abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217662227
Naar aanleiding van een bepaald topic hier ben ik oprecht benieuwd wat men van het volgende vindt. Veel mensen gebruiken genotsmiddelen (in welke vorm dan ook), veel mensen hebben ook kinderen.

Er zijn mensen die heel stellig beweren dat als je (jonge) kinderen hebt je de genotsmiddelen ten allen tijde moet laten staan. Het complete tegenovergestelde bestaat natuurlijk ook (zie niet nader te noemen topic). En er is een middengebied waarin je je af en toe laten gaan (dus dan écht dronken wordt of helemaal doorgesnoven, wat dan ook) óók zou moeten kunnen.

Ikzelf val in die laatste categorie; een paar keer per jaar op bijv. een festival gaat er wel het e.e.a. in. Kinderen zijn dan bijvoorbeeld bij mijn vrouw of logeren bij opa en oma. Een jointje op een zaterdag is ook héél lekker. Persoonlijk vind ik dat ouders zo nu en dan ook lekker moeten kunnen ontspannen en als dat met genotsmiddelen is, is dat hun goed recht. Dit staat uiteraard los van verslavingen; ik heb het over gematigd/incidenteel gebruik.

Wat vind jij? Laat je alles met rust zolang je (jonge) kinderen nog thuiswonen of sta je er wat genuanceerder in?

PS. Ik zou het tof vinden als er verder geen sneren of vervelende verwijzingen worden gemaakt naar dat andere topic; daar wordt al een individueel geval besproken. Hier gaat het echt om hoe jij in het leven staat wat betreft dit onderwerp.
pi_217662246
Ligt eraan wat je allemaal onder genotsmiddelen verstaat, één keer in de week friet moet ook met jonge kinderen prima kunnen.
pindazakje
pi_217662252
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 14:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Ligt eraan wat je allemaal onder genotsmiddelen verstaat, één keer in de week friet moet ook met jonge kinderen prima kunnen.
Drugs, alcohol. Ik kan mij niet heugen dat ik geleerd heb dat patat (het is patat, geen friet) daar ook onder valt. Maar soit. Of misschien moet ik het bijv. naamwoord "geestverruimend" nog toevoegen...
pi_217662325
Ik doe het met mate. Overdag niks, en als ze om 20u gaan slapen zet ik het elke dag op een zuipen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217662464
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
Ik doe het met mate. Overdag niks, en als ze om 20u gaan slapen zet ik het elke dag op een zuipen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 14:51 schreef DjVero het volgende:
PS. Ik zou het tof vinden als er verder geen sneren of vervelende verwijzingen worden gemaakt naar dat andere topic
pi_217662478
Ik ben kettingroker en rook echt niet bewust buiten het zicht van (mijn of andermans) kinderen.

(ja, sommigen vinden dat serieus 'not done' en pedagogisch niet verantwoord :') )
pi_217662489
Ik vind het een lastige. In bijzijn van kinderen zeg ik nee. Absoluut niet

Ook niet als je partner oppast en jou onder invloed kunnen tegenkomen

Zijn de kinderen (of jijzelf) niet in (mogelijke) bijzijn dan prima. Dus als jij of de kinderen ergens anders slapen
pi_217662512
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 15:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het een lastige. In bijzijn van kinderen zeg ik nee. Absoluut niet

Ook niet als je partner oppast en jou onder invloed kunnen tegenkomen

Zijn de kinderen (of jijzelf) niet in (mogelijke) bijzijn dan prima. Dus als jij of de kinderen ergens anders slapen
En nou 'met mate' drinken, 2 wijntjes of 3 bier, zonder dat je in de lorum geraakt? Want voordat je (zwaar) onder invloed geraakt, moet je er wel flink wat ingieten.
pi_217662545
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 15:49 schreef r_one het volgende:

[..]
En nou 'met mate' drinken, 2 wijntjes of 3 bier, zonder dat je in de lorum geraakt? Want voordat je (zwaar) onder invloed geraakt, moet je er wel flink wat ingieten.
Ik vind het persoonlijk niet kunnen. Alleen ik ben geen moeder en iedereen moet het zelf weten uiteraard, dus wie ben ik
pi_217662797
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 14:51 schreef DjVero het volgende:
Naar aanleiding van een bepaald topic hier ben ik oprecht benieuwd wat men van het volgende vindt. Veel mensen gebruiken genotsmiddelen (in welke vorm dan ook), veel mensen hebben ook kinderen.

Er zijn mensen die heel stellig beweren dat als je (jonge) kinderen hebt je de genotsmiddelen ten allen tijde moet laten staan. Het complete tegenovergestelde bestaat natuurlijk ook (zie niet nader te noemen topic). En er is een middengebied waarin je je af en toe laten gaan (dus dan écht dronken wordt of helemaal doorgesnoven, wat dan ook) óók zou moeten kunnen.

Ikzelf val in die laatste categorie; een paar keer per jaar op bijv. een festival gaat er wel het e.e.a. in. Kinderen zijn dan bijvoorbeeld bij mijn vrouw of logeren bij opa en oma. Een jointje op een zaterdag is ook héél lekker. Persoonlijk vind ik dat ouders zo nu en dan ook lekker moeten kunnen ontspannen en als dat met genotsmiddelen is, is dat hun goed recht. Dit staat uiteraard los van verslavingen; ik heb het over gematigd/incidenteel gebruik.

Wat vind jij? Laat je alles met rust zolang je (jonge) kinderen nog thuiswonen of sta je er wat genuanceerder in?

PS. Ik zou het tof vinden als er verder geen sneren of vervelende verwijzingen worden gemaakt naar dat andere topic; daar wordt al een individueel geval besproken. Hier gaat het echt om hoe jij in het leven staat wat betreft dit onderwerp.
Incidenteel kan dat zeker wel vind ik zeker als de kinderen elders zijn
pi_217662896
Het gaat om een voorbeeldfunctie, zolang de kinderen je niet dronken/doorgesnoven zien of de gevolgen ervan ervaren denk ik dat het wel kan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 16:40:06 #12
5428 crew  miss_sly
pi_217663025
Ik vind dat je een voorbeeldfunctie hebt voor je kind(eren). Dus met kind laat ik zien dat je prima een paar glaasjes wijn kan drinken zonder dronken te worden. Mijn tiener vindt inmiddels ook de gedachte aan dronken ouders te embarassing voor woorden, dus die zegt ons ook al de wacht aan als we ergens heen gaan :D

Als kind er niet bij is en ons ook niet kan zien als we thuiskomen, vind ik het een ander verhaal. Nu drink ik zelf niet vaak meer en ook niet veel. Ik moet er te lang van bijkomen de dagen erna en dat is het me meestal niet waard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217663128
Bij mijn ouders werd er bijna elke dag wel gedronken, biertje bij de borrel, wijn bij het eten, maar ik heb mijn ouders gelukkig nooit echt dronken meegemaakt. Andersom helaas wel maar daar kan ik me niks meer van herinneren :D
pi_217663133
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 16:40 schreef miss_sly het volgende:
drinken is = te embarassing voor woorden
pi_217663241
Kinderen zegt men, hebben wel aardse behoeftes?
  zaterdag 17 mei 2025 @ 16:58:17 #16
545 dop
:copyright: dop
pi_217663243
Ik heb kinderen die bijna volwassen zijn.
Ik gebruik geen alcohol of drugs, maar daar zit niet een heel principieel iets achter.
Ik vind dat als je kleine kinderen hebt dat je als ouder het niet tegek moet maken waar ze bij zijn.
Maar als je eens uit de band wil springen waar de kinderen niet bij zijn dan heb ik daar alle begrip voor.
Ik denk dan wel aan een paar keer per jaar, en niet dagelijks of wekelijks, als het mijn eigen partner betreft.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Miss 200.000.000! zaterdag 17 mei 2025 @ 17:04:07 #17
367000 roos94
pi_217663317
Ik ken een man met een kind van 5 en kind in de puberteit die gewoon naast zijn kinderen een joint of twee rookt of een hele fles naar wijn binnenklokt. Maar hij heeft echt geen probleem hoor. Totaal niet. Oh en hij stapt dan ook gerust op de motor, want hij heeft naar eigen zeggen geen last van de genomen middelen.

Zou willen dat ik dit verzin maar dat is helaas niet zo. :{

Ik zelf drink/drugs niet maar dat was voor mijn dochter ook al zo. Dus geen verschil.
pi_217663342
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik vind het persoonlijk niet kunnen. Alleen ik ben geen moeder en iedereen moet het zelf weten uiteraard, dus wie ben ik
Dus je doet het dan liever 'stiekem' (of als je moeder zou zijn, zou je het liever 'stiekem' doen), want oh, als de kinderen het maar niet zien dat je een glas wijn drinkt .... zoiets?
pi_217663377
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:06 schreef r_one het volgende:

[..]
Dus je doet het dan liever 'stiekem' (of als je moeder zou zijn, zou je het liever 'stiekem' doen), want oh, als de kinderen het maar niet zien dat je een glas wijn drinkt .... zoiets?
Niet stiekem. Gewoon niet
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 17:11:28 #20
236264 crew  capricia
pi_217663393
Ik drink gewoon mijn wijntje of cocktail waar mijn kind bij is.
Kind vindt alcoholvrije cocktails ook heel lekker, en vooral leuk om uit te proberen.
En af en toe, bijv op vakantie, koop ik een pakje sigaretten en rook ik buiten.

Heb vroeger wel eens gedacht, toen mijn kind kleiner was, dat ik na twee glazen wijn niet meer auto zou mogen rijden als er iets zou zijn met mijn kind en het moet naar het ziekenhuis of zo. Maar goed, dan zou ik gewoon 112 bellen.

Drugs zoals xtc of cocaïne of cannabis is niet in huis. Dus via ons komt ze daar niet mee in aanraking.

Maar alcohol (wat natuurlijk ook eigenlijk wel een harddrug is) is cultureel ingesleten.
Moet altijd aan die Franse kinderen denken die bij het avondeten een glas rode wijn met wat water krijgen. Slapen ze lekker van. _O-

Eigenlijk vind ik alles normaal: van geheelonthouder tot mensen die in een vakantie het er een keer lekker van nemen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217663412
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Niet stiekem. Gewoon niet
Geheelonthouder dus. Dat kan.
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 17:15:26 #22
236264 crew  capricia
pi_217663460
En als wij volwassenen 's avond bij het avondeten een lekker glas wijn nemen, ga ik mijn kind niet afschepen met een glas water.
Dus regelmatig naar DL. Om daar flesjes (kratten) Fritz Kola (in allerlei smaken) en de Bionade te halen.
Overigens ziet ze ook het verschil niet tussen alcohol vrij bier en bier met alcohol. En in de zomer drinken wij de alcoholvrije variant regelmatig.

En verders oordeel ik niet zo veel. Leven en laten leven. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217663510
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:15 schreef capricia het volgende:
En als wij volwassenen 's avond bij het avondeten een lekker glas wijn nemen, ga ik mijn kind niet afschepen met een glas water.
Dus regelmatig naar DL. Om daar flesjes (kratten) Fritz Kola (in allerlei smaken) en de Bionade te halen.
Overigens ziet ze ook het verschil niet tussen alcohol vrij bier en bier met alcohol. En in de zomer drinken wij de alcoholvrije variant regelmatig.
DL?
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 17:18:15 #24
236264 crew  capricia
pi_217663518
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:17 schreef r_one het volgende:

[..]
DL?
Duitsland.
Flesjes Fritz Kola (allerlei smaken) en Bionade is hier heel duur, daar niet. Lekker in de zomer. :)
Met een mooi glas met grote icecubes, ziet er meteen chique uit voor de pubers hier.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 17:22:51 #25
236264 crew  capricia
pi_217663583
Ik kocht vroeger bij de bekende kinder-verjaardagsfeestjes wel eens een fles Jip en Janneke champagne. Bij de Hema. Leuk voor de kinderen dacht ik. Dat is appelsap met prik in een mooie fles.

Tot een ouder zei dat ik daarmee alcohol-gebruik normaliseerde.
Toen dacht ik ook 'Fuck you'. _O-
Je kan overal wel moeilijk over doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217663608
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:18 schreef capricia het volgende:
is hier heel duur, daar niet
Bekend (woon 800m van de grens ;) )

Maar wat is er zo special aan die Fritz en Bionade dat er geen 'gewone' (Nederlandse) alternatieven voor zijn?
pi_217663672
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:22 schreef capricia het volgende:
Nou, dát bedoelde ik dus ook, drinken/roken buiten het zicht van kinderen want o o o, je hebt een voorbeeldfunctie en als jij drinkt/rookt normaliseer je dat intens slecht en dan hulie huilie huilie ....

(en ja dan is 'kinderchampagne' natuurlijk ook een doodszonde, evenals chocoladesigaretten met Sinterklaas)

Dat type, met doorgeslagen moreel kompas ..... :')

^p^
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 17:38:06 #28
5428 crew  miss_sly
pi_217663808
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:28 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou, dát bedoelde ik dus ook, drinken/roken buiten het zicht van kinderen want o o o, je hebt een voorbeeldfunctie en als jij drinkt/rookt normaliseer je dat intens slecht en dan hulie huilie huilie ....

(en ja dan is 'kinderchampagne' natuurlijk ook een doodszonde, evenals chocoladesigaretten met Sinterklaas)

Dat type, met doorgeslagen moreel kompas ..... :')

^p^
Het onderdeel 'verders oordeel ik niet zoveel, leven en laten leven' is bij jou niet zo geland? :P

Laat die mensen lekker hun eigen mening daarover hebben. En jij de jouwe. Iedereen vindt immers zijn eigen mening de enige juiste. Niets mis mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217663862
quote:
Ik kocht vroeger bij de bekende kinder-verjaardagsfeestjes wel eens een fles Jip en Janneke champagne. Bij de Hema. Leuk voor de kinderen dacht ik. Dat is appelsap met prik in een mooie fles.

Ja inderdaad, een glaasje wijn moet ook kunnen, ook waar kinderen bij zijn, koffie is in principe een genotmiddelen dat drinkt bijna iedereen met kids erbij, anders wordt het natuurlijk als je crack gaat zitten roken waar je kind bij is,dat kan natuurlijk weer niet
pi_217663882
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het onderdeel 'verders oordeel ik niet zoveel, leven en laten leven' is bij jou niet zo geland? :P
Oh absoluut wel, zelfs groot voorstander van.

Maar als mensen juist heel moraliserend MIJ de les willen lezen en mij hún waarden en normen op willen dringen, dan vind ik daar wat van. Is dat zo vreemd?

Iets met wederkerigheid enzo ...
pi_217663986
quote:

Ik kreeg ook chocoladesigaretten. :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217664342
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:11 schreef capricia het volgende:
Maar alcohol (wat natuurlijk ook eigenlijk wel een harddrug is)
Alcohol is alleen een hard drugs als je je zelf kapot zuipt? bijv wiet is ook soft maar ok mensen kunnen zoveel blowen dat ze dakloos raken? Dan is wiet wel harddrugs?
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 18:50:31 #33
236264 crew  capricia
pi_217664377
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik kreeg ook chocoladesigaretten. :P
Ja. Die zijn zo lekker.
Maar die heten nu chocolade staafjes.
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 18:59:08 #34
236264 crew  capricia
pi_217664465
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:24 schreef r_one het volgende:

[..]
Bekend (woon 800m van de grens ;) )

Maar wat is er zo special aan die Fritz en Bionade dat er geen 'gewone' (Nederlandse) alternatieven voor zijn?
Fritz is niet in NL (en dochter vindt het lekker, en ik en man ook op zijn tijd) en Bionade is belachelijk duur in NL. Hier is het 2 euro voor een flesje en in Duitsland 90 cent.

Het zijn in NL luxe frisdrankjes. En dat is prima. :) Heeft ons kind ook het gevoel iets speciaals te drinken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 17 mei 2025 @ 19:29:23 #35
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_217664743
Fritz is toch ‘gewoon’ cola met NOG veel meer suiker dan de normale cola?
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 19:34:20 #36
236264 crew  capricia
pi_217664819
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 19:29 schreef XDo het volgende:
Is ook in de zero en light variant. En als sinas of allerlei andere smaakjes.

Is gewoon een luxe drankje voor een puber als wij een wijntje nemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 17-05-2025 20:18:17 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 17 mei 2025 @ 19:58:34 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217665019
Ik rook en drink sowieso niet en zal ook geen frisdrank etc pakken. Mijn oudste is 18+, die mag in principe drinken maar doet het bijna nooit.
Ik verbied niks, maar ga ook niet doen alsof het normaal is. Zelf ben ik in een tijd opgegroeid waarin het normaal was dat je rond 15 drinken, het werd zelfs van je verwacht. Nu vind ik het niet normaal.
Dus door zo een voorbeeld te geven hoop ik n kinderen positief te beïnvloedden
The End Times are wild
  zaterdag 17 mei 2025 @ 19:59:33 #38
545 dop
:copyright: dop
pi_217665025
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 19:29 schreef XDo het volgende:
Fritz Cola zit vooral veel meer cafeïne 25mg op 100cc tegen 10mg in Coca Cola. Suiker is nagenoeg gelijk aan Coca Cola
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_217665032
Alles wat meer is dan een twee of drie drankjes, vind ik niet kunnen in het bijzijn van (jonge) kinderen. Roken vind ik per definitie bijzonder aso. Drugs = hard no in bijzijn van kinderen.

Vind genotsmiddelen wel een hele foute term in deze context :')
Dacht eerst dat je het over sextoys oid ging hebben, toen ik de tt las :')
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 20:16:00 #40
236264 crew  capricia
pi_217665129
Voor iedere ouder en opvoeder die wel een kind heeft die aan vapen of alcohol doet, heb ik hier een podcast over opvoeden.
"De geweldloze podcast"
https://pca.st/podcast/e409d8a0-f042-013b-f50f-0acc26574db2

Worden heel veel onderwerpen in behandeld. Ook gamende pubers, pubers die zich in hun kamer opsluiten.
Maar ook jongere kinderen. Geweld tussen broertjes en zusjes etc.
Of kinderen die geen 'Nee' accepteren. Etc.

Het is geen oplossing. Maar geeft wel soms handvatten en een groter raam om naar zaken te kijken. Het gaat ook veel over escalatie ladders en hoe dat werkt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217665437
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 15:43 schreef r_one het volgende:
Ik ben kettingroker en rook echt niet bewust buiten het zicht van (mijn of andermans) kinderen.

(ja, sommigen vinden dat serieus 'not done' en pedagogisch niet verantwoord :') )
Dat is wel een dingetje tegenwoordig, ja. M'n broer rookt ook, komt vrij regelmatig bij ons over de vloer, maar die hield daar zeker in het begin dus wel rekening mee. Ging 'ie buiten de tuin staan, en zo. Buiten vind ik het persoonlijk allemaal niet zo'n probleem, binnen wordt sowieso niet gerookt.

Wij hebben een meisje van 3 en een jongen van nog net een paar dagen 16. Hij rookt sinds een paar maanden, maar ik ga hem toch echt niet vragen buiten de tuin of in de voortuin te roken.
  Spellchecker zaterdag 17 mei 2025 @ 20:47:20 #42
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217665469
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:45 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dat is wel een dingetje tegenwoordig, ja. M'n broer rookt ook, komt vrij regelmatig bij ons over de vloer, maar die hield daar zeker in het begin dus wel rekening mee. Ging 'ie buiten de tuin staan, en zo. Buiten vind ik het persoonlijk allemaal niet zo'n probleem, binnen wordt sowieso niet gerookt.

Wij hebben een meisje van 3 en een jongen van nog net een paar dagen 16. Hij rookt sinds een paar maanden, maar ik ga hem toch echt niet vragen buiten de tuin of in de voortuin te roken.
Waarom niet?
Hij kan er maar beter aan wennen dat er binnen nergens meer gerookt wordt.
pi_217665493
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:47 schreef maily het volgende:

[..]
Waarom niet?
Zal wel op z'n kamer roken in plaats van de woonkamer zelf toch?
  Spellchecker zaterdag 17 mei 2025 @ 20:50:15 #44
197773 crew  maily
pi_217665504
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zal wel op z'n kamer roken in plaats van de woonkamer zelf toch?
Getver ....
pi_217665508
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:47 schreef maily het volgende:

[..]
Waarom niet?
Zijn slaapkamer grenst aan die van haar. Lekker op z'n kamer hangen met z'n vriendinnetje zit er al niet echt in voor hem (of althans, hij moet rustig doen). Dat is het enige waar hij rekening mee dient te houden van mij, voor de rest mag hij ook lekker leven hier. En als daar roken in de tuin onder valt, so be it. ;) [ninja-edit] Binnen idd, dat heb ik nooit gezegd, toch?

Maar daarnaast, zij vindt het toch maar stinken. :D
pi_217665546
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:00 schreef Cockwhale het volgende:
Alles wat meer is dan een twee of drie drankjes, vind ik niet kunnen in het bijzijn van (jonge) kinderen. Roken vind ik per definitie bijzonder aso. Drugs = hard no in bijzijn van kinderen.

Vind genotsmiddelen wel een hele foute term in deze context :')
Dacht eerst dat je het over sextoys oid ging hebben, toen ik de tt las :')
Sec gezien is alcohol natuurlijk ook een (hard)drug. ;) Maar ik snap wat je zegt natuurlijk, als ik op een festival ben geweest, kom ik meestal ook pas zondagmiddag ergens thuis, zodat het e.e.a. zoveel mogelijk is uitgewerkt. En genotsmiddelen, zo heet het toch? Of hoe heet het dan? :D
pi_217665614
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:50 schreef maily het volgende:

[..]
Getver ....
Ja, mja dat kun je ze moeilijk verbieden. In huis zou uit den boze zijn natuurlijk.
pi_217665617
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:53 schreef DjVero het volgende:

[..]
Sec gezien is alcohol natuurlijk ook een (hard)drug. ;) Maar ik snap wat je zegt natuurlijk, als ik op een festival ben geweest, kom ik meestal ook pas zondagmiddag ergens thuis, zodat het e.e.a. zoveel mogelijk is uitgewerkt. En genotsmiddelen, zo heet het toch? Of hoe heet het dan? :D
Gewoon drugs.
Alcohol heeft over het algemeen minder invloed op waarneming, denken en gedrag in relatief kleine hoeveelheden. Twee drankjes stelt qua effect niks voor vergeleken met een joint, een pilletje, snuifje, spuitje of wat dan ook.
  Spellchecker zaterdag 17 mei 2025 @ 20:57:50 #49
197773 crew  maily
pi_217665634
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, mja dat kun je ze moeilijk verbieden. In huis zou uit den boze zijn natuurlijk.
In de eigen kamer is ook in huis ...
pi_217665650
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:57 schreef maily het volgende:

[..]
In de eigen kamer is ook in huis ...
En in zijn kamer is het strikt verboden, aldus de vader die vroeger zo ver mogelijk uit het slaapkamerraam hing :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')