Linkje: https://www.collincrowdfu(...)7d461e5b2f21f0a66ef4quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:59 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met een 2e hypotheek op een woonhuis:
Reroll Works B.V.
¤ 100.000 | 8,0 % rente | 72 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/reroll-works-b-v/
Wel weer een leuke om mee te nemen voor mijn basisbedrag.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:49 schreef djtiesto8 het volgende:
[......]
Edit: Het lagere rendement hangt ook deels af van de periode waarin je bent gestart. Voor mij was dat 2015. Nu zijn de rentes standaard 7-9%, maar een paar jaar terug was de standaard 6-7%, met geluk af en toe 8%.
10% in aantal projecten of in ¤ van het nog openstaande bedrag?quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:53 schreef ovdm het volgende:
Valt me op dat er toch veel achterstanden ontstaan, zo'n 10% van mijn portefeuille kent een achterstand.
Top dat je die weer geregeld hebt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 18:00 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje: https://www.collincrowdfu(...)7d461e5b2f21f0a66ef4
Ik kom van Matching Capital, waar de inleg in parten van 5.000 euro gingen. Met die insteek ben ik begonnen met Collin. Direct mijn eerste project kwam al snel in een achterstand, en nu zelfs een faillissement (vriend Ayhan Sahin uit Deventer). Ook andere projecten met een hogere inleg kennen een achterstand of hebben die gehad (zoals Plomer, Amsterdam). Alle afgeloste projecten met achterstand leidden uiteindelijk niet tot een verlies op inleg, wel op verschuldigde rente. Van de nu nog openstaande projecten hebben er 7,6% een achterstand, en dus een voorziening. Ze lopen nu 1 maand tot ruim anderhalf jaar achter.quote:[..]
10% in aantal projecten of in ¤ van het nog openstaande bedrag?
Ik hoop van harte voor je dat dat komende periode langzaam weer rechttrekt, want met 7,3 procentpunt voorzien, houd je inderdaad weinig rendement over.quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:53 schreef ovdm het volgende:
Ik heb een hoge voorziening, of althans, Collin heeft een hoog bedrag onder de noemer voorziening geparkeerd. Daardoor heb ik maar liefst 7,3% voorzien en een belachelijk laag berekend rendement.
Ook bij mij geldt gelukkig dat alle voorzieningen tot nu slechts papieren afboekingen waren, ik heb nog geen verlies geleden.
Valt me op dat er toch veel achterstanden ontstaan, zo'n 10% van mijn portefeuille kent een achterstand.
Ja, hier hadden we het een paar weken geleden ook over. Het begint ze bij CCF over de voeten te stromen. Door de toegenomen 'work load' kunnen ze niet meer zo kort op de bal zitten als voorheen. Updates blijven ook véél te lang uit. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met personeelstekort, maar daar hebben investeerders geen boodschap aan. Ik vrees een beetje voor de slechte dag die ik ook ooit bij GVE heb gehad; een mailtje in mijn 'Postvak IN' dat ze het 'bijzonder beheer' gingen uitbesteden. Die 'move' (Flanderijn / Van Eck) heeft het platform geen goed gedaan. De recovery is dramatisch slecht (al zag ik gelukkig vorige week hier wel wat lichtpuntjes voorbij komen).quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:53 schreef ovdm het volgende:
Als je het uitbesteed, moet je dicht op het incassobureau zitte. Bij GvE werd dit helemaal losgelaten en bleven de dossiers onder aan de stapel liggen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:41 schreef InVestEerder het volgende:
Een zelfde actie valt ook bij CCF niet geheel uit te sluiten. Bijzonder Beheer is immers een zeer arbeidsintensief gebeuren.
Dat wordt voorlopig nog geen gebruik maken van de incentive.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik was vandaag weer een keer in Gouda en heb de locatie Desi & Devi (HCN) even bezocht. Restaurant ziet er zo uit (precies een jaar na financiering):
[ afbeelding ]
Voor Hudson heb ik nog geen bericht ontvangen dat het bedrag is overgeboekt naar de ondernemer. Ik had wel de hoop dat dit nog deze maand zou zijn aangezien het betaalverzoek maandag de 19e is gedaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:14 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Ik was gisteren even in Nieuwegein wezen kijken. Fat Phill's is gisteren geopend en het zat er redelijk vol. Hudson heeft nog wel wat verbouwwerk te doen. Maar is ook een groter pand.
Inderdaad de 19 mei bedragen uitgevraagd bij de investeerders. Maar zijn wel al bezig met verbouwen. Dus had fijn geweest als de bedragen waren uitbetaald.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:19 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Voor Hudson heb ik nog geen bericht ontvangen dat het bedrag is overgeboekt naar de ondernemer. Ik had wel de hoop dat dit nog deze maand zou zijn aangezien het betaalverzoek maandag de 19e is gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |