abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217787195
Lekker nummer juist wel High Hopes for a lemon. Maar hier sowieso een zwak voor Panic! At The Disco
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  donderdag 29 mei 2025 @ 15:36:31 #102
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217788309
Stukje Penny's Guide to Teen-Age Charm and Popularity.

Ik ben echt benieuwd welke nu uiteindelijk straks de cut halen op 1 december.
All Day I Dream About Stemlijsten
  donderdag 29 mei 2025 @ 19:54:53 #103
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217790435
Niet het spannendste blokje, maar toch een paar bespreekgevallen gevonden.

Nummers die ik hoger zou plaatsen:

2467 J.J. Cale – Cocaine: Het is toch dat riffje waardoor dit nummer eruit springt in deze batch. Genialiteit door eenvoud. Veel te iconisch om in de middenmoot te belanden, als je het mij vraagt.
2459 Toto - Stop Loving You: Een van de eersten die ik leerde kennen van Toto. Niet eens per se hun allerbeste werk, maar wel een band van wie vrijwel alles wel behoorlijk hoog zou eindigen hier. Sowieso wel een van mijn favoriete bands van vorige eeuw.
2454 Dotan – Home: Ooit nog live gezien op Eurosonic Noorderslag. Een live-optreden helpt bij mij meestal wel om de waardering een stukje hoger te krijgen, tenzij het echt heel slecht is, maar dat was-ie niet. Wel een beetje een one-hit wonder. Een beetje boel, eigenlijk.

Nummers die ik lager zou plaatsen:

2465 Muse - Feeling Good: Hoeveel lager durf ik je niet te zeggen. Ik heb wel eens heel harde woorden geuit over deze versie van deze plaat, en waarschijnlijk zou ik hem al heel vroeg voorbij laten komen als dit mijn lijst was. Anderszins kan ik ook niet ontkennen dat ik hem misschien hier prima vond staan als Muse me verder koud liet. Maar het is zo zonde, Origin of Symmetry zou een zoveel sterker album zijn – misschien wel het allerbeste aller tijden – als niet ineens deze willekeurige en niet bijster imposante cover erop opdook als voorlaatste nummer. Waarom ze daarvoor gekozen hebben zal ik nooit begrijpen.
2463 Jackie Wilson - Reet petite: Oh bah hier was ik het bestaan een beetje van vergeten. Zo heel af en toe kwam deze in mijn ouderlijk huis nog wel eens langs, en ik vond hem als kind al irritant. De titel helpt inderdaad niet.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 18:00:59 #104
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217799943
Karton gaat een of ander lijstje van een dag doen op Kink volgende week waarvoor je nu kan stemmen. Op die stemlijst staan ook 5 liedjes van de boyband van Knoflook. Als we die lijn doortrekken kunnen we de top 2000 in oktober horen en in week 53 op skivakantie.
  Redactie Sport vrijdag 30 mei 2025 @ 23:05:47 #105
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217802568
Jawel allen, we zijn OP DE HELFT!

2450 Shocking Blue - Mighty Joe

Mighty Joe was hier een hit (en nog nummer 1 ook, in tegenstelling tot Venus) toen Venus een groot succes werd aan de andere kant van de oceaan. De ranking leert dat ik dit dus beter vind dan Venus en dat komt toch wel door de lekkere, een beetje CCR-achtige riff gecombineerd met het stemgeluid van Mariska Veres. In de Top 2000 was het succes beperkter, plek 1851 in 2000 en verder niet aanwezig.

2449 Gilbert O'Sullivan - Get Down

Een wat vlotter nummertje van Gilbert, die dus ook eens een lekker vrolijk nummertje maakt. Hij behandelt zijn vrouw als een hond. Ja, is dit niet erg woke of gewoon seksuele vrijheid? U bepaalt. In de Top 2000 op 1531 in 1999, en in 2001 terug met een mooie plek 970.

2448 Fat Mattress - Magic Forest

Neil Landon was basgitarist in de Jimi Hendrix Experience, maar wilde ook eens voor eigen kansen gaan. Dat werd Fat Mattress, dat een klein hitje scoorde met dit Magic Forest. Als je de jaren zestig in 1 nummer kunt vangen dan is dit nog best een aardige, alleen de echt vreemde psychedelische taferelen blijven een beetje uit. In 2000 stond dit op plek 1181, maar verder zijn we dit vergeten. Niet heel vreemd, al is het best een lekker nummer en noteer ik het dus hier.

SPOILER: 2447-2426
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 30 mei 2025 @ 23:30:33 #106
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217802723
Is die Jon Bon poging nu de hoogste op de stapel van Chris?
  Redactie Sport zaterdag 31 mei 2025 @ 00:10:25 #107
pi_217802858
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 23:30 schreef Tussle266 het volgende:
Is die Jon Bon poging nu de hoogste op de stapel van Chris?
Ja, maar ze zouden morgen ook in iedere andere willekeurige volgorde kunnen. Allemaal wel geinige maar niet geweldige pastiches van artiest X
pi_217803297
Een update zonder kleine/grote persoonlijke favorieten. Ook wel een keer leuk
The script for tears
  zaterdag 31 mei 2025 @ 08:40:56 #109
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217803480
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 00:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, maar ze zouden morgen ook in iedere andere willekeurige volgorde kunnen. Allemaal wel geinige maar niet geweldige pastiches van artiest X
Ja, zo zie ik het ook wel. Ik vond Cold een paar blokjes terug prima op die plek staan. Dat zou voor mij denk ik de hoogste zijn, maar dan omdat deze wat lager zou staan. Ik ben er sowieso nog niet uit wat ik van die golf van fop-country van dit moment vind. Ik denk dat ik Morgan Wallen net iets boven de rest zet, maar die hebben we nog niet in de lijst, misschien dit jaar.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 mei 2025 @ 11:45:33 #110
426493 crew  PippenScottie
pi_217805535
Ik had ooit ruzie met een quizmaster over Copcabana. Het antwoord op de vraag waar die club stond was volgens hem Havana.
Daar was ik het niet mee eens, want de club lag ten noorden van Havana. New York om precies te zijn.

Maar hij bleef op zijn strepen staan. Stomme Fidel dat het was :(
My friends all drive horses
  zaterdag 31 mei 2025 @ 21:25:41 #111
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217811875
;( ;( UITZWAAI-ALARM :'( :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
70 van mijn 100 favorieten halen de bovenste helft bij Mex! Toch ruim meer dan de helft, dus onze muzieksmaak is ruimschoots beter compatibel dan als je volledig willekeurig zou loten. Dat doet me ergens toch wel goed. Denk ik.

Nummers die ik hoger zou plaatsen:

2445 Taylor Swift - I Knew You Were Trouble: Mensen die dit conceptueel een goed nummer vinden, maar niet zo zijn van de mainstream popliedjes: probeer eens de We Came As Romans-versie! Laatstgenoemde versie is bij mij favoriet, maar ook het origineel van Taylor Swift is stiekem wel erg lekker.
2443 Black - Wonderful Life: In de intro wordt meteen de melancholieke toon gezet voor de rest van het nummer, prachtige plaat blijft dit toch. Sowieso bij de bovenste 500 hier.
2439 Queen - Who Wants to Live Forever: Queen is tot nu toe bij mij behoorlijk ontsnapt aan de beide bespreeklijstjes, volgens mij heb ik nog geen enkele keer commentaar erop gegeven. In algemene zin was Freddy Mercury natuurlijk een fantastische artiest én entertainer, tot de allerlaatste snik levend voor de muzikale legende die hij zou achterlaten. Tegelijk is het altijd een beetje krom als één artiest zó enorm gehypet wordt dat heel veel kleinere, maar ook geweldige artiesten daardoor weggedrukt worden in de Top 2000. Queen is daarin natuurlijk de grootste boosdoener, en niet al hun platen zijn even indrukwekkend. Daarom ook geen commentaar op het feit dat er al een aantal langs zijn geweest. Deze, daarentegen, blijft wel episch, zeker in het licht van Freddy Mercury's naderende einde.
2432 Scorpions - Wind of Change: Het dertigste uitzwaai-alarm als we precies op de helft zijn! Wind of Change leunt bij mij wel echt sterk op de tekst. Iedere keer als ik de zinsnede 'where the children of tomorrow share their dreams' hoor krijg ik wel een beetje kippenvel. Ik ben van begin jaren '90, dus die 'children of tomorrow', daar behoor ik toe. En ja alles is nu niet meer zo rooskleurig als toen met al dat gedoe in Oekraïne enzo, maar het historisch besef blijft.
2428 Keane - Everybody's Changing: Keane is heel recent nog besproken, maar mijn twee favorieten van ze staan gelukkig nog fier overeind. Over de volgorde lijken we het toch aardig eens dus.

Nummers die ik lager zou plaatsen:

2440 Aphrodite's Child - I Want To Live: Oef. Het was echt even zoeken naar platen die ik minder vind, want al met al is dit blokje wel echt erg lekker voor iets wat middenmoot heet. Maar deze zou hier toch wel een stukje lager eindigen, inderdaad vanwege het niet zo fraaie stemgeluid.
2433 Labi Siffre - It Must Be Love: Heh, nooit gerealiseerd dat het origineel hiervan van Labi Siffre is. Something Inside So Strong moeten we nog bespreken volgens mij? Weet niet hoe hoog die gaat eindigen maar die werd bij ons thuis veelvuldig gedraaid vroeger. Met dat in het achterhoofd vind ik deze in verhouding relatief mager.
pi_217811966
Ligt het aan mij, of ben ik de enige die de 2007-notering van niet-klaverjassende Paul een enorm niemendalletje vind, die eigenlijk bij de onderste 500 thuishoort?

Voor de rest weinig bijzonders. Sommige zou ik iets hoger plaatsen, sommige iets lager, maar niets schokkends.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 00:02:00 #113
pi_217813798
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 21:31 schreef Fred_B het volgende:
Ligt het aan mij, of ben ik de enige die de 2007-notering van niet-klaverjassende Paul een enorm niemendalletje vind, die eigenlijk bij de onderste 500 thuishoort?

Voor de rest weinig bijzonders. Sommige zou ik iets hoger plaatsen, sommige iets lager, maar niets schokkends.
Snap ik wel, ik vind hem wel leuk maar toen ik het weer eens opzette dacht ik ook wel “er zal vast wel iemand zijn die dit echt kut vindt”

In die zin niet verbaasd.
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 09:05:54 #114
pi_217814826
Nou, eens zien wat er dan wél in de bovenste helft staat.

2425 Shania Twain - Man! I Feel Like a Woman!

Ja, we zijn halverwege en dat is te merken, vanaf nu krijgen we alleen nog maar TOPPLATEN. Nouja, of beter gezegd - ik denk dat we nog wel zo'n 500-1000 nummers krijgen die echt prima zijn, maar nog geen wow-factor hebben of die echt leuke delen maar ook echt matige delen hebben. Dit vind ik een beetje in categorie 2: Het is wat flauwige vrijgevochten-meisjespop, maar het is wel echt een fantastische hook. Van 2001 tot 2010 stond dit in de Top 2000, met plek 602 in 2002 als hoogste notering. In 2023 keerde het nummer ineens eenmalig terug, wellicht door het succes met Anne-Marie dat de zangeres weer op de kaart zette.

2424 Boney M. - Ma Baker

Mamamama. Een nummertje over de beruchte crimineel Kate Barker, verbasterd naar Ma Baker. In typische Boney M-stijl, een beetje camp, maar toch lekker dansbaar. Ik vind alles wat niet Rivers of Babylon is toch wel gewoon lekker, al moet je dat niet te hard roepen. In de eerste 10 jaar in de lijst en in 2012 eenmalig teruggekeerd.

2423 The Drifters - Save the last dance for me

Met dit nummer van Mort Shuman en Doc Pomus heb ik wat meer moeite dan ik zou willen door de ultieme zouteloze cover: Die van Pietje Veerboot en zijn matrozen. The Drifters hadden het origineel en dat is toch wel een fraaie in de categorie 'ouwe soulgroepen'. Mooie strijkers, net gezongen. Ja, klinkt niet als nieuw, etc etc. Maar wel gewoon een mooi oud plaatje, van 1999 tot 2008 in de lijst, behalve een random afwezigheid in 2002. Ter compensatie staat het op 2003 dan weer op 993.

SPOILER: 2422-2401
  zondag 1 juni 2025 @ 09:12:37 #115
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217814860
Ma Baker, die vond ik circa 11-jarige muziekluisteraar zo leuk. Heel veel oldies stonden er destijds niet op, maar deze dan weer wel.

Vermoedelijk werd het ervaren als een soort van exotische jaren 70-versie van eurodance, of zo. Bij Foxy - Get off was hetzelfde het geval. Wat jaren later kreeg Sash! door dat er inderdaad vrij makkelijk zo'n nummer van te maken was.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217815893
Best leuke dingen deze keer, al zit er wel het nodige tussen dat ondertussen wat ouderwets klinkt. En niet alleen omdat het daadwerkelijk oud is, want die van Shania vind ik bijvoorbeeld ook al behoorlijk gedateerd klinken. Het helpt in haar geval ook niet mee dat Man I Feel Like A Woman de overgang inluidde van een leuk eigen geluid naar nogal commerciële meuk als I’m Gonna Get You of het afgrijselijke Ka-Ching.

Hozier is denk ik de beste. Hoewel die inderdaad iets meer airplay heeft gekregen dan leuk zou zijn, hoort die wel bij de bovenste 2000.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:03:59 #117
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217815990
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:52 schreef Fred_B het volgende:
I’m Gonna Get You of het afgrijselijke Ka-Ching.
*rilt*
  zondag 1 juni 2025 @ 11:10:04 #118
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217816087
Hozier zou ik zeker hoger plaatsen. Spargo en Red Box vind ik erg leuk, maar dat is lastig te plaatsen voor mij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 11:43:51 #119
pi_217816602
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:52 schreef Fred_B het volgende:
Best leuke dingen deze keer, al zit er wel het nodige tussen dat ondertussen wat ouderwets klinkt. En niet alleen omdat het daadwerkelijk oud is, want die van Shania vind ik bijvoorbeeld ook al behoorlijk gedateerd klinken. Het helpt in haar geval ook niet mee dat Man I Feel Like A Woman de overgang inluidde van een leuk eigen geluid naar nogal commerciële meuk als I’m Gonna Get You of het afgrijselijke Ka-Ching.

Hozier is denk ik de beste. Hoewel die inderdaad iets meer airplay heeft gekregen dan leuk zou zijn, hoort die wel bij de bovenste 2000.
Dat zou nu echt geen hit meer zijn nee. Red Box idem
pi_217816618
Into The Mystic wel het absolute prijsnummer van deze laatste worp wat mij betreft. Vast stemnummer van mij
The script for tears
  zondag 1 juni 2025 @ 12:38:28 #121
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217817361
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Into The Mystic wel het absolute prijsnummer van deze laatste worp wat mij betreft. Vast stemnummer van mij
Ook van Prins Bernhard destijds.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:41:17 #122
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217817407
Geen echte favoriet voor mij dit keer. Ik denk dat timmerman inderdaad een beter beroep was dan Motown-artiest in de jaren 60. Tegenwoordig trouwens ook weer, als je naar de salarissen kijkt. Hoe dan ook, doe dus Four Tops maar. Ik ben ooit nog eens naar Four Tops en Temptations in de HMH geweest. Dat was een concert met stoelen over de volledige oppervlakte en 15 lallende twintigers achterin.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:43:40 #123
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217817449
AC/DC moet het in dit geval hebben van de riff, want de doedelzak zit niet in de Top 2000 genoteerde versie
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 12:45:04 #124
pi_217817480
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
AC/DC moet het in dit geval hebben van de riff, want de doedelzak zit niet in de Top 2000 genoteerde versie
Oh serieus? Dan staat ie minimaal 300 plaatsen te hoog
  zondag 1 juni 2025 @ 12:47:07 #125
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217817525
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Oh serieus? Dan staat ie minimaal 300 plaatsen te hoog
Ik had t ook pas bij de laatste editie door, zat op de doedelzak te wachten, maar toen was ie opeens af
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  zondag 1 juni 2025 @ 12:49:33 #126
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217817563
Lichtje Branden is overigens deze week Topsong. Normaal gesproken komen die Topsongs (op een enkele uitzondering na) uit het lopende jaar en komen ze dus niet op de keuzelijst, maar ik durf wel te stellen dat dat voor deze anders gaat zijn.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:51:20 #127
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217817596
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:49 schreef Tussle266 het volgende:
Lichtje Branden is overigens deze week Topsong. Normaal gesproken komen die Topsongs (op een enkele uitzondering na) uit het lopende jaar en komen ze dus niet op de keuzelijst, maar ik durf wel te stellen dat dat voor deze anders gaat zijn.
Maakt weinig uit, die horen we sowieso op 31 december
  zondag 1 juni 2025 @ 13:07:23 #128
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217817821
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Maakt weinig uit, die horen we sowieso op 31 december
Jawel, maar dat neemt niet weg dat het wel nog wat gemakkelijker wordt gemaakt.
pi_217817931
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:49 schreef Tussle266 het volgende:
Zou Harry dit jaar meeprofiteren met een zoekbonus in de stemtool voor Schijn 'n lichtje op mij?
The script for tears
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 13:30:27 #130
pi_217817940
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 13:27 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Zou Harry dit jaar meeprofiteren met een zoekbonus in de stemtool voor Schijn 'n lichtje op mij?
Ik vrees er wel voor.
  zondag 1 juni 2025 @ 13:47:05 #131
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217818071
De keuzes met licht in de titel op de keuzelijst:
SPOILER
De laatste zou net zo hard zijn als kiezen voor Onderweg naar later...
  zondag 1 juni 2025 @ 14:24:38 #132
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_217818532
For America heb ik altijd een heerlijk cultnummer gevonden. Apart, origineel, maar toch erg aanstekelijk. En brengt je meteen in de fijne 80's sferen.

Verder kan ik de nummers van Carly Simon, Elton John, Boney M en Spargo hier ook wel waarderen.
  zondag 1 juni 2025 @ 15:12:31 #133
37150 livelink
pi_217819031
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat zou nu echt geen hit meer zijn nee. Red Box idem
Denk je dat Hozier nu geen hit meer zou zijn? Of bedoel je een ander nummer?
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 15:50:39 #134
pi_217819666
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:12 schreef livelink het volgende:

[..]
Denk je dat Hozier nu geen hit meer zou zijn? Of bedoel je een ander nummer?
Shania
  zondag 1 juni 2025 @ 16:02:34 #135
37150 livelink
pi_217819857
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 15:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Shania
Ah, ik begreep het al niet
  Redactie Sport zondag 1 juni 2025 @ 17:46:21 #136
pi_217821664
Hozier zou nu nog steeds relevant zijn en ook nog altijd wel een hit.
pi_217829308
Pa belle amie nu op Veronica. Die mag met een eredivisiebonus wat mij betreft direct weer terugkeren in de lijst der lijsten
The script for tears
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 juni 2025 @ 15:18:05 #138
426493 crew  PippenScottie
pi_217829468
Ik had vandaag een paar pre-pubers in de auto. Zo kwam ik er achter dat zij Radio 538 luisteren en dat deze zender een top 1000 van de nineties heeft deze week. En die is stiekem best leuk
My friends all drive horses
  maandag 2 juni 2025 @ 15:57:11 #139
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217829770
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:18 schreef PippenScottie het volgende:
Ik had vandaag een paar pre-pubers in de auto. Zo kwam ik er achter dat zij Radio 538 luisteren en dat deze zender een top 1000 van de nineties heeft deze week. En die is stiekem best leuk
Lijstje gekeken, enigszins verrast. Zou 538 bijvoorbeeld ooit Concrete Blonde buiten deze lijst gedraaid hebben, destijds of tegenwoordig? Gelukkig wel ook Gordon en Hazes voor de balans.
pi_217839052
Er gaat daar sws veel fout, want voor het eerst in jaren worden sommige R Kelly nummers weer gedraaid op de landelijke radio (4x in de lijst) en voor het eerst in een half jaar P Diddy nummers (met I'll Be Missing You zelfs op 12...)
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  dinsdag 3 juni 2025 @ 15:57:22 #141
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217839657
Ik ben wel benieuwd wie van de twee jullie ellendiger vinden: P. Kelly of R. Diddy. Muzikaal gezien dan, want menselijk kan je ze allebei beter een tijdje in een oranje overall laten rondslenteren...

Dus P of R?
  dinsdag 3 juni 2025 @ 16:02:07 #142
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217839700
Ik zal natuurlijk zelf eerst even met de billen bloot gaan: van P zijn er wel 3 die ik pistool tegen het hoofd zou kunnen stemmen, maar dan moet het wel een serieus pistool zijn. Van R kan ik echt niets noemen wat ik vrijwillig de volle 2.53 uit zou luisteren.
pi_217839725
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:43 schreef Cassa95 het volgende:
Er gaat daar sws veel fout, want voor het eerst in jaren worden sommige R Kelly nummers weer gedraaid op de landelijke radio (4x in de lijst) en voor het eerst in een half jaar P Diddy nummers (met I'll Be Missing You zelfs op 12...)
I’ll Be Missing You is ook wel echt peak 538 als het om de 90s gaat.
  Redactie Sport dinsdag 3 juni 2025 @ 16:23:33 #144
pi_217839890
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:02 schreef Tussle266 het volgende:
Ik zal natuurlijk zelf eerst even met de billen bloot gaan: van P zijn er wel 3 die ik pistool tegen het hoofd zou kunnen stemmen, maar dan moet het wel een serieus pistool zijn. Van R kan ik echt niets noemen wat ik vrijwillig de volle 2.53 uit zou luisteren.
Ik vind Ignition stiekem nog wel een aardig nummer :@
  Redactie Sport dinsdag 3 juni 2025 @ 16:29:24 #145
pi_217839937
Sommige mensen zingen niet de hele tijd uit en trekken vroegtijdig de stekker eruit, maar ik zal strijden tot het bittere eind.

2400 Jay-Z ft. Alicia Keys - Empire State of Mind

Concrete jungle wet dream tomato! Het onofficiële volkslied van de grote appel door Jay en Alicia. Ik vind dit wel de versie, zo'n slappe versie met Alicia op piano en zang doet me niet zoveel. Niet dat ik Jay een geweldige rapper vind, maar dit heeft wel alles wat een goeie popsong nodig heeft. Ja, en Top 2000-technisch valt er ook van alles te zeggen. Pas in 2015 binnen en na een jaar op 328 flink gezakt door de aanwezigheid van eerder benoemde Part 2. Sinds 2020 is die weg en staat het nummer weer op 30 december. Afgelopen editie zelfs op 295, hoger dan ooit.

2399 Danny Vera - Pressure Makes Diamonds

Een van de twee opvolgers van Roller Coaster en na het succes van die song was het logisch dat er ook wat andere nummers in de Top 2000 zouden komen. Daarvan was dit een van de leukere toevoegingen, al is het wel de zoveelste song in dat typische 6/8 ritme, al doet hij er nog wel iets leuks mee. Kwam in 2021 binnen op 851 en inmiddels staat het lied op 1471.

2398 Anouk - Modern World

Ja, de soulversie van Anouk in een van haar beste vormen - met kritiek op de huidige maatschappij. Die kritiek heeft ze tegenwoordig ook nog steeds, maar die is minder welgevallen dan deze. Dit, ja, wel. Ook bij mij wel, al is het ook weer geen topfavoriet. Maar wel een lekker nummer, ondanks dat ik het wat vaak heb gehoord indertijd. Van 2009 tot 2016 stond het lied in de lijst, om in 2019 en 2020 nog 2x terug te keren.
SPOILER: 2397-2376
  dinsdag 3 juni 2025 @ 17:21:33 #146
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217840428
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:57 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie van de twee jullie ellendiger vinden: P. Kelly of R. Diddy. Muzikaal gezien dan, want menselijk kan je ze allebei beter een tijdje in een oranje overall laten rondslenteren...

Dus P of R?
pi_217840622
Niet zo’n heel spectaculaire serie deze keer. Er zijn er een paar die ik best een plekje in de Top 2000 gun, laten we zeggen rond de 1948e plaats. Maar eigenlijk niets wat ik echt zou missen.

En Let’s Twist Again vind ik wel leuker dan The Twist. Maar dat komt misschien ook doordat we die eerste op een veel gedraaid cassettebandje hadden.
  woensdag 4 juni 2025 @ 12:54:05 #148
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217847054
Tim heeft gisteren Lazarus van Porcupine Tree gedraaid. Wie van jullie ging daar nou ook alweer van door het lint?
pi_217847982
Plek 185 is wellicht wat hoog voor 'Overcome', maar 2379 vind ik dan weer erg laag, zeker gezien de positieve beschrijving die je erbij geeft. Vind het een van de betere popsongs uit de moderne tijd. Daarbij vergeleken klinkt een nummer als 'Tallahassee Lassie' voor mij echt enorm gedateerd.
  Redactie Sport woensdag 4 juni 2025 @ 18:51:13 #150
pi_217850171
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:21 schreef Chiappucci het volgende:
Plek 185 is wellicht wat hoog voor 'Overcome', maar 2379 vind ik dan weer erg laag, zeker gezien de positieve beschrijving die je erbij geeft. Vind het een van de betere popsongs uit de moderne tijd. Daarbij vergeleken klinkt een nummer als 'Tallahassee Lassie' voor mij echt enorm gedateerd.
Ja, ik vind die solo dus wel echt heel goed, maar de rest.. is niet mijn Nothing But Thieves. Vaak speelt bij zulke bands mee dat ik gewoon het gevoel heb dat ze beter kunnen. Zo eentje komt er over 2 blokjes ook, ik denk dat die bij een random andere band waar ik niks van had gekend met exact hetzelfde liedje minimaal 500-1000 plekken hoger had kunnen staan. Maar hij heeft een soort bitter smaakje in mijn mond gekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')