abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217863840
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:11 schreef Niels93 het volgende:
Iemand die in de jaren 2014/2015 veel genoemd werd, maar ook de laatste tijd wel weer nieuwe muziek maakt: Kovacs! Lijkt me een hele toffe kandidaat.
My Love O+

Maar denk dat zij voor t Songfestival niet zo geschikt is, heeft last van paniekaanvallen enzo
  dinsdag 10 juni 2025 @ 07:55:58 #152
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_217899014
Just do it »
pi_217903022
Er moet in elk geval een Gen Z-er in de commissie. Die zijn zo belangrijk voor de televote, onbegrijpelijk dat daar helemaal geen oog voor is bij de Avrotros. Joost was een uitzondering, maar met Claude hebben ze dan weer iemand gekozen die weliswaar jong is, maar qua liedje en act de Europese jongeren toch niet echt aanspreekt. Volgens mij hebben ze daar gewoon geen kijk op. Naar Radio 2, waar al die mensen direct of zijdelings bij betrokken zijn, luisteren immers geen jongeren.
pi_217903656
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:45 schreef blackswangreen het volgende:
Er moet in elk geval een Gen Z-er in de commissie. Die zijn zo belangrijk voor de televote, onbegrijpelijk dat daar helemaal geen oog voor is bij de Avrotros. Joost was een uitzondering, maar met Claude hebben ze dan weer iemand gekozen die weliswaar jong is, maar qua liedje en act de Europese jongeren toch niet echt aanspreekt. Volgens mij hebben ze daar gewoon geen kijk op. Naar Radio 2, waar al die mensen direct of zijdelings bij betrokken zijn, luisteren immers geen jongeren.
S10 wellicht?
pi_217903898
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:45 schreef blackswangreen het volgende:
Claude is misschien geen goed voorbeeld, want ik geloof meteen dat dit het beste liedje was wat er tussen zat dit jaar, ondanks dat het eindresultaat door diverse factoren tegenviel.

Maar in het algemeen zou het inderdaad jammer zijn als de hype van Joost geen vervolg krijgt, en we de komende jaren weer allemaal radiovriendelijke jury-hits krijgen.

Ik denk wel dat die trend doorbreken minder makkelijk is dan gewoon een jonger iemand de beoordeling laten doen. Je moet jonge mensen ook aansporen om een liedje in te sturen. En als zo iemand daadwerkelijk wint, moet er heel wat veranderen in de begeleiding. Het amateurisme van 15 jaar terug is er wel uit, maar anders kan je al invullen dat je uiteindelijk nog gaat kijken naar Froukje/Roxy in een galajurk, die omringd door een stel onduidelijke dansers in het donker hip probeert te doen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217904200
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 18:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Claude is misschien geen goed voorbeeld, want ik geloof meteen dat dit het beste liedje was wat er tussen zat dit jaar, ondanks dat het eindresultaat door diverse factoren tegenviel.

Maar in het algemeen zou het inderdaad jammer zijn als de hype van Joost geen vervolg krijgt, en we de komende jaren weer allemaal radiovriendelijke jury-hits krijgen.

Ik denk wel dat die trend doorbreken minder makkelijk is dan gewoon een jonger iemand de beoordeling laten doen. Je moet jonge mensen ook aansporen om een liedje in te sturen. En als zo iemand daadwerkelijk wint, moet er heel wat veranderen in de begeleiding. Het amateurisme van 15 jaar terug is er wel uit, maar anders kan je al invullen dat je uiteindelijk nog gaat kijken naar Froukje/Roxy in een galajurk, die omringd door een stel onduidelijke dansers in het donker hip probeert te doen.
Het gaat ook niet zozeer om de leeftijd van de artiest. Tommy Cash is in de 30, maar doet het zeer goed bij de jongeren... zelfs bij kinderen. Ik denk dat het juist wel zou helpen om een jonger iemand te laten meebeslissen. Maar niet alleen over het lied, ook over hoe het in beeld wordt gebracht, en hoe het wordt gepromoot.

Wat uiteindelijk bij Claude voornamelijk de uitslag heeft bepaald is het matige optreden, denk ik. Het was gewoon echt vals gezongen. Dat helpt natuurlijk niet. Maar het werd ook allemaal een stuk meer belegen en saai in beeld gebracht dan Abor & Tynna, Kyle Alessandro, Vaeb, allemaal artiesten die rond zijn leeftijd zijn en wél scoren bij de Europese jongeren. En ook allemaal geen geweldige zangers.
  ESF Reporter dinsdag 10 juni 2025 @ 19:04:26 #157
87554 Cee
Welluk?
pi_217904376
Ik vind het vinden van een juiste richting en denkwijze qua staging minstens zo belangrijk. Artiesten en kwalitatief goede nummers genoeg, maar ‘we’ krijgen het (op een uitzondering in 2014) maar niet voor elkaar om dat nummer naar een hoger plan te trekken.
pi_217904459
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 19:04 schreef Cee het volgende:
Ik vind het vinden van een juiste richting en denkwijze qua staging minstens zo belangrijk. Artiesten en kwalitatief goede nummers genoeg, maar ‘we’ krijgen het (op een uitzondering in 2014) maar niet voor elkaar om dat nummer naar een hoger plan te trekken.
Dit. Voor de gekozen nummers de afgelopen jaren hoeven we ons echt niet te schamen en het waren waarschijnlijk de beste opties. Ik denk ook dat veel jonge artiesten (die niet zo eigenzinnig/artistiek zijn als bijv. Joost) snel geneigd zijn te denken: 'Het team van de AvroTros zal het wel goed weten allemaal, zij doen dit al jaren en ik kom net kijken in deze industrie'. Niet dat de AvroTros ze per se iets oplegt, maar dat een type als Claude het sneller bij hen (of een Pim die is ingehuurd door diezelfde mensen) zal laten dan helemaal zelf alles zal bedenken. Een Froukje zal misschien wat meer haar eigen ding willen doen, maar tegelijkertijd dachten we dat bij S10 ook. Wat dat betreft heeft Joost ons misschien wel een te vertekend beeld gegeven, want met hem hadden we een totaalpakket waarvan we er gewoon weinig hebben in Nederland.
pi_217904461
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 19:04 schreef Cee het volgende:
Bij ons is de videoclip altijd veel beter dan de staging. Altijd. Ook dit jaar weer. Ik denk dat dit mede komt omdat ze voor die video altijd een jonge, getalenteerde regisseur vragen, maar dan voor de staging iemand uit de Avrotros-koker.
pi_217904469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 19:18 schreef d_elise het volgende:

[..]
Dit. Voor de gekozen nummers de afgelopen jaren hoeven we ons echt niet te schamen en het waren waarschijnlijk de beste opties. Ik denk ook dat veel jonge artiesten (die niet zo eigenzinnig/artistiek zijn als bijv. Joost) snel geneigd zijn te denken: 'Het team van de AvroTros zal het wel goed weten allemaal, zij doen dit al jaren en ik kom net kijken in deze industrie'. Niet dat de AvroTros ze per se iets oplegt, maar dat een type als Claude het sneller bij hen (of een Pim die is ingehuurd door diezelfde mensen) zal laten dan helemaal zelf alles zal bedenken. Een Froukje zal misschien wat meer haar eigen ding willen doen, maar tegelijkertijd dachten we dat bij S10 ook. Wat dat betreft heeft Joost ons misschien wel een te vertekend beeld gegeven, want met hem hadden we een totaalpakket waarvan we er gewoon weinig hebben in Nederland.
De staging van Joost was eigenlijk ook best kut, maar dat is gewoon z'n eigen leven gaan leiden. Dat is een soort iconisch songfestivalmoment geworden. Daar kan hij zelf ook niet meer overheen.
pi_217904556
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 19:19 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
De staging van Joost was eigenlijk ook best kut, maar dat is gewoon z'n eigen leven gaan leiden. Dat is een soort iconisch songfestivalmoment geworden. Daar kan hij zelf ook niet meer overheen.
Klopt, al vond ik het ook wel weer z'n charme hebben. Het was vooral 100% Joost een geen (duidelijke) inmenging van de AvroTros en dat heb ik eigenlijk alleen bij The Common Linnets ook gezien. Dat zie ik liever dan weer de zoveelste betekenisvolle act met een AvroTros-sausje.
pi_217904614
quote:

[..]
Ik blijf er heel koppig in geloven dat deze staging een plan B was en ze eigenlijk iets anders in gedachten hadden maar dat het later toch niet door kon gaan🙈

Uiteindelijk is het iets iconisch geworden maar in het begin was ik toch een tikkeltje teleurgesteld. Er had veel meer uitgehaald kunnen worden.
pi_217905940
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 18:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het gaat ook niet zozeer om de leeftijd van de artiest. Tommy Cash is in de 30, maar doet het zeer goed bij de jongeren... zelfs bij kinderen. Ik denk dat het juist wel zou helpen om een jonger iemand te laten meebeslissen. Maar niet alleen over het lied, ook over hoe het in beeld wordt gebracht, en hoe het wordt gepromoot.

Wat uiteindelijk bij Claude voornamelijk de uitslag heeft bepaald is het matige optreden, denk ik. Het was gewoon echt vals gezongen. Dat helpt natuurlijk niet. Maar het werd ook allemaal een stuk meer belegen en saai in beeld gebracht dan Abor & Tynna, Kyle Alessandro, Vaeb, allemaal artiesten die rond zijn leeftijd zijn en wél scoren bij de Europese jongeren. En ook allemaal geen geweldige zangers.
Op zich heb je een punt, maar op Tommy Cash na zijn alle namen die je noemt ook nou niet de televotemagneten gebleken die je nodig hebt om minimaal een top 10 te scoren. Zolang diaspora en politieke stemmen de televote voor een deel blijven domineren kun je beter een echte jurymagneet sturen. Die zijn voorspelbaarder dan de televote.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 10 juni 2025 @ 22:12:16 #164
436222 Japepk
Padvinder
pi_217906260
quote:

[..]
Het hele verhaal van Joost is iconisch(of ironisch) maar op welke manier was zijn staging dat? Die blauwe vogel staat voor mij naast het broekpak van Trijntje of de Idianantooi hoor. Niet eens 'lekker gek', maar vooral totaal misplaatst. De visuals waren 'anders' maar iconisch wil ik dat echt niet noemen
't Echte en 't ware!
pi_217906426
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 22:12 schreef Japepk het volgende:

[..]
Het hele verhaal van Joost is iconisch(of ironisch) maar op welke manier was zijn staging dat? Die blauwe vogel staat voor mij naast het broekpak van Trijntje of de Idianantooi hoor. Niet eens 'lekker gek', maar vooral totaal misplaatst. De visuals waren 'anders' maar iconisch wil ik dat echt niet noemen
Tommy Cash liet dit jaar zien hoe Joost het had moeten doen. Die had ook grappige graphics maar die stage-act en het totaalplaatje kwamen veel beter als totaalpakket over. Nu denk ik dat het qua punten niet veel verschil had gemaakt. Europapa was ook wel over de 250 televotepunten heen geschoten
pi_217908800
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 22:12 schreef Japepk het volgende:

[..]
Lees je wel wat ik zeg? Ik noem de staging nota bene kut... maar het is wel een iconisch moment geworden, door wat er daarna gebeurde, en dan wordt het met die vogel automatisch ook iets wat je daarmee associeert. Het hele internet kent die vogel.
  ESF Reporter woensdag 11 juni 2025 @ 18:53:54 #167
87554 Cee
Welluk?
pi_217914085
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 19:39 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik blijf er heel koppig in geloven dat deze staging een plan B was en ze eigenlijk iets anders in gedachten hadden maar dat het later toch niet door kon gaan🙈

Uiteindelijk is het iets iconisch geworden maar in het begin was ik toch een tikkeltje teleurgesteld. Er had veel meer uitgehaald kunnen worden.
Ik zag ergens een interview met Tommy Cash waarin hij vertelde dat Joost’s eigenlijke idee was om aan het begin het zaallicht aan te doen bij z’n optreden. Gewoon hup, alle fancy belichting uit en de tl-buizen aan zeg maar.

Not sure if trolling, want Tommy, maar ik vind het idee best bij Joost passen. Dus ik wil het best geloven.
pi_217918579
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:53 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik zag ergens een interview met Tommy Cash waarin hij vertelde dat Joost’s eigenlijke idee was om aan het begin het zaallicht aan te doen bij z’n optreden. Gewoon hup, alle fancy belichting uit en de tl-buizen aan zeg maar.

Not sure if trolling, want Tommy, maar ik vind het idee best bij Joost passen. Dus ik wil het best geloven.
Ik heb dat weleens eerder gelezen, volgens mij zelfs hier, dus ik vermoed dat er wel een kern van waarheid in zit.

Ik weet niet hoe dat op beeld zou overkomen trouwens. Het lijkt me meer iets wat vooral indruk maakt op de mensen in de zaal zelf.

En sowieso was het uiteindelijke begin een prima alternatief, en misschien wel het meest geslaagde stukje van de staging.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217976258
Son Mieux heeft hun clubtour verplaatst naar volgend jaar April/Mei. Dus die kunnen we afstrepen.
pi_217976967
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:50 schreef NailQueen het volgende:
Son Mieux heeft hun clubtour verplaatst naar volgend jaar April/Mei. Dus die kunnen we afstrepen.
Zag het ja, nu zijn die tegenwoordig toch weer met 7 dus dat was sowieso geen optie :P
  Moderator woensdag 18 juni 2025 @ 19:47:09 #171
375570 crew  Cyan9
pi_217979767
Ik kan er niet rouwig om zijn.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217983531
Ik heb op basis van onderbuik vooral een goed gevoel bij de combi Pleun (Plume) en Wouter Hardy, ik hoop van harte dat ze een poging gaan wagen. Wouter Hardy heeft in ieder geval bewezen met een heel goed jurylied te kunnen komen :Y
pi_217985121
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb op basis van onderbuik vooral een goed gevoel bij de combi Pleun (Plume) en Wouter Hardy, ik hoop van harte dat ze een poging gaan wagen. Wouter Hardy heeft in ieder geval bewezen met een heel goed jurylied te kunnen komen :Y
Ok, maar alleen als het nummer Pudding heet, want

quote:
Plume - Pudding | Netherlands
lijkt me gewoon heel erg grappig.
C’est Davie :o)
pi_217985250
quote:
6s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:13 schreef Dave het volgende:

[..]
Ok, maar alleen als het nummer Pudding heet, want
[..]
lijkt me gewoon heel erg grappig.
Met de visuals van gelatinepudding op de LED-muur O+
pi_217986560
Simon de Wit (oftewel Blanks) heeft een aantal jonge Nederlandse zangeressen onder z'n hoede genomen als producer, en die maken allemaal best goede muziek.

Isabel van Gelder heeft al 160.000 volgers op Instagram, en ook zoiets op Tiktok (dat is meer dan Froukje of S10)

Bekijk deze YouTube-video

Jet van der Steen heeft een aantal goede Nederlandstalige liedjes:

Anna Rose Clayton is een Nederlandse Brit:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')