Dat klopt allemaal, maar zie de centen wel terugkomen in the end. Maar goed, meer sympathie dus, risico/rendement is niet in sync in de basis.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die businesscase is een drama. 't Menske heeft 821K aan schulden, maakt verlies en is financieel geheel afhankelijk van haar vader. Dat is lief maar hoe lang houdt deze dat vol.
Mooi dat er nog een Zilvervloot aan zit te komen, maar blijkbaar zit daar toch weinig schot in als er in 2 jaar tijd niets gebeurd is. Stel dat het alsnog komt dan lost onze lening grotendeels af maar de kans is denk ik groot dat er komende 2 jaar wéér niets gebeurt en wat dan? Als het rentedepot leeg is komt er sowieso al een spannend moment.
588 / 0,90 = 653 Kquote:Op maandag 26 mei 2025 19:51 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Dat is toch wel een belangrijk punt die ontbreekt.
Hypothecaire dekking zou 500k zijn. Dus een 78% ltv.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
588 / 0,90 = 653 K
Dat is op basis van het gehele project.
Dus in schijf 2a en 2b zou het dus 59% zijn. (388/653)
Zie ik dit goed?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mis deze informatie wel in de EBI
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 05:11 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hypothecaire dekking zou 500k zijn. Dus een 78% ltv.Er staat verschillende informatie bij het project die niet 100% gelijk/compleet is, rechtsbovenin kun je de "Essentiele Beleggingsinformatie" downloaden, daar staat maar één bv genoemd en staat geen waarde benoemd van de zekerheden. Onderin staat de "Essentiele Beleggings Informatie" en daar staan de twee BV's benoemd en staat ook de waarde benoemd. Jammer dat er twee bijna gelijke maar toch weer verchillende documenten zijn, dat is op z'n minst onhandig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mis deze informatie wel in de EBI
Na een aantal projecten bij WvjG meegenomen te hebben ben ik een paar jaar geleden gestopt o.a. door dit soort gepruts, achteraf wijzigen van voorwaarden en de geloofsovertuiging. Overigens lopen hiervan nog een paar projecten.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:48 schreef tnhb het volgende:
[..]
Er staat verschillende informatie bij het project die niet 100% gelijk/compleet is, rechtsbovenin kun je de "Essentiele Beleggingsinformatie" downloaden, daar staat maar één bv genoemd en staat geen waarde benoemd van de zekerheden. Onderin staat de "Essentiele Beleggings Informatie" en daar staan de twee BV's benoemd en staat ook de waarde benoemd. Jammer dat er twee bijna gelijke maar toch weer verchillende documenten zijn, dat is op z'n minst onhandig.
Het verwachte projectresultaat (107k) lijkt me aan de lage kant voor een dergelijk groot project. Als je 9 maanden uitloopt door vertraging met de vergunningen dan ben je dat al kwijt aan rente. HA heeft morele waarde, dus ruimte voor tegenvallers is er niet. Met deze hoge LTV geen project voor mij.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:00 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project voor 2 appartementen in Amsterdam met een 1e hypotheek:
Grand Horizon Real Estate B.V.
¤ 1.615.000 | 9,0 % rente | 18 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/hooplot-b-v/
Op dat vlak valt er nog een en ander te verbeteren. Gisteren ook weer, na lang lezen was het me nog niet duidelijk hoe de zekerheden waren geregeld in de drie tranches. Was het niet handiger geweest om er gewoon 1 lening aan de holding van te maken denk ik dan; met gedeelde zekerheden en een bescheiden aflossing.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 09:25 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Na een aantal projecten bij WvjG meegenomen te hebben ben ik een paar jaar geleden gestopt o.a. door dit soort gepruts, achteraf wijzigen van voorwaarden en de geloofsovertuiging. Overigens lopen hiervan nog een paar projecten.
Het viel mij de laatste maanden op dat er meer aanbod was en dat het allemaal wat beter leek te lopen dus ik zat een beetje te twijfelen of ik toch niet weer eens naar de nieuwe projecten moest gaan kijken.
Nu ik dit zo allemaal weer lees ben ik op voorhand voorlopig al weer genezen.
Ik ben ook niet zo'n fan van WvjG. Nog 5 projecten lopen en inderdaad geen defaults. Wat ook komt doordat ze te pas en te onpas op eigen titel aflossingenvrije periodes inbouwen als een lening niet meer betaald kan worden.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
Op dat vlak valt er nog een en ander te verbeteren. Gisteren ook weer, na lang lezen was het me nog niet duidelijk hoe de zekerheden waren geregeld in de drie tranches. Was het niet handiger geweest om er gewoon 1 lening aan de holding van te maken denk ik dan; met gedeelde zekerheden en een bescheiden aflossing.
Toch ben ik niet ontevreden, met 45 projecten waarvan 17 reeds afgelost en 0 defaults , is WVJG een van mijn betere platformen, puur kijkend naar rendement.
Mwah, prima toch. Ik ben toch al niet zo'n voorstander van stemrondes. Zij zitten er bovenop en weten wat nodig is. Dus mijn zegen hebben ze. (niet eens van bovenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:25 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo'n fan van WvjG. Nog 5 projecten lopen en inderdaad geen defaults. Wat ook komt doordat ze te pas en te onpas op eigen titel aflossingenvrije periodes inbouwen als een lening niet meer betaald kan worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:56 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje
Collin, huisvesting vluchtelingen en buitenlandse werknemersMisschien lees ik er overheen maar ik zie nergens hoe lang het contract met het COA nog loopt. Dat is in dit geval wel van belang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat weten ze blijkbaar zelf ook niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Misschien lees ik er overheen maar ik zie nergens hoe lang het contract met het COA nog loopt. Dat is in dit geval wel van belang.
Dat zou ik normaal ook denken, alleen is dit in Zuid-Limburg. Weet niet of de markt voor arbeidsmigranten daar ook zo groot is?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:09 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat weten ze blijkbaar zelf ook niet.
Zodra de vluchtelingenopvang wordt beëindigd neemt TopCare het pand in gebruik voor de huisvesting van buitenlandse werknemers.
Dat soort panden zijn nog steeds niet aan te slepen. Grote vraag naar. Dus vermoed dat dat wel goed gaat komen..
Duitsland, logistiek.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat zou ik normaal ook denken, alleen is dit in Zuid-Limburg. Weet niet of de markt voor arbeidsmigranten daar ook zo groot is?
Daar kijk ik net een fractie anders naar.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:38 schreef obligataire het volgende:
Hun communicatie geeft idd soms wat reden voor ergernis, maar uiteindelijk is het rendement voor 99% bepalend voor mijn tevredenheid.
Lening 00048728 loopt ook sinds maart achter, intussen 3 termijnen gemist. Wist niet dat de eerdere lening ook achterloopt, was dacht ik hier niet gemeld.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:03 schreef eenjongen... het volgende:
Het is hier volgens mij nog niet gegaan over de achterstand van leningnummer 00048923 De h**r K. B*aauw. Als ik het mij goed herinner is er hierna nog een lening geweest waar ik niet in zit. Klopt dat? En heeft die ook achterstand?
Dit project loopt nu 2 maanden achter, wat ik best opvallend vind, gezien de pitch er goed uitziet. Gezien een prima eerste hypotheek maak ik mij nog weinig zorgen over mijn inleg, maar ergens voelt het gek. Voor mij de eerste en tot nu toe enige lening met een voorziening bij Collin
Pand staat niet meer op fundaquote:Zoals eerder aangegeven hebben wij de gebruikelijke procedure bij de gerechtsdeurwaarder opgestart in verband met het project aan de Lepelaarsingel 125C Herfinanciering te Rotterdam. Inmiddels is deze procedure daadwerkelijk in gang gezet.
Dit betekent dat wij formeel stappen ondernemen om het hypotheekrecht uit te winnen conform de wettelijke voorschriften. Deze maatregel is noodzakelijk geworden doordat we, ondanks herhaaldelijke pogingen, geen concreet en formeel aflosverzoek van de projectaanvrager hebben ontvangen en ook in onze gesprekken geen duidelijkheid wordt verschaft over de vervolgstappen van hun kant.
Het pand is inmiddels in de vrije verkoop gezet, in de hoop op korte termijn tot aflossing van de hypotheek te kunnen komen.
2 termijntjes rente vandaagquote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:24 schreef Thomas88 het volgende:
Iemand hier nog iets van vernomen (CCF) 1ste hypo zou 2,5 maand geleden afgelost moeten zijn maar niks meer van gehoord of investering terug ontvangen ?
"In 2019 heeft u geïnvesteerd in BB van der Vlo3d Beh33r met leningnummer: 32524.
Momenteel hebben wij de herfinanciering hiervan in behandeling, we hebben echter niet tijdig alle stukken ontvangen om al tot een herfinanciering te komen. Hierdoor zal de slottermijn niet komende zaterdag (15-3) voldaan worden. "
Project SiG is dan toch volgeschreven. Stond lange tijd tonnen open, dus mogelijk met hulp van business angels.quote:Op ons platform zijn we bezig met de herfinanciering van de Scharnerweg 127 in Maastricht om de lopende financiering daarmee af te lossen.
Het streven is om deze aflossing over ongeveer 2 weken te realiseren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |