Zeker omdat Rusland nog steeds eist dat Oekraïne ook hun leger opgeeft lijkt me dat er een ijzersterke veiligheidsgarantie tegenover moet staan die een stuk verder gaan dan de laatste veiligheidsgaranties die ze kregen toen ze hun kernwapens opgaven.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:18 schreef sp3c het volgende:
lidmaatschap van NATO moet minimaal het ding zijn
anders blijf je bang voor de Russen
Daarom dusquote:Op zondag 18 mei 2025 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
NAVO niet in Oek was de oorzaak oa van de inval.
quote:Russian drones are now striking as far as the Kramatorsk–Dobropillia highway, over 40 km from the front. Ukrainian forces report the use of “mother drones” that release FPVs via fiber-optic cable, EW resistent “Molniya” drones, and a new long-range, possibly self-guided drone called “Tyuvyk.”
Dan stopt het ook gewoon.quote:
Klopt. Of Rusland dat heel Oekraiene inneemt.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:10 schreef Perrin het volgende:
Idd, de snelste weg naar vrede is Oekraïne in staat stellen de Russen terug naar Rusland te jagen.
Dat is wat Oekraïne altijd al heeft aangegeven. Het is juist het westen wat aanstuurt op “vrede”, niet Rusland, en ook niet Oekraïne. Rusland interpreteert deze westerse wens naar vrede logischerwijs als een soort capitulatie, in dat opzicht is de houding van Rusland helemaal niet vreemd. Het is een grote beschamende teken van zwakte.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Of Rusland dat heel Oekraiene inneemt.
Hoe dan ook, als niemand wil onderhandelen dan zal de uitkomst binair zijn.
Oekraine kan aangeven wat zij wil, als haar partners willen aansturen op vrede dan kan Oekraiene dat niet weigeren. Tenzij Oekraine zelfstandig tegen Rusland wil vechten.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat is wat Oekraïne altijd al heeft aangegeven. Het is juist het westen wat aanstuurt op “vrede”, niet Rusland, en ook niet Oekraïne. Rusland interpreteert deze westerse wens naar vrede logischerwijs als een soort capitulatie, in dat opzicht is de houding van Rusland helemaal niet vreemd. Het is een grote beschamende teken van zwakte.
En het is ook al 100x weerlegt dat er ook toen niet met Rusland viel te onderhandelen.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine kan aangeven wat zij wil, als haar partners willen aansturen op vrede dan kan Oekraiene dat niet weigeren. Tenzij Oekraine zelfstandig tegen Rusland wil vechten.
Ik denk dat je wat dat tweede punt wel gelijk kan hebben. Je kunt pas onderhandelen met de Russen als er een militair equilibrium is. En dat is er dus niet gezien de onwelwillende houding vanuit Rusland, en de koortsachtige paniek die wij vernemen uit de media bij Euroepse regeringsleiders.
Ik heb het al 100x gezegd, maar volgens mij waren de akkrs in 03-2022 rijp om te onderhandelen.
Ja maar die koortsachtige paniek leeft dan ook alleen in jouw hoofdquote:Op zondag 18 mei 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraine kan aangeven wat zij wil, als haar partners willen aansturen op vrede dan kan Oekraiene dat niet weigeren. Tenzij Oekraine zelfstandig tegen Rusland wil vechten.
Ik denk dat je wat dat tweede punt wel gelijk kan hebben. Je kunt pas onderhandelen met de Russen als er een militair equilibrium is. En dat is er dus niet gezien de onwelwillende houding vanuit Rusland, en de koortsachtige paniek die wij vernemen uit de media bij Euroepse regeringsleiders.
Ik heb het al 100x gezegd, maar volgens mij waren de akkrs in 03-2022 rijp om te onderhandelen.
Ik hoop op een lekker offensiefje van Oekraïne ergens in de zomer, maar ik vrees dat het voorlopig eerst nog verdedigen blijft op alle fronten.quote:
Russen smullen van oorlog, die stoppen echt niet. Ze gaan door tot het bittere eind en staan vierkant achter Poetin. Dat soort leiders houden ze van.quote:
quote:
Rusland heeft nog veel troepen, maar verder niets.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geef de Russen wat ze op basis van hun huidige militaire kracht en het beeld op het slagveld zouden kunnen innemen. Niet meer, ook niet minder. Die oblasten zijn grotendeels gefortificeerd , de Russen moeten dat meter voor meter veroveren. Het zijn allemaal branddeuren. Dat slijt je leger enorm.
Voor Oekraine geldt denk ik dat ze geen enkele offensieve mogelijkheid meer hebben.
Je hoeft van mij niet te reageren, hoor. Je mag je gerust hysterisch blindstaren op retoriek.quote:Op zondag 18 mei 2025 16:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik vind je normaal gesproken best realistisch maar ik weet niet of deze reactie het reageren waard is. Als je alleen al naar maandag kijkt naar de reactie van Trump op dat bestand wat was afgesproken met Europa.
We zitten in het Oekraïne topic en niet het NAVOtopic. Op Oekraïne vlak wordt Europa gewoon genaaid door Trump.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hoeft van mij niet te reageren, hoor. Je mag je gerust hysterisch blindstaren op retoriek.
Zullen we elkaar opnieuw spreken na de navo top? ik zeg dat de uitkomst is dat landen massaal meer gaan investeren in defensie en Trump naar buiten komt en opschept over dat hij dat weer voor elkaar heeft gekregen. Uitkomst: sterker NAVO dan voorheen.
Nee, de arrogantie van Putin is de oorzaak van de inval.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
NAVO niet in Oek was de oorzaak oa van de inval.
Dit klopt dus niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:39 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
En het is ook al 100x weerlegt dat er ook toen niet met Rusland viel te onderhandelen.
https://www.themoscowtime(...)goals-reuters-a78787
Er lag een deal tussen de gezant van Rusland met Oekraïne en dat is door Poetin afgewezen. Hij wil altijd meer meer meer.
Er speelde wel meer. Dit bijvoorbeeld:quote:Op maandag 19 mei 2025 10:40 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet.
Bevestigd door meerdere onderhandelaars dat de overeenkomst inhoudelijk al klaar was en alleen de handtekeningen nog moesten gezet worden, totdat Boris Johnson uit naam van de Eu en de US de deal tegenhield.
Ik denk dat de Oekrainiers nu nog spijt hebben....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |