Jonge mensen denken tegenwoordigquote:Op zondag 18 mei 2025 09:29 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Jonge mensen denken tegenwoordig dat ze al alles kunnen. Claude had gewoon zangles moeten nemen dan waren de nootjes wel zuiver uitgeklankt. Nu klonk het erg wiebelig en onzeker.
Met dit liedje had niemand gewonnen. Top 10 was misschien haalbaar geweest maar ach, ja, jammer.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het was een prima optreden. Geen winnaar ofzo maar je kon hier prima mee voor de dag komen en we stonden niet voor lul. Open anders een topic in KLB ofzo.
Een betere act had geholpen en dat Finland na ons moest, heeft ons wel de top 10 gekost.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met dit liedje had niemand gewonnen. Top 10 was misschien haalbaar geweest maar ach, ja, jammer.
Liedje, act, startpositie, heel Noord-Europa dat de finale haalde, vakjury die gek deed, zenuwen van Claude, er waren achteraf vrij veel redenen waarom het allemaal wat minder werd.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een betere act had geholpen en dat Finland na ons moest, heeft ons wel de top 10 gekost.
Ja, voor wat betreft de uitslag is er nog genoeg om over na te praten.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Liedje, act, startpositie, heel Noord-Europa dat de finale haalde, vakjury die gek deed, zenuwen van Claude, er waren achteraf vrij veel redenen waarom het allemaal wat minder werd.
Al is 12e in dit deelnemersveld wel gewoon een vrij matige uitslag.
Ik vind het raar dat ze überhaupt mee mogen doen. Rusland werd uitgesloten vanwege de inval in Oekraïne en kijk wat Israël doet. Apart.quote:Op zondag 18 mei 2025 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier moet wel een oplossing voor komen want anders wint Israël volgend jaar alsnog.
Misschien terug naar het oude puntensysteem, dus alles op 1 hoop in plaats van jury en publiek apart.
Ik zou solliciteren om bij de selectiecommissie te komen. Je weet er zo te zien veel van.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:29 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Jonge mensen denken tegenwoordig dat ze al alles kunnen. Claude had gewoon zangles moeten nemen dan waren de nootjes wel zuiver uitgeklankt. Nu klonk het erg wiebelig en onzeker.
Israël verdedigt zichzelf net als Oekraïne dus mag gewoon meedoen. En het Europese volk steunt ze door het geven van veel televotes.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:48 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat ze überhaupt mee mogen doen. Rusland werd uitgesloten vanwege de inval in Oekraïne en kijk wat Israël doet. Apart.
[..]
Ik zou solliciteren om bij de selectiecommissie te komen. Je weet er zo te zien veel van.
Nou, gekost denk ik niet. Het hielp ook niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een betere act had geholpen en dat Finland na ons moest, heeft ons wel de top 10 gekost.
Kijk eens wie de hoofdsponsor is van dit hele gedoe. Wie betaalt, bepaalt. De mental gymnastics die er door sommigen op wordt losgelaten toont dat er geen enkele andere legitieme reden is voor hun deelname.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:48 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat ze überhaupt mee mogen doen. Rusland werd uitgesloten vanwege de inval in Oekraïne en kijk wat Israël doet. Apart.
[..]
Zowel Oekraïne als Israël zijn aangevallen. Mensen vergeten dat nog wel eens zo blijkt.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:48 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Bijzondere complottheorie.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:00 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Kijk eens wie de hoofdsponsor is van dit hele gedoe. Wie betaalt, bepaalt.
Nee, dat vergeet niemand. Maar de vergelijking gaat verder compleet mank.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zowel Oekraïne als Israël zijn aangevallen. Mensen vergeten dat nog wel eens zo blijkt.
Goed dat je over BNW begint, waarom open je daar niet een topic over de complottheorie die je hier ophoest?quote:Op zondag 18 mei 2025 10:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Oei, BNW heeft dit topic gevonden. Snel weg hier.
Nee hoor, dat doet het niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nee, dat vergeet niemand. Maar de vergelijking gaat verder compleet mank.
Nederland is echt absoluut niet genaaid met de startpositie. Estland en Israël wel. Oostenrijk ook wel. Maar die eindigen nu dan wel hoog. Normaliter ben je kansloos vanaf plek 3 en 4.quote:Op zondag 18 mei 2025 05:31 schreef Orange123 het volgende:
Uitslag semi-finale 1:
1. Oekraïne
2. Albanië
3. Nederland
4. Zweden
5. Estland
Uitslag semi-finale 2:
1. Israël
2. Letland
3. Finland
4. Griekenland
5. Oostenrijk
Gewoon even om aan geven te hoe belangrijk een RUNNING ORDER is, inclusief wat er voor én na je zit. De EBU kan de uitslag echt zwaar manipuleren.
Nederland wordt 3e in de semi en stond nog 3e in de odds, maar wordt vervolgens tussen de nummers 2 en 3 van de andere semi gezet. Dat is gewoon een naaistreek na vorig jaar. Zweden eindigde onder(!) Nederland in de semi en krijgt statistisch één van de beste plekken om te gaan scoren in de televote. Echt zum kotzen gewoon.
Al met al was C’est la Vie iets te mainstream en hij zong niet zuiver genoeg. Volgend jaar weer een televote kanon sturen a.u.b. Of gewoon een jaartje niet, om een signaal af te geven (zei ik vorig jaar ook al)… Dat zal ze leren.
En diezelfde (linkse) media schetst dat Israël zichzelf buitensporig verdedigd, i.t.t. Oekraïne.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:09 schreef HowardRoark het volgende:
Het is dan ook raar dat mensen willen dat Israël wordt uitgesloten voor deelname aan het Eurovisie Songfestival, terwijl het land op brute wijze is aangevallen. Dat laat vooral zien wat propaganda allemaal kan bewerkstelligen.
Dat is het probleem inderdaad, al die Palestijnse propaganda. Poeh, wat werden we daar gisteren ook weer mee doodgegooid. Israël krijgt de kans niet om zich te verdedigen.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Goed dat je over BNW begint, waarom open je daar niet een topic over de complottheorie die je hier ophoest?
[..]
Nee hoor, dat doet het niet.
Het is dan ook raar dat mensen willen dat Israël wordt uitgesloten voor deelname aan het Eurovisie Songfestival, terwijl het land op brute wijze is aangevallen. Dat laat vooral zien wat propaganda allemaal kan bewerkstelligen.
De stijl van de clip had denk ik beter gewerkt ja. Ook het dansje wat beter in beeld brengen.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:58 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou, gekost denk ik niet. Het hielp ook niet.
Maar een opvallendere act, meer kleur en dansers ipv violen en al dat donkere/serieuze.
Iemand schreef hier dat de act veel meer een emotionele, serieuze chanson wilde uitbeelden en de clip veel blijer is. Denk dat het wel klopt.
Jammer dat ze die stijl van de clip niet meer hebben getoond.
Bij Palestina krijg je zelfs een boze brief van de EBU na een klacht van het KANquote:Op zondag 18 mei 2025 10:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is het probleem inderdaad, al die Palestijnse propaganda. Poeh, wat werden we daar gisteren ook weer mee doodgegooid. Israël krijgt de kans niet om zich te verdedigen.
Correct.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:18 schreef Orange123 het volgende:
[..]
En diezelfde (linkse) media schetst dat Israël zichzelf buitensporig verdedigd, i.t.t. Oekraïne.
Enfin. Ik heb geen mening en kies al helemaal geen kamp. Maar vind het wel vervelend dat dit soort zaken een belangrijk rol spelen op een liedjesfestijn.
Ja laten we het weer over Claude hebben of zijn nummer.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Leuk, een Palestina-Israel discussie in een topic over een liedje van Claude!
Hmm. Ik denk dat Estland en Oostenrijk op zichzelf al zo onderscheidend zijn, dat het in zekere zin minder uitmaakt wat ervoor zit. Contrast is sowieso aanwezig. Joost Klein had vorig jaar ook Top 5 gehaald vanaf de 5e startpositie denk ik.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nederland is echt absoluut niet genaaid met de startpositie. Estland en Israël wel. Oostenrijk ook wel. Maar die eindigen nu dan wel hoog. Normaliter ben je kansloos vanaf plek 3 en 4.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |