abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 mei 2025 @ 11:46:23 #201
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217786591
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:45 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat kan. Ik heb de cijfers niet, maar dat is vrij duur en voor de lagere lonen nauwelijks te doen.
Dat is voor iedereen te doen
kost niets , het is gewoon LT sparen , desnoods 10 euro per maand

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 29-05-2025 12:20:38 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217786596
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
IEDEREEN die de AOW leeftijd haalt, heeft recht op AOW = 70% van het minimumloon over het opgebouwde AOW recht van 2% per jaar vanaf het 15 levensjaar toto max 100%

dus vanaf 64 jaar, 100% ZW of 70 % WW tot de AOW datum en dan AOW
We hebben het over 70 of nog hoger.
  donderdag 29 mei 2025 @ 11:48:04 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217786607
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
We hebben het over 70 of nog hoger.
Met 70 jaar hoef je niets meer op te bouwen he , dan mag je opmaken wat binnenkomt
,

mijn broer heeft alleen AOW , die leeft er ook prima van

gewoon geen auto meer nemen en lekker gaan fietsen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217786719
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Met 70 jaar hoef je niets meer op te bouwen he , dan mag je opmaken wat binnenkomt
,

mijn broer heeft alleen AOW , die leeft er ook prima van

gewoon geen auto meer nemen en lekker gaan fietsen
Je hebt dan tot 70 sollicitatie plicht en als die aow grens nog hoger word dan is daar die sollicitatie plicht aan gekoppeld. Want een IOAW-, IOW-, IOAZ-uitkering zal dan inmiddels ook niet meer bestaan. Altans dat kan ik mij niet voorstellen. Je moet al voor 1965 geboren zijn wil je mogelijk een IOAW krijgen. Daar merk je al aan dat ons vangnet stukje bij beetje word afgebroken.
pi_217786739
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is voor iedereen te doen

kost niets , het is gewoon LT sparen
We wachten het af in de toekomst met al die zzpers of die een mooi pensioen hebben opgebouwd.
  donderdag 29 mei 2025 @ 12:05:53 #206
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217786759
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 12:01 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je hebt dan tot 70 sollicitatie plicht en als die aow grens nog hoger word dan is daar die sollicitatie plicht aan gekoppeld. Want een IOAW-, IOW-, IOAZ-uitkering zal dan inmiddels ook niet meer bestaan. Altans dat kan ik mij niet voorstellen. Je moet al voor 1965 geboren zijn wil je mogelijk een IOAW krijgen. Daar merk je al aan dat ons vangnet stukje bij beetje word afgebroken.
nou en

ik ben 72 en ik werk ook nog, wat is daar mis mee??
je moet niet zo leunen op sociale uitkeringen

quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 12:02 schreef Cherni het volgende:

[..]
We wachten het af in de toekomst met al die zzpers of die een mooi pensioen hebben opgebouwd.
ze mogen het ook in de aflossing van een grote mooie eigen woning doen>he

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 29-05-2025 12:19:38 ]
pi_217786776
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 12:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou en

ik ben 72 en ik werk ook nog, wat is daar mis mee??
Je snapt het niet. Het werken is het probleem niet maar of dat nog lukt.

Er is niets mis met werken. Voor mijn part werk je tot in de kist. Het hele punt is dat jij dan die bewuste keuze maakt terwijl een ander door welke omstandigheden dan ook die keuze niet kan maken.
  donderdag 29 mei 2025 @ 12:09:08 #208
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217786779
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 12:08 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je snapt het niet. Het werken is het probleem niet maar of dat nog lukt.

Er is niets mis met werken. Voor mijn part werk je tot in de kist.
Het hele punt is dat jij dan die bewuste keuze maakt terwijl een ander door welke omstandigheden dan ook die keuze niet kan maken.
ja gehandicapten kunnen niet werken , dat blijft zo

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 29-05-2025 12:19:05 ]
pi_217786832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 12:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja gehandicapten kunnen niet werken , dat blijft zo
Ik ga niet nogmaals herhalen wat ik geschreven heb in deze draad. Lees dat nog maar eens een keer door.
  donderdag 29 mei 2025 @ 12:16:06 #210
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217786839
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 12:15 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik ga niet nogmaals herhalen wat ik geschreven heb in deze draad. Lees dat nog maar eens een keer door.
ha ha ha ha,

je mag ook zo nu en dan zeggen , O, dat wist ik nog niet, bedankt , weer wat geleerd

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 29-05-2025 12:36:37 ]
  donderdag 29 mei 2025 @ 12:33:13 #211
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217786975
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 12:02 schreef Cherni het volgende:

[..]
als je zelf pensioen opbouwt dan is het saldo wel jouw eigendom en ook overerfbaar
pi_217787646
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 23:25 schreef Dauthi het volgende:
Kijk naar Japan, daar kan je met 60 met pensioen, de officiele pensioenleeftijd is 65, de gemiddelde pensioenleeftijd is 69.5 voor mannen.
Er zijn relatief veel mensen in Japan die nog werken wanneer ze 80+ zijn.

Dit heeft alles met de levensfilosofie Ikigai te maken.
[ afbeelding ]

Dan heb je hier mensen die zeggen je leeft niet om te werken. Inderdaad, je werkt om te blijven leven.
Nuttig zijn voor de maatschappij, je familie, jezelf, zelfontwikkeling, roeping, passie zijn onderdeel van deze filosofie die stelt dat dit leidt tot een lang, gelukkig en gezond leven.
Ja, de oudere mensen nog wel. De jonge generatie hebben allemaal een tijdelijk contract op uurbasis voor zo weinig mogelijk. Ze hebben daar ook de winstmaximalisatie ontdekt.
pi_217788121
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 07:27 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Geloof het niet, het is allemaal kanker en dood. Wordt alleen maar erger.
Geloven doe je maar in de kerk, hier zijn gewoon cijfers van en die kan je met 1 hit op google vinden.
  donderdag 29 mei 2025 @ 15:05:27 #214
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217788125
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 06:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, maar dan werken ze niet 60 plus uur in een topfunctie als manager bijvoorbeeld maar een paar uurtjes in een supermarkt om vakken te vullen. Bijvoorbeeld.
ja tuurlijk , na je pensioen moet je werk doen zonder verantwoording

gewoon medicijnen bezorgen of zo, tegen minimumloon, je hebt al een inkomen of zelfs twee, dus de verdiensten zijn niet het belangrijkste meer
carrière maken ook niet meer, kantoor werk ook niet , daarnaast kun je het werk ook niet meer,, ik zou niet meer kunnen programmeren, ook die drive niet meer hebben

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 29-05-2025 16:09:17 ]
pi_217788130
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 07:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niemand is toch prachtig, men rookt niet meer en beweegt meer en je kunt in een stoel gaan zitten en je hartslag en bloeddruk is gemeten

die gegevens kunnen online ingezien door de arts
[..]
een basis inkomen , AOW voor iedereen
Betaald door wie dan? En als we over 100 jaar gemiddeld 125 worden, dan moeten mensen dus langer verzorgd worden dan ze zelf bijdragen aan datzelfde systeem?
pi_217788137
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 08:50 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ja, maar ik doe liever andere dingen met mijn tijd volgens mijn eigen voorwaarden. Elk uur kan maar een keer uitgegeven worden en de totale pool is eindig. Daarbij word je verplicht op gezette tijden er te zijn volgens vaste voorwaarden etc.
Iedereen vindt zijn werk zo leuk, dat hordes aan loterijen meedoen om eruit te kunnen stappen en gaat zitten part-time werken. Ik vind het nogal tekenend en volledig begrijpelijk. Je laatste zin is een vals dilemma en enigszins een dooddoener wat mij betreft.
Tsjah. Het enige wat ik dan kan zeggen is: zoek werk wat je wel leuk vind.
  donderdag 29 mei 2025 @ 15:09:48 #217
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217788154
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 15:05 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Betaald door wie dan? En als we over 100 jaar gemiddeld 125 worden, dan moeten mensen dus langer verzorgd worden dan ze zelf bijdragen aan datzelfde systeem?
Dat mensen 90 zullen worden dat zit er wel in ja , maar daar zal t wel mee ophouden ,
mensen gaan weer in een bejaardenhuis , het bejaardenhuis heruitvinden, De Thuishulpflat
https://www.bmc.nl/actueel/thuishulpflat
quote:
In de Thuisplusflat verleent een vast team zorg aan bewoners, op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), Zorgverzekeringswet (Zvw) en de Wet langdurige zorg (Wlz).
In de gemeenschappelijke ruimte worden dagelijks activiteiten georganiseerd voor én door bewoners. .
Variërend van sporten en schilderen tot samen eten.
Waarom sluit deze woonvorm aan op de actuele behoeften en maatschappelijke uitdagingen?
Stevens: '
Er is onder ouderen een grote behoefte om met anderen in contact te blijven, maar de vriendenkring wordt kleiner.
Het verminderen van eenzaamheid onder ouderen is een maatschappelijke uitdaging waarop de Thuisplusflat een antwoord biedt.
Bewoners in de flat kunnen naar elkaar om kijken, elkaar ontmoeten en elkaar hulp bieden als dat nodig is.
Het bevordert wat we samenredzaamheid noemen. Het welbevinden neemt toe en daardoor neemt het aantal zorguren voor ouderen af.'

Wie is de initiatiefnemer van dit project?
'De gemeente Rotterdam. Die ging met verschillende zorgaanbieders in gesprek.
Men kan dan elkaar helpen met behulp van AI ,
het bejaardenhuis heruitvinden, dus als centrale thuiszorg punt
economisch optimaal kosten efficiënt , dus niet iedereen een eigen robot , maar ook bewegings leer door een robot

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 29-05-2025 15:51:43 ]
pi_217788531
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 15:06 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Voor het werk dat goed betaald en leuk is, zijn veel gegadigden, terwijl de ouderen dat goedbetaalde en leuke werk ook nog eens blijven doen ondanks dat zij gepensioneerd zijn.
pi_217788571
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:15 schreef -Deluzion- het volgende:
Klinkt mooi op papier, maar ik denk niet dat veel mensen dat echt volhouden tot hun 70e.
Tuurlijk wel, iedereen heeft een kantoorbaan.
pi_217788643
De meeste mensen halen de 70 niet eens.

quote:

[..]
*vindt*
Corporate translator
pi_217788657
Dit is alleen een rekenkundig analyse.
Werkgevers zitten helemaal niet te wachten op 67 plussers. Dat gun je mensen ook niet.
De cognitieve functies gaan vanaf 66 heel hard achteruit.
En waarom nog pensioen?
Ambtenaren moesten pas geleden nog met 57!! met pensioen, verplicht!
Vakman pur sang
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:30:10 #222
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217788659
quote:
7s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:27 schreef HSG het volgende:
De meeste mensen halen de 70 niet eens.
[..]
*vindt*
In NL wel.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:32:34 #223
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217788680
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is alleen een rekenkundig analyse.
Werkgevers zitten helemaal niet te wachten op 67 plussers. Dat gun je mensen ook niet.

jawel

AOWers zijn veel goedkoper per uur en zeer eenvoudig te ontslaan, met ziekte niet doorbetaald, geen last van pensioen premies of AOW premies
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:32:47 #224
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217788682
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In NL wel.
ikke ben 72 en vind werken en die vrijheid prima

als ik twee maand met vakantie ga dan doe ik dat, en in de winter nog een keer 6 weken , het salaris is ook niet zo belangrijk
pi_217788683
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In NL wel.
Dat geloof ik nog wel. Maar wat zegt dat over de geschiktheid om nog te kunnen werken.
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:33:58 #226
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217788691
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:32 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat geloof ik nog wel. Maar wat zegt dat over de geschiktheid om nog te kunnen werken.
Dat is ter beoordeling van de werkgever
ik kreeg vorige week nog een vraag om te komen werken en dat krijg ik regelmatig, maar ik zou niet meer op kantoor willen werken

Als ik 5 dagen per week zou willen werken dan kan dat , maar dat wil ik niet
pi_217788725
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is ter beoordeling van de werkgever
ik kreeg vorige week nog een vraag om te komen werken en dat krijg ik regelmatig, maar ik zou niet meer op kantoor willen werken
Je kunt de situatie niet vergelijken met de jongere generaties. Wanneer ging jij met de aow?

Laten we even de zaken omdraaien. Laat die aow op 65 staan. En mensen die nog graag werken en geschikt zijn de keuze hebben om en aow, pensioen en salaris te krijgen. Dat is namelijk de situatie waar jij mee te maken hebt.

Maw was jij na je 65ste nog "verplicht" te gaan werken, incluis dat maffe UWv etc?
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:43:43 #228
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217788766
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je kunt de situatie niet vergelijken met de jongere generaties. Wanneer ging jij met de aow?

Laten we even de zaken omdraaien. Laat die aow op 65 staan. En mensen die nog graag werken en geschikt zijn de keuze hebben om en aow, pensioen en salaris te krijgen. Dat is namelijk de situatie waar jij mee te maken hebt.

AOW leeftijd die gaat naar de 70 denk ik, met een flexibele pensionering, dus lagere AOW bij vervroegd uittreden

nee ik heb volledig ongedeeld eindloon pensioen
en een alleenstaande AOW
en nog huurinkomsten

maar ik vind werken leuk , 3 dagen per week

quote:
Maw was jij na je 65ste nog "verplicht" te gaan werken, incluis dat maffe UWv etc?
wat bedoel je met maffe UWV etc ??

Ik ben niets verplicht , nooit iets verplicht geweest ook
pi_217788799
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
AOW leeftijd die gaat naar de 70 denk ik

en een alleenstaande AOW
en nog huurinkomsten

Dat is je uiteraard gegund. Maar als die aow leeftijd alsmaar hoger word gaan de jongeren er behoorlijk op achteruit. Onmogelijk om te denken dat iedereen maar tot 70 zou moeten werken.

Zorg dan op z'n minst dat bij 65 die plichten eraf gaan. Dat hele circus waar je dan nog mee te maken krijgt is het probleem. Zeker voor de lage lonen. Daar blijf ik moeite mee hebben.
pi_217788855
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
AOW leeftijd die gaat naar de 70 denk ik, met een flexibele pensionering, dus lagere AOW bij vervroegd uittreden

en een alleenstaande AOW
en nog huurinkomsten

[..]
wat bedoel je met maffe UWV etc ??

Ik ben niets verplicht , nooit iets verplicht geweest ook
Daar heb ik een aantal pagina's iets over geschreven en dat uit eigen ervaring waar ik 100% gelijk zonder problemen word afgekeurd maar een ander in precies dezelfde situatie en ongeveer gelijke leeftijd door het UWV en arbeidsdeskundige word lastig gevallen. Daar heb ik problemen mee. Tja als je enige empathie bezit dan heb je daar moeite mee.

Verplicht tussen aanhalingstekens omdat alleen sterven uiteindelijk zal gebeuren. Ik ben ook noet verplicht mijn hypotheek te betalen maar heeft wel grote gevolgen.
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:35:15 #231
37887 Dauthi
Progressive
pi_217791927
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 06:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, maar dan werken ze niet 60 plus uur in een topfunctie als manager bijvoorbeeld maar een paar uurtjes in een supermarkt om vakken te vullen. Bijvoorbeeld.
Is het ondertussen al veranderd in Japan dat vrouwen stoppen met werken als ze een kind krijgen? Want dit was nog normaal tot een paar jaar geleden.
Ligt er maar aan wanneer je een eigen bedrijf hebt, winkel, restaurant, of een ambachtsman bent is het logisch dat je door werkt.
Als je salaryman bent zal je iets anders nuttigs moeten vinden om je in Ikigai te voldoen.
Steeds meer jonge vrouwen willen en blijven werken.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 07:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ben 72 en ik werk ook nog met heel veel plezier , maar het mooie is dat het er geld extra bijkomt bij de AOW en pensioen, dus het is een extra beloning

en het hoeft niet , ik kan er volgende week mee stoppen
als je door MOET tot 70 , das niet leuk
Ja, maar als je op je 70e nog moet werken en je werk of iets nuttigs doen niet leuk vindt heb je toch wat fouten gemaakt in je leven. Maar toch er is altijd de mogelijkheid om iets anders te gaan doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 14:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, de oudere mensen nog wel. De jonge generatie hebben allemaal een tijdelijk contract op uurbasis voor zo weinig mogelijk. Ze hebben daar ook de winstmaximalisatie ontdekt.
Dit is een hyperbolisch frame.
77% van werknemers boven de 25 heeft een vast contract.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  donderdag 29 mei 2025 @ 21:37:27 #232
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217791967
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:35 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ja, maar als je op je 70e nog moet werken en je werk of iets nuttigs doen niet leuk vindt heb je toch wat fouten gemaakt in je leven. Maar toch er is altijd de mogelijkheid om iets anders te gaan doen.
[..]
ik heb het geld niet nodig , ik vind werken leuk
pi_217792166
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:35 schreef Dauthi het volgende:
Dit is een hyperbolisch frame.
77% van werknemers boven de 25 heeft een vast contract.
30% of new hires quit within 3 yrs
quote:
On top of the decreasing number of new graduates due to the declining birthrate, companies are also concerned about the high turnover rates of young employees.

According to the Health, Labor and Welfare Ministry, 32.3% of employees who had graduated from universities in March 2020 left their jobs within three years.

“Some people quit because they are dissatisfied with their work, while low wages for younger employees due to deflation are another cause for the high turnover rates,” an official from a major manufacturing company said.
pi_217792240
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jawel

AOWers zijn veel goedkoper per uur en zeer eenvoudig te ontslaan, met ziekte niet doorbetaald, geen last van pensioen premies of AOW premies
Ja jij vind dat misschien nog leuk, of eigenlijk heb je nooit geleerd om je zonder werk nuttig te voelen maar dat komt nog wel.

Maar het lijkt me geen goede ontwikkeling voor een welvarend land.
Vakman pur sang
  donderdag 29 mei 2025 @ 22:19:32 #235
37887 Dauthi
Progressive
pi_217792536
quote:
Dat is dus iets anders dan dat ze geen vast contract hebben.

Oftewel appels en peren.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_217792597
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 22:19 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Dat is dus iets anders dan dat ze geen vast contract hebben.

Oftewel appels en peren.
Wat jij wil. Ze zijn in ieder geval niet blij en verdienen maar een beetje.
  donderdag 29 mei 2025 @ 22:31:39 #237
37887 Dauthi
Progressive
pi_217792676
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 21:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb het geld niet nodig , ik vind werken leuk
Ik heb het ook niet over jou, ik spreek in zijn algemeenheid.
  donderdag 29 mei 2025 @ 22:37:07 #238
37887 Dauthi
Progressive
pi_217792726
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 22:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat jij wil. Ze zijn in ieder geval niet blij en verdienen maar een beetje.
Nee niet wat ik wil, jij zegt dat ze "allemaal een tijdelijk contract hebben" en dan kom je aanzetten met een artikel dat 30% van de afgestudeerden na 3 jaar van job wisselen, dat zijn verschillende zaken.

En het is logisch dat jongeren niet direct werk vinden wat ze leuk vinden, want veel jongeren weten helemaal niet eens wat ze leuk vinden. Dat is onderdeel van de levensfase van een mens, jezelf ontdekken en ontdekken wat je kan, en wat je leuk vindt.
pi_217793023
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 22:37 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Nee niet wat ik wil, jij zegt dat ze "allemaal een tijdelijk contract hebben" en dan kom je aanzetten met een artikel dat 30% van de afgestudeerden na 3 jaar van job wisselen, dat zijn verschillende zaken.

En het is logisch dat jongeren niet direct werk vinden wat ze leuk vinden, want veel jongeren weten helemaal niet eens wat ze leuk vinden. Dat is onderdeel van de levensfase van een mens, jezelf ontdekken en ontdekken wat je kan, en wat je leuk vindt.
Maar tot nog niet zolang geleden, had vrijwel iedereen in Japan een goede baan voor het leven. Of toch zeker als je voor een (middel)groot bedrijven ging werken. Met ook een uitstekend pensioen. Die dagen zijn voorbij.
pi_217793206
quote:

[..]
Ik vind mijn werk leuk (wat dat ook moge betekenen, ik verafschuw mijn werk in ieder geval niet en haal voldoening eruit, al is het soms behoorlijk gevaarlijk), maar het concept en de verplichtingen erbij niet. Het is niet zo moeilijk te begrijpen. Of misschien wel, weet ik veel waarom je je dooddoener anders nogmaals herhaalt.

Het is een beetje vergelijkbaar met dat ik zou zeggen dat jij met je werk niks beters weet om te doen met je tijd en dat een paar keer herhaal. Net zo’n dooddoener.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_217793730
Gelukkig ga ik met 67 jaar en 3 maanden nog met pensioen.
Gelukkig kan ik ook nog met vervroegd pensioen gaan
Iets wat ik zeker ga doen (65jaar)

Ze zoeken het maar uit
Ik ga wel varen tegen die tijd
  vrijdag 30 mei 2025 @ 00:20:01 #242
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217793904
Men gaat ervan uit op al te gemakkelijke wijze dat kantoorberoepen niet zwaar zijn. Fysiek is het niet zwaar, maar je ziet mensen die naar hun 60e gaan ook qua prestatie er niet op vooruit gaan. En welke werkgever zit daar nu op te wachten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 30 mei 2025 @ 03:58:19 #243
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217794536
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 00:20 schreef phpmystyle het volgende:
Men gaat ervan uit op al te gemakkelijke wijze dat kantoorberoepen niet zwaar zijn. Fysiek is het niet zwaar, maar je ziet mensen die naar hun 60e gaan ook qua prestatie er niet op vooruit gaan. En welke werkgever zit daar nu op te wachten.
ja ik heb 30 jaar lang bij de uni een heel zwaar leven gehad , maar ik wist de koffiehoek goed te vinden , dat heeft me erdoor heen gesleept
  vrijdag 30 mei 2025 @ 04:02:17 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217794537
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 23:39 schreef suijkerbuijk het volgende:
Gelukkig ga ik met 67 jaar en 3 maanden nog met pensioen.
Gelukkig kan ik ook nog met vervroegd pensioen gaan
Iets wat ik zeker ga doen (65jaar)

Ze zoeken het maar uit
Ik ga wel varen tegen die tijd
het mooiste van de pensioenvooruitzichten is het dromen wat je allemaal gaat doen met al die vrije tijd

heuvels, kleine restaurantjes, wandelen , stranden , grote steden , meren , binnenzeeën, hotels, boswandelingen, campers, vreemde steden , kleine dorpjes, bergweggetjes

En het mooie is, het eerste jaar ga je dat ook echt doen, een keer

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 30-05-2025 09:18:23 ]
  vrijdag 30 mei 2025 @ 04:29:47 #245
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217794546
quote:
Kijk naar Japan, daar kan je met 60 met pensioen, de officiele pensioenleeftijd is 65, de gemiddelde pensioenleeftijd is 69.5 voor mannen.

[ afbeelding ]

Dan heb je hier mensen die zeggen je leeft niet om te werken. Inderdaad, je werkt om te blijven leven.
Nuttig zijn voor de maatschappij, je familie, jezelf, zelfontwikkeling, roeping, passie zijn onderdeel van deze filosofie die stelt dat dit leidt tot een lang, gelukkig en gezond leven.
Maar dat is dan ook een prima systeem. Als een oudere ervoor kiest om nuttig te blijven voor de maatschappij en door te werken dan is dat heel anders dan gedwongen tot je 70e door te moeten werken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217794811
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 04:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het mooiste van de pensioenvooruitzichten is het dromen wat je allemaal gaat doen met al die vrije tijd

heuvels, kleine restaurantjes, wandelen , stranden , grote steden , meren , binnenzeeën, hotels, boswandelingen, campers, vreemde steden , kleine dorpjes, bergweggetjes
het eerste jaar ga je dat ook echt doen een keer
Dat heb je tijdens je normale werkzaamheden niet kunnen doen? Ik moet toegeven dat ik in de engineering tot zo ongeveer mijn 38-40ste zo gek was om veel te veel uren te draaien en amper vrije tijd had. Maar dat was mijn eigen schuld en gaf ik ook niet zoveel om vrije tijd. Later met een 36uur contract bij NS zoveel vrije tijd dat ik al die zaken die jij benoemd gewoon heb kunnen doen.

Als ik het heb over langer doorwerken dan heb ik geen probleem met werken maar wel als dat doodeenvoudig om welke reden dan ook niet meer lukt. Dan wil je niet meer te maken krijgen met die geestelijke zaken zoals dwang, onzekerheid en eventueel grote financiële gevolgen etc. En hoe ouder je word hoe groter de kans op klachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 30-05-2025 08:34:56 ]
pi_217794940
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 23:06 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ik vind mijn werk leuk (wat dat ook moge betekenen, ik verafschuw mijn werk in ieder geval niet en haal voldoening eruit, al is het soms behoorlijk gevaarlijk), maar het concept en de verplichtingen erbij niet. Het is niet zo moeilijk te begrijpen. Of misschien wel, weet ik veel waarom je je dooddoener anders nogmaals herhaalt.

Het is een beetje vergelijkbaar met dat ik zou zeggen dat jij met je werk niks beters weet om te doen met je tijd en dat een paar keer herhaal. Net zo’n dooddoener.
Je kan het wegzetten als dooddoeners of nogmaals: iets vinden wat je wél echt leuk vind. Want uit alles blijkt dat werk ook voor jou een absoluut 'moetje' is. Ik ben van (ongeveer) middelbare leeftijd en zou in theorie wel wat minder kunnen werken, maar ik vind mijn werk gewoon zo leuk dat ik daar geen behoefte aan heb. Straks (na mijn pensioen) komt er nog een hele fase (als het me gegund is) waarin ik niet ga werken. Voor nu heb ik voldoende tijd voor mijn hobby's, vakanties en andere dingen die ik in de vrije tijd doe.

Mijn werk geeft me (nog meer) sociale contacten, mogelijkheden om mezelf te ontwikkelen en ik durf wel te zeggen dat ik van mijn hobby mijn werk heb weten te maken. Hoezo is het dan een dooddoener?
pi_217794998
Dan moeten er ook minder bullshitjobs komen. Zelf moet ik dan nog 30 jaar en ik ben nu al totaal uitgeput van het bullshitwerk. Niet iedereen heeft een baan die hij leuk vindt.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_217795210
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 08:34 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Je kan het wegzetten als dooddoeners of nogmaals: iets vinden wat je wél echt leuk vind. Want uit alles blijkt dat werk ook voor jou een absoluut 'moetje' is. Ik ben van (ongeveer) middelbare leeftijd en zou in theorie wel wat minder kunnen werken, maar ik vind mijn werk gewoon zo leuk dat ik daar geen behoefte aan heb. Straks (na mijn pensioen) komt er nog een hele fase (als het me gegund is) waarin ik niet ga werken. Voor nu heb ik voldoende tijd voor mijn hobby's, vakanties en andere dingen die ik in de vrije tijd doe.

Mijn werk geeft me (nog meer) sociale contacten, mogelijkheden om mezelf te ontwikkelen en ik durf wel te zeggen dat ik van mijn hobby mijn werk heb weten te maken. Hoezo is het dan een dooddoener?
Dat is wel een streven dat niet voor iedereen helaas is weggelegd. Heb de mooiste baan gehad en mis het wel. Maar in mijn vrije tijd was ik niet bezig met mijn werk. Ook geen modelspoor etc. Een echte treinofiel weet er vast veel meer van:) Mijn hobby en dat van mijn partner zijn het maken van steden tripjes en wandelen.
pi_217795253
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:41 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik heb juist de ambitie om eerder te stoppen dan langer door te werken.
De aanwasbelasting gaat dat een heel stuk lastiger maken dan wanneer ze zouden kiezen voor belasten bij realisatie.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 09:16:57 #251
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217795285
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 09:13 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De aanwasbelasting gaat dat een heel stuk lastiger maken dan wanneer ze zouden kiezen voor belasten bij realisatie.
wat is afwas belasting?
pi_217795332
Ik heb nu al zo weinig energie (ben in de veertig), laat staan als ik rond de zeventig ben. Dan slaap ik waarschijnlijk twintig uur per dag of zo. Boven de vijfenzestig en werken zou ik nooit kunnen.
pi_217795361
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 14:14 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

IJslandGoden _O_
Lijkt me fijn om in IJsland te wonen, lekker geïsoleerd van alle ellende met volop ruimte, prachtige natuur en vrijheid.
pi_217795402
quote:

[ afbeelding ]

Veel armen in Japan, die moeten wel doorwerken.
pi_217795435
70 jaar met pensioen. Met geluk heb je dan nog 5 goede jaren, heel veel geluk nog 10. Werken tot in de kist.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 09:51:02 #256
37887 Dauthi
Progressive
pi_217795518
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 22:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar tot nog niet zolang geleden, had vrijwel iedereen in Japan een goede baan voor het leven. Of toch zeker als je voor een (middel)groot bedrijven ging werken. Met ook een uitstekend pensioen. Die dagen zijn voorbij.
Waaruit blijkt dat? Want jij kan geen ondersteuning geven voor je argumentie.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 09:51:45 #257
37887 Dauthi
Progressive
pi_217795528
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 04:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar dat is dan ook een prima systeem. Als een oudere ervoor kiest om nuttig te blijven voor de maatschappij en door te werken dan is dat heel anders dan gedwongen tot je 70e door te moeten werken.
Dat was dus ook de crux van mijn reactie.
pi_217795548
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 09:51 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat? Want jij kan geen ondersteuning geven voor je argumentie.
Wie kwam er met een linkje?
pi_217795701
Kortom: je moet dus gewoon zelf sparen voor een pensioen, want anders mag je straks als je arbeidsongeschikt wordt gewoon de bijstand in.
pi_217795847
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 09:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat is afwas belasting?
Afwas belasting? Dat bestaat niet.
pi_217796024
Als ik echt leuk werk zou hebben zou ik het niet erg vinden.

Het is juist op oudere leeftijd belangrijk om mentaal en fysiek actief te blijven. Geeft wel een excuus om uit bed te komen iedere ochtend _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:42:08 #262
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217796853
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 10:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Afwas belasting? Dat bestaat niet.
nee, dat dacht ik ook niet, maar ik kijk nergens meer van op he
  vrijdag 30 mei 2025 @ 12:42:56 #263
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217796863
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 09:22 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik heb nu al zo weinig energie (ben in de veertig), laat staan als ik rond de zeventig ben. Dan slaap ik waarschijnlijk twintig uur per dag of zo. Boven de vijfenzestig en werken zou ik nooit kunnen.
vast wel

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:05 schreef Nexum het volgende:
Als ik echt leuk werk zou hebben zou ik het niet erg vinden.

Het is juist op oudere leeftijd belangrijk om mentaal en fysiek actief te blijven. Geeft wel een excuus om uit bed te komen iedere ochtend _O-
ja, maandag ochtend weer om 6 uur op en om 6:45 op de fiets 15 km naar houten
nou dan vloek ik ook wel eens hoor ,
maar ja luie varkens heb je niks aan

[ Bericht 30% gewijzigd door michaelmoore op 30-05-2025 12:50:04 ]
  vrijdag 30 mei 2025 @ 14:23:13 #264
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_217797812
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vast wel
[..]
ja, maandag ochtend weer om 6 uur op en om 6:45 op de fiets 15 km naar houten
nou dan vloek ik ook wel eens hoor ,
maar ja luie varkens heb je niks aan
Is dat alles ?
Ging van Spijkenisse naar rotterdam toe elke dag voor school.
Van regen tot non regen.
Was blij dat ik later mijn autorijbewijs had .
  vrijdag 30 mei 2025 @ 14:23:42 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217797816
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:23 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Is dat alles ?
Ging van Spijkenisse naar rotterdam toe elke dag voor school.
Van regen tot non regen.
Was blij dat ik later mijn autorijbewijs had .
maar ik ben 72 he
  vrijdag 30 mei 2025 @ 23:12:32 #266
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_217802610
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar ik ben 72 he
Ja dus?
Wees blij dat je het kan.
Ik ben kapot gewerkt en mijn rug versleten.
Waardoor ik niet eens meer 5 kilometer kan fietsen op een normale fiets.

Tegen de tijd dat ik jouw leeftijd heb berijkt zit ik achter zo ding met wielletje.

Daarom hoort pensioen gekoppeld worden aan je werk dat je verricht.
Maar goed dan zeggen ze maar dan kan je andere werk doen.

De maatschappij is kapot gemaakt.
pi_217804069
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar ik ben 72 he
Wordt tijd dat je weer aan het werk gaat ipv hele dagen fok!ken.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 09:50:23 #268
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217804205
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 09:38 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Wordt tijd dat je weer aan het werk gaat ipv hele dagen fok!ken.
ik werk maar 3 dagen per week he ouwe, kan wel meer maar anders raak ik me pensioengevoel kwijt
maandag ,dinsdag, woensdag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')