quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:49 schreef Nia het volgende:
[..]
Die Mirka had meer haar best kunnen doen om die kindjes te beschermen door met ze te vluchten.
Ondanks dat mijn reactie oorspronkelijk gericht was op een user die nu al deels de schuld bij de politie wilde leggen, geldt dit eigenlijk voor alle betrokken partijen, behalve Klaas zelf. Of het nu gaat om de moeder van de kinderen, een vriendin, de politie, jeugdzorg, andere instanties of zelfs een willekeurige voorbijganger: het heeft geen zin om te blijven hangen in een ‘wat als iemand anders iets had gedaan’-scenario en zo de verantwoordelijkheid breder te trekken dan bij de dader hoort.quote:Op woensdag 21 mei 2025 08:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
dank aan het uitkleden van de geestelijke gezondheidszorg
Maakt dat uit? Is toch niet relevant.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:33 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoe oud is de moeder eigenlijk?
57 jaar toen hij vader was geworden,
Bizar dit, zo sneu
We zoeken houvast in chaos.. door anderen verantwoordelijk te stellen, houden we onze geliefde illusie van controle en maakbaarheid in stand.quote:
Natuurlijk is dit soort uitwassen nooit 100% te voorkomen en zijn ze uiteindelijk alleen de dader echt te verwijten (en dan nog onder het voorbehoud dat die toerekeningsvatbaar was) maar ik denk echt dat een hoop meer ellende te voorkomen was geweest in veel gevallen als de ggz niet was uitgekleed en grotendeels over de schutting getiefd bij de politie.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:28 schreef Justinn het volgende:
[..]
[..]
Ondanks dat mijn reactie oorspronkelijk gericht was op een user die nu al deels de schuld bij de politie wilde leggen, geldt dit eigenlijk voor alle betrokken partijen, behalve Klaas zelf. Of het nu gaat om de moeder van de kinderen, een vriendin, de politie, jeugdzorg, andere instanties of zelfs een willekeurige voorbijganger: het heeft geen zin om te blijven hangen in een ‘wat als iemand anders iets had gedaan’-scenario en zo de verantwoordelijkheid breder te trekken dan bij de dader hoort.
Ik begrijp dat niet. Is dit een soort copingmechanisme dat we te graag willen geloven dat dit soort tragedies 100% te voorkomen zijn als er maar een derde partij iets had gedaan? In de praktijk blijkt dat elke keer weer tegen te vallen, en dat is ook logisch. De persoonlijke omgeving gaat vaak uit van het beste (“dat doet hij echt niet”), en instanties zijn in feite reactief: ze gaan pas handelen als er al sprake is van echt letsel. Binnen hetzelfde mechanisme ontstaat ook de selectieve verantwaardiging over de instanties. Het is zo veel makkelijker om schande te spreken over het handelen van instanties dan te accepteren dat niet alles te voorkomen valt en er eigenlijk maar één echt schuld draagt:
de dader.
M.a.w. als iemand kwaad in de zin heeft, krijgt ie altijd zijn zin wel ongeacht wat de omgeving doet.
Maar echt.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als de dader dood is, moeten anderen het altijd weer ontgelden. De moeder, de vrienden, de politie, jeugdzorg….
Waarom moet er altijd meteen met een vinger worden gewezen?
Wie zegt dat hij 'verward' was?quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ze waren door de verwarde Bijl meegenomen, met de belofte dat ze naar de McDonalds in Winschoten zouden gaan.
Zo verward was hij nou ook weer niet als hij de kinderen zo voorgelogen had om zijn plan waar te maken
Oh wow wat een bedrag al zo snel.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:41 schreef jcdragon het volgende:
Was de gofundme voor Jeffrey en Emma al hier gepost?
Op dit moment ¤29.787 ingezameld.
https://www.gofundme.com/f/jeffrey-emma
Ik krijg hier een nare smaak van in mijn mond. Doel bedrag is onlangs verhoogd naar 50kquote:Op woensdag 21 mei 2025 14:41 schreef jcdragon het volgende:
Was de gofundme voor Jeffrey en Emma al hier gepost?
Op dit moment ¤29.787 ingezameld.
https://www.gofundme.com/f/jeffrey-emma
Ik kan je uit ervaring vertellen dat een uitvaart heel duur is.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:43 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Ik krijg hier een nare smaak van in mijn mond. Doel bedrag is onlangs verhoogd naar 50k
Waarom? Vind het overigens ook wel gek, paar uur na het nieuws geld inzamelen, maar hopelijk komt het allemaal goed terecht.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:43 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Ik krijg hier een nare smaak van in mijn mond. Doel bedrag is onlangs verhoogd naar 50k
Helemaal niks geks aan. Die uitvaart moet gewoon geregeld worden, hoe kut het ook is.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:44 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Waarom? Vind het overigens ook wel gek, paar uur na het nieuws geld inzamelen, maar hopelijk komt het allemaal goed terecht.
Kan me niet voorstellen dat dat 25K is.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:44 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat een uitvaart heel duur is.
Ik wel eigenlijk nadat ik de uitvaart van mijn moeder moest regelen zonder dat ze verzekerd was.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat dat 25K is.
Dit is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering en het was wachten erop.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:44 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Waarom? Vind het overigens ook wel gek, paar uur na het nieuws geld inzamelen, maar hopelijk komt het allemaal goed terecht.
Ook maar hoe duur je het zelf wil maken.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:51 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik wel eigenlijk nadat ik de uitvaart van mijn moeder moest regelen zonder dat ze verzekerd was.
Het doel is 'hun helpen met een waardig afscheid'. Dat is veel breder te interpreteren als enkel de uitvaart en wellicht ook bedoeld om andere kosten te dekken waar de nabestaanden mee kampen, zoals hulp bij het trauma. Ik vind dat allemaal prima, zelfs als het gaat om indirecte dingen als inkomstenderving te dekken.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:44 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen, maar 50k?quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:44 schreef Ama het volgende:
[..]
Maar geen 25.000 ppquote:Op woensdag 21 mei 2025 14:44 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet.quote:
Denk je dat het die mensen zelf zijn die deze gofundme hebben opgezet?quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:01 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet.
Mensen die zelf te beroerd zijn om zulke dingen niet te regelen voor zichzelf daarmee gratis hun kinderen kunnen meeverzekeren mogen zich wmb wel iets bescheidener opstellen qua bedrag als ze afhankelijk zijn van donaties van de maatschappij.
Nee, ik heb het over het algemeen als er een gofundme opgericht wordt voor een uitvaart.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Denk je dat het die mensen zelf zijn die deze gofundme hebben opgezet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |