Huh, was daar iets aan de hand dan?quote:Op zondag 18 mei 2025 10:23 schreef Momo het volgende:
Claude is zo te zien wel meegegaan met JJ na zijn overwinning met een paar andere kandidaten waaronder Sissal, Miriana en Erika.
Nee, een after party juist voor zijn overwinning in het hotel.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Huh, was daar iets aan de hand dan?
Dat ja. Het had wel wat punten kunnen schelen en misschien een tiende plek. Maar het liedje is gewoon niet populair genoeg.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:23 schreef Orange123 het volgende:
[..]
Hmm. Ik denk dat Estland en Oostenrijk op zichzelf al zo onderscheidend zijn, dat het in zekere zin minder uitmaakt wat ervoor zit. Contrast is sowieso aanwezig. Joost Klein had vorig jaar ook Top 5 gehaald vanaf de 5e startpositie denk ik.
Het nummer van Claude is meer mainstream en dan kan een running order je maken of breken.
Bak herrie ervoor is gunstig. Laat dat voor de commissie (weer) de grootste les zijn van dit jaar. Geen mainstream nummer meer insturen. Heb lef
C'est la viequote:Op zondag 18 mei 2025 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Leuk, een Palestina-Israel discussie in een topic over een liedje van Claude!
Het gaat niet alleen puur om de positie, maar ook om wat er voor en na je zit. In de semi waren we een rustpunt, en een verademing als gewoon normaal popliedje. Dat was in de finale minder het geval, in de eerste plaats omdat er al een rustige artistieke act vóór ons zat. Niet geheel toevallig waarschijnlijk dat zowel Letland als Nederland in de finale veel minder scoorden, we cancelden elkaar uit.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nederland is echt absoluut niet genaaid met de startpositie. Estland en Israël wel. Oostenrijk ook wel. Maar die eindigen nu dan wel hoog. Normaliter ben je kansloos vanaf plek 3 en 4.
Idd het is raar. Bij Rusland zei de EBU in 2022 dat hun deelname het Songfestival in diskrediet zou brengen. Maar bij Israël, ondanks de duizenden doden in Gaza, vernietiging van infrastructuur, blokkade van hulp en een genocidezaak bij het Internationaal Gerechtshof (en experts en mensenrechtenorganisaties die zeggen dat er sprake is van genocide), zegt de EBU: het Songfestival is apolitiek.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:25 schreef Redefine het volgende:
Als je overigens denkt dat het hebben over Moroccan Oil als sponsor en dat het mede zeer bepalend is, een complottheorie noemt. Dan zit je wel heel duidelijk aan de blinde Israël propaganda kant (en ja die propaganda is er aan de andere kant ook). Alles draait om geld en dan zou de EBU dat in dit geval opeens niet mee laten wegen? Ja joh natuurlijk![]()
Het niet uitsluiten van Israël is omdat de EBU het niet politiek wil maken, maar de (terechte) uitsluiting van Rusland is juist politiek. Dus nogal hypocriet dat ze dat als reden aanhalen.
Als GazProm de grote sponsor zou zijn, dan moest ik nog maar zien of ze Rusland dan wel hadden uitgesloten.
Dat klopt ook wel. Maar dat had het niet opeens een echte hoge positie opgeleverd. Het liedje is daardoor gewoon te weinig populair bij het publiek.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:29 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen puur om de positie, maar ook om wat er voor en na je zit. In de semi waren we een rustpunt, en een verademing als gewoon normaal popliedje. Dat was in de finale minder het geval, in de eerste plaats omdat er al een rustige artistieke act vóór ons zat. Niet geheel toevallig waarschijnlijk dat zowel Letland als Nederland in de finale veel minder scoorden, we cancelden elkaar uit.
Rusland mocht na de inval van de Krim toen overigens nog doodleuk meedoen...quote:Op zondag 18 mei 2025 10:30 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Idd het is raar. Bij Rusland zei de EBU in 2022 dat hun deelname het Songfestival in diskrediet zou brengen. Maar bij Israël, ondanks de duizenden doden in Gaza, vernietiging van infrastructuur, blokkade van hulp en een genocidezaak bij het Internationaal Gerechtshof (en experts en mensenrechtenorganisaties die zeggen dat er sprake is van genocide), zegt de EBU: het Songfestival is apolitiek.
Vaag is het.
Haha, en ik deelde al bewust geen inhoudelijke mening over dat conflict (voor zover ik die heb).quote:
Maar mogelijk wel top 10. Ik snap niet zo goed waarom ze het niet puur op loting doen. Dat is eerlijker en heb je ook niet dat mensen denken dat het doorgestoken kaart is.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel. Maar dat had het niet opeens een echte hoge positie opgeleverd. Het liedje is daardoor gewoon te weinig populair bij het publiek.
Yep. Zet Zweden op plek 12 met een soortgelijk nummer ervoor en Erika erna. Dan moet ik nog zien of Zweden 4e wordt (waarschijnlijk niet!).quote:Op zondag 18 mei 2025 10:29 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen puur om de positie, maar ook om wat er voor en na je zit. In de semi waren we een rustpunt, en een verademing als gewoon normaal popliedje. Dat was in de finale minder het geval, in de eerste plaats omdat er al een rustige artistieke act vóór ons zat. Niet geheel toevallig waarschijnlijk dat zowel Letland als Nederland in de finale veel minder scoorden, we cancelden elkaar uit.
Het liedje heeft op zich nog wel potentie, ik denk dat het met een iets frissere, jongere podiumpresentatie wel wat meer had kunnen scoren. Iets minder Avrotros, iets meer lol. Heb je een leuk Tiktok-dansje erbij verzonnen, doe je die niet in de staging! Dat vind ik nou typisch Nederland op Eurovisie (m.u.v. Joost Klein): we zijn serieuze muzikanten en dit is een serieus betekenisvol lied.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel. Maar dat had het niet opeens een echte hoge positie opgeleverd. Het liedje is daardoor gewoon te weinig populair bij het publiek.
Dat zou veel eerlijker zijn ja. En op zijn minst de schijn van onpartijdigheid naar Zweden weghalen. Met een Zweedse producent die bepaald dat Zweden steeds een goede startpositie krijgt, tja.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:39 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Maar mogelijk wel top 10. Ik snap niet zo goed waarom ze het niet puur op loting doen. Dat is eerlijker en heb je ook niet dat mensen denken dat het doorgestoken kaart is.
Met een betere staging wel ja. Vooral dat dansje hadden ze maximaal moeten uitbuiten. En dat had dan echt niet opeens heel groots hoeven zijn. Maar in Nederland moet de staging altijd vooral lekker stemmig en subtiel zijnquote:Op zondag 18 mei 2025 10:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het liedje heeft op zich nog wel potentie, ik denk dat het met een iets frissere, jongere podiumpresentatie wel wat meer had kunnen scoren. Iets minder Avrotros, iets meer lol. Heb je een leuk Tiktok-dansje erbij verzonnen, doe je die niet in de staging! Dat vind ik nou typisch Nederland op Eurovisie (m.u.v. Joost Klein): we zijn serieuze muzikanten en dit is een serieus betekenisvol lied.
Je ziet dat Baller veel beter scoort nu qua streams etc, ik denk deels omdat die gewoon een jonge, energieke act hebben... terwijl ze nota bene een stuk ouder zijn dan Claude. En het nummer is misschien ook wel wat beter, d.w.z. hitgevoeliger.
Voor hetzelfde geld heb je dan een avondvullend programma waar alles tot de pauze herrie en ordinaire viswijven zijn en daarna een helft met allemaal ballades en slaapverwekkende songs zoals Italië, Portugal en Zwitserland.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:39 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Maar mogelijk wel top 10. Ik snap niet zo goed waarom ze het niet puur op loting doen. Dat is eerlijker en heb je ook niet dat mensen denken dat het doorgestoken kaart is.
Nu was het grootste gedeelte van de avond ook niet om door te komen, dus zóveel zou er niet veranderenquote:Op zondag 18 mei 2025 10:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld heb je dan een avondvullend programma waar alles tot de pauze herrie en ordinaire viswijven zijn en daarna een helft met allemaal ballades en slaapverwekkende songs zoals Italië, Portugal en Zwitserland.
Eerlijker, maar ook ruk.
Dan staat Claude te openen. Wil je ook niet!
In geheel had er meer uitgehaald kunnen worden. Maar ook die bizarre puntentelling ging alle kanten op. Dat is niet aan Claude te verwijten.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Liedje, act, startpositie, heel Noord-Europa dat de finale haalde, vakjury die gek deed, zenuwen van Claude, er waren achteraf vrij veel redenen waarom het allemaal wat minder werd.
Al is 12e in dit deelnemersveld wel gewoon een vrij matige uitslag.
Maar dat was ook gewoon top. Al vind ik Kaarija wel nog een stukje beter.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:02 schreef aarontje112 het volgende:
Weet ff niet waar ik dit moet posten maar het clipje van Kaarija en Baby Lasagne heeft 2x zo veel views als de reguliere optredens (op Oostenrijk na)
Zegt veel over dit jaar imho
Die waren ook met z’n 2en he, dubbel zoveel viewsquote:Op zondag 18 mei 2025 11:02 schreef aarontje112 het volgende:
Weet ff niet waar ik dit moet posten maar het clipje van Kaarija en Baby Lasagne heeft 2x zo veel views als de reguliere optredens (op Oostenrijk na)
Ik vond dat misschien wel het hoogtepunt van de avondquote:Op zondag 18 mei 2025 11:02 schreef aarontje112 het volgende:
Dat was ook het hoogtepunt van de showquote:Op zondag 18 mei 2025 11:02 schreef aarontje112 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |