abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2025 @ 15:25:37 #226
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217698454
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:03 schreef Strani het volgende:

[..]
Het feit dat jij zelf niet eens erkent dat ook wat jij schrijft grotendeels gebaseerd is op voorkeur, zegt genoeg. Daarom gaan we er ook niet uitkomen: We hebben alletwee duidelijke voorkeuren.

En we gaan er ook alletwee niks aan kunnen oplossen.
Nee, mijn wereldbeeld is feitelijk, daarom kom ik ook met statistieken en definities. Dit waar jij begint met het scheppen van een groot contrast tussen Hamas en de Palestijnen, waar je even later op terugkomt. Het is verder ook niet negatief bedoelt, maar het valt gewoon op dat veel te veel mensen (vooral degenen met pro-Palestijnse standpunten) eigenlijk amper iets weten van (de geschiedenis) van dit conflict, maar wel hele uitgesproken standpunten innemen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat kan je inderdaad zeggen. Maar het gaat maar om een deel van de bevolking die dat zou zeggen of denken. Dan de hele bevolking uithongeren, vermoorden onthemen is barbaars. Het is letterlijk precies dezelfde haat.
Toch blijft het bizar om te zien dat een land opereert zoals een terreurorganisatie en dat het vervolgens gigantische politieke steun krijgt uit het westen.

From the river to the sea is natuurlijk ook zo typisch. Nu Israel dat gebruikt is het prima, toen de Palestijnen het deden zou het antisemitisch zijn :') Dat Israel in gevaar zou zijn, tja dat claimen ze altijd voorlopig groeit het land alleen maar in gestolen grondgebied, uiteraard maakt het zich daarmee impopulair en een doelwit.
Vreemd, want als de andere partij dit doet heb je er alle begrip voor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217698460
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat is zo, het is altijd te laat. We kunnen niet weten dat iets gebeurt voordat het gebeurd. Toch geldt ook beter laat dan nooit, als de genocide nu stopt is dat beter dan als hij over een jaar of 2 stopt.
Maar het is geen genocide. Per definitie niet. Want dat weet je pas als die is afgelopen.
  Forum Admin dinsdag 20 mei 2025 @ 15:27:02 #228
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217698466
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar bedoel je dan dat je ook geen patronen moet gaan herkennen? bedoel. Als je het volkomen feitelijk gaat benaderen, dan is iets pas een etnische zuivering/genocide achteraf. Maar dan is het altijd te laat.
Nee je kunt dat ook tijdens het proces, om het even vervelend uit te drukken, signaleren. Het is alleen geen makkelijke conclusie om te trekken.

Achteraf is alles makkelijk praten, ja. Maar dan zit je vaak ook wel met alle feiten op een rij.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217698493
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee je kunt dat ook tijdens het proces, om het even vervelend uit te drukken, signaleren. Het is alleen geen makkelijke conclusie om te trekken.

Achteraf is alles makkelijk praten, ja. Maar dan zit je vaak ook wel met alle feiten op een rij.
Dat kan je visie zijn. Maar dan is er simpelweg nooit een genocide, etnische zuivering of zelfs oorlogsmisdaad als de oorlog/het conflict nog bezig is. Alles staat pas achteraf vast.
  Forum Admin dinsdag 20 mei 2025 @ 15:34:38 #230
pi_217698520
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat kan je visie zijn. Maar dan is er simpelweg nooit een genocide, etnische zuivering of zelfs oorlogsmisdaad als de oorlog/het conflict nog bezig is. Alles staat pas achteraf vast.
Ik denk dat je vooral achteraf met 100 procent zekerheid iets kan stellen.

Een oorlogsmisdaad die is begaan en op beeld staat is daar een voorbeeld van. Daarom hekel ik die stelligheid ook zo. Dit zijn geen lichte aantijgingen of termen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator dinsdag 20 mei 2025 @ 15:35:05 #231
8781 crew  Frutsel
pi_217698527
Er komt geen vrede, nu niet, nooit niet, zolang beide partijen daar zitten. Ik geloof er geen zak meer van..

Volgens velen moet Israël weg want ze "horen daar niet". En die mag je dan wel verhuizen? Dat is dan geen genocide of etnische zuivering?

Volgens veel anderen horen de Palestijnen daar niet want ze bedreigen Israel in hun bestaansrecht en zij zijn diegenen die hun eigen vrijheid te grabbel gooien door de terrorist te gaan uithangen (met hulp van Iran etc)
Nu zijn beide partijen het zat en gaat het "recht van de sterkste" gelden.

Het is toch wel jammer dat de grote aanstichter van dit hele vuurtje, Iran, van de zijlijn toekijkt. Waarom bieden ze niet aan om de Gazanen op te nemen? Haal ze op? Kan je er prachtige indoctrinatie op loslaten en ze over een paar jaar als nieuwe terrorist inzetten.

Praat rechtstreeks met Israel over vrede en een oplossing. Ze waren toch zo begaan met het welzijn van deze mensen? Ze hebben tientallen jaren de tijd gehad om samen tot een oplossing te komen. Maar nee, Iran praat niet met Israel.

Oh nee, begaan met de Palestijnen, dat waren ze niet... en dat zijn ze niet... ze geven geen flikker om de Palestijnen maar het zijn simpel handige "hulpjes" door ze te bewapenen omdat ze zogenaamd een gezamenlijke vijand hadden. Ze offeren de Palestijnen op door ze voor terrorist of vrijheidsstrijder te laten spelen, maar nu laten ze ze ook gewoon in de steek. Ook zij geven geen ruk om het lot van de Palestijnen en dat geldt ook voor de Libanezen en Yemenieten. Israel (de joden) moet immers weg en/of vernietigd worden, koste wat het kost. Hopelijk heeft Libanon snel genoeg door dat Hezbollah niet de manier is voor vrede, vrijheid en rust anders zijn zij de volgende. Wat als de Christenen een eigen staat willen in Syrie? wat denk je dat er dan gebeurd? Of de Koerden in Turkije? Wat gebeurde er met IS in het Midden-Oosten of tussen de Soennieten en Sjiieten tijdens de Irak/Iran oorlog? Als je nu aangeeft dat de Armeense kwestie een genocide was krijg je nog de Turkse toorts over je heen.

Iran, Tis net Rusland dat volk uit Afrika, verweggistanenafgelegenAzië, Noord-Korea of het gevang haalt zodat de 'gewone Rus' buiten schot blijft. Niets mooier dan je vijand aanvallen met een leger mafkezen zonder dat je daar zelf slechter van wordt.

Nogmaals:
Er komt geen vrede, nu niet, nooit niet, zolang beide partijen daar zitten. Israel voelt zich gesteund door Trump en grijpt zijn kans om vrede te bieden voor deze regio: Verkassen, al dan niet gedwongen, met militair geweld. Met oorlogen win en verlies je grondgebied. De Palestijnen gokten op Iran en lijken misgegokt te hebben. Hoe vreselijk het ook allemaal is. En de vriendelijke, normale, fatsoenlijke, welwillende en vredelievende burger wordt wederom de dupe van.
pi_217698557
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
OK, we gaan er gemakshalve even vanuit dat je gelijk hebt, het is een genocide, een etnische zuivering.

Wat geeft je op basis daarvan het recht om hier elke week voor verkeersinfarcten, rellen, vandalisme en lichamelijk geweld jegens oa agenten te zorgen?
Niks, je zult mij ook niet hebben zien oproepen tot rellen of vandalisme of het aanvallen van agenten. Verkeersinfarcten heb ik weinig over meegrekregen in combinatie met dit conlict.

quote:
Wat maakt dit ene gare buitenlandse conflict, waarvan er op dit moment nog 92 spelen wereldwijd, zo enorm bijzonder dat alles in het westen er voor moet wijken?

Ik weet het wel, maar jij zal het nooit bekennen.
Er zijn geen 92 conflicten op deze schaal. Er wijkt trouwens helemaal niets in Nederland. Het enige wat er gebeurd is dat onze regering na twee jaar met frisse tegenzin een brief heeft gestuurd naar de Europese commissie om dit eens te onderzoeken. In geen van die 92 conflicten die je noemt was het zo'n probleem om zo weinig te doen.
Jij spreekt over het totale andere uiterste dat alles moet wijken. Waar heb je het dan in hemelsnaam over geef eens een voorbeeld van wat geweken is?

Protesteerders hebben als eisen het toelaten van voedselhulp, iets waar letterlijk niets hier voor moet wijken. Of het erkennen van Palestina nog maar iets wat ons niets kost. Het opvoeren van druk op de Israelische regering, misschien dat dat íets kost Nederland handelt voor een paar 100 miljoen met Israel erg veel stelt dat allemaal niet voor vandaar dat onze druk nooit heel hoog zal worden.

Je zinspeelt nog maar eens dat ik antisemitisch zou zijn ofzo. Ik zal nog een keer benadrukken ik geloof niet dat dit conflict iets met geloof van doen heeft. Ik geloof dat joden net zoveel waard zijn als jij en ik. Je suggestie is nogal naar. Ik heb geen antisemitisme te bekennen dus wat dat betreft heb je gelijk dat ik dat nooit zal doen.
pi_217698577
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk dat je vooral achteraf met 100 procent zekerheid iets kan stellen.

Een oorlogsmisdaad die is begaan en op beeld staat is daar een voorbeeld van. Daarom hekel ik die stelligheid ook zo. Dit zijn geen lichte aantijgingen of termen.
Ongenuanceerde stelligheid is onwenselijk, maar als je geen patronen meer mag/kan herkennen ben je dus altijd te laat.

Neem het huidige plan omtrent Gaza. Het heeft alles weg van een etnische zuivering. Maar strikt genomen is het pas een etnische zuivering als het werkelijk is uitgevoerd. Kortom: als een aanzienlijk deel gedwongen moest migreren naar een ander land/gebied.
  Forum Admin dinsdag 20 mei 2025 @ 15:44:31 #234
pi_217698609
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ongenuanceerde stelligheid is onwenselijk, maar als je geen patronen meer mag/kan herkennen ben je dus altijd te laat.

Neem het huidige plan omtrent Gaza. Het heeft alles weg van een etnische zuivering. Maar strikt genomen is het pas een etnische zuivering als het werkelijk is uitgevoerd. Kortom: als een aanzienlijk deel gedwongen moest migreren naar een ander land/gebied.
Nee, niet helemaal mee eens, vandaar dat ik intentie en acties aanhaalde. Beetje het doodslag/moord verhaal.
pi_217698620
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee, niet helemaal mee eens, vandaar dat ik intentie en acties aanhaalde. Beetje het doodslag/moord verhaal.
Uh. Was toch tegen de stelligheid van mensen die van mening zijn dat er een etnische zuivering gaande is in Gaza?
  Forum Admin dinsdag 20 mei 2025 @ 15:46:33 #236
pi_217698631
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uh. Was toch tegen de stelligheid van mensen die van mening zijn dat er een etnische zuivering gaande is in Gaza?
Ik had het over genocide en ik zei zelf dat het plan om alle gazanen te verhuizen heel erg op een voorgenomen etnische zuivering lijkt, ja.
pi_217698636
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik had het over genocide en ik zei zelf dat het plan om alle gazanen te verhuizen heel erg op een voorgenomen etnische zuivering lijkt, ja.
Dan snap ik je punt niet helemaal.
  Forum Admin dinsdag 20 mei 2025 @ 15:49:31 #238
pi_217698652
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dan snap ik je punt niet helemaal.
Dat het volgens de EU nog niet zijn genoemd kan worden omdat er (nog) geen homogene groep voor terug in de plaats komt. dat sluit overigens wel aan op wat jij zegt. Als Israël nu had gezegd "Wij plaatsen hier enkel kolonisten voor terug" zou het kloppen en kun je er ook van spreken, zelfs voor het gebeurd is
  dinsdag 20 mei 2025 @ 15:56:27 #239
3542 Gia
User under construction
pi_217698691
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 14:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Volledig eens laten we het feitelijk houden en dus van een genocide spreken en IDF een terroristische organisatie noemen. Het gaat ook om een zwaar, verschikkelijk conflict. Wat weinig indruk maakt is een oproep dat we even wat rustiger aan moeten doen want het valt allemaal wel mee ofzo. Ik ben het met je eens dat de discussie nergens heengaat zolang we de feiten niet openlijk kunnen benoemen. Maar je lijkt te missen dat er soms ook zware verschikkelijke dingen gebeuren, dat kunnen benoemen is een groot goed. Dat je dan eufemistisch zou moeten doen over genocide of terroristische organisaties als IDF neerzetten als een moreel leger is precies het probleem.
Maar, Hamas hoeft zich niet te houden aan mensenrechten, omdat het een terreurorganisatie is. Als je het IDF ook bestempelt als terreurorganisatie, dan hebben ze toch dezelfde rechten en plichten als Hamas!
pi_217698702
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hier heb ik geen zin meer als je me gaat betichten van het herschrijven van de geschiedenis. Je bent veel te vooringenomen voor een fatsoenlijke discussie.

Er staat letterlijk een stukje boven dit gesprek de definitie die de EU hanteert.
Ik ben niet vooringenomen, ik sta volledig open voor feiten of argumenten die wat ik zeg weerleggen. Dat vervolgens vooral twitterposts als counter worden aangedragen, tja typisch.
Je lijkt zelf heel vooringenomen. Je gaat niet in op wat ik zeg. Je hebt je mening geponeerd ik heb daar delen van weerlegd. Bijvoorbeeld dat het van 0 naar 100 gegaan is ineens. Zoals ik al schreef ik begon pas na een jaar conflict van genocide te spreken. Hoe moet ik het dan noemen als jij iets stelt warmee je een geheel eigen interpretatie aan de feiten geeft. Namelijk dat de kritiek vanuit het niets gigantisch werd. Die groeiende marsen tegen dit misdadige gebeuren laten juist zien dat de support of weerstand, hoe je het maar wil noemen langzaam groeit.

Welke definitie de EU hanteert zal mij mijn reet roesten ik ben niet de EU. Daarbij zelfs als we die definitie gebruiken is dat waar sprake van is, als 2 miljoen Palestijnen uit Gaza moeten. Of heb je het idee dat die omgeving daarna niet etnisch homogeen is? We hebben ook andere organisaties zoals Amnesty en de VN die spreken van genocide en daar legio aan argumenten voor geven. In geval van Sudan, Yemen, China neemt men per direct aan dat het dan zo is. In geval van Israel worden opeens dezelfde organisaties onbetrouwbaar geacht. Wat is jouw verklaring daarvoor dan, dat niemand moeite heeft het moorden in Sudan een genocide te noemen maar dat het in geval van Israel waar we veel meer van weten dat heel moeilijk vinden.

quote:
End unfolding genocide or watch it end life in Gaza: UN experts say States face defining choice
https://www.ohchr.org/en/(...)erts-say-states-face

https://www.un.org/unispa(...)ed-version-a-hrc-55/

quote:
Summary

After five months of military operations, Israel has destroyed Gaza. Over 30,000 Palestinians have been killed, including more than 13,000 children. Over 12,000 are presumed dead and 71,000 injured, many with life-changing mutilations. Seventy per cent of residential areas have been destroyed. Eighty per cent of the population has been forcibly displaced. Thousands of families have lost loved ones or have been wiped out. Many could not bury and mourn their relatives, forced instead to leave their bodies decomposing in homes, in the street or under the rubble. Thousands have been detained and systematically subjected to severe ill-treatment. The incalculable collective trauma will be experienced for
generations to come.
By analysing the patterns of violence and Israeli policies in its onslaught on Gaza, the present report concludes that there are reasonable grounds to believe that the threshold indicating that Israel has committed genocide has been met. One of the key findings of the report is that the Israeli executive and military leadership and Israeli soldiers have intentionally distorted jus in bello principles, subverting their protective functions, in an attempt to legitimize genocidal violence against the Palestinian people.
pi_217698708
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Dat het volgens de EU nog niet zijn genoemd kan worden omdat er (nog) geen homogene groep voor terug in de plaats komt. dat sluit overigens wel aan op wat jij zegt. Als Israël nu had gezegd "Wij plaatsen hier enkel kolonisten voor terug" zou het kloppen en kun je er ook van spreken, zelfs voor het gebeurd is
Ja precies. EU en Israel zijn sterke bondgenoten (zowel economisch als militair, en bij het ene EU land sterker dan bij het andere) dus ze manoeuvreren en rekken het zo lang mogelijk om te voorkomen dat ze het een etnische zuivering moeten noemen. En zoals ik al zei: dat kan je heel lang volhouden. Want zeer strikt gesproken is het dus pas een etnische zuivering als het is uitgevoerd.

Maar ik heb de volle overtuiging dat jij aan alles voelt hoe discutabel dat is.
pi_217698750
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 10:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waar heb ik ooit enige steun aan Hamas gegeven?
Hoe vaak heb ik wel niet aangegeven dat Hamas terroristisch (en dus slecht) is?
Je wilt alleen maar lezen wat je zelf wilt.

Nogmaals:

Israel terroriseert Gaza al vele tientallen jaren. In Nederland waren we na 5 jaar de Duitsers het ook al heel lang zat en kwamen we in opstand. Om maar eens iets te benoemen.
Denk je dan echt dat ook de gewone burger in Gaza Israel niet spuugzat is?

Wat kunnen mij die Arabische landen schelen? Of hadden die Israel uit Palestina moeten trappen volgens jou?
Die zijn totaal niet relevant.
Hamas lacht omdat ze reactie kregen op 7 okt? Leuk en aardig dat je nu anderen de schuld wilt geven.
Maar Israel is zelf door al die terreur schuldig aan de (walgelijke) reactie die Hamas op 7 okt gaf.
En Israel is zelf schuldig aan de genocide en dat normale landen tegen genocide zijn.

Als Israel gewoon zou verdedigen en hooguit Hamas zou aanvallen dan was de wereld niet tegen Israel.
Omdat Israel genocide pleegt is de wereld tegen Israel. Oftewel de schuld ligt bij Israel.
Of vind jij Oekraine ook schuldig? (makkelijke vergelijking)
Nee, hamas terroriseert Israël.
  Forum Admin dinsdag 20 mei 2025 @ 16:05:04 #243
pi_217698755
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik ben niet vooringenomen, ik sta volledig open voor feiten of argumenten die wat ik zeg weerleggen. Dat vervolgens vooral twitterposts als counter worden aangedragen, tja typisch.
Je lijkt zelf heel vooringenomen. Je gaat niet in op wat ik zeg. Je hebt je mening geponeerd ik heb daar delen van weerlegd. Bijvoorbeeld dat het van 0 naar 100 gegaan is ineens. Zoals ik al schreef ik begon pas na een jaar conflict van genocide te spreken. Hoe moet ik het dan noemen als jij iets stelt warmee je een geheel eigen interpretatie aan de feiten geeft. Namelijk dat de kritiek vanuit het niets gigantisch werd. Die groeiende marsen tegen dit misdadige gebeuren laten juist zien dat de support of weerstand, hoe je het maar wil noemen langzaam groeit.

Welke definitie de EU hanteert zal mij mijn reet roesten ik ben niet de EU. Daarbij zelfs als we die definitie gebruiken is dat waar sprake van is, als 2 miljoen Palestijnen uit Gaza moeten. Of heb je het idee dat die omgeving daarna niet etnisch homogeen is? We hebben ook andere organisaties zoals Amnesty en de VN die spreken van genocide en daar legio aan argumenten voor geven. In geval van Sudan, Yemen, China neemt men per direct aan dat het dan zo is. In geval van Israel worden opeens dezelfde organisaties onbetrouwbaar geacht. Wat is jouw verklaring daarvoor dan, dat niemand moeite heeft het moorden in Sudan een genocide te noemen maar dat het in geval van Israel waar we veel meer van weten dat heel moeilijk vinden.
[..]
https://www.ohchr.org/en/(...)erts-say-states-face

https://www.un.org/unispa(...)ed-version-a-hrc-55/
[..]

Het is wel goed zo. Ja maar jijbakken heb ik geen zin en verzonnen argumentatie al helemaal niet. Heb geen enkele tweet gepost.

Het is blijkbaar jouw weg of de snelweg en zo discussieer je niet. Prima als je meent de waarheid in pacht te hebben, maar je staat voor geen enkele andere visie dan de jouwe open.
  Forum Admin dinsdag 20 mei 2025 @ 16:07:02 #244
pi_217698772
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja precies. EU en Israel zijn sterke bondgenoten (zowel economisch als militair, en bij het ene EU land sterker dan bij het andere) dus ze manoeuvreren en rekken het zo lang mogelijk om te voorkomen dat ze het een etnische zuivering moeten noemen. En zoals ik al zei: dat kan je heel lang volhouden. Want zeer strikt gesproken is het dus pas een etnische zuivering als het is uitgevoerd.

Maar ik heb de volle overtuiging dat jij aan alles voelt hoe discutabel dat is.
Nogmaals, de term is redelijk goed omschreven en ik zeg zelf dat het er op lijkt. Ik vind simpelweg dat je heel voorzichtig moet zijn met dit soort beschuldigingen
  dinsdag 20 mei 2025 @ 16:08:23 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217698778
Bijzonder video weer van The Ask Project, het geeft een mooi kijkje in de Palestijnse mindset wat weer aangeeft wat voor een totaal verrotte samenleving dat toch is. Bijna allemaal zijn ze er van overtuigt dat 'de Joden' op een gegeven zullen vertrekken. En dit zijn gewone burgers, gewone mensen, doorsnee vrouwen, mannen en studenten.

'Dit is ons land'

Getekend- een verzameling Arabische moslims uit Syrië, Egypte, Jordanië, Irak en Saoedi-Arabië.

Bekijk deze YouTube-video
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217698788
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar, Hamas hoeft zich niet te houden aan mensenrechten, omdat het een terreurorganisatie is. Als je het IDF ook bestempelt als terreurorganisatie, dan hebben ze toch dezelfde rechten en plichten als Hamas!
Waarom zou Hamas zich niet hoeven te houden aan mensenrechten? Ik ben er absoluut voor om hun leiders of zelfs soldaten te vervolgen.

Als IDF als terreurorganisatie bestempeld is dan zijn ze meer beperkt in hun bewegingsvrijheid, westerse landen kunnen ze moeilijker wapens verkopen. De kopstukken kunnen niet meer zo makkelijk rondreizen.

Mijn punt is meer dat het bizar is dat Israel mensenrechten van veel hier met de voeten mag treden. Maar dat diezelfde mensen dat Hamas wel kwalijk nemen. Dat gaat ook volledig voorbij aan het feit dat Palestijnen onderdrukt worden. Ze hebben niet eens een eigen staat; Israel en Hamas houden dat tegen. Vanuit zon onderdrukking is het veel meer te rechtvaardigen om te strijden voor bevrijding dan vanuit een dominante positie zoals Israel. Israel is al veilig en welvarend ze hebben Gaza helemaal niet nodig. Het is veel logischer dat je zegt dat een slaaf zich vrij mag vechten, dan dat een slavenhouder mag vechten om zijn slaven te houden
pi_217698793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nogmaals, de term is redelijk goed omschreven en ik zeg zelf dat het er op lijkt. Ik vind simpelweg dat je heel voorzichtig moet zijn met dit soort beschuldigingen
We praten volgens mij langs elkaar heen. Waar het mij omgaat is dat je het in eerste instantie had over de 'stelligheid'. Waarop ik enkel zeg dat je daar ook weer niet te voorzichtig mee moet zijn, omdat je anders in een situatie komt waarin je enkel iets kan benoemen als het al is gebeurd.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 16:11:46 #248
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217698803
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hier heb ik geen zin meer als je me gaat betichten van het herschrijven van de geschiedenis. Je bent veel te vooringenomen voor een fatsoenlijke discussie.

Er staat letterlijk een stukje boven dit gesprek de definitie die de EU hanteert.
Lijkt alsof je de plek hebt ingenomen van Etto, Straat.
De discussie tussen die 2 ging op precies dezelfde manier.

Ligt dus niet aan jou :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 mei 2025 @ 16:12:14 #249
3542 Gia
User under construction
pi_217698808
Hoe kun je iets genocide noemen als de bevolking harder groeit dan sneuvelt?
https://www.savethechildr(...)an-totale-belegering
quote:
In Gaza worden elke dag ongeveer 130 baby’s geboren.
Hoewel hier gesproken wordt over 250 doden per dag: https://www.oxfamnovib.nl(...)ten-in-de-21ste-eeuw
quote:
Het Israëlisch leger doodt sinds de oorlog met Hamas op 7 oktober afgelopen jaar losbarstte gemiddeld 250 Palestijnen per dag in Gaza. In geen enkel gewapend conflict van de afgelopen tijd stierven op een dag zoveel mensen.
is het volgens wiki een stuk minder: https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlog_Hamas-Isra%C3%ABl
quote:
Op 21 augustus 2024 meldde het ministerie van Volksgezondheid in Gaza dat sinds 7 oktober 2023 40.223 Palestijnen werden gedood door Israël.
De Palestijnse bevolking in Gaza neemt niet af. Hoe kun je dan spreken van genocide.

Als Israël echt elke Palestijn weg wil hebben of dood, zou dat ze best lukken. Maar dat is hun intentie niet.
Daarbij zijn de meeste doden gevallen, doordat Hamas ze als levend schild gebruikt, het eten inpikt en verkoopt tegen woekerprijzen, want ze hebben geld nodig.
  Forum Admin dinsdag 20 mei 2025 @ 16:13:31 #250
pi_217698815
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 16:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Mijn punt is meer dat het bizar is dat Israel mensenrechten van veel hier met de voeten mag treden. Maar dat diezelfde mensen dat Hamas wel kwalijk nemen.
Nogal een aantijging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')