Drugs, alcohol. Ik kan mij niet heugen dat ik geleerd heb dat patat (het is patat, geen friet) daar ook onder valt. Maar soit. Of misschien moet ik het bijv. naamwoord "geestverruimend" nog toevoegen...quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Ligt eraan wat je allemaal onder genotsmiddelen verstaat, één keer in de week friet moet ook met jonge kinderen prima kunnen.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
Ik doe het met mate. Overdag niks, en als ze om 20u gaan slapen zet ik het elke dag op een zuipen.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:51 schreef DjVero het volgende:
PS. Ik zou het tof vinden als er verder geen sneren of vervelende verwijzingen worden gemaakt naar dat andere topic
En nou 'met mate' drinken, 2 wijntjes of 3 bier, zonder dat je in de lorum geraakt? Want voordat je (zwaar) onder invloed geraakt, moet je er wel flink wat ingieten.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het een lastige. In bijzijn van kinderen zeg ik nee. Absoluut niet
Ook niet als je partner oppast en jou onder invloed kunnen tegenkomen
Zijn de kinderen (of jijzelf) niet in (mogelijke) bijzijn dan prima. Dus als jij of de kinderen ergens anders slapen
Ik vind het persoonlijk niet kunnen. Alleen ik ben geen moeder en iedereen moet het zelf weten uiteraard, dus wie ben ikquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:49 schreef r_one het volgende:
[..]
En nou 'met mate' drinken, 2 wijntjes of 3 bier, zonder dat je in de lorum geraakt? Want voordat je (zwaar) onder invloed geraakt, moet je er wel flink wat ingieten.
Incidenteel kan dat zeker wel vind ik zeker als de kinderen elders zijnquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:51 schreef DjVero het volgende:
Naar aanleiding van een bepaald topic hier ben ik oprecht benieuwd wat men van het volgende vindt. Veel mensen gebruiken genotsmiddelen (in welke vorm dan ook), veel mensen hebben ook kinderen.
Er zijn mensen die heel stellig beweren dat als je (jonge) kinderen hebt je de genotsmiddelen ten allen tijde moet laten staan. Het complete tegenovergestelde bestaat natuurlijk ook (zie niet nader te noemen topic). En er is een middengebied waarin je je af en toe laten gaan (dus dan écht dronken wordt of helemaal doorgesnoven, wat dan ook) óók zou moeten kunnen.
Ikzelf val in die laatste categorie; een paar keer per jaar op bijv. een festival gaat er wel het e.e.a. in. Kinderen zijn dan bijvoorbeeld bij mijn vrouw of logeren bij opa en oma. Een jointje op een zaterdag is ook héél lekker. Persoonlijk vind ik dat ouders zo nu en dan ook lekker moeten kunnen ontspannen en als dat met genotsmiddelen is, is dat hun goed recht. Dit staat uiteraard los van verslavingen; ik heb het over gematigd/incidenteel gebruik.
Wat vind jij? Laat je alles met rust zolang je (jonge) kinderen nog thuiswonen of sta je er wat genuanceerder in?
PS. Ik zou het tof vinden als er verder geen sneren of vervelende verwijzingen worden gemaakt naar dat andere topic; daar wordt al een individueel geval besproken. Hier gaat het echt om hoe jij in het leven staat wat betreft dit onderwerp.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:40 schreef miss_sly het volgende:
drinken is = te embarassing voor woorden
Dus je doet het dan liever 'stiekem' (of als je moeder zou zijn, zou je het liever 'stiekem' doen), want oh, als de kinderen het maar niet zien dat je een glas wijn drinkt .... zoiets?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk niet kunnen. Alleen ik ben geen moeder en iedereen moet het zelf weten uiteraard, dus wie ben ik
Niet stiekem. Gewoon nietquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Dus je doet het dan liever 'stiekem' (of als je moeder zou zijn, zou je het liever 'stiekem' doen), want oh, als de kinderen het maar niet zien dat je een glas wijn drinkt .... zoiets?
DL?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:15 schreef capricia het volgende:
En als wij volwassenen 's avond bij het avondeten een lekker glas wijn nemen, ga ik mijn kind niet afschepen met een glas water.
Dus regelmatig naar DL. Om daar flesjes (kratten) Fritz Kola (in allerlei smaken) en de Bionade te halen.
Overigens ziet ze ook het verschil niet tussen alcohol vrij bier en bier met alcohol. En in de zomer drinken wij de alcoholvrije variant regelmatig.
Duitsland.quote:
Bekend (woon 800m van de grensquote:
Nou, dát bedoelde ik dus ook, drinken/roken buiten het zicht van kinderen want o o o, je hebt een voorbeeldfunctie en als jij drinkt/rookt normaliseer je dat intens slecht en dan hulie huilie huilie ....quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
Tot een ouder zei dat ik daarmee alcohol-gebruik normaliseerde.
Het onderdeel 'verders oordeel ik niet zoveel, leven en laten leven' is bij jou niet zo geland?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, dát bedoelde ik dus ook, drinken/roken buiten het zicht van kinderen want o o o, je hebt een voorbeeldfunctie en als jij drinkt/rookt normaliseer je dat intens slecht en dan hulie huilie huilie ....
(en ja dan is 'kinderchampagne' natuurlijk ook een doodszonde, evenals chocoladesigaretten met Sinterklaas)
Dat type, met doorgeslagen moreel kompas .....![]()
Ja inderdaad, een glaasje wijn moet ook kunnen, ook waar kinderen bij zijn, koffie is in principe een genotmiddelen dat drinkt bijna iedereen met kids erbij, anders wordt het natuurlijk als je crack gaat zitten roken waar je kind bij is,dat kan natuurlijk weer nietquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
Ik kocht vroeger bij de bekende kinder-verjaardagsfeestjes wel eens een fles Jip en Janneke champagne. Bij de Hema. Leuk voor de kinderen dacht ik. Dat is appelsap met prik in een mooie fles.
Toen dacht ik ook 'Fuck you'.
Je kan overal wel moeilijk over doen.
Oh absoluut wel, zelfs groot voorstander van.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het onderdeel 'verders oordeel ik niet zoveel, leven en laten leven' is bij jou niet zo geland?
Ik kreeg ook chocoladesigaretten.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
Ik kocht vroeger bij de bekende kinder-verjaardagsfeestjes wel eens een fles Jip en Janneke champagne. Bij de Hema. Leuk voor de kinderen dacht ik. Dat is appelsap met prik in een mooie fles.
Toen dacht ik ook 'Fuck you'.
Je kan overal wel moeilijk over doen.
Alcohol is alleen een hard drugs als je je zelf kapot zuipt? bijv wiet is ook soft maar ok mensen kunnen zoveel blowen dat ze dakloos raken? Dan is wiet wel harddrugs?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:11 schreef capricia het volgende:
Maar alcohol (wat natuurlijk ook eigenlijk wel een harddrug is)
Ja. Die zijn zo lekker.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik kreeg ook chocoladesigaretten.
Fritz is niet in NL (en dochter vindt het lekker, en ik en man ook op zijn tijd) en Bionade is belachelijk duur in NL. Hier is het 2 euro voor een flesje en in Duitsland 90 cent.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Bekend (woon 800m van de grens)
Maar wat is er zo special aan die Fritz en Bionade dat er geen 'gewone' (Nederlandse) alternatieven voor zijn?
Is ook in de zero en light variant. En als sinas of allerlei andere smaakjes.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:29 schreef XDo het volgende:
Fritz is toch ‘gewoon’ cola met NOG veel meer suiker dan de normale cola?
Fritz Cola zit vooral veel meer cafeïne 25mg op 100cc tegen 10mg in Coca Cola. Suiker is nagenoeg gelijk aan Coca Colaquote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:29 schreef XDo het volgende:
Fritz is toch ‘gewoon’ cola met NOG veel meer suiker dan de normale cola?
Dat is wel een dingetje tegenwoordig, ja. M'n broer rookt ook, komt vrij regelmatig bij ons over de vloer, maar die hield daar zeker in het begin dus wel rekening mee. Ging 'ie buiten de tuin staan, en zo. Buiten vind ik het persoonlijk allemaal niet zo'n probleem, binnen wordt sowieso niet gerookt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:43 schreef r_one het volgende:
Ik ben kettingroker en rook echt niet bewust buiten het zicht van (mijn of andermans) kinderen.
(ja, sommigen vinden dat serieus 'not done' en pedagogisch niet verantwoord)
Waarom niet?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:45 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dat is wel een dingetje tegenwoordig, ja. M'n broer rookt ook, komt vrij regelmatig bij ons over de vloer, maar die hield daar zeker in het begin dus wel rekening mee. Ging 'ie buiten de tuin staan, en zo. Buiten vind ik het persoonlijk allemaal niet zo'n probleem, binnen wordt sowieso niet gerookt.
Wij hebben een meisje van 3 en een jongen van nog net een paar dagen 16. Hij rookt sinds een paar maanden, maar ik ga hem toch echt niet vragen buiten de tuin of in de voortuin te roken.
Zal wel op z'n kamer roken in plaats van de woonkamer zelf toch?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:47 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom niet?
Hij kan er maar beter aan wennen dat er binnen nergens meer gerookt wordt.
Getver ....quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zal wel op z'n kamer roken in plaats van de woonkamer zelf toch?
Zijn slaapkamer grenst aan die van haar. Lekker op z'n kamer hangen met z'n vriendinnetje zit er al niet echt in voor hem (of althans, hij moet rustig doen). Dat is het enige waar hij rekening mee dient te houden van mij, voor de rest mag hij ook lekker leven hier. En als daar roken in de tuin onder valt, so be it.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:47 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom niet?
Hij kan er maar beter aan wennen dat er binnen nergens meer gerookt wordt.
Sec gezien is alcohol natuurlijk ook een (hard)drug.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:00 schreef Cockwhale het volgende:
Alles wat meer is dan een twee of drie drankjes, vind ik niet kunnen in het bijzijn van (jonge) kinderen. Roken vind ik per definitie bijzonder aso. Drugs = hard no in bijzijn van kinderen.
Vind genotsmiddelen wel een hele foute term in deze context
Dacht eerst dat je het over sextoys oid ging hebben, toen ik de tt las
Ja, mja dat kun je ze moeilijk verbieden. In huis zou uit den boze zijn natuurlijk.quote:
Gewoon drugs.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:53 schreef DjVero het volgende:
[..]
Sec gezien is alcohol natuurlijk ook een (hard)drug.Maar ik snap wat je zegt natuurlijk, als ik op een festival ben geweest, kom ik meestal ook pas zondagmiddag ergens thuis, zodat het e.e.a. zoveel mogelijk is uitgewerkt. En genotsmiddelen, zo heet het toch? Of hoe heet het dan?
In de eigen kamer is ook in huis ...quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, mja dat kun je ze moeilijk verbieden. In huis zou uit den boze zijn natuurlijk.
En in zijn kamer is het strikt verboden, aldus de vader die vroeger zo ver mogelijk uit het slaapkamerraam hingquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |