Thanks!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ligt hier gewoon bij de Plus hoor.
Wel veel te duur natuurlijk.
En een joint dan? Ook niet echt heel spannend, natuurlijk. Voor mij althans.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja inderdaad, een glaasje wijn moet ook kunnen, ook waar kinderen bij zijn, koffie is in principe een genotmiddelen dat drinkt bijna iedereen met kids erbij, anders wordt het natuurlijk als je crack gaat zitten roken waar je kind bij is,dat kan natuurlijk weer niet
Hmm twijfelgeval, ik zou het niet zo snel doen als ik kids hadquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:19 schreef DjVero het volgende:
[..]
En een joint dan? Ook niet echt heel spannend, natuurlijk. Voor mij althans.
Interessante discussie.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:19 schreef DjVero het volgende:
[..]
Terwijl het allebei overlast veroorzaakt natuurlijk, dat neemt de noemer 'cultuur' niet ineens wegquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Interessante discussie.
Een joint zou ik dus nooit doen bij kinderen. Of opsteken bij mijn buren. No go.
Maar een BBQ met een biertje weer wel.
En waarom het ene wel en het andere niet? Ik denk iets van cultuur. Dat een biertje meer algemeen geaccepteerd is dan een joint?
Misschien wonen we te dicht op elkaar. In Nederland.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:36 schreef DjVero het volgende:
[..]
Terwijl het allebei overlast veroorzaakt natuurlijk, dat neemt de noemer 'cultuur' niet ineens wegMijns inziens is een bbq zelfs overlastgevender, omdat je dat langer over de avond doet, terwijl een jointje met een halfuurtje wel op is (of kan zijn). Geen veroordeling verder, hea
Voor die ene keer in de week dat ik een jointje in de tuin rook, voel ik me ook niet zo bezwaard (één van mijn buurmannen blowt zelf ook). Alleen als het stik-benauwd is, waarbij de ramen dus min of meer open moeten 's avonds, ga ik achter in de tuin zitten, wat overigens geen garantie is dat ze er alsnog geen last van hebben. Maar goed, m'n buurmannen zijn verder ook geen kinderen.
Ik vind de geur van een joint ook echt heel vies. Ik had buren die in de tuin joints rookten en ik ging dan wel binnen zitten.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien wonen we te dicht op elkaar. In Nederland.
Een biertje buiten heeft echt niemand overlast van. Buren die wiet of hasj roken dan weer wel. Ik zou dat heel vervelend vinden.
Ja heel naar.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind de geur van een joint ook echt heel vies. Ik had buren die in de tuin joints rookten en ik ging dan wel binnen zitten.
Huh, je had het ook over de bbq, toch? Een biertje natuurlijk niet, nee.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien wonen we te dicht op elkaar. In Nederland.
Een biertje buiten heeft echt niemand overlast van. Buren die wiet of hasj roken dan weer wel. Ik zou dat heel vervelend vinden.
Buiten staan om binnen de lucht fris te houden of buiten staan omdat de kinderen niet mogen zien dat je rookt, dat zijn nog wel twee heel verschillende dingen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:45 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dat is wel een dingetje tegenwoordig, ja. M'n broer rookt ook, komt vrij regelmatig bij ons over de vloer, maar die hield daar zeker in het begin dus wel rekening mee. Ging 'ie buiten de tuin staan, en zo. Buiten vind ik het persoonlijk allemaal niet zo'n probleem, binnen wordt sowieso niet gerookt.
Jij leest dingen die er niet staan. Zodra het +22 graden is, wordt hier standaard gebbq'd door de buurman en zijn gezin, élke dag! Dat kan me dus echt totaal niet boeien, lekker voor ze zelfs! Het ging mij er meer om dat wietlucht niet geaccepteerd zou zijn en bbq-lucht wél, enkel door de noemer 'cultuur', terwijl beiden als overlastgevend ervaren kunnen worden. Ik kan me echter wel voorstellen dat de lucht van wiet zelf goor is, ja, en ook slechter voor kinderen mochten ze in de rook staan.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:33 schreef Black_Baron het volgende:
Echt hoor. Al die dagen year round buiten staan te blowen.
En dan moeilijk doen over een bbq in de zomer. Of een biertje waar je 0 last van hebt.
Ongelooflijk.
Sociale huur zeker?
Ik vind de lucht van gegrild vlees nou niet bepaald smerigquote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:25 schreef DjVero het volgende:
[..]
Jij leest dingen die er niet staan. Zodra het +22 graden is, wordt hier standaard gebbq'd door de buurman en zijn gezin, élke dag! Dat kan me dus echt totaal niet boeien, lekker voor ze zelfs! Het ging mij er meer om dat wietlucht niet geaccepteerd zou zijn en bbq-lucht wél, enkel door de noemer 'cultuur', terwijl beiden als overlastgevend ervaren kunnen worden. Ik kan me echter wel voorstellen dat de lucht van wiet zelf goor is, ja, en ook slechter voor kinderen mochten ze in de rook staan.
Hoe veroorzaakt een biertje overlast ten opzichte van één joint? Daar zit nogal een verschil in effect, geur, handeling etc. Roken is per definitie een onnatuurlijke handeling itt drinken.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:36 schreef DjVero het volgende:
[..]
Terwijl het allebei overlast veroorzaakt natuurlijk, dat neemt de noemer 'cultuur' niet ineens wegMijns inziens is een bbq zelfs overlastgevender, omdat je dat langer over de avond doet, terwijl een jointje met een halfuurtje wel op is (of kan zijn). Geen veroordeling verder, hea
Voor die ene keer in de week dat ik een jointje in de tuin rook, voel ik me ook niet zo bezwaard (één van mijn buurmannen blowt zelf ook). Alleen als het stik-benauwd is, waarbij de ramen dus min of meer open moeten 's avonds, ga ik achter in de tuin zitten, wat overigens geen garantie is dat ze er alsnog geen last van hebben. Maar goed, m'n buurmannen zijn verder ook geen kinderen.
Surequote:Op zondag 18 mei 2025 09:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En plots zit je zoon of dochter in de bak in een of ander bananenland voor drugssmokkel en doe je zielig
Wellicht moet je je sores oplossen ipv er voor te vluchten?quote:Op zondag 18 mei 2025 13:05 schreef Lienekien het volgende:
Er zitten imo twee kanten aan. Je kunt je kind laten zien dat matig drinken en roken normaal functioneren niet in de weg hoeft te staan. Maar de andere kant is dat je (inderdaad) drinken en roken daarmee ook normaliseert. En het zal dan de pech zijn dat je kind verslavingsgevoelig is, tegen bepaalde problemen aanloopt in het leven en de oplossing zoekt in alcohol of blowen. Want dat is voorhanden, dat is lekker en door er meer van te nemen kun je je sores een tijdje vergeten.
Knap lastig.
Ja, dat is wel behoorlijk kort door de bocht. Als het toch altijd zo makkelijk was.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wellicht moet je je sores oplossen ipv er voor te vluchten?
Doe ik ook hoor, en ik vind een joint veel minder onschuldig dan alcohol (dat maatschappelijk is geaccepteerd, op veel plaatsen (met korting ook nog) verkrijgbaar is en waardoor je eerder excessen hebt).quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:19 schreef DjVero het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het gemakkelijk is, noch eenvoudig, maar het is de juiste weg. Ga het gevecht aan, niet opgeven, aanpakken die sores.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is wel behoorlijk kort door de bocht. Als het toch zo makkelijk was.
Dit is hier toch helemaal niet het onderwerp, Jan.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het gemakkelijk is, noch eenvoudig, maar het is de juiste weg. Ga het gevecht aan, niet opgeven, aanpakken die sores.
Het gaat toch om een goed voorbeeld te zijn voor je kids, of niet dan?quote:Op zondag 18 mei 2025 16:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit is hier toch helemaal niet het onderwerp, Jan.
OK, Jan.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het gaat toch om een goed voorbeeld te zijn voor je kids, of niet dan?
Kinderen die opgroeien in een gezin waar één of beide ouders kampen met alcohol of drugs, lopen 2 tot 4 keer meer risico om later zelf psychische problemen te ontwikkelen, waaronder ook middelengebruik
Het gaat hier in dit voorbeeld niet om personen die dagelijks gebruiken of drinken maar heel sporadisch dit doenquote:Op zondag 18 mei 2025 17:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het gaat toch om een goed voorbeeld te zijn voor je kids, of niet dan?
Kinderen die opgroeien in een gezin waar één of beide ouders kampen met alcohol of drugs, lopen 2 tot 4 keer meer risico om later zelf psychische problemen te ontwikkelen, waaronder ook middelengebruik
1x in de week patat prima kunnenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Ligt eraan wat je allemaal onder genotsmiddelen verstaat, één keer in de week friet moet ook met jonge kinderen prima kunnen.
Alcohol is harddrugsquote:Op maandag 19 mei 2025 09:57 schreef Cupfighter het volgende:
Het moeten ook geen kinderen worden die totaal niks gewend zijn is mijn mening, een keer een glaasje wijn bij het eten of een flesje bier in het weekend zien maakt ze niet gelijk toekomstige probleemkinderen.
Een joint vind ik twijfelachtig omdat rook nu eenmaal lichamelijke schade toebrengt , in de tuin je vader of moeder een joint zien roken is acceptabel vind ik
Harddrugs en overmatig gebruik zijn not done
quote:Op maandag 19 mei 2025 10:17 schreef ems. het volgende:
Zolang je er verantwoordelijk mee om gaat en het op geschikte momenten doet lijkt het mij geen probleem.
Als je ziet dat sommige ouders hun kinderen christelijk opvoeden, op korfbal doen of naar coldplay laten luisteren vind ik een beetje drugs in het weekend nou niet bepaald een uitschieter wat betreft verderfelijkheid.
Ik zou nog eerder crystal meth op de koffietafel laten slingeren dan mijn kinderen naar Coldplay laten luister, goddamn rightquote:Op maandag 19 mei 2025 10:17 schreef ems. het volgende:
Zolang je er verantwoordelijk mee om gaat en het op geschikte momenten doet lijkt het mij geen probleem.
Als je ziet dat sommige ouders hun kinderen christelijk opvoeden, op korfbal doen of naar coldplay laten luisteren vind ik een beetje drugs in het weekend nou niet bepaald een uitschieter wat betreft verderfelijkheid.
Alcohol doet net zo goed schade hoor, je verhoogd na één glas al het risico op kanker.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:57 schreef Cupfighter het volgende:
Het moeten ook geen kinderen worden die totaal niks gewend zijn is mijn mening, een keer een glaasje wijn bij het eten of een flesje bier in het weekend zien maakt ze niet gelijk toekomstige probleemkinderen.
Een joint vind ik twijfelachtig omdat rook nu eenmaal lichamelijke schade toebrengt , in de tuin je vader of moeder een joint zien roken is acceptabel vind ik
Harddrugs en overmatig gebruik zijn not done
Deze wereld is echt verneuktquote:Op maandag 19 mei 2025 09:57 schreef Cupfighter het volgende:
Het moeten ook geen kinderen worden die totaal niks gewend zijn
Volgens de opiumwet is alcohol geen harddrug maar ik snap wel wat je bedoeldquote:Op maandag 19 mei 2025 10:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
Alcohol is harddrugs![]()
dit terzijde
het is een blijft moeilijk
Ik drink zelf niet en gebruik geen andere genotsmiddelen, maar dat betekend voor mij niet dat ik mijn kinderen weg heb gehouden van alles.
Uiteindelijk worden ze volwassen en moeten ze er ook op een verstandige wijze mee om kunnen gaan .
En religie.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:09 schreef TAmaru het volgende:
In een huis waar kinderen zijn zouden wat mij betreft geen alcohol, sigaretten, drugs of snoepgoed moeten zijn. Allemaal zeer schadelijk voor de gezondheid. Als je die dingen wel in huis hebt, ben je een slechte ouder wat mij betreft.
"Wij zijn aan de fentanyl en de xylazine gegaan omdat we vroeger thuis nooit wat mochten...".quote:Op maandag 19 mei 2025 10:52 schreef roos94 het volgende:
[..]
Deze wereld is echt verneukt
Letterlijk gif goedpraten
De normalisatie van alcohol en tabak op deze wereld is intens
Ik vind het ook een beetje pauper als er standaard frisdrank in huis is, daar heb ik ook een beetje moeite mee.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:09 schreef TAmaru het volgende:
In een huis waar kinderen zijn zouden wat mij betreft geen alcohol, sigaretten, drugs of snoepgoed moeten zijn. Allemaal zeer schadelijk voor de gezondheid. Als je die dingen wel in huis hebt, ben je een slechte ouder wat mij betreft.
Snoepgoed ook niet?quote:Op maandag 19 mei 2025 15:09 schreef TAmaru het volgende:
Misschien bedoelt ie XTC?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |