Prima serie dus.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:29 schreef TLC het volgende:
Een van de leukere personages uit de Plaaggeest is die vrouw met de hoed op het terras 'mag ik een kop koffie met een slagroomgebakje'
Er is een song gemaakt voor de boefjes, die in de Amerika serie zou worden gezongen door de boefjes, na het stelen van de roze Cadillac (in LA). De boefjes wilden het echter niet in de serie doen omdat ze er ook verkleed bij moesten zijn. Misschien is dat deze song? Hij was namelijk wel al opgenomen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 20:40 schreef Writersright het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Wat is dit voor rare "song" die in 1994 uitgekomen is? Ik heb er nog nooit van gehoord en het klinkt eerder als een Youtube-remix.
Je hebt er zo te horen niet echt naar gehoord, of wel?quote:Op woensdag 9 juli 2025 20:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is een song gemaakt voor de boefjes, die in de Amerika serie zou worden gezongen door de boefjes, na het stelen van de roze Cadillac (in LA). De boefjes wilden het echter niet in de serie doen omdat ze er ook verkleed bij moesten zijn. Misschien is dat deze song? Hij was namelijk wel al opgenomen.
Dit is volgens mij een eigen versie (lees: een matige rip-off) van een remix die in 2004 door ik geloof @djkoelkast werd gemixt voor gebruik op het online radiostation. Het releasejaar 1994 zal slaan op het jaar waaruit de uitzendingen stammen waarvan soundbytes gebruikt zijn, maar slaat natuurlijk nergens op.quote:Op woensdag 9 juli 2025 20:40 schreef Writersright het volgende:
Wat is dit voor rare "song" die in 1994 uitgekomen is? Ik heb er nog nooit van gehoord en het klinkt eerder als een Youtube-remix.
https://www.nu.nl/achterk(...)or-redt-hij-het.htmlquote:Aad van Toor heeft veel bewondering voor zijn broer Bas, die negen jaar geleden in een rolstoel belandde en grotendeels verlamd is. Humor heeft hij nog steeds, zegt Aad.
De 82-jarige Aad, die een groot deel van het jaar met zijn echtgenote in Spanje woont, is momenteel in Nederland om zijn kinderen en kleinkinderen te zien. Ook bracht hij een bezoek aan zijn broer Bas, wiens gezondheid de afgelopen jaren achteruitging.
"Toch hoor ik hem nooit klagen", zegt Aad tegen Story. "Door zijn humor redt hij het. Slechter dan het nu met hem gaat, wordt het niet. Hij kan nog maar weinig. Hij zit in een rolstoel en kan slechts één hand bewegen."
Bas, bekend als clown Bassie van het duo Bassie en Adriaan, belandde in een rolstoel vanwege complicaties na een operatie aan zijn halsslagader. Een hartstilstand en beroerte resulteerden in verlamming aan een zijde. "En toch krijgt dat hem er niet onder", zegt Aad, die veel bewondering voor zijn broer heeft.
"Door zijn humor redt hij het. Tot op de dag van vandaag. In zijn rolstoel kan hij niet veel, maar hij geniet van wat hij wél kan. Bijvoorbeeld televisiekijken, met name naar komische programma's en naar de oude conferences van onder anderen Wim Kan", zegt Aad. "Dan hoor je hem luidkeels lachen. Dat is toch fantastisch?"
De familie is "heel dankbaar" dat Bas nog steeds in hun leven is. "Een paar keer heeft hij de dood toch echt in de ogen gekeken. Elke keer wist hij het te redden en over twee maanden wordt hij negentig. Wellicht omdat hij zo positief in het leven staat."
Tja, een ding doen ze slim, want met zulke 'nieuwe' content blijft het YouTube kanaal (en dus reclame inkomsten) wel relevant. Dat dit niet de nieuwe gouden plaat wordt, lijkt me duidelijk. Jammer inderdaad dat er niemand in hun bedrijf of omgeving is die écht professioneel zo'n legacy kan beheren. Ze hebben het geluk dat een brede laag van de bevolking hen kent en leuk vind én ze hebben een redelijk grote fanatieke fanbase die voor serieuze uitgaves of merch best de portemonnee wil trekken. Maar dan moet het wel goede content zijn.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:39 schreef Writersright het volgende:
Klinkt me dat even zomers. Kom op, kunnen de instrumenten nog meer midi klinken?
Het klinkt vooral heel raar op de momenten dat ze tegelijk zingen. En het lijkt wel alsof de achtergrondmuziek en de zang in verschillende toonsoorten zijn ofzo, sowieso is er een toonsoort gekozen die niet lijkt te passen bij het nummer, maar ik krijg er de vinger niet achter wat het precies is.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:45 schreef Writersright het volgende:
Raar gemixt.In het refrein hoor je Bas en Aad nauwelijks en in de coupletten lijkt er een soort zo filter op de stemmen (ai?) waardoor met name Bas als een Smurf begint te klinken.
Het komt wanhopig over allemaal.
Ik denk het, want ik heb de serie toen ook nooit op Kindernet gezien. En toen in 1996 de serie op dubbelvideo uitkwam, dacht ik in eerste instantie dat het om een nieuwe serie ging.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 00:24 schreef Claude_Viole het volgende:
Over de serie van de Plaaggeest? Is deze pas sinds eind jaren '90 / begin '00 voor het eerst op Kindernet uitgezonden? Ik had die toen nog nooit eerder gezien terwijl ik al vanaf 1992 al B&A op Kindernet keek, maar nog nooit de Plaaggeest had gezien.
Ik ook ja, was ook de laatste serie die ik onder ogen kreeg. Ik kon de rest werkelijk dromen, en ineens zag ik nieuwe beeldenquote:Op dinsdag 15 juli 2025 01:02 schreef Frey het volgende:
[..]
Ik denk het, want ik heb de serie toen ook nooit op Kindernet gezien. En toen in 1996 de serie op dubbelvideo uitkwam, dacht ik in eerste instantie dat het om een nieuwe serie ging.
Ik hoorde pas in 2001 van de Plaaggeest en toen ik diegene hoorde praten over Adriaan die met zijn riem aan een hijskraan hangt, Bassie die achter een vrachtwagen loopt op de snelweg en in een badkuip over een meer wordt getrokken met een speedboat dacht ik dat hij aan het liegen was.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 00:24 schreef Claude_Viole het volgende:
Over de serie van de Plaaggeest? Is deze pas sinds eind jaren '90 / begin '00 voor het eerst op Kindernet uitgezonden? Ik had die toen nog nooit eerder gezien terwijl ik al vanaf 1992 al B&A op Kindernet keek, maar nog nooit de Plaaggeest had gezien.
De Kroon, Schatkaart en Diamant zijn ook jaren niet uitgezonden op Kindernet. Ik kreeg die pas in 2001 ofzo voor het eerst te zien. De Plaaggeest was juist een van de eerste die ik zag.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 00:24 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik hoop (en neem eigenlijk aan) dat de man zegt: ‘UW vliegtuig vertrekt over 1;5 uur’.quote:Op woensdag 16 juli 2025 08:31 schreef TLC het volgende:
B&A boeken in n reisbureau tickets voor Lanzarote.. de man achter de balie 'u vliegtuig vertrekt over 1,5 uur'
![]()
Tijd zat blijkbaar, want na hen komt de Baron nog langs en die komt met z'n kornuiten ook nog op tijd in het vliegtuig.quote:Op woensdag 16 juli 2025 08:31 schreef TLC het volgende:
B&A boeken in n reisbureau tickets voor Lanzarote.. de man achter de balie 'u vliegtuig vertrekt over 1,5 uur'
![]()
Dus in die tijd moeten ze door het verkeer nog terug naar hun caravan, koffers pakken, naar t vliegveld, door de controles van de douane etc etc![]()
Kun je trouwens plassen op Lanzarote en dat je dan echt zo'n geiser krijgt ?
Aad heeft met zo ongeveer iedereen ruzie, toch?quote:Op maandag 14 juli 2025 16:41 schreef Writersright het volgende:
Interviews met de toen nog levende acteurs
Voor de rechtzaak niet. Toen had hij interviews op zijn site met aardig wat van de acteurs en hadden ze het over hoe leuk de opnames wel niet waren.quote:Op woensdag 16 juli 2025 08:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aad heeft met zo ongeveer iedereen ruzie, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |