Vrienden in Duitsland waar hij dan dus ook nog langs zou zijn gegaan. En volgens AD reed hij weg met een reservesleutel van zijn auto, die hij blijkbaar op zak had? Raar verhaal ook weer.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:06 schreef KnalPoenani het volgende:
Nu weer in het AD dat vrienden van Klaas zijn autosleutels hadden afgepakt omdat hij zo overstuur was zaterdagochtend.
Vaag idd. Hij zou ook hebben zitten huilen in de auto en dat hadden ze nog nooit eerder gezien van hem. Hebben ze toen niet doorgevraagd dan?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:13 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Vrienden in Duitsland waar hij dan dus ook nog langs zou zijn gegaan. En volgens AD reed hij weg met een reservesleutel van zijn auto, die hij blijkbaar op zak had? Raar verhaal ook weer.
Mag niet, het is premium.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:17 schreef KnalPoenani het volgende:
[..]
Vaag idd. Hij zou ook hebben zitten huilen in de auto en dat hadden ze nog nooit eerder gezien van hem. Hebben ze toen niet doorgevraagd dan?
Ik weet niet hoe ik het hele artikel hier kan plakken..
O het is een premium artikel zie ik. Dan mag je het sowieso niet plakken hier dacht ik onthouden te hebben;)quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:17 schreef KnalPoenani het volgende:
[..]
Vaag idd. Hij zou ook hebben zitten huilen in de auto en dat hadden ze nog nooit eerder gezien van hem. Hebben ze toen niet doorgevraagd dan?
Ik weet niet hoe ik het hele artikel hier kan plakken..
Allemaal van die viavia verhalenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:23 schreef Kim-Holland het volgende:
die dit verhaal weer hebben gehoord van gezamenlijke vrienden uit Duitsland.
Lekker direct van de bron weer 🤣quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:23 schreef Kim-Holland het volgende:
Vrienden van Klaas Bijl, de vader van de vermiste Jeffrey (10) en Emma (8), probeerden zaterdag zijn autosleutel af te pakken omdat ze bang waren dat hij iets vreselijks zou doen, meldt het AD. Klaas was namelijk op dat moment erg emotioneel. Toch liet hij zich niet stoppen: hij reed weg met een reservesleutel.
Het AD heeft drie vrienden van Bijl gesproken, die dit verhaal weer hebben gehoord van gezamenlijke vrienden uit Duitsland. Daar zou Bijl zaterdagochtend, een paar uur voor de vermissing, nog zijn geweest. Vlak voor de ontvoering zat Klaas nog huilend in zijn voertuig, aldus de vrienden. Dit is iets wat zijn vrienden nog nooit hadden gezien. "Er moet daar iets bij hem zijn geknapt", zegt een vriend tegen de krant die ook niet weet waar Bijl nu is.
https://www.hartvannederl(...)t-duitsland-getuigen
Ja echt hequote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:28 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Lekker direct van de bron weer 🤣
Hart van Nederland zegt dat het AD zegt dat drie vrienden zeggen dat gezamenlijke vrienden zeggen dat...🙄
Hoe komen ze bij die mensen terecht? Zullen die zelf de krant bellen?
Vooral een geel kenteken zou ver in Duitsland sowieso op moeten vallen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:42 schreef Momo het volgende:
Hopelijk is voor de zekerheid ook met de politie in Tsjechië contact geweest. Hij heeft een link met het land. Al zou je bijna niet denken dat door heel Duitsland kan rijden zonder dat een verkeerscamera je ziet op een hoofdweg.
In Duitsland hangen niet zoveel camera's als hier in NL.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:42 schreef Momo het volgende:
Hopelijk is voor de zekerheid ook met de politie in Tsjechië contact geweest. Hij heeft een link met het land. Al zou je bijna niet denken dat door heel Duitsland kan rijden zonder dat een verkeerscamera je ziet op een hoofdweg.
Niet in de grensstreekquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vooral een geel kenteken zou ver in Duitsland sowieso op moeten vallen.
Dat is logischquote:
Nee joh, komt minder voor uiteraard maar als nog genoeg dat het niet echt opvallen is.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vooral een geel kenteken zou ver in Duitsland sowieso op moeten vallen.
Bijna een dag volgens mij. Ze wisten zaterdag om half 4 dat hij weg was, maar konden pas zondagmiddag beginnen met zoeken, als ik dat goed begrepen heb.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:09 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Nee joh, komt minder voor uiteraard maar als nog genoeg dat het niet echt opvallen is.
Hoeveel tijd had die voor ze begonnen zoeken?
In een halve dag kun je al in veel landen zijn.
Binnen 8 uren rijden vanaf Beerta zou hij al in Tsjechië kunnen zijn. Net over de grens met Denemarken nog geen 5 uren en naar België ruim 3 uren.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:09 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Nee joh, komt minder voor uiteraard maar als nog genoeg dat het niet echt opvallen is.
Hoeveel tijd had die voor ze begonnen zoeken?
In een halve dag kun je al in veel landen zijn.
Hoezo een plaat voor hun hoofd? Die uitdrukking lijkt me echt niet van toepassing.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:23 schreef Perrin het volgende:
Mensen die geloven dat ze nog levend teruggevonden worden, hebben wel een plaat voor hun hoofd.
genoteerdquote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:25 schreef woxxel2 het volgende:
Die man die een telefoontje kreeg dat hij zei dat t goed was met de kinderen heeft ook een gezin bekend met jeugdzorg. Uithuisplaatsing.
Zijn vrouw heet op tiktok patricia
"Een plaat voor je kop hebben, betekent dat je iets niet wilt zien/erkennen".quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoezo een plaat voor hun hoofd? Die uitdrukking lijkt me echt niet van toepassing.
De jongen die vanmiddag een persverklaring gaf? Dat was een oudere zoon van zijn ex-vrouw, dus de halfbroer van Jeffrey en Emma.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:27 schreef woxxel2 het volgende:
Was dat nou een zoon van die man? Hij lijkt wel een beetje
Dat je te koppig en halsstarrig bent om je bepaalde kritiek aan te trekken.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
"Een plaat voor je kop hebben, betekent dat je iets niet wilt zien/erkennen".
Alle aanwijzingen zijn dat die man er een eind aan ging maken.
Het is makkelijk om hard te praten vanaf de zijlijn. Maar zolang twee kinderen vermist zijn, is hoop geen naïviteit, het is menselijkheid.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:23 schreef Perrin het volgende:
Mensen die geloven dat ze nog levend teruggevonden worden, hebben wel een plaat voor hun hoofd.
Menselijke naïviteit..quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:32 schreef Masberum het volgende:
[..]
Het is makkelijk om hard te praten vanaf de zijlijn. Maar zolang twee kinderen vermist zijn, is hoop geen naïviteit, het is menselijkheid.
En waarom dan, lieve Lienekien?quote:
Hoop houden, niets mis meequote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:23 schreef Perrin het volgende:
Tegen beter weten in.quote:
Omdat je te koppig bent om je bepaalde kritiek aan te trekken.quote:
En toch blijf ik liever hoop houden. Mag het?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:23 schreef Perrin het volgende:
Dat magquote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:53 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
En toch blijf ik liever hoop houden. Mag het?
Ik koop ook elke maand een lot voor de loterij, ondanks dat ik niets win.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:53 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
En toch blijf ik liever hoop houden. Mag het?
Op nu.nl zouden je reacties verwijderd worden omdat het pure speculatie is.quote:
Het is geen pure speculatie maar realiteitszin om te stellen dat iemand in verwarde toestand, zonder voorbereiding, met twee jonge kinderen zich niet onontdekt langdurig schuilhoudt maar dat hij iets vreselijks heeft gedaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:31 schreef Masberum het volgende:
[..]
Op nu.nl zouden je reacties verwijderd worden omdat het pure speculatie is.
Hij was dronken, misschien heeft hij zich bedacht toen hij nuchter was maar wil hij alsnog de moeder zo lang mogelijk in het ongewisse houden. Je kan niet stellen dat andere mensen de realiteit niet onder ogen kunnen komen terwijl er juist nog niks bekend is. Andere berichten stellen dat hij wellicht naar Frankrijk ging. Zelfmoord en 2-voudige moord plegen in een ander land? De stelligheid die jij aanneemt en dan ook nog tegen anderen zeggen dat ze een plaat voor hun hoofd hebben..
En ja naar mijn idee is de kans groter dat er al nare dingen zijn gebeurd. Maar hoe jij doet alsof dat het enige mogelijke is, en anderen dat niet willen inzien, onrealistisch zijn, is slecht, ongepast en onterecht
De mensen die hoop houden weten heel goed dat het speculatie is. Dat hoef je ook niet te melden hoor.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is geen pure speculatie maar realiteitszin om te stellen dat iemand in verwarde toestand, zonder voorbereiding, met twee jonge kinderen zomaar van de aardbodem verdwijnt en zich langdurig schuilhoudt.
De vermeende afscheidsbrief en die verwijzing naar een 'paradijs' plus zijn duidelijk emotionele staat en alles wat zijn vrienden vertellen, wijzen eerder op een tragisch scenario dan op een doordacht plan met een vrolijk einde. Het is geen kwestie van doemdenken maar van het onder ogen zien van deze opeenstapeling van signalen.
Hoop is waardevol, maar het negeren van ernstige aanwijzingen onder het mom van optimisme is minstens zo speculatief.
Je mag best hoop houden van mij hoor.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:47 schreef Masberum het volgende:
[..]
De mensen die hoop houden weten heel goed dat het speculatie is. Dat hoef je ook niet te melden hoor.
En ja wat jij doet is speculatie. En het kan best zijn dat 99 van de 100 keer je gelijk hebt met die speculatie. Maar op basis daarvan ga je niet zo reageren zoals jij doet als je een beetje een fatsoenlijk persoon bent.
Het gaat hier om de levens van 2 kinderen, ouders die hoop hebben. Jij doet er alles voor om je gelijk te halen ook al geef ik duidelijk aan wat een alternatief scenario kan zijn. Die negeer je compleet omdat in jouw hersenen die optie (en andere opties) niet bestaan. Wat je doet is slecht en onterecht, ook al begrijp ik dat je dat niet in kan zien
Jij zegt dat mensen een plaat voor hun hoofd hebben dan als ze dat geloven. Beledigend. Alleen dat zou je al aan het denken moeten zetten.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je mag best hoop houden van mij hoor.
Het is alleen nogal naïef en waarschijnlijk een stuk speculatiever dan het scenario wat ik beschrijf.
Ik zal verder mijn mond houden zodat je ongestoord verder kunt speculeren over hoe hij zich ergens schuilhoudt met de kinderen.
Verschrikkelijkquote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:02 schreef Nober het volgende:
We hebben vanavond omstreeks 20:30 uur tijdens een zoekactie naar de vermiste Jeffrey en Emma in het water bij de Renselweg in #Winschoten een auto aangetroffen. De omgeving is ruim afgezet voor nader onderzoek.
[ x ]
https://x.com/POL_Groningen/status/1924933543869727062
Qua informatie over waar ze het laatst gezien zijn ben ik bang dat dit onderzoek een stuk serieuzer is dan die eerdere in de polder bovenin Groningenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:02 schreef Nober het volgende:
We hebben vanavond omstreeks 20:30 uur tijdens een zoekactie naar de vermiste Jeffrey en Emma in het water bij de Renselweg in #Winschoten een auto aangetroffen. De omgeving is ruim afgezet voor nader onderzoek.
[ x ]
https://x.com/POL_Groningen/status/1924933543869727062
Ojee.... Hoop dat ze daar niet allemaal in zittenquote:
Moest ik ook gelijk aan denken. Zou wel bizar zijn als ze een andere vermissingszaak oplossen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat zei dat monster nog, we gaan naar de Mac Donalds.
Die ligt aan de overkant van de Renzelweg.
Kunnen ze zijn geweest.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat zei dat monster nog, we gaan naar de Mac Donalds.
Die ligt aan de overkant van de Renzelweg.
Aparte plek om ongemerkt het water in te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:13 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Kunnen ze zijn geweest.
Ja niet echt afgelegen, en vrij onlogisch dat niemand iets gezien zou hebben.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Aparte plek om ongemerkt het water in te kunnen rijden.
Ik zag net beelden van de rijdende auto bij Hart van Nederland, bij een tankstation in Winschoten op zaterdagmiddag.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Moest ik ook gelijk aan denken. Zou wel bizar zijn als ze een andere vermissingszaak oplossen.
Als het nacht is, niemand die dat dan zou zien lijkt mij.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk hoe laat je dat doet. Midden in de nacht valt dat niet echt op. Maar dan is de vraag, waar waren ze tot die tijd? Ze zullen toch niet de hele middag en avond doodleuk bij de McDonalds hebben gezeten hoop ik.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Toch staat die auto op de beelden bij daglicht, bizar dat niemand iets gezien of gehoord heeft inderdaad.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja niet echt afgelegen, en vrij onlogisch dat niemand iets gezien zou hebben.
Op zaterdagnacht om 02:00 dicht en om 07:00 gaat McDrive weer open op zondagochtend.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:17 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Als het nacht is, niemand die dat dan zou zien lijkt mij.
Of bezopen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:17 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Als het nacht is, niemand die dat dan zou zien lijkt mij.
Tja een paar jaar geleden met Sanne en Hebe vond ik het ook bizar dat ze op een plek op de A59 uit de bocht zijn gevlogen op een tijdstip dat je daar eigenlijk nooit alleen rijdt...quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja niet echt afgelegen, en vrij onlogisch dat niemand iets gezien zou hebben.
Dat lijkt me ook jaquote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:19 schreef JopieKlaassen het volgende:
Neem aan dat dit persbericht alleen verstuurd is omdat ze grijze Toyota hebben gevonden en geen rode Renault.
Maar ff afwachten wat ze uit het water gaan halen?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:19 schreef KnalPoenani het volgende:
Maar Winschoten en Beertha liggen vlak bij elkaar. Zou hij dan al die tijd in de buurt rondgehangen hebben? Want op zondagavond heeft hij nog met iemand gebeld met een burner, toch?
Onbegrijpelijk dat mensen in staat zijn om hun eigen kinderen om te leggen, kan er met m’n hoofd niet bij.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:24 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook ja![]()
Hoe kun je dit je kinderen aandoen, mijn vaderhart huilt.
Ook op een zonnige zaterdagmiddag rond 16:00?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:24 schreef Mazzel1986 het volgende:
Ik zit even op Google Maps te kijken. Achter de McDonalds ligt jachthaven de Rensel. Daar rijdt je zo ongezien het water in op de helling waar ze boten te water laten.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3Dquote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:24 schreef Mazzel1986 het volgende:
Ik zit even op Google Maps te kijken. Achter de McDonalds ligt jachthaven de Rensel. Daar rijdt je zo ongezien het water in op de helling waar ze boten te water laten.
Maar dat lijkt niet echt het gebied te zijn wat is afgezet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:24 schreef Mazzel1986 het volgende:
Je hebt gelijk. Ik moet ook niet speculeren. Maar ik wil zo graag geloven dat ze het niet zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar ff afwachten wat ze uit het water gaan halen?
Mogelijk zit die er zelf niet in, en de kids ook niet.
Die kans acht ik nagenoeg nul, maar zolang er geen lichamen zijn gevonden is er een sprankje hoop.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:26 schreef Elan het volgende:
Hij kan ook die auto nog achtergelaten hebben. Wishful thinking.
Ik ook. Zeker omdat hij dit al aankondigde op vrijdag, toen leek die een plan te hebben. En dat telefoontje op zondag.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:28 schreef KnalPoenani het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik moet ook niet speculeren. Maar ik wil zo graag geloven dat ze het niet zijn.
Ze moeten zorgvuldig te werk gaan ivm sporenonderzoek, daarnaast is het geen zwembad waar je helder water hebt en even naar binnen kunt kijken of er iemand n de auto zit.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:32 schreef woxxel2 het volgende:
Maar wat duurt hlang. Se hebben 'm toch al 3 uur geleden gevonden
Hoe heet iequote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:32 schreef proud_mami het volgende:
De vader van de halfbroer van de kinderen heeft op Facebook een bericht geplaatst dat de auto van Klaas Bijl is gevonden …
Ik weet niet of ik dat hier mag delen?quote:
Als het Klaas en de kinderen zijn dan moeten ze sowieso eerst nog familie inlichten enz voor ze het in de media melden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:32 schreef woxxel2 het volgende:
Maar wat duurt hlang. Se hebben 'm toch al 3 uur geleden gevonden
Doe maar niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:34 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat hier mag delen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |