abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 mei 2025 @ 09:37:13 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217675341
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:29 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Jonge mensen denken tegenwoordig dat ze al alles kunnen. Claude had gewoon zangles moeten nemen dan waren de nootjes wel zuiver uitgeklankt. Nu klonk het erg wiebelig en onzeker.
Jonge mensen denken tegenwoordig :D en net of Claude niet al de hele tijd bezig is met zangles, ook nu zijn er vocal coaches bij betrokken. Er staat gewoon spanning op en hij moet ook dansen en camerapunten halen. Maakt niet uit of jong of oud bent, nu leeft of in jou jeugd 60 jaar geleden. Het blijven mensen die artiesten.
  Redactie Sport zondag 18 mei 2025 @ 09:37:37 #227
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217675345
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het was een prima optreden. Geen winnaar ofzo maar je kon hier prima mee voor de dag komen en we stonden niet voor lul. Open anders een topic in KLB ofzo.
Met dit liedje had niemand gewonnen. Top 10 was misschien haalbaar geweest maar ach, ja, jammer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217675374
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Met dit liedje had niemand gewonnen. Top 10 was misschien haalbaar geweest maar ach, ja, jammer.
Een betere act had geholpen en dat Finland na ons moest, heeft ons wel de top 10 gekost.
pi_217675402
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een betere act had geholpen en dat Finland na ons moest, heeft ons wel de top 10 gekost.
Liedje, act, startpositie, heel Noord-Europa dat de finale haalde, vakjury die gek deed, zenuwen van Claude, er waren achteraf vrij veel redenen waarom het allemaal wat minder werd.

Al is 12e in dit deelnemersveld wel gewoon een vrij matige uitslag.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217675417
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Liedje, act, startpositie, heel Noord-Europa dat de finale haalde, vakjury die gek deed, zenuwen van Claude, er waren achteraf vrij veel redenen waarom het allemaal wat minder werd.

Al is 12e in dit deelnemersveld wel gewoon een vrij matige uitslag.
Ja, voor wat betreft de uitslag is er nog genoeg om over na te praten.
pi_217675427
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hier moet wel een oplossing voor komen want anders wint Israël volgend jaar alsnog.

Misschien terug naar het oude puntensysteem, dus alles op 1 hoop in plaats van jury en publiek apart.
Ik vind het raar dat ze überhaupt mee mogen doen. Rusland werd uitgesloten vanwege de inval in Oekraïne en kijk wat Israël doet. Apart.

quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:29 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Jonge mensen denken tegenwoordig dat ze al alles kunnen. Claude had gewoon zangles moeten nemen dan waren de nootjes wel zuiver uitgeklankt. Nu klonk het erg wiebelig en onzeker.
Ik zou solliciteren om bij de selectiecommissie te komen. Je weet er zo te zien veel van.
pi_217675462
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:48 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Ik vind het raar dat ze überhaupt mee mogen doen. Rusland werd uitgesloten vanwege de inval in Oekraïne en kijk wat Israël doet. Apart.
[..]
Ik zou solliciteren om bij de selectiecommissie te komen. Je weet er zo te zien veel van.
Israël verdedigt zichzelf net als Oekraïne dus mag gewoon meedoen. En het Europese volk steunt ze door het geven van veel televotes.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_217675510
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou, gekost denk ik niet. Het hielp ook niet.

Maar een opvallendere act, meer kleur en dansers ipv violen en al dat donkere/serieuze.

Iemand schreef hier dat de act veel meer een emotionele, serieuze chanson wilde uitbeelden en de clip veel blijer is. Denk dat het wel klopt.

Jammer dat ze die stijl van de clip niet meer hebben getoond.
  zondag 18 mei 2025 @ 10:00:57 #234
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217675536
quote:

[..]
[..]
Kijk eens wie de hoofdsponsor is van dit hele gedoe. Wie betaalt, bepaalt. De mental gymnastics die er door sommigen op wordt losgelaten toont dat er geen enkele andere legitieme reden is voor hun deelname.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217675542
De positie met Letland ervoor en Finland erna is toch eigenlijk gewoon een trap na van die EBU. Te weinig contrast met de muzikale inzending van Letland, en Finland werd door velen bestempeld als “het optreden van de avond.” Tja. En dan dachten wij nog: misschien heeft die EBU iets goed te maken. Think again :|

Heeft een liedje uit Zweden wel ‘ns een startpositie vlak voor of na een televote-favoriet gehad (de laatste jaren)?

[ Bericht 22% gewijzigd door Orange123 op 18-05-2025 10:03:20 (.) ]
  zondag 18 mei 2025 @ 10:05:20 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217675589
quote:

[..]
Zowel Oekraïne als Israël zijn aangevallen. Mensen vergeten dat nog wel eens zo blijkt.
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:00 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Kijk eens wie de hoofdsponsor is van dit hele gedoe. Wie betaalt, bepaalt.
Bijzondere complottheorie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 18 mei 2025 @ 10:06:03 #237
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217675597
Oei, BNW heeft dit topic gevonden. Snel weg hier.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217675604
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zowel Oekraïne als Israël zijn aangevallen. Mensen vergeten dat nog wel eens zo blijkt.
Nee, dat vergeet niemand. Maar de vergelijking gaat verder compleet mank.
  zondag 18 mei 2025 @ 10:09:45 #239
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217675637
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Oei, BNW heeft dit topic gevonden. Snel weg hier.
Goed dat je over BNW begint, waarom open je daar niet een topic over de complottheorie die je hier ophoest?
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:06 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nee, dat vergeet niemand. Maar de vergelijking gaat verder compleet mank.
Nee hoor, dat doet het niet.

Het is dan ook raar dat mensen willen dat Israël wordt uitgesloten voor deelname aan het Eurovisie Songfestival, terwijl het land op brute wijze is aangevallen. Dat laat vooral zien wat propaganda allemaal kan bewerkstelligen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 18 mei 2025 @ 10:16:55 #240
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217675708
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 05:31 schreef Orange123 het volgende:
Uitslag semi-finale 1:
1. Oekraïne
2. Albanië
3. Nederland
4. Zweden
5. Estland

Uitslag semi-finale 2:
1. Israël
2. Letland
3. Finland
4. Griekenland
5. Oostenrijk

Gewoon even om aan geven te hoe belangrijk een RUNNING ORDER is, inclusief wat er voor én na je zit. De EBU kan de uitslag echt zwaar manipuleren.

Nederland wordt 3e in de semi en stond nog 3e in de odds, maar wordt vervolgens tussen de nummers 2 en 3 van de andere semi gezet. Dat is gewoon een naaistreek na vorig jaar. Zweden eindigde onder(!) Nederland in de semi en krijgt statistisch één van de beste plekken om te gaan scoren in de televote. Echt zum kotzen gewoon.

Al met al was C’est la Vie iets te mainstream en hij zong niet zuiver genoeg. Volgend jaar weer een televote kanon sturen a.u.b. Of gewoon een jaartje niet, om een signaal af te geven (zei ik vorig jaar ook al)… Dat zal ze leren.
Nederland is echt absoluut niet genaaid met de startpositie. Estland en Israël wel. Oostenrijk ook wel. Maar die eindigen nu dan wel hoog. Normaliter ben je kansloos vanaf plek 3 en 4.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_217675718
Ik als buitenstaander snap wel dat Nederland niet goed gepresteerd heeft. Claude zong naar mijn idee meerdere malen vals en het refrein kwam heel afgezaagd over, alsof het een deuntje is wat we al een miljoen keer eerder hebben gehoord. Claude als persoon en qua uitstraling is natuurlijk wel sympathiek dus dat compenseert een hoop (al is dat niet terug te zien in de tele votes). Een plek in de middenmoot is terecht.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217675723
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:09 schreef HowardRoark het volgende:

Het is dan ook raar dat mensen willen dat Israël wordt uitgesloten voor deelname aan het Eurovisie Songfestival, terwijl het land op brute wijze is aangevallen. Dat laat vooral zien wat propaganda allemaal kan bewerkstelligen.
En diezelfde (linkse) media schetst dat Israël zichzelf buitensporig verdedigd, i.t.t. Oekraïne.

Enfin. Ik heb geen mening en kies al helemaal geen kamp. Maar vind het wel vervelend dat dit soort zaken een belangrijk rol spelen op een liedjesfestijn.
pi_217675734
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Goed dat je over BNW begint, waarom open je daar niet een topic over de complottheorie die je hier ophoest?
[..]
Nee hoor, dat doet het niet.

Dat is het probleem inderdaad, al die Palestijnse propaganda. Poeh, wat werden we daar gisteren ook weer mee doodgegooid. Israël krijgt de kans niet om zich te verdedigen.
  zondag 18 mei 2025 @ 10:19:04 #244
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217675736
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 09:58 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nou, gekost denk ik niet. Het hielp ook niet.

Maar een opvallendere act, meer kleur en dansers ipv violen en al dat donkere/serieuze.

Iemand schreef hier dat de act veel meer een emotionele, serieuze chanson wilde uitbeelden en de clip veel blijer is. Denk dat het wel klopt.

Jammer dat ze die stijl van de clip niet meer hebben getoond.
De stijl van de clip had denk ik beter gewerkt ja. Ook het dansje wat beter in beeld brengen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 18 mei 2025 @ 10:19:59 #245
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217675743
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:19 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is het probleem inderdaad, al die Palestijnse propaganda. Poeh, wat werden we daar gisteren ook weer mee doodgegooid. Israël krijgt de kans niet om zich te verdedigen.
Bij Palestina krijg je zelfs een boze brief van de EBU na een klacht van het KAN :+
  zondag 18 mei 2025 @ 10:22:12 #246
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217675759
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:18 schreef Orange123 het volgende:

[..]
En diezelfde (linkse) media schetst dat Israël zichzelf buitensporig verdedigd, i.t.t. Oekraïne.

Enfin. Ik heb geen mening en kies al helemaal geen kamp. Maar vind het wel vervelend dat dit soort zaken een belangrijk rol spelen op een liedjesfestijn.
Correct.

Maar de realiteit van het conflict in het Midden-Oosten past niet binnen het intersectionele narratieven van progressief links, waar de Palestijnen (moslims en mensen van kleur) per definitie als structurele slachtoffers worden gezien.

En de reden dat dit een rol speelt bij Eurovisie Songfestival komt juist door alle oproepen om Israël te boycotten. Als die er niet zouden zijn, zou je ook geen tegenreactie krijgen waar veel mensen om politieke reden op Israël gaan stemmen.

Door de haat jegens Israël maakt men het dus zelf politiek en vervolgens gaat men jammeren dat een tegenreactie 'politiek' zou zijn. Nee, zij doen het zelf, zij beginnen hiermee.
  zondag 18 mei 2025 @ 10:23:05 #247
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217675769
Claude is zo te zien wel meegegaan met JJ na zijn overwinning met een paar andere kandidaten waaronder Sissal, Miriana en Erika.
  Redactie Sport zondag 18 mei 2025 @ 10:23:06 #248
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217675770
Leuk, een Palestina-Israel discussie in een topic over een liedje van Claude! :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 18 mei 2025 @ 10:23:39 #249
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217675776
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Leuk, een Palestina-Israel discussie in een topic over een liedje van Claude! :)
Ja laten we het weer over Claude hebben of zijn nummer.
pi_217675777
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:16 schreef Redefine het volgende:

[..]
Nederland is echt absoluut niet genaaid met de startpositie. Estland en Israël wel. Oostenrijk ook wel. Maar die eindigen nu dan wel hoog. Normaliter ben je kansloos vanaf plek 3 en 4.
Hmm. Ik denk dat Estland en Oostenrijk op zichzelf al zo onderscheidend zijn, dat het in zekere zin minder uitmaakt wat ervoor zit. Contrast is sowieso aanwezig. Joost Klein had vorig jaar ook Top 5 gehaald vanaf de 5e startpositie denk ik.

Het nummer van Claude is meer mainstream en dan kan een running order je maken of breken.
Bak herrie ervoor is gunstig. Laat dat voor de commissie (weer) de grootste les zijn van dit jaar. Geen mainstream nummer meer insturen. Heb lef :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')