu pas dat Vlad crazy is?quote:Op maandag 26 mei 2025 09:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Vladje is gek geworden, maar ik ga er niks aan doen?
Ik denk niet dat Poetin al aan de top van de escalatieladder zit. Zal ook wel niet loslopen, maar toch.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat zal hij niet snel doen, want daarmee breekt hij het sociale contract met de Russische bevolking. Is een last resort optie.
Horen we ook al drie jaar.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:10 schreef Richestorags het volgende:
Tijd om productiecapaciteit op te schalen maar weer dan. Eerst voor Oekraïne, daarna voor onszelf als Rusland wonden aan het likken is.
Drones, tanks, luchtverdedigingsmunitie, munitie voor vliegtuigen, artillerie, kogels, granaten en mijnen.
Probleem is dat je dit niet "even" oplost door er geld tegenaan te gooien, zeker binnen de EU kunnen we dit niet door al onze bureaucratie die we opgesteld hebben.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:10 schreef Richestorags het volgende:
Tijd om productiecapaciteit op te schalen maar weer dan. Eerst voor Oekraïne, daarna voor onszelf als Rusland wonden aan het likken is.
Drones, tanks, luchtverdedigingsmunitie, munitie voor vliegtuigen, artillerie, kogels, granaten en mijnen.
Bij algehele mobilisatie gaat dat verwende volk in Moskou zich misschien ook eens roeren of in opstand komen. Dan worden niet meer alleen de arme dorpelingen als kanonnenvoer gebruikt.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:54 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin heeft ook nog algehele mobilisatie achter de hand. Afhankelijk wat het Westen gaat doen (waarschijnlijk niks) kan hij nog één en ander escaleren, dus hij zal nog wel lang niet op de top zitten. Gaat gewoon nog door ben ik bang.
Ik denk het niet eigenlijk. Dat zeggen we ook al jaren, maar Poetin zit nog steeds stevig in het zadel.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Bij algehele mobilisatie gaat dat verwende volk in Moskou zich misschien ook eens roeren of in opstand komen. Dan worden niet meer alleen de arme dorpelingen als kanonnenvoer gebruikt.
Ik weet het niet.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Bij algehele mobilisatie gaat dat verwende volk in Moskou zich misschien ook eens roeren of in opstand komen. Dan worden niet meer alleen de arme dorpelingen als kanonnenvoer gebruikt.
Dan roep je de noodtoestand uit. Ik word een beetje moe van onze trage houding.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Probleem is dat je dit niet "even" oplost door er geld tegenaan te gooien, zeker binnen de EU kunnen we dit niet door al onze bureaucratie die we opgesteld hebben.
Een avondklok was hier al lastig, laat staan dat onze Barista's en Marketeers in een kogelfabriek moeten werken.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan roep je de noodtoestand uit. Ik word een beetje moe van onze trage houding.
Ga jij het maar even regelen.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan roep je de noodtoestand uit. Ik word een beetje moe van onze trage houding.
Als een dictator maar lang genoeg aan de macht blijft, eindigt het vaak in oorlog.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij beseft nu pas dat Vlad crazy is?
Nou ja, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Of wijsheid komt met de jaren.
Tja, maar als ze hun eigen kinderen naar het front zien verdwijnen en als dogtag terugkrijgen, gaat het misschien eindelijk eens indalen. De kracht van propaganda daar is sterk.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk het niet eigenlijk. Dat zeggen we ook al jaren, maar Poetin zit nog steeds stevig in het zadel.
Het kan wel, maar niet door het volk, dan moet het leger gewoon in opstand komen en een staatsgreep plegen.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Tja, maar als ze hun eigen kinderen naar het front zien verdwijnen en als dogtag terugkrijgen, gaat het misschien eindelijk eens indalen. De kracht van propaganda daar is sterk.
Eens hoor. Maar ja, af en toe wat roepen moet ook he.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een avondklok was hier al lastig, laat staan dat onze Barista's en Marketeers in een kogelfabriek moeten werken.
Hij heeft de kaarten niet.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die was al klaar voor de oorlog zelfs maar begonnen was.
Tnhx Trump. Heb je zelf ook nog een mening?quote:
Als het zo simpel was hadden ze dat allang gedaan.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Allemaal shithole countries, goed dat je ze even benoemd, overigens is de steun van China zeker niet expliciet, en die van India ook niet, als de VS China en India een sanctie oplegt is die steun heel snel gedaan, en aan Noord korea en Iran heb je ook niet zoveel.
quote:Republikeinse senator maant Trump tot actie: ‘Rusland houdt de VS al veel te lang voor gek’
De invloedrijke Republikeinse senator Chuck Grassley vindt dat Donald Trump veel harder moet zijn in zijn aanpak van de Russische president Vladimir Poetin. De doorgaans bedachtzame senator is op X ongewoon fel. ‘Ik heb genoeg van Poetin die onschuldige mensen vermoordt’, schrijft hij. ‘President Trump, onderneem actie – minstens sancties!’
https://www.ad.nl/buitenl(...)g-voor-gek~a45fd0a9/
Ik stel slechts vragen 🤡quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tnhx Trump. Heb je zelf ook nog een mening?
quote:De Amerikaanse speciale gezant voor Oekraïne Keith Kellogg verklaarde dinsdag dat een nieuwe onderhandelingsronde tussen Rusland en Oekraïne waarschijnlijk zal plaatsvinden in Genève, ZwitserlandRusland weigert voorstel van Vaticaan
© Unsplash
Kellogg gaf aan dat Washington een voorgesteld pakket aan vredesvoorwaarden van Kiev heeft ontvangen en nu wacht tot Moskou met een eigen voorstel komt.
"Er zal opnieuw een ontmoeting plaatsvinden, en wij denken dat die waarschijnlijk in Genève zal plaatsvinden, hoewel we graag hadden gezien dat het Vaticaan als locatie diende. Wij waren er absoluut toe bereid om zoiets te doen, maar de Russen wilden daar, in het Vaticaan, niet naartoe komen. Dus ik denk dat Genève de volgende stap zou kunnen zijn", verklaarde de heer Kellogg in een interview met Fox News.
Rusland en Oekraïne hielden op 16 mei hun eerste directe overleg in drie jaar tijd in Istanboel, en kwamen overeen om gevangenen uit te wisselen.
(FVDV, MH en MaSi - Bron: Fox News - Foto: © Unsplash)
© https://www.msn.com/nl-nl(...)7752e52be49860&ei=24
Kan net zo goed nu wel weer open.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:48 schreef Red_85 het volgende:
Dit onderwerp zou zo goed in een centraal topic kunnen over de putin oorlog met ukraine.
Hadden we maar zo'n centraal topic.
Ja, als we daar een beetje normaal zouden kunnen doen en de idioten zouden negeren. Kunnen we niet. Dus beter zoquote:Op woensdag 28 mei 2025 17:48 schreef Red_85 het volgende:
Dit onderwerp zou zo goed in een centraal topic kunnen over de putin oorlog met ukraine.
Hadden we maar zo'n centraal topic.
Trump is wanhopig. Hij heeft nu pas door hoe de militaire verhoudingen liggen blijkbaar.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:14 schreef Parafernalia het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)er-gaat-steunen.html
Kijk Php, zelfs je grote maat heeft het nu ook door!
[..]
Kun je het je al voorstellen inmiddels? Of is Trump nu ook onderdeel van het Europese desinformatiecomplot?
Bijna goed, de idioten (aan alle kanten van het spectrum) moet je eruit schoppen. Maar dat willen ze niet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 04:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ja, als we daar een beetje normaal zouden kunnen doen en de idioten zouden negeren. Kunnen we niet. Dus beter zo
Zeker. Maar als ze dat niet willen moeten we het zelf doen. En dat doen we niet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 06:43 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Bijna goed, de idioten (aan alle kanten van het spectrum) moet je eruit schoppen. Maar dat willen ze niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |