abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2025 @ 13:28:55 #94
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217707661
Best hoor, ik verwacht het toch niet te gaan halen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217707695
70 is het nieuwe 67 lijkt me een stuk handiger. 70 is het nieuwe 50 gaat niemand pikken natuurlijk en slaat ook nergens op want dat zou impliceren dat je na je 70e nog 15-20 jaar door moet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217707740
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 12:23 schreef Nober het volgende:

[..]
Drie banen om de rekeningen te kunnen betalen. Dat vind jij een goed plan?
Drie part-time banen? Daar willen we toch net van af? Gewoon voltijd oprekken naar 60 uur.
pi_217707767
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 13:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Het huidige systeem heeft toch ook veel nadelen?
Juist als je jong en gezond bent is werken noodzakelijk om er alles uit te halen. Niet als je de 65 bent gepasseerd. Mensen die roepen dat je pas kunt gaan leven als je 65 bent zijn knettergek. Die hebben dus heel wat gemist toen ze nog jong waren.

De mooiste tijd is zo tussen je 14e en 50ste. Je hoopt dat daar iedereen optimaal van kan profiteren. Als je de 65 bent gepasseerd is het nog maar de vraag of je überhaupt nog de dingen kan doen die je op je bijvoorberld 25ste kunt doen.

Ik zou mij er niet druk over moeten maken, maar het doet mij wel.pijn aks jongeren niet kunnen profiteren en een leuk leven hebben. Ik denk er nu vaal aan terug en het was fantastisch.
pi_217707779
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 13:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Het huidige systeem heeft toch ook veel nadelen?
Zeker, maar een universeel basisinkomen is dan beter, bijvoorbeeld 1000 Euro per maand per volwassene en ook 1000 Euro per huishouden. En dan bijklussen toestaan. Belasting vanaf 2000 Euro of zo.
pi_217707831
Van Rij moet z'n poepbek houden. Als hij tot z'n dood gedwongen wil blijven werken, moet hij weten, maar hou die gedachtenscheten lekker in je eigen kop.
pi_217707841
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 13:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zeker, maar een universeel basisinkomen is dan beter, bijvoorbeeld 1000 Euro per maand per volwassene en ook 1000 Euro per huishouden. En dan bijklussen toestaan. Belasting vanaf 2000 Euro of zo.
Waar wil je dat van betalen? Ik vind alles prima. Maar dan niet over nog maar 24 uur werken en dan klagen over tekorten. En wat doe je met expats en werknemers uit Bulgarije etc. De lonen zullen dan zeker niet meer stijgen. Dus ook minder inkomsten mbt belasting. Want werkgevers leggen sowieso liever de lasten bij her volk. Als iedereen dan toch 1000 Euro krijgt dan zullen werkgevers daar ook wel rekening mee gaan houden.
pi_217707858
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 13:58 schreef Cherni het volgende:

[..]
Waar wil je dat van betalen? Ik vind alles prima. Maar dan niet over nog maar 24 uur werken en dan klagen over tekorten. En wat doe je met expats en werknemers uit Bulgarije etc.
Progressieve belastingen, voor de werknemers en de bedrijven. Nu ga je steeds minder betalen als je groter en rijker wordt.

De grootste klacht: "Dan gaan al die bedrijven en rijken weg!" De op 1 na meest populaire klacht: "Dan moeten bedrijven meer gaan betalen voor hun goedkope werknemers!"
pi_217707881
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Progressieve belastingen, voor de werknemers en de bedrijven. Nu ga je steeds minder betalen als je groter en rijker wordt.
Ik had nog een aanvulling. Mijn fout. Maar als werkgever zou ik ook niet gek zijn. Waarom moet ik dan nog een goed salaris gaan aanbieden als je een basisinkomen krijgt. Daar zullen werkgevers vast iets van vinden.
  woensdag 21 mei 2025 @ 14:06:24 #103
33189 RM-rf
1/998001
pi_217707885
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 12:52 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar het is toch veel mensvriendelijker om iedereen de gelegenheid te geven om royaal betaald wereldreizen te mogen maken en dat men pas hoeft te gaan werken na het bereiken van het 65ste levensjaar, want men heeft dan toch al alles beleefd en heeft iedereen dus meer zin om te werken.
Dat zou zich uiteindelijk vanzelf terugbetalen.
klinkt als de jobbeschrijving van een politicus, zolang ze jong zijn reizen ze een beetje nutteloos door nederland en roepen wat dingen en als ze 65 worden krijgen ze plots duurbetaalde baantjes bij allerhande commisies en toezichtsraden, en verdienen dan grote sommen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217707890
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik had nog een aanvulling. Mijn fout. Maar als werkgever zou ik ook niet gek zijn. Waarom moet ik dan nog een goed salaris gaan aanbieden als je een basisinkomen krijgt. Daar zullen werkgevers vast iets van vinden.
Zie edit.

Je moet je werknemers motiveren om voor je te komen werken, uitbuiten is er niet meer bij.
  woensdag 21 mei 2025 @ 14:08:15 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217707900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:07 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dan lees je mijn post verkeerd, al is jouw mindset wel die van het gros van de Nederlanders. Iedereen die vindt dat hij een kutbaantje heeft, kan daarmee stoppen. AI kan oprecht de bullshitbanen overnemen. We regelen een basisinkomen (dit vind je vast ook een 'D66-woord') en iedereen doet is van nut voor een paar uur in de week. Geschoold werk in de zorg zal altijd nodig zijn. Maar als dat salaris omhoog kan en je het maar 20 uur per week 'hoeft' te doen, is de drempel voor veel mensen misschien lager. En denk ook zo over onderwijs, de plantsoenendienst, etc. AI maakt het mogelijk, maar de maatschappij houdt het waarschijnlijk tegen.
Ai is niet de heilige graal.
Dat zou robotisering en digitalisering ook zijn.

We hebben het gezien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217707910
Leuk straks als 80 jarige McDonalds tafeltjes schoonmaken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217707928
Doorwerken tot je 70e? En ik maar denken dat straks AI het meeste (kantoor)werk voor ons gaat doen.
pi_217707943
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:11 schreef Joppiez het volgende:
Doorwerken tot je 70e? En ik maar denken dat straks AI het meeste (kantoor)werk voor ons gaat doen.
Je snel omscholen tot AI ontwerper en dan goed verdienen, zodat je vroeg kan stoppen.
pi_217707946
Als je bent begonnen met (verplicht) pensioenpremies in te leggen voor een uitzicht op dat pensioen vanaf 65 dan lijkt het mij reëel dat je ook op je 65e DAT deel van het opgebouwde pensioen moet kunnen verzilveren.

Voor de ingelegde pensioenpremies waarbij de pensioenleeftijd 67 was zou je dan op je 67e dat deel moeten kunnen verzilveren.

Etc, etc.

Niet dat je dat MOET doen, maar de mogelijkheid zou geboden moeten worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 21 mei 2025 @ 14:14:01 #110
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217707955
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:46 schreef Twiitch het volgende:
Wedden dat we in Nederland lekker de AOW leeftijd naar 70 trekken terwijl die in Frankrijk nog steeds rond de 65 hangt? Wij zijn nou eenmaal slappe hap.

IJslandGoden _O_
pi_217707959
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:12 schreef Montagui het volgende:
Als je bent begonnen met (verplicht) pensioenpremies in te leggen voor een uitzicht op dat pensioen vanaf 65 dan lijkt het mij reëel dat je ook op je 65e DAT deel van het opgebouwde pensioen moet kunnen verzilveren.

Voor de ingelegde pensioenpremies waarbij de pensioenleeftijd 67 was zou je dan op je 67e dat deel moeten kunnen verzilveren.

Etc, etc.

Niet dat je dat MOET doen, maar de mogelijkheid zou geboden moeten worden.
Zo werkt het ook. Ze beginnen met betalen op je 65ste, als je oud genoeg bent. En dan krijg je steeds meer, als de volgende leeftijdsgrens in gaat.
pi_217708043
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:11 schreef Joppiez het volgende:
Sinds die automatisering heb ik meer werk dan ooit. Ook privé. Dit printen en overal maar accounts aanmaken om in te kunnen loggen. Steeds wachtwoord wijzigen, mbt werk allerhande bullshit formulieren en zoek het maar uit. Software die maar steeds word aangepast. Auto's met bullshit waarbij je gek word van de meldingen dat je bandenspanning weer niet deugt etc etc. Treinen met zoveel software dat je constant foutmeldingen ziet waar je toch niets mee kunt omdat het software fouten zijn en in de nacht een reset moet plaat vinden van de software. Alleen maar afleiding.
Talloze enquêtes die ik dan maar gelijk weg pleur. En waarbij je nog moet opletten dat je belangrijke mails niet mist. Enfin werk zat :)
pi_217708119
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 13:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
70 is het nieuwe 67 lijkt me een stuk handiger. 70 is het nieuwe 50 gaat niemand pikken natuurlijk en slaat ook nergens op want dat zou impliceren dat je na je 70e nog 15-20 jaar door moet.
Logische uitspraak van een beroepspoliticus zoals Marnix van Rij (CDA).
pi_217708146
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:23 schreef Cherni het volgende:

[..]
Sinds die automatisering heb ik meer werk dan ooit. Ook privé. Dit printen en overal maar accounts aanmaken om in te kunnen loggen. Steeds wachtwoord wijzigen, mbt werk allerhande bullshit formulieren en zoek het maar uit. Software die maar steeds word aangepast. Auto's met bullshit waarbij je gek word van de meldingen dat je bandenspanning weer niet deugt etc etc. Treinen met zoveel software dat je constant foutmeldingen ziet waar je toch niets mee kunt omdat het software fouten zijn en in de nacht een reset moet plaat vinden van de software. Alleen maar afleiding.
Talloze enquêtes die ik dan maar gelijk weg pleur. En waarbij je nog moet opletten dat je belangrijke mails niet mist. Enfin werk zat :)
De kwaliteit van de software gaat er inderdaad al lang niet meer op vooruit. De programmeurs hebben ook steeds minder inbreng.
pi_217708251
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De kwaliteit van de software gaat er inderdaad al lang niet meer op vooruit. De programmeurs hebben ook steeds minder inbreng.
Wat mij stoort is dat op het moment dat je eindelijk met de software iets hebt dat werkt en het onder de knie hebt weer alles overhoop gegooit word en weer weken bezig bent om met die nieuwe software te kunnen werken. En heb je dat weer onder de knie kun je weer opnieuw beginnen met alle kinderziektes erbij.

Waar het dan precies aan ligt weet ik niet, maar voor de gebruiker niet prettig.
pi_217708375
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zie edit.

Je moet je werknemers motiveren om voor je te komen werken, uitbuiten is er niet meer bij.
Ik hoop het. En zwartwerk moet je toch enigzins voorkomen. Dat is natuurlijk prachtig en och voor familie en bekenden klus ik ook wel(nu een stuk minder). Maar bedenk wel mocht je van een ladder vallen ben je op dat gebied niet verzekerd mbt laatst genoten loon. Dat geld natuurlijk ook voor zij die maar 24 uur werken. Zolang je gezond bent is dat allemaal geen punt. Maar mocht het mis gaan heb je natuurlijk mogelijk een probleem financieel gezien. En dat moet je voorkomen want als je goed ziek bent en daarbij ook nog financieel hard geraakt word dan ben je al helemaal niet te benijden. Dan ben je dubbel genaaid.
pi_217708550
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:41 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wat mij stoort is dat op het moment dat je eindelijk met de software iets hebt dat werkt en het onder de knie hebt weer alles overhoop gegooit word en weer weken bezig bent om met die nieuwe software te kunnen werken. En heb je dat weer onder de knie kun je weer opnieuw beginnen met alle kinderziektes erbij.

Waar het dan precies aan ligt weet ik niet, maar voor de gebruiker niet prettig.
Geen productiekosten en tegenwoordig is het motto: zo vaak mogelijk opleveren. Voor zakelijke software iedere maand of zo, maar meerdere keren per dag kan ook. Testen is steeds vaker iets wat de gebruikers maar moeten doen.
pi_217708632
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:54 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik hoop het. En zwartwerk moet je toch enigzins voorkomen. Dat is natuurlijk prachtig en och voor familie en bekenden klus ik ook wel(nu een stuk minder). Maar bedenk wel mocht je van een ladder vallen ben je op dat gebied niet verzekerd mbt laatst genoten loon. Dat geld natuurlijk ook voor zij die maar 24 uur werken. Zolang je gezond bent is dat allemaal geen punt. Maar mocht het mis gaan heb je natuurlijk mogelijk een probleem financieel gezien. En dat moet je voorkomen want als je goed ziek bent en daarbij ook nog financieel hard geraakt word dan ben je al helemaal niet te benijden. Dan ben je dubbel genaaid.
Je hebt al een inkomen, vergelijkbaar met bijstand, dus de rest is extra. Je kunt van je hobby je werk maken. Je kunt ook gewoon voor een baas gaan werken. Als je pas vanaf 2000 Euro belasting moet betalen, kun je dus voor 1000 Euro per maand wit bijklussen.

Zorg, OV en onderwijs moeten gewoon weer collectief worden. Door al die privatisering wordt het in een sneltempo duurder, terwijl de kwaliteit steeds verder achteruit gaat. Leuk voor het bedrijfsleven, maar steeds grotere problemen voor de minder bedeelde burgers. Je hebt steeds vaker rijke ouders nodig om als jongere in te kunnen stromen.

Ik stond laatst in de apotheek, waar ze er net achter kwamen dat ze mijn pilletjes weg moesten gooien omdat er een goedkopere variant was en ze nu de duurdere niet meer vergoed kregen. Dat is natuurlijk van de gekke. Daar staat tegenover dat arme mensen binnenkort in Limburg gratis gebruik kunnen maken van het OV. Dus ik ben niet de enige die zo denkt en er is nog hoop.
pi_217708702
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 13:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Een universeel basisinkomen is een goed idee, zeker als men ziet hoeveel gepensioneerden uit verveling of betaald blijven doorwerken of onbetaald vrijwilligerswerk doen.
pi_217708707
twitter

De robotisering is de toekomst, niet langer doorwerken.
pi_217708739
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 15:32 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

De robotisering is de toekomst, niet langer doorwerken.
Het blijft Tesla, we komen er iedere keer achter dat het een grote poppenkast is en achter de schermen toch anders werkt. Het zou natuurlijk deze keer voor het eerst wel helemaal eerlijk kunnen zijn, maar de kans is klein.
pi_217708824
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 15:32 schreef torentje het volgende:

[..]
Een universeel basisinkomen is een goed idee, zeker als men ziet hoeveel gepensioneerden uit verveling of betaald blijven doorwerken of onbetaald vrijwilligerswerk doen.
Ja, als je in de bijstand zit mag je ook geen vrijwilligerswerk doen. De gemeente zegt meestal dat ze voor dat werk maar moeten betalen en dat je overdag moet solliciteren. Alleen werk voor de voedselbank is acceptabel, maar die hebben al heel veel vrijwilligers.
  woensdag 21 mei 2025 @ 15:58:05 #123
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217708882
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:41 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik heb juist de ambitie om eerder te stoppen dan langer door te werken.
Dit dus. Flikker maar op in de VS en Azië werken ze langer door omdat de pensioenen ruk zijn niet omdat het zo gezellig is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217708899
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus. Flikker maar op in de VS en Azië werken ze langer door omdat de pensioenen ruk zijn niet omdat het zo gezellig is.
En om hun zorgkosten te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')