Wel makkelijk om Israël het slachtoffer te maken in de huidige strijd. De reactie op 7 oktober is natuurlijk 100% gerechtvaardigd, maar er kan niet voor alles een excuus zijn.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Israël is degene die schiet en daarvoor al op de verbale korrel genomen wordt, maar ook nog degene die de bevolking waarschuwt dat ze gaan schieten en dan is het ineens gedwongen verplaatsing, ook niet goed. Dan kondigt Israël aan dat ze ergens bezig gaan en waar de veilige plekken zijn, drie keer raden waar de raketten vandaan komen. Stopt Israël met schieten, dan hergroepeert Hamas zich en herneemt de controle over een gebied en ook over de hulpgoederen die er aankomen. Wordt dat stopgezet, is dat weer een punt tegen Israël.
De tactiek van Hamas is wat dat betreft waterdicht. Ze hebben op militair gebied geen schijn van kans, dus hun acties hebben als voornaamste doel dat Israël hun reputatie verder naar de maan schiet terwijl de wereld moord en brand gilt.
Ongoing, 5 verdachten aangeklaagd, 1 zit vastquote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is de ICJ uitspraak? Welke steun levert Nederland aan Darfur?
dezelfde VN die hun president wil arresteren en al decennia israel van genocide beschuldigd?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wel makkelijk om Israël het slachtoffer te maken in de huidige strijd. De reactie op 7 oktober is natuurlijk 100% gerechtvaardigd, maar er kan niet voor alles een excuus zijn.
Stoppen met schieten omdat Hamas zich dan hergroepeert zou bijvoorbeeld een goede manier kunnen zijn om minder burgerslachtoffers te maken, om maar wat te noemen.
Vluchtelingenkampen laten inrichten door de VN bijvoorbeeld ook.
Geloof heeft er alles mee te maken.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee want ik weet nog altijd niet wat de Nederlandse bijdrage is. Wat moet ik dan eisen in die demonstratie volgens jou. Sowieso maar raar dat ik om iets van Israel Gaza te mogen zeggen over allemaal andere dingen iets moet zeggen. Mag jij dan ook alleen iets van Papoua of Darfur zeggen als je ook over de genocide die Israel pleegt iets zegt of werkt het maar één kant op.
Je linkje gaat over Papoua niet darfur en over de best verborgen genocide, waarom is de aanname dat ik de best verborgen genocide zou moeten kennen terwijl de meest in your face genocide ontkent wordt door types als jij.
Wat geloof ermee te maken heeft mag jij zeggen. Israel zijn ook geen joden. Dat is een land waar onder andere joden wonen. Maar welk geloof de inwoners van een land hebben is wat mij betreft amper relevant. Het gaat om het gedrag. Dat ik Rusland een terreurstaat noem heeft te maken met hun inval in Oekraine niet met hun orthodox christelijke geloof. Dat ik Israel een terreurstaat noem heeft niks te maken met het jodendom alles te maken met hun constante misdaden. Van de illegale nederzettingen, apartheid, negeren van oorlogsrecht, mensenrechten etcetera. Dat heb ik heel vaak uitgelegd, ik heb ook heel vaak gezegd ik vind mensen die het joodse geloof volgen evenveel waard als ik, evenveel waard als mensen die Pastafari's zijn of welk ander geloof. De constante suggestie dat kritiek op Israel antisemitisch is of iets met joden van doen heeft is een kansloze afleidingsmanoevre. Sowieso maar raar om te doen alsof geloof relevant zou zijn, want in al deze conflicten heb je verschillende geloven.
Inderdaad. En als je stopt met op burgers te schieten of totale randdebielen als Netanyahu als landsleider te maken kan de VN daarmee stoppen. Het is allemaal geen hogere wiskunde.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:54 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dezelfde VN die hun president wil arresteren en al decennia israel van genocide beschuldigd?
Hamas schiet ook graag Palestijnen kapot, liefst in knieën en voeten, kennelijk.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wel makkelijk om Israël het slachtoffer te maken in de huidige strijd. De reactie op 7 oktober is natuurlijk 100% gerechtvaardigd, maar er kan niet voor alles een excuus zijn.
Stoppen met schieten omdat Hamas zich dan hergroepeert zou bijvoorbeeld een goede manier kunnen zijn om minder burgerslachtoffers te maken, om maar wat te noemen.
Vluchtelingenkampen laten inrichten door de VN bijvoorbeeld ook.
Dat is niet wat Israël in de hoofdzaak doet. Verder noem ik even een willekeurig lijstje landen: Turkije, Syrië, Jemen, Sudan, Myanmar.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad. En als je stopt met op burgers te schieten
Het probleem is vooral dat hij geen leider is gemaakt in de huidige situatie. Ook is Netanyahu niet bepaald uniek in het lijstje randdebielen. Ver van de ergste ook.quote:of totale randdebielen als Netanyahu als landsleider te maken kan de VN daarmee stoppen.
Rechtlijnig zijn wel blijkbaar.quote:Het is allemaal geen hogere wiskunde.
Dat Hamas kapot moet lijkt me duidelijk. Wat minder islamofascisme is altijd wenselijk.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:14 schreef michaelmoore het volgende:
HAMAS moet dood , GAZA moet een vakantieoord worden
Túúrlijk niet. Iedereen is vet tevreden over hun manier van handelenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is niet wat Israël in de hoofdzaak doet.
Ophef is geen bewijs voor de (on)juistheid van handelen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Túúrlijk niet. Iedereen is vet tevreden over hun manier van handelen
Kun je Gaza uberhaupt op een kaart aanwijzen?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Túúrlijk niet. Iedereen is vet tevreden over hun manier van handelen
Nee want het is van de kaart geveegd!quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun je Gaza uberhaupt op een kaart aanwijzen?
Dit vind ik aanmatigend. User @Buitendam hoeft geen kennis van zaken te hebben om mee te mogen doen aan deze rondetafelgesprekken. Het is een open huis; iedereen mag meedoen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun je Gaza uberhaupt op een kaart aanwijzen?
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ophef is geen bewijs voor de (on)juistheid van handelen.
Dat is dus het probleem. Nitwits met nul kennis van zaken die van alles roeptoeteren.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:20 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dit vind ik aanmatigend. User @:Buitendam hoeft geen kennis van zaken te hebben om mee te mogen doen aan deze rondetafelgesprekken. Het is een open huis; iedereen mag meedoen.
Het wordt niet ter exclusie van deelname gebruikt maar wel hoe serieus die deelname moet worden genomen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:20 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dit vind ik aanmatigend. User @:Buitendam hoeft geen kennis van zaken te hebben om mee te mogen doen aan deze rondetafelgesprekken. Het is een open huis; iedereen mag meedoen.
Jouw argumentatiestijl "bewijst" dat Duitsland in 1940 gelijk had omdat er massaal ophef over Joden was.quote:
Ja dat is waar in Lybia of Jemen bij de hoetsies en de toetsies,quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat Hamas kapot moet lijkt me duidelijk. Wat minder islamofascisme is altijd wenselijk.
Maar Palestijnen hebben gewoon recht op hun eigen land, daar waar ze geboren zijn.
Eerst bazelen over kwaliteit en dan dit uit je toetsenbord krijgen. Chapeau.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jouw argumentatiestijl "bewijst" dat Duitsland in 1940 gelijk had omdat er massaal ophef over Joden was.
Mijn kwaliteit is rechtlijnig. Je kunt alleen maar met een domme aanval komen omdat je het simpele principe van het gevolg van jouw argument niet snapt.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eerst bazelen over kwaliteit en dan dit uit je toetsenbord krijgen. Chapeau.
We kunnen nog een keer de cijfers doornemen van doden en gewonden, maar als men die afdoet als onbetrouwbaar is het natuurlijk moeilijk om een gesprek te voeren.
Je hebt meteen een nazi-vergelijking nodig voordat er überhaupt iets inhoudelijks is gezegdquote:
Je snapt het nog steeds niet. Pijnlijk wel hoor.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt meteen een nazi-vergelijking nodig voordat er überhaupt iets inhoudelijks is gezegd
Neuh dat is het zeker niet, maar doe je ding.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet. Pijnlijk wel hoor.
Die vergelijking kan alleen maar omdat jouw logical fallacy dat mogelijk maakt.
Volhouden in je eigen stupiditeit is niet iets waar wat te halen valt. Het heeft geen zin om hierop verder te gaan. De rest van de wereld kan echter wel zien wat voor "argumenten" jij inzet.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Neuh dat is het zeker niet, maar doe je ding.
Nu zal de BBC naast WHO/Amnesty/UN ook wel om wat voor reden dan ook als onbetrouwbaar worden weggezet. Ben benieuwd waarom het IDF niet op zo'n nieuwsmedium wil reageren als het valse info zou zijn.quote:The Gaza authorities' last demographic breakdown from 29 February indicated more than 70% of those killed had been women and children.
So, with the figures suggesting less than 30% of those killed were men - some of whom are likely to be over fighting age - experts have raised questions about how Israel arrived at its claim of killing 10,000 fighters.
BBC Verify has repeatedly asked the IDF for the detail of its methodology for counting Hamas fighter deaths but they have not responded.
Of Nederland steun levert is voor de vraag of het genocide is niet relevant. Maar dat is wel relevant als we het hebben over onze regering te proberen te bewegen ander beleid te voeren. Als we amper relaties met dat land hebben, wat kunnen we dan aan die genocide doen? Wat valt er te protesteren over Darfur beleid als het er niet is.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ongoing, 5 verdachten aangeklaagd, 1 zit vast
Geen idee welke steun nederland levert en waarom dat bij de vraag of het wel of niet genocide is relevant is
Klopt ja, daarom zou het fijn zijn als je minder van je nitwitterigheid of gebrek aan kennis van zaken tentoon zou spreiden.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem. Nitwits met nul kennis van zaken die van alles roeptoeteren.
Je bedoelt die met bronnen onderbouwde posts?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Klopt ja, daarom zou het fijn zijn als je minder van je nitwitterigheid of gebrek aan kennis van zaken tentoon zou spreiden.
https://nos.nl/collectie/(...)inet-rustig-verlopenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geloof heeft er alles mee te maken.
Daarom zien we nu al anderhalf jaar in West-Europa baarden en hoofddoeken massaal de straat op gaan om te janken over iets wat ze verder nooit iets zal interesseren: mensenrechten.
Dit zijn de geallieerden, de marxisten, waar ik al over sprak.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)inet-rustig-verlopen
Kijk zelf naar de beelden, waar zie je hoofddoeken en baarden
Bronnen? Wat jij leverde zei niets van wat je claimde. Iedereen kan willekeurige links plaatsen en dat een bron noemen. Je had het over geld richting westerse universiteiten en dat het voor pro-Palestina geluid zou zorgen en kwam met een bron over India.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bedoelt die met bronnen onderbouwde posts?
Grappig ook dat je niet ingaat op mijn reactie over geloof.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bronnen? Wat jij leverde zei niets van wat je claimde. Iedereen kan willekeurige links plaatsen en dat een bron noemen. Je had het over geld richting westerse universiteiten en dat het voor pro-Palestina geluid zou zorgen en kwam met een bron over India.
Jazeker wel, alleen heb je die bronnen niet gelezen, en dat wist ik eigenlijk al omdat je 7 seconden na die post kwam melden dat het geen valide bronnen waren.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bronnen? Wat jij leverde zei niets van wat je claimde. Iedereen kan willekeurige links plaatsen en dat een bron noemen. Je had het over geld richting westerse universiteiten en dat het voor pro-Palestina geluid zou zorgen en kwam met een bron over India.
Je staat weer voor lul, Buitendam.quote:
je draait de boel omquote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Of Nederland steun levert is voor de vraag of het genocide is niet relevant. Maar dat is wel relevant als we het hebben over onze regering te proberen te bewegen ander beleid te voeren. Als we amper relaties met dat land hebben, wat kunnen we dan aan die genocide doen? Wat valt er te protesteren over Darfur beleid als het er niet is.
Ik geloof best dat het een genocide is in Darfur maar ik weet niet welke universiteiten bijvoorbeeld samenwerken met universiteiten in dat land.
Bijvoorbeeld Nederlandse studenten konden protesteren tegen samenwerking met Israelische universiteiten die tot mensenrechten schendingen leid. Daar hebben ze grotendeels uiteindelijk gelijk in gekregen. Tegen samenwerking met Darfur kunnen ze waarschijnlijk moeilijk protesteren want ik ga ervanuit dat die er niet is. Is die er wel dan ben ik de eerste om toe te geven dat het hypocriet is van de studenten om dat te negeren.
Ik heb ook geen probleem als je dat een genocide noemt. Ik ageer alleen tegen de dubbele standaard om in dat geval bij een ongoing aanklacht stellig te zijn. Bij een Darfur is volgens jou blijkbaar geen twijfel het is genocide. Zeg ik bij Israel het is genocide dan ben ik volgens sommigen opeens voorbarig. Is het dan voor jou niet logischer om of beide een genocide te noemen of geen van beide? Ik zou zeggen laten we het beide genocide noemen.
waarom daar wel en hier niet?quote:Daar vond dan vast geen genocide plaats
Ja dit is een fucking drogreden in de discussie want uiteraard vindt iedereen dat walgelijk van Hamas en dom van BNNVARA. Als je niet mee kan doen, ga lekker wat anders doen Eppoquote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hamas schiet ook graag Palestijnen kapot, liefst in knieën en voeten, kennelijk.
En alsnog ziet de NPO het wel zitten een pro-Hamas artikel te plaatsen.
Oh, is dat echt dom van BNNVARA?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja dit is een fucking drogreden in de discussie want uiteraard vindt iedereen dat walgelijk van Hamas en dom van BNNVARA. Als je niet mee kan doen, ga lekker wat anders doen Eppo
Diezelfde VN die een representatie is van 95% van de wereld ja. Het ICJ valt onder de VN maar is een losstaande organisatie.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:54 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dezelfde VN die hun president wil arresteren en al decennia israel van genocide beschuldigd?
Dat vraag ik je toch. Waarom is Darfur een genocide en dat in Gaza niet. Zoals ik al zei ik vind het prima om beide een genocide te noemen en dan?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
je draait de boel om
je stelling was
[..]
waarom daar wel en hier niet?
Hoe komt het dan toch dat zo'n figuur alsnog een podium krijgt?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:09 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als je enigszins begrijpelijk kon lezen had je dat prima al een aantal keer kunnen lezen ja.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat vraag ik je toch. Waarom is Darfur een genocide en dat in Gaza niet. Zoals ik al zei ik vind het prima om beide een genocide te noemen en dan?
Zoals ik ook al zei wat moet er volgens jou dan geprotesteerd worden qua beleid over Darfur. Het is nooit mijn argument geweest dat als je van 1 genocide iets wil zeggen je dat van alle genocides moet doen. Dat is wat mij betreft een onzinnig idee. Elk conflict is anders, niemand heeft tijd om zich in alle conflicten in de wereld te verdiepen.
Daarbij laat deze hele discussie een grote hypocrisie zien, in geval van Israel spartelen mensen constant tegen het genocide label. Bij andere genocides nemen we het direct aan van dezelfde organisatie, dat is toch apart of niet? Ik weet oprecht niet zoveel van de situatie in darfur, jullie volgens mij ook niet dus het is een apart argument dat ik heel stellig zou moeten zijn over Darfur, als ik iets wil zeggen over dit conflict.
nee dat zei je niet, je zei dat dan wel geen genocide zou zijnquote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat vraag ik je toch. Waarom is Darfur een genocide en dat in Gaza niet. Zoals ik al zei ik vind het prima om beide een genocide te noemen en dan?
Zoals ik ook al zei wat moet er volgens jou dan geprotesteerd worden qua beleid over Darfur. Het is nooit mijn argument geweest dat als je van 1 genocide iets wil zeggen je dat van alle genocides moet doen. Dat is wat mij betreft een onzinnig idee. Elk conflict is anders, niemand heeft tijd om zich in alle conflicten in de wereld te verdiepen.
kappen met dat gejulliequote:Daarbij laat deze hele discussie een grote hypocrisie zien, in geval van Israel spartelen mensen constant tegen het genocide label. Bij andere genocides nemen we het direct aan van dezelfde organisatie, dat is toch apart of niet? Ik weet oprecht niet zoveel van de situatie in darfur, jullie volgens mij ook niet dus het is een apart argument dat ik heel stellig zou moeten zijn over Darfur, als ik iets wil zeggen over dit conflict.
Ik snap dat gedweep met Joop nooit zo hier op fok! Volgens mij krijgen ze bijna alle clicks van mensen die het haatlezen. Wat dat betreft snap ik wel dat ze dat type lui uitnodigen, gratis clicks.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja dit is een fucking drogreden in de discussie want uiteraard vindt iedereen dat walgelijk van Hamas en dom van BNNVARA. Als je niet mee kan doen, ga lekker wat anders doen Eppo
Waarschijnlijk vanwege zn leerstoel. Overigens is het artikel voornamelijk een historische uiteenzetting maar is vooral de concluderende invalshoek nogal achterlijk gezien de recente geschiedenis.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe komt het dan toch dat zo'n figuur alsnog een podium krijgt?
Niet op een ranzig salafistisch webstekje waar je ook kan genieten van onthoofdingen, maar een door de staat gefinancierde 'nieuwsbron'?
Misschien omdat woke toch echt een probleem is geworden?
Leerstoel wahabisme, alleen iets anders verpakt.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vanwege zn leerstoel. Overigens is het artikel voornamelijk een historische uiteenzetting maar is vooral de concluderende invalshoek nogal achterlijk gezien de recente geschiedenis.
Waarschijnlijk wel, aan de andere hand wordt een organisatie die vanuit dezelfde invalshoek leugens verspeidy door coalitieleden blindelings geloofd en podium gegeven in de kamer.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Leerstoel wahabisme, alleen iets anders verpakt.
Een Bijbel-belter met dit soort achterlijke uitspraken wordt - terecht - weggelachen.
Dat heb ik je al heel vaak verteld. Onze relatie met Israel die ons mede verantwoordelijk maakt. Diezelfde relatie is er niet met die andere landen voor zover ik weet. Daarbij ineens, ze zijn al jaren bezig met massaal moorden. Op een gegeven moment is dat bij mij een rode lijn over gegaan.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Wat typsch dan, dat Israël ineens wel alle tijd en aandacht waard is.
Hoe zou DAT nou komen?
en de straten staan al anderhalf jaar vol met stationsbezettende, herdenking verstorende, universiteitslopende pro-Israël demonstranten, inderdaad.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, aan de andere hand wordt een organisatie die vanuit dezelfde invalshoek leugens verspeidy door coalitieleden blindelings geloofd en podium gegeven in de kamer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |