SPOILER: 2447-2426Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ja, maar ze zouden morgen ook in iedere andere willekeurige volgorde kunnen. Allemaal wel geinige maar niet geweldige pastiches van artiest Xquote:Op vrijdag 30 mei 2025 23:30 schreef Tussle266 het volgende:
Is die Jon Bon poging nu de hoogste op de stapel van Chris?
Ja, zo zie ik het ook wel. Ik vond Cold een paar blokjes terug prima op die plek staan. Dat zou voor mij denk ik de hoogste zijn, maar dan omdat deze wat lager zou staan. Ik ben er sowieso nog niet uit wat ik van die golf van fop-country van dit moment vind. Ik denk dat ik Morgan Wallen net iets boven de rest zet, maar die hebben we nog niet in de lijst, misschien dit jaar.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 00:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar ze zouden morgen ook in iedere andere willekeurige volgorde kunnen. Allemaal wel geinige maar niet geweldige pastiches van artiest X
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.70 van mijn 100 favorieten halen de bovenste helft bij Mex! Toch ruim meer dan de helft, dus onze muzieksmaak is ruimschoots beter compatibel dan als je volledig willekeurig zou loten. Dat doet me ergens toch wel goed. Denk ik.
Nummers die ik hoger zou plaatsen:
2445 Taylor Swift - I Knew You Were Trouble: Mensen die dit conceptueel een goed nummer vinden, maar niet zo zijn van de mainstream popliedjes: probeer eens de We Came As Romans-versie! Laatstgenoemde versie is bij mij favoriet, maar ook het origineel van Taylor Swift is stiekem wel erg lekker.
2443 Black - Wonderful Life: In de intro wordt meteen de melancholieke toon gezet voor de rest van het nummer, prachtige plaat blijft dit toch. Sowieso bij de bovenste 500 hier.
2439 Queen - Who Wants to Live Forever: Queen is tot nu toe bij mij behoorlijk ontsnapt aan de beide bespreeklijstjes, volgens mij heb ik nog geen enkele keer commentaar erop gegeven. In algemene zin was Freddy Mercury natuurlijk een fantastische artiest én entertainer, tot de allerlaatste snik levend voor de muzikale legende die hij zou achterlaten. Tegelijk is het altijd een beetje krom als één artiest zó enorm gehypet wordt dat heel veel kleinere, maar ook geweldige artiesten daardoor weggedrukt worden in de Top 2000. Queen is daarin natuurlijk de grootste boosdoener, en niet al hun platen zijn even indrukwekkend. Daarom ook geen commentaar op het feit dat er al een aantal langs zijn geweest. Deze, daarentegen, blijft wel episch, zeker in het licht van Freddy Mercury's naderende einde.
2432 Scorpions - Wind of Change: Het dertigste uitzwaai-alarm als we precies op de helft zijn! Wind of Change leunt bij mij wel echt sterk op de tekst. Iedere keer als ik de zinsnede 'where the children of tomorrow share their dreams' hoor krijg ik wel een beetje kippenvel. Ik ben van begin jaren '90, dus die 'children of tomorrow', daar behoor ik toe. En ja alles is nu niet meer zo rooskleurig als toen met al dat gedoe in Oekraïne enzo, maar het historisch besef blijft.
2428 Keane - Everybody's Changing: Keane is heel recent nog besproken, maar mijn twee favorieten van ze staan gelukkig nog fier overeind. Over de volgorde lijken we het toch aardig eens dus.
Nummers die ik lager zou plaatsen:
2440 Aphrodite's Child - I Want To Live: Oef. Het was echt even zoeken naar platen die ik minder vind, want al met al is dit blokje wel echt erg lekker voor iets wat middenmoot heet. Maar deze zou hier toch wel een stukje lager eindigen, inderdaad vanwege het niet zo fraaie stemgeluid.
2433 Labi Siffre - It Must Be Love: Heh, nooit gerealiseerd dat het origineel hiervan van Labi Siffre is. Something Inside So Strong moeten we nog bespreken volgens mij? Weet niet hoe hoog die gaat eindigen maar die werd bij ons thuis veelvuldig gedraaid vroeger. Met dat in het achterhoofd vind ik deze in verhouding relatief mager.
Snap ik wel, ik vind hem wel leuk maar toen ik het weer eens opzette dacht ik ook wel “er zal vast wel iemand zijn die dit echt kut vindt”quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:31 schreef Fred_B het volgende:
Ligt het aan mij, of ben ik de enige die de 2007-notering van niet-klaverjassende Paul een enorm niemendalletje vind, die eigenlijk bij de onderste 500 thuishoort?
Voor de rest weinig bijzonders. Sommige zou ik iets hoger plaatsen, sommige iets lager, maar niets schokkends.
SPOILER: 2422-2401Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
*rilt*quote:Op zondag 1 juni 2025 10:52 schreef Fred_B het volgende:
I’m Gonna Get You of het afgrijselijke Ka-Ching.
Dat zou nu echt geen hit meer zijn nee. Red Box idemquote:Op zondag 1 juni 2025 10:52 schreef Fred_B het volgende:
Best leuke dingen deze keer, al zit er wel het nodige tussen dat ondertussen wat ouderwets klinkt. En niet alleen omdat het daadwerkelijk oud is, want die van Shania vind ik bijvoorbeeld ook al behoorlijk gedateerd klinken. Het helpt in haar geval ook niet mee dat Man I Feel Like A Woman de overgang inluidde van een leuk eigen geluid naar nogal commerciële meuk als I’m Gonna Get You of het afgrijselijke Ka-Ching.
Hozier is denk ik de beste. Hoewel die inderdaad iets meer airplay heeft gekregen dan leuk zou zijn, hoort die wel bij de bovenste 2000.
Ook van Prins Bernhard destijds.quote:Op zondag 1 juni 2025 11:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Into The Mystic wel het absolute prijsnummer van deze laatste worp wat mij betreft. Vast stemnummer van mij
Oh serieus? Dan staat ie minimaal 300 plaatsen te hoogquote:Op zondag 1 juni 2025 12:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
AC/DC moet het in dit geval hebben van de riff, want de doedelzak zit niet in de Top 2000 genoteerde versie
Ik had t ook pas bij de laatste editie door, zat op de doedelzak te wachten, maar toen was ie opeens afquote:Op zondag 1 juni 2025 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh serieus? Dan staat ie minimaal 300 plaatsen te hoog
Maakt weinig uit, die horen we sowieso op 31 decemberquote:Op zondag 1 juni 2025 12:49 schreef Tussle266 het volgende:
Lichtje Branden is overigens deze week Topsong. Normaal gesproken komen die Topsongs (op een enkele uitzondering na) uit het lopende jaar en komen ze dus niet op de keuzelijst, maar ik durf wel te stellen dat dat voor deze anders gaat zijn.
Jawel, maar dat neemt niet weg dat het wel nog wat gemakkelijker wordt gemaakt.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Maakt weinig uit, die horen we sowieso op 31 december
Zou Harry dit jaar meeprofiteren met een zoekbonus in de stemtool voor Schijn 'n lichtje op mij?quote:Op zondag 1 juni 2025 12:49 schreef Tussle266 het volgende:
Lichtje Branden is overigens deze week Topsong. Normaal gesproken komen die Topsongs (op een enkele uitzondering na) uit het lopende jaar en komen ze dus niet op de keuzelijst, maar ik durf wel te stellen dat dat voor deze anders gaat zijn.
Ik vrees er wel voor.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:27 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Zou Harry dit jaar meeprofiteren met een zoekbonus in de stemtool voor Schijn 'n lichtje op mij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste zou net zo hard zijn als kiezen voor Onderweg naar later...All Day I Dream About Stemlijsten
Denk je dat Hozier nu geen hit meer zou zijn? Of bedoel je een ander nummer?quote:Op zondag 1 juni 2025 11:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zou nu echt geen hit meer zijn nee. Red Box idem
Shaniaquote:Op zondag 1 juni 2025 15:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Denk je dat Hozier nu geen hit meer zou zijn? Of bedoel je een ander nummer?
Lijstje gekeken, enigszins verrast. Zou 538 bijvoorbeeld ooit Concrete Blonde buiten deze lijst gedraaid hebben, destijds of tegenwoordig? Gelukkig wel ook Gordon en Hazes voor de balans.quote:Op maandag 2 juni 2025 15:18 schreef PippenScottie het volgende:
Ik had vandaag een paar pre-pubers in de auto. Zo kwam ik er achter dat zij Radio 538 luisteren en dat deze zender een top 1000 van de nineties heeft deze week. En die is stiekem best leuk
I’ll Be Missing You is ook wel echt peak 538 als het om de 90s gaat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:43 schreef Cassa95 het volgende:
Er gaat daar sws veel fout, want voor het eerst in jaren worden sommige R Kelly nummers weer gedraaid op de landelijke radio (4x in de lijst) en voor het eerst in een half jaar P Diddy nummers (met I'll Be Missing You zelfs op 12...)
Ik vind Ignition stiekem nog wel een aardig nummerquote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:02 schreef Tussle266 het volgende:
Ik zal natuurlijk zelf eerst even met de billen bloot gaan: van P zijn er wel 3 die ik pistool tegen het hoofd zou kunnen stemmen, maar dan moet het wel een serieus pistool zijn. Van R kan ik echt niets noemen wat ik vrijwillig de volle 2.53 uit zou luisteren.
SPOILER: 2397-2376Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:57 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie van de twee jullie ellendiger vinden: P. Kelly of R. Diddy. Muzikaal gezien dan, want menselijk kan je ze allebei beter een tijdje in een oranje overall laten rondslenteren...
Dus P of R?
Ja, ik vind die solo dus wel echt heel goed, maar de rest.. is niet mijn Nothing But Thieves. Vaak speelt bij zulke bands mee dat ik gewoon het gevoel heb dat ze beter kunnen. Zo eentje komt er over 2 blokjes ook, ik denk dat die bij een random andere band waar ik niks van had gekend met exact hetzelfde liedje minimaal 500-1000 plekken hoger had kunnen staan. Maar hij heeft een soort bitter smaakje in mijn mond gekregen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:21 schreef Chiappucci het volgende:
Plek 185 is wellicht wat hoog voor 'Overcome', maar 2379 vind ik dan weer erg laag, zeker gezien de positieve beschrijving die je erbij geeft. Vind het een van de betere popsongs uit de moderne tijd. Daarbij vergeleken klinkt een nummer als 'Tallahassee Lassie' voor mij echt enorm gedateerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |