Dat zou me idd niks verbazen. Plus er is elk jaar wel een rehearsalmeltdownachtbaan ergens dus er was vast ook met die staging wel weer zoiets gebeurd 😅quote:Op zondag 18 mei 2025 21:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Stiekem denk ik wel dat we/men zoiets op het ESF dan tóch niet bijzonder/opvallend genoeg hadden gevonden. 😅
Ja, ik zou ook liever met zoiets teleurstellend scoren, dan dat we volgend jaar weer iets uit dat Beste Zangers-circuit halen en de 8e plek bij de jury en 19e bij het publiek al op voorhand opgeschreven kunnen worden.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een killerballad, oh dat zou ik ook wat vinden.
Maar als ik dan Baby Lasagna met Kaarija zag, ik zat op de punt van de bank.The Full Monty. Show. Alles.
Ja nee dat was maar een voorbeeld omdat ik zo gauw even niemand anders kon bedenken qua pianoballad.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:32 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ben nog niet toe aan nog een keer Douwe Bob![]()
Gewoon iets origineels. Net zoals Joost Klein had. Zo niet Avrotros. Dan hoeft het voor mij ook niet Joost achtig te zijn maar gewoon iets wat niet zo avrotrosserig is ofzo?quote:Op zondag 18 mei 2025 21:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, ik zou ook liever met zoiets teleurstellend scoren, dan dat we volgend jaar weer iets uit dat Beste Zangers-circuit halen en de 8e plek bij de jury en 19e bij het publiek al op voorhand opgeschreven kunnen worden.
Zijn charisma was wel tof toen. Ik zie dat beeld nog voor me.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja nee dat was maar een voorbeeld omdat ik zo gauw even niemand anders kon bedenken qua pianoballad.
Als het ingezonden wordt en net zo goed is durven ze het vast te kiezen. Durfden ze met Joost immers ook.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:40 schreef koekje_ het volgende:
[..]
Gewoon iets origineels. Net zoals Joost Klein had. Zo niet Avrotros. Dan hoeft het voor mij ook niet Joost achtig te zijn maar gewoon iets wat niet zo avrotrosserig is ofzo?
Zijn eigen kroeg daar!quote:Op zondag 18 mei 2025 21:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zijn charisma was wel tof toen. Ik zie dat beeld nog voor me.![]()
True. Heb alleen totaal geen beeld wat voor act of artiest dat dan zou kunnen. En als ze het kunnen ze het ook willenquote:Op zondag 18 mei 2025 21:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Als het ingezonden wordt en net zo goed is durven ze het vast te kiezen. Durfden ze met Joost immers ook.
[..]
Dat biedt wel hoop!quote:Op zondag 18 mei 2025 21:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Als het ingezonden wordt en net zo goed is durven ze het vast te kiezen. Durfden ze met Joost immers ook.
Ik op dit moment ook nog even niet. Maar wie weet! Op Joost hadden we ook TOTAAL niet gerekend en die had toch maar mooi iets ingezonden én werd gekozen! Dus het kan. Als het maar goed en tof genoeg is.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:45 schreef koekje_ het volgende:
[..]
True. Heb alleen totaal geen beeld wat voor act of artiest dat dan zou kunnen. En als ze het kunnen ze het ook willen
Ja precies. En als het iemand is met ook maar een beetje de likability van Claude wordt het sowieso al leuk. Wat een lieve jongen is dat zeg ❤️quote:Op zondag 18 mei 2025 21:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik op dit moment ook nog even niet. Maar wie weet! Op Joost hadden we ook TOTAAL niet gerekend en die had toch maar mooi iets ingezonden én werd gekozen! Dus het kan. Als het maar goed en tof genoeg is.
Of steek er gewoon wel een keer flink geld in en zorg dat we verdorie WINNEN.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:12 schreef Momo het volgende:
Ik ben wel een jaartje klaar met dwepen over de betekenis van een nummer of dat we juist de staging simpel willen houden want op een pretentieus toontje "van wat al die andere landen doen aan gekkigheid is niet nodig". En nee ik zeg niet dat we los moeten gaan ala Malta met de staging. Maar het hoeft niet altijd zo te gaan. Laat dat eens los en nee het hoeft niet meteen duur te worden.
En dan doet Turkije nog niet eens mee. Of Rusland voordat het een paria werd en ze werden buitengezet.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:25 schreef TheVulture het volgende:
Probleem is dat het in het huidige veld heel lastig is om het echt goed te doen in de televote. Je moet echt bij die max 3 memorabele acts zitten om substantieel goed te scoren.
Met een Israel en Oekraine in het veld plus het feit dat elk land wel een bepaalde burenfactor/ overige diaspora heeft die vechten om de range van 12-7 punten doe je het al ontzettend goed als je 5/6 punten scoort. Je ziet het ook bij Claude, die wel van 14 landen punten krijgt maar met een hoop 1, 2 en 3 punten schiet je uiteindelijk geen hol op voor een top 10-klassering.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar misschien omdat ik er veel cynischer inging, heb ik niet echt een kater. Meer het gevoel van 2010 toen Nederland Sieneke stuurde, en dat op dat moment wel voor een omslag zorgde in het denken bij het publiek. Van belastinggeldverslindend Oostblokfeestje en iedereen haat ons, naar een gedachte dat zo verdergaan echt niet kon en er iets veranderd moest worden. Het effect daarvan duurde nog even, maar het is was toen wel de wal die het schip keerde. En ik vermoed dat de EBU nu toch ook wel begrijpt dat het ESF in deze vorm onhoudbaar is, en dat er zo vanzelf landen gaan afhaken.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:20 schreef BillDauterive het volgende:
Mweh, geen idee hoe het bij jullie zit, maar ik heb een songfestivalkater. Niet vanwege de drank of vanwege Claude, waar ik - ondanks de tegenvallende uitslag - erg trots op ben, maar omdat het dit jaar gewoon weer niet leuk was.
Vorig jaar was het songfestival er eentje om snel te vergeten en ik dacht dat het dit jaar beter zou gaan, maar het is nog steeds een verschrikking. En dat komt door dat ene land, wat de televote blijft winnen, ongeacht wat ze insturen. En ze gebruiken die televotescore om aan te tonen dat de wereld achter ze staat. Zouden ze doorhebben dat ze het songfestival naar de kloten helpen? Ik ga dit geen jaren meer volhouden hoor. Normaliter zou ik nu nog vol songfestivalmuziek beluisteren, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in.
Ik heb ergens ook het gevoel dat de EBU langzaamaan begint te beseffen dat we op deze manier niet verder kunnen.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar misschien omdat ik er veel cynischer inging, heb ik niet echt een kater. Meer het gevoel van 2010 toen Nederland Sieneke stuurde, en dat op dat moment wel voor een omslag zorgde in het denken bij het publiek. Van belastinggeldverslindend Oostblokfeestje en iedereen haat ons, naar een gedachte dat zo verdergaan echt niet kon en er iets veranderd moest worden. Het effect daarvan duurde nog even, maar het is was toen wel de wal die het schip keerde. En ik vermoed dat de EBU nu toch ook wel begrijpt dat het ESF in deze vorm onhoudbaar is, en dat er zo vanzelf landen gaan afhaken.
Ik snap wat je bedoelt maar dit hieronder is momenteel ook wel echt een groter ding dan ooit voor m'n gevoel:quote:Op zondag 18 mei 2025 22:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Of steek er gewoon wel een keer flink geld in en zorg dat we verdorie WINNEN.
Het budget voor het ESF is een lachertje vergeleken met wat er wordt kapotgeslagen op uitzendrechten voor allerlei sport. En naar het ESF kijken ook een paar miljoen mensen dus moet kunnen
En Frankrijk bv die er complete kurkmachines tegenaan gooit en nog steeds maar 50 televotes haalt.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:25 schreef TheVulture het volgende:
Probleem is dat het in het huidige veld heel lastig is om het echt goed te doen in de televote. Je moet echt bij die max 3 memorabele acts zitten om substantieel goed te scoren.
Met een Israel en Oekraine in het veld plus het feit dat elk land wel een bepaalde burenfactor/ overige diaspora heeft die vechten om de range van 12-7 punten doe je het al ontzettend goed als je 5/6 punten scoort. Je ziet het ook bij Claude, die wel van 14 landen punten krijgt maar met een hoop 1, 2 en 3 punten schiet je uiteindelijk geen hol op voor een top 10-klassering.
Ja, het is lastig als land zonder noemenswaardige diaspora en buren. En het hielp niet mee dat heel Noord-Europa en de Baltics in de finale aantraden, terwijl landen als Griekenland, Albanië en Italië de televotingpunten makkelijk konden binnenharken doordat ze daar de enigen in de regio waren.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:25 schreef TheVulture het volgende:
Ik help het ons allen hopen maar ik hoopte dat ze dat na vorig jaar al wel begrepen. Maar helaas.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb ergens ook het gevoel dat de EBU langzaamaan begint te beseffen dat we op deze manier niet verder kunnen.
En welk statement mag dat dan zijn? Dat ze geen landen in oorlog op het ESF willen? Dan mogen we onszelf ook wel cancellen want wij staan zelf op de rand van een oorlog. Hawija, kennen we die nog? O ja, heeft er ook maar een haan gekraaid naar de etnische zuivering door Azerbeidzjan? Of eh.... de vele, vele landen onder NAVO-vlag die in Afghanistan actief waren? En dan springt het VK er bijzonder negatief uit, tevens Australië, want militairen van die landen hebben aantoonbaar oorlogsmisdaden gepleegd, en dan vergeet ik nog de beroemde 'coalition of the willing' in de Irakoorlog. Maar is het VK of andere relevante landen ooit gecanceld? Dacht het niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:04 schreef Greys het volgende:
Hopelijk gaan alle deelnemende omroepen gewoon eens even met een gezamenlijk statement komen dit keer. En snel ook.
Dat al die situaties niet te vergelijken zijn met Israël weet jij ook wel. Maar ja hypocrisie is jou niet vreemd dat weten we inmiddels. Wat Azerbeidzjan betreft is er overigens juist best veel kritiek geweest door de jaren heen. Maar dat negeer je natuurlijk bewust. Plus dat Azerbeidzjan niet gesteund wordt door het Westen wat bij Israël wel gebeurd door de overheden etc.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:54 schreef Andromache het volgende:
[..]
En welk statement mag dat dan zijn? Dat ze geen landen in oorlog op het ESF willen? Dan mogen we onszelf ook wel cancellen want wij staan zelf op de rand van een oorlog. Hawija, kennen we die nog? O ja, heeft er ook maar een haan gekraaid naar de etnische zuivering door Azerbeidzjan? Of eh.... de vele, vele landen onder NAVO-vlag die in Afghanistan actief waren? En dan springt het VK er bijzonder negatief uit, tevens Australië, want militairen van die landen hebben aantoonbaar oorlogsmisdaden gepleegd, en dan vergeet ik nog de beroemde 'coalition of the willing' in de Irakoorlog. Maar is het VK of andere relevante landen ooit gecanceld? Dacht het niet.
Dit is alleen maar koren op de molen van linksextremisten en jihadistische extremisten. Kijk het jaarverslag van de AIVD er maar op na. Gefeliciteerd, dat je de weg plaveit voor zulke extreem gevaarlijke lui. Maar maak jezelf vooral maar wijs dat Israëls deelname aan het ESF het probleem is; ik zou eerst eens even in de spiegel kijken.
Dit is niet anders dan mijn vriends collega die bedreigd werd om socialmediaposts, er is bij zijn werkgever geklaagd en toen werd zijn vaste contract verscheurd terwijl hij zich gehouden had aan de spelregels van de baas. (Later bij de rechter goed gekomen maar wilde natuurlijk niet meer terug naar deze vestiging). Of al die keren dat iemand die ernstig gepest wordt, de omveving er helemaal de handen van af trekt want iemand is besmet en vies, en je nog meer alleen komt te staan. Al dit gedrag is één op één uit te tekenen: pestgedrag, laf meelopen, natrappen. Gefeliciteerd met jezelf.
Grove schande, kan niemand dan nou niet één weekje de onderlinge verschillen naast zich neerleggen en de menselijkheid betrachten om met elkaar wat liedjes te zingen en ons als mensen te verenigen? Uitsluiting is het allerlaatste wat je moet doen, dan verharden de posities nog meer.
Doe vooral wat jullie goeddunkt, maar kom vooral niet bij mij janken als over 20 jaar dit land fysiek in brand staat.
Ja dat ben ik ook wel met je eens hoor. Maar waar ik meer op doelde is de mentaliteit van de organisatie. Dat moet imo naar “we gaan winnen” in plaats van “we gaan de finale halen”. Want nu eindigen we regelmatig in de hoge middenmoot. Wat op zich prima is maar toch. Nu zijn ze natuurlijk afhankelijk van wat er aan nummers ingestuurd wordt, maar je zou er ook zelf een schrijversteam etc op kunnen zetten om een nummer en act te maken wat daadwerkelijk kans maakt op de winst. Maar daar moet je dan wel geld in steken.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar dit hieronder is momenteel ook wel echt een groter ding dan ooit voor m'n gevoel:
[..]
En Frankrijk bv die er complete kurkmachines tegenaan gooit en nog steeds maar 50 televotes haalt.
Je moet nu wel echt nét een geweldig catchy of heel opvallend lied hebben zoals Estland en Zweden en Oostenrijk (en zo'n lied zal gewoon niet elk jaar ingezonden worden in NL of elk ander land) en er dan ook nog eens een knetterawesome act bij hebben.
Dat lukt een land gewoon niet elk jaar zomaar even 1, 2, 3.
Misschien dan toch maar een keer Roxy Dekker ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |