Ik denk dat Trump zijn macht op dit gebied nogal overschat. De Republikeinen kunnen zich geen risicovolle en dure primaries veroorloven. Het is niet voor niets dat Trump teruggefloten is door de partij wat betreft Elise Stefanik.quote:Op woensdag 21 mei 2025 07:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik denk wel dat hij ze kan ‘overtuigen’:
[..]
Onzin. Dit is gewoon journalistiek. Wat is er gebeurd, wie wist wat wanneer. Dit boek stond al heel lang op de planning en het is absoluut belangrijk om te weten hoe het zo catastrofaal mis kon gaan.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het probleem is dat dit oude wijn in nieuwe zakken is.
Dit was in 2024 actueel. Nu niet meer.
Iedereen is het er over eens dat Biden voorbij de houdbaarheidsdatum zat, dat hij zich nooit opnieuw verkiesbaar had moeten stellen en dat het de partij aan te rekenen is dat ze er toch in meegingen en Biden de hand boven het hoofd hielden, tegen beter weten in.
Nu wordt dat opnieuw verkocht om even flink te cashen.
En als afleiding van de puinzooi die Trump er van maakt voert dit boek opeens de boventoon.
Kom op, iedereen hier was het er over eens dat Biden over de datum was.quote:Op woensdag 21 mei 2025 18:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onzin. Dit is gewoon journalistiek. Wat is er gebeurd, wie wist wat wanneer. Dit boek stond al heel lang op de planning en het is absoluut belangrijk om te weten hoe het zo catastrofaal mis kon gaan.
Bovendien is dikgedrukte ook niet waar, juist door gebrek aan goede journalistiek en de coverup van het Witte Huis was er helemaal niemand die dat riep behalve Trump en de zijnen. Pas na het debat was dat voor de rest ook duidelijk, al waren er (ook in dit topic) nog die-hards die net deden alsof Biden nog wel mee moest doen omdat hij de enige was die Trump zou kunnen stoppen. Pas toen Biden aan de kant geschoven werd kwam de erkenning dat dat al veel eerder had moeten gebeuren. Allemaal puur opportunisme, evenals het cheerleader gedrag voor Harris, een nog slechtere kandidaat.
Dit is of een leugen of je hebt gewoon niet opgelet. Kies maar.quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kom op, iedereen hier was het er over eens dat Biden over de datum was.
Leer lezen. Ik zeg 'na het debat'.quote:Jij maakt mij niet wijs dat jij van helemaal niets wist, totdat dit boek uit kwam.
Jesusfuckingchrist...quote:Op woensdag 21 mei 2025 18:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
The land of the free…
No one experiencing the tragedy of a miscarriage should be arrested, much less abandoned in jail for 5 months with a $100k bond. But that’s exactly what happened to Mallori Patrice Strait in Texas. Women, particularly women of color, in this country are no longer allowed dignity even in extreme loss.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lpovlyja3c2t
Voor die tijd had je echt niets door?quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is of een leugen of je hebt gewoon niet opgelet. Kies maar.
[..]
Leer lezen. Ik zeg 'na het debat'.
Dat ben ik wel gewend van jequote:Op woensdag 21 mei 2025 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is dit toch voor gebazel? Begrijpend lezen is er echt niet meer bij geloof ik.![]()
Je onzin herhalen maakt niet ineens dat je een beter punt maakt.quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Anyway, dit onderwerp was in 2024 relevant.
Nu niet meer.
quote:Wat is er gebeurd, wie wist wat wanneer. Dit boek stond al heel lang op de planning en het is absoluut belangrijk om te weten hoe het zo catastrofaal mis kon gaan.
Hou maar op met die stropoppen.quote:Iedereen weet dat Biden over de houdbaarheidsdatum heen was, dat hij nooit voor het tweede termijn had moeten gaan en dat de Democraten hem te lang de hand boven het hoofd hebben gehouden.
En dat is niet sinds dit boek.
Jij gaat dat boek kopen?quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je onzin herhalen maakt niet ineens dat je een beter punt maakt.
Dit onderwerp is relevant vanwege het volgende:
[..]
[..]
Hou maar op met die stropoppen.
Het punt is (nogmaals, omdat je zoveel moeite hebt om het te snappen) dat als iedereen rond Biden dit wist had hij er veel eerder uit moeten stappen en de partij de kans geven om een opvolger te zoeken. Het is uitermate belangrijk (en interessant op zichzelf) waarom dat niet gebeurd is. Dat jij dat misschien niet wil weten zegt meer over jou.
Ik denk dat het nog wel actueel is. De Democraten hebben namelijk nog niet afgerekend met de mensen die deze catastrophe mogelijk maakten.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het probleem is dat dit oude wijn in nieuwe zakken is.
Dit was in 2024 actueel. Nu niet meer.
Iedereen is het er over eens dat Biden voorbij de houdbaarheidsdatum zat, dat hij zich nooit opnieuw verkiesbaar had moeten stellen en dat het de partij aan te rekenen is dat ze er toch in meegingen en Biden de hand boven het hoofd hielden, tegen beter weten in.
Nu wordt dat opnieuw verkocht om even flink te cashen.
En als afleiding van de puinzooi die Trump er van maakt voert dit boek opeens de boventoon.
Precies ja. Dat we het nog eens ergens over eens kunnen zijn is ook mooi!quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:34 schreef MoreDakka het volgende:
Het punt is (nogmaals, omdat je zoveel moeite hebt om het te snappen) dat als iedereen rond Biden dit wist had hij er veel eerder uit moeten stappen en de partij de kans geven om een opvolger te zoeken. Het is uitermate belangrijk (en interessant op zichzelf) om te weten waarom dat niet gebeurd is.
We zijn het een keer eensquote:Op woensdag 21 mei 2025 20:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog wel actueel is. De Democraten hebben namelijk nog niet afgerekend met de mensen die deze catastrophe mogelijk maakten.
Daarbij geloof ik niet dat het enkel een afleidingsmanoevre is, waarom zou bijvoorbeeld Ezra zich daarvoor lenen, ik ben het meestal zeker niet volledig met hem eens maar hij lijkt mij toch vrij duidelijk een progressief iemand. Geen type Matt Taibi die voor Muskie zijn geloowaardigheid door de plee spoelt. Wat ik eerder zie is juist dat deze zaken bespreken dus direct wordt afgewimpeld als pro-Trump of een afleidingsmanoevre.
Tuurlijk wordt het ook gekaapt door pro-Trump nu maar het kan toch niet zo zijn dat deze zaken onbespreekbaar worden. De Democraten doen er juist goed aan om op deze manier heilige huisjes omver te schoppen zoals hun huidige top. Dat maakt denk ik juist het verschil met de Republikeinen dat er ook mogelijkheid is voor kritiek op de leiding.
Blanken kunnen inderdaad nooit slachtoffer zijn. Van wat dan ook.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:53 schreef Vis1980 het volgende:
Nou vandaag een heel betoog met video over 'blanke genocide' in Zuid-Afrika, doodnormaal allemaal. Tapper is er druk mee, komt vast een nieuw boek uit.
Eh, waar zeg ik dat?quote:Op woensdag 21 mei 2025 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Blanken kunnen inderdaad nooit slachtoffer zijn. Van wat dan ook.
Intersectioneel denken 101.
Dat gaan ze ook niet doen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog wel actueel is. De Democraten hebben namelijk nog niet afgerekend met de mensen die deze catastrophe mogelijk maakten.
Nee, Ezra wil gewoon een boek verkopen.quote:Daarbij geloof ik niet dat het enkel een afleidingsmanoevre is, waarom zou bijvoorbeeld Ezra zich daarvoor lenen, ik ben het meestal zeker niet volledig met hem eens maar hij lijkt mij toch vrij duidelijk een progressief iemand. Geen type Matt Taibi die voor Muskie zijn geloowaardigheid door de plee spoelt.
Het is niet onbespreekbaar, maar achterhaald.quote:Wat ik eerder zie is juist dat deze zaken bespreken dus direct wordt afgewimpeld als pro-Trump of een afleidingsmanoevre.
Tuurlijk wordt het ook gekaapt door pro-Trump nu maar het kan toch niet zo zijn dat deze zaken onbespreekbaar worden.
Ik denk het niet, net zo min als dat de Republikeinen een les leren uit het debacle waarin zij nu zitten.quote:De Democraten doen er juist goed aan om op deze manier heilige huisjes omver te schoppen zoals hun huidige top. Dat maakt denk ik juist het verschil met de Republikeinen dat er ook mogelijkheid is voor kritiek op de leiding.
Dat die tapper op een beschamende manier zijn boek pompt en dat CNN? daar zoveel reclame voor maakt zoals ik zag bij Jon Stewart vind ik ook idioot. Maar datzelfde denk ik van mensen die nog altijd zeggen Biden die zich verkiesbaar stelde en niet weg wilde na dat fatale debat was verdedigbaar. Biden riep nota bene zelf om een primary.
We zullen zien of de Democraten zo duidelijk een les geleerd hebben. Ik heb er een hard hoofd in, er zijn Democraten die dit erkennen er zijn er een hoop die het vergoeilijken. Harris zelf doet bijvoorbeeld nog steeds alsof Biden de enige logische keuze was voor 2024.
Daarom is het dus relevant. Dat de volgende keer dat ze een hoogbejaarde president die aftakelt hebben ze gewoon hetzelfde zouden doen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 21:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook niet doen.
Ze hebben 4 jaar de tijd gehad om zich voor te bereiden op Trump 2, en in feite niets gedaan. En we zijn nu bijna een jaar verder, en er gebeurt nog steeds niets.
Ja en? Wat mij boeit laat ik daar toch niet vanaf hangen. Daarbij ook als je 4 jaar lang elke dag de hele dag negatief Trumpnieuws post ga je uit die mensen geen kritische noot richting Trump halen. Of vergis ik me en is Chivaz inmiddels bekeerd?quote:Wat je daarnaast ziet, en op Fok zie je dat heel mooi, is dat rechts dat helemaal uit melkt, terwijl er geen enkele kritische noot is over de huidige president.
Ja duidelijk, ik weet de discussies vorig jaar ook nog wel. Mensen bleven heel lang volhouden dat hij het moest doen. Echt nog tot een maand na dat debat ofzo. Zelfs Bernie en AOC probeerden Biden nog te stutten een paar dagen voor hij ermee stopte. Zoals ik al zeg zelfs nu vindt Kamala nog dat Biden de bestte keuze was in 2024. Op die manier tegen de kiezer liegen, dat is in mijn optiek een van de redenen dat een Trump kan winnen. In plaats van dat de Democraten Biden voor de bus gooiden om de kiezers de best mogelijke kandidaat te geven kozen ze voor een soort doofpot. Ja Pelosi was vocaal maar een hoop durfden zich niet uit te spreken in elk geval. Zelfs politici die ik dus zeer goed vind spraken zich uit vóór Biden terwijl allang duidelijk was dat hij moest wieberen. Eerlijk dat is juist cruciaal dat de Democraten zo makkelijk zich voor een karretje laten spannen.quote:Het is niet onbespreekbaar, maar achterhaald.
Ken jij iemand op dit forum die niet vindt dat Biden over de datum was en de Democraten de fout in zijn gegaan door hem de hand boven het hoofd te houden, totdat het echt niet meer om aan te zien was?
De Democraten zijn nog altijd de tweede partij in het rijkste land ter wereld, natuurlijk is wat er gebeurt in die partij relevant en actueel. Zelfs als je de Republikeinen interessanter vindt kunnen we het ook nog wel over andere dingen hebben.quote:Ik denk het niet, net zo min als dat de Republikeinen een les leren uit het debacle waarin zij nu zitten.
En op dit moment is dat actueel.
De Democraten voorlopig niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |