abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217752825
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:33 schreef S_E het volgende:

[..]
Ach en wat dan nog? Ze lijken gelukkig samen, genieten van de kleine dingen die ze samen doen. Hartstikke leuk voor ze
Ik vind het niet gezond als 'geluk' een basis heeft in negatieve zaken
pi_217752842
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:43 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Ik vind het niet gezond als 'geluk' een basis heeft in negatieve zaken
Huh? Welke negatieve zaken doel je op? Ze worden beide blij van een tafelzeiltje.
pi_217752844
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:25 schreef derLudolf het volgende:
Trouwen op huwelijkse voorwaarden Jan
Dit hopelijk wel, ja.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217752853
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik vatte dat meer op als controledrang. Dat ze John niet helemaal vertrouwt in het vertellen van een evenwichtig verhaal :D
Ja, haha, dat hield ik ook wel voor mogelijk :)
Of zelfs als mogelijkheid om John nog eens te treffen?

[ Bericht 3% gewijzigd door kikkerrrtje op 25-05-2025 21:55:19 ]
pi_217752860
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:30 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Bij Dorien krijg ik de indruk dat ze nogal desperate is
Ik helemaal niet. Ze vond Jan gewoon heel leuk, en zelfs na 1,5 week nog dat ze zich over haar trots heen heeft gezet en gewoon de stoute schoenen heeft aangetrokken. Dapper om je eigen geluk te durven nastreven _O_
Somebody that I used to know
pi_217752861
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Huh? Welke negatieve zaken doel je op? Ze worden beide blij van een tafelzeiltje.
Als je ervoor kiest bij iemand te zijn, om niet alleen te zijn, of omdat je denkt dat je niet beter kunt krijgen. Dat soort overwegingen bedoel ik.
pi_217752885
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:46 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Als je ervoor kiest bij iemand te zijn, om niet alleen te zijn, of omdat je denkt dat je niet beter kunt krijgen. Dat soort overwegingen bedoel ik.
Zo zie ik dat helemaal niet als ze samen hetzelfde gevoel hebben.
pi_217752892
Toch wel een mooi einde O+

Al denk ik dat er echt meer in het vat had gezeten als bijvoorbeeld een Julius meer begeleiding had gehad. Dat hij nu zei dat ze heel erg verschillend waren, dan denk ik: dat had toch met een beetje begeleiding al wel eerder naar boven kunnen komen?
Roel trouwens ook.

Maar ja, ook gewoon pech met de vrouwen die ze hebben uitgezocht. Ze wilden allemaal uiteindelijk niet (echt). Of waren direct afgeschrikt door de houding van de boer, dat kan ook.
pi_217752895
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zo zie ik dat helemaal niet als ze samen hetzelfde gevoel hebben.
Als ze allebei vanuit dit gevoel kiezen/handelen, is dat wel symmetrisch, maar allebei dus, wat mij betreft, op verkeerde gronden
pi_217752916
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:49 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Als ze allebei vanuit dit gevoel kiezen/handelen, is dat wel symmetrisch, maar allebei dus, wat mij betreft, op verkeerde gronden
Niks mis met uit eenzaamheid elkaar vinden, dat vind ik geen verkeerde basis.
pi_217752917
Deedry had geluk met Roy. Anders had ze, net als Julius, Roel en John, tegen haar valkuilen aangelopen
(en dan blijft het nog afwachten of dit ook over langere termijn goed gaat uitpakken)
pi_217752932
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:49 schreef Postbus100 het volgende:
Toch wel een mooi einde O+

Al denk ik dat er echt meer in het vat had gezeten als bijvoorbeeld een Julius meer begeleiding had gehad. Dat hij nu zei dat ze heel erg verschillend waren, dan denk ik: dat had toch met een beetje begeleiding al wel eerder naar boven kunnen komen?
Roel trouwens ook.

Maar ja, ook gewoon pech met de vrouwen die ze hebben uitgezocht. Ze wilden allemaal uiteindelijk niet (echt). Of waren direct afgeschrikt door de houding van de boer, dat kan ook.
Ik denk dat uiteindelijk een Fries meisje/vrouw uit de omgeving van Julius het beste bij hem past. Dan kan hij zijn eigen taal spreken, gok dat het communiceren dan ook wat vlotter gaat.
pi_217752971
pi_217752995
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:52 schreef S_E het volgende:

[..]
Ik denk dat uiteindelijk een Fries meisje/vrouw uit de omgeving van Julius het beste bij hem past. Dan kan hij zijn eigen taal spreken, gok dat het communiceren dan ook wat vlotter gaat.
Ja, dat schreef ik ook al eerder. Ik zag ook bijna geen emotie in zijn ogen, alleen een beetje als hij met Yvon sprak. Dooie uitdrukking, jemig. Hoop voor hem dat ie wat brieven uit de buurt krijgt, beetje zielig persoon wel.
pi_217753019
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, dat schreef ik ook al eerder. Ik zag ook bijna geen emotie in zijn ogen, alleen een beetje als hij met Yvon sprak. Dooie uitdrukking, jemig. Hoop voor hem dat ie wat brieven uit de buurt krijgt, beetje zielig persoon wel.
Sorry, maar ik denk dat dit vooral je eigen afhankelijkheid van bepaalde uiterlijkheden weergeeft, bij het inleven van mensen.
pi_217753031
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:58 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Sorry, maar ik denk dat dit vooral je eigen afhankelijkheid van bepaalde uiterlijkheden weergeeft, bij het inleven van mensen.
Niks sorry, dat speelt zeker mee.
pi_217753291
Uhm, zijn Jan en Dorien al getrouwd of gaan ze dat doen?
Ik denk niet dat het, in elk geval voor Dorien, een wanhoopsdaad is. Kijk maar naar haar terugblik-video. Ze begint ferm, kiest voor zichzelf. Maar aan het einde verliest ze die houding en zou ze toch graag een nieuwe poging doen.
Zo te horen is ze bewust vertrokken en al even bewust teruggekomen. Jan heeft tijd gehad om over beide vertrokken vrouwen na te denken en over z'n kansen die er waren met Dorien. Hij was al bij de speeddate weg van Dorien. Alleen hebben we erg weinig van haar interacties gezien. Dus het was eigenlijk al snel de keuze tussen de rustige Dorien en de levendige Karina en we weten hoe gemakkelijk een zoekende boer valt voor levendige geblondeerde vrouwen.

Blij te lezen dat Dorein een beter kapsel heeft genomen. Haar strenge kapsel en die andere spiraalkapsel vond ik steeds moeilijk om naar te kijken en bij dat warrige haar van Jans Karina kon ik haar gezicht niet zien door de kombinatie van bleke huid- en haarkreukeligheid.

Ja, als een boer trouwt, dan beter op huwelijkse voorwaarden. Er zit heel veel geld vast in een boerderij. Als je dat wegens echtscheiding door de helft moet delen, zit de boer met een halve boerderij en geen geldt om z'n andere eigen helft terug te kopen.

Wat is er mis met een tafelzeil? Zelf met een poetsfanaat als Jan gaat het om een keuken bij een boerenbedrijf. Lijkt me erg praktisch om daar òf een tafelzeil òf een zeer goed gelakte tafel te hebben staan. We hebben toch wel ongemakkelijker keukens gezien?!
pi_217753344
Die Dorien. Het heeft er alle schijn van dat ze al die tijd in de schaduw van Karina heeft gestaan. Ineens zag ik een kordate vrouw die zich uitspreekt en Jan de goede kant op helpt. Zij is de vrouw die hij nodig heeft, alleen zag hij dat niet meteen. Ik vond het ontroerend. Dat trouwen is natuurlijk erg snel, maar ik geloof er wel in.

Dat John het toch niet zag zitten met Eileen was geen verrassing. Tijdens de laatste scène van de citytrip zag hij er doodongelukkig uit. Geweldig avontuur, dit vergeet je nooit meer, blablablabla. Die man moet eens eerlijk en duidelijk zijn.

Van Deedry en Roy was ik niet overtuigd. Tijdens hun interview begon ik me af te vragen of ze überhaupt al hadden gezoend.

Al met al een afgeraffeld seizoen. De reünie had ook wel wat uitgebreider gekund.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_217753449
Ik geloof ook wel in dat trouwen van Jan en Dorien, het lijkt er op dat ze een zelfde soort achtergrond hebben, met een grisselijke conservatieve opvoeding en daar hoort trouwen bij.

John heb ik in alle afleveringen een ongeloofwaardig personage gevonden. Met zijn gejank dat ie alleen in zijn hoofd zit, die man wil de politiek toch in, of zit er al in? Gewoon meegedaan om zichzelf te profileren. Viel iets tegen, denk ik, toen hij zijn eigen uitzendingen terug zag. Eileen is vast op zijn verzoek bij de reunie komen opdagen.
pi_217753526
Ik vind dat John hier te weinig liefde krijgt van BvZ de kijker.
Is dat alleen voorbehouden aan de emotionele boer/kandidaat waarop je makkelijk je eigen zaken kunt projecteren, niet een introverte, rationele, perfectionistische boer? Krijgt die alleen wantrouwen?
pi_217753544
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 22:37 schreef kikkerrrtje het volgende:
Ik vind dat John hier te weinig liefde krijgt van BvZ de kijker.
Is dat alleen voorbehouden aan de emotionele boer/kandidaat waarop je makkelijk je eigen zaken kunt projecteren, niet een introverte, rationele, perfectionistische boer? Krijgt die alleen wantrouwen?
Sowieso krijgt ie geen sympathie van mij als kijker met zijn vrouwonvriendelijke zogenaamde grappige opmerkingen, de man had absoluut geen humor.
pi_217753547
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:45 schreef kikkerrrtje het volgende:

[..]
Ja, haha, dat hield ik ook wel voor mogelijk :)
Of zelfs als mogelijkheid om John nog eens te treffen?
Of als mogelijkheid om alle vrouwen in heel NL te laten zien dat zij John nog steeds wil hebben? En dat je dus maar beter niet aan hem mag komen?
pi_217753564
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 22:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Sowieso krijgt ie geen sympathie van mij als kijker met zijn vrouwonvriendelijke zogenaamde grappige opmerkingen, de man had absoluut geen humor.
Dat was een masker, een pantser. Al z'n grappen waren pijnlijk. Hij durft zichzelf niet te zijn. Denk dat daaronder best een prima kerel zit, maar wel eentje die nog wat werk aan zichzelf heeft te verrichten. En dat is veel te confronterend voor hem. Maar ja, dan kan je je dus ook nooit écht verbinden aan iemand. Maakt niet uit hoe lief of leuk ze is. Kan je het gewoon gooien op 'het was het toch niet helemaal'.
pi_217753577
John heeft liefde voor het product dat uit een kip rolt, voor de kip niks, net als voor vrouwen.
pi_217753672
Ik kan er niks aan doen, maar dat kapsel van Dorien! Ik herinner me dat jongetjes uit de rijke wijken dat hadden in de jaren 60. Met zo’n toeter als achterhoofd, alsof je een bevallng met een gootsteenontstopper had. Zal wel head-shaming zijn, maar toch zou een ander kapsel haar veel goed doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')