abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2025 @ 19:36:37 #1
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_217656478
Dat KLM zich heeft moeten aanpassen dan wel hervormen van een vliegmaatschappij die vooral de gegoede burgerij bedient en de hogere middenklasse naar een vliegmaatschappij die de brede middenklasse bedient is logisch. Zeker gezien de moordende concurrentie. Maar het gaat nu wel hard: van geen gratis boterham meer naar bijbetalen voor handbagage.

Persoonlijk kies ik best graag voor KLM (ik zoek altijd gunstige prijs op, kan vrij flexibel boeken) en wil best iets bijbetalen om te landen op een airport nabij het centrum, en een blikje Heineken of Cola aangeboden krijgen zonder bijbetalen is mij ook wat waard. Maar ik ga niet hoge ticketprijzen betalen als de dienstverlening hetzelfde is als die van Ryanair. Wat jullie?

https://x.com/dft/status/1923381585363050933
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator vrijdag 16 mei 2025 @ 19:54:54 #2
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_217656612
Ik ben een beetje in de war. Is Transavia juist niet de budgetmaatschappij van Air France-KLM, een model dat vele andere flag carriers ook hebben (bijv. Eurowings van Lufthansa, Vueling van o.a. Iberia en BA)?

Waarom zouden ze met hun eigen dochteronderneming willen gaan concurreren?

Edit: Oh, het gaat alleen om een X-post over het geld rekenen voor handbagage. Dat doen veel zoveel flag carriers inmiddels voor domestic flights (in ons geval: vluchten binnen de EU/Schengen).

"Op weg naar budgetmaatschappij" is dan nogal een overdreven statement.
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
  vrijdag 16 mei 2025 @ 19:57:34 #3
201761 phpmystyle
pi_217656636
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 19:54 schreef Flitsbezorger het volgende:
Ik ben een beetje in de war. Is Transavia juist niet de budgetmaatschappij van Air France-KLM, een model dat vele andere flag carriers ook hebben (bijv. Eurowings van Lufthansa, Vueling van o.a. Iberia en BA)?

Waarom zouden ze met hun eigen dochteronderneming willen gaan concurreren?
Volgens mij krijg je bij BA en Lufthansa ook op binnenlandse vluchten nog wel "iets" aangeboden.

KLM heeft naast de service natuurlijk ook een premium imago (net zoals Apple) en daar willen mensen voor betalen. De marges van KLM zijn klein, dus ze proberen denk ik wat kwartjes en euro's bij elkaar te scharrelen door marsen, redbull en koffie te verkopen. Maar dan vervalt m.i wel je premium imago.
  Moderator vrijdag 16 mei 2025 @ 20:10:59 #4
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_217656765
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 19:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij krijg je bij BA en Lufthansa ook op binnenlandse vluchten nog wel "iets" aangeboden.

KLM heeft naast de service natuurlijk ook een premium imago (net zoals Apple) en daar willen mensen voor betalen. De marges van KLM zijn klein, dus ze proberen denk ik wat kwartjes en euro's bij elkaar te scharrelen door marsen, redbull en koffie te verkopen. Maar dan vervalt m.i wel je premium imago.
De laatste binnenlandse vluchten die ik met Lufthansa vloog (voor werk overigens, zou persoonlijk zelf gewoon de ICE of de auto gepakt hebben als ik zelf moest dokken) was de klandizie dermate zo dat de extra kosten voor handbagage weinig uit zou maken tbh, gezien de werkgever of opdrachtgever betaalt.

Voor vakantiegangers en mensen die überhaupt zelden met flag carriers vliegen wel een deuk op de premium imago ja, dat ben ik wel met je eens. Dan is de gat met no-frills carriers wel veel kleiner en ligt de keuze om voor zo'n no-frills carrier te kiezen eerder voor de hand (afhankelijk van waar je landt - Stansted is geen Londen en Beauvais is geen Parijs, dan betaal ik liever wat extra's om gewoon op LHR of CDG te landen).
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
  vrijdag 16 mei 2025 @ 20:20:12 #5
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217656863
En handkoffers betalen en de snack en drankje er uit :')
The fuck hey :D

Lowcostcarrier. Niks waardigs aan
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217659807
Las het inderdaad. Het enige waarom je nog met KLM zou vliegen is de gratis koffer en een klein hapje en drankje.
Aangezien KLM totaal niet kan concurreren qua prijzen. Ik betaalde vaak dat beetje extra nog wel voor KLM vanwege de extra's.

Alleen als dit allemaal door gaat?
Zoals die onzin dat klanten het wel goed vinden om geen hapje en drankje te krijgen na een test? Hou toch op.
Zeker Nederlanders gaan echt niet blij zijn met het verdwijnen van een ''gratis'' hapje en drankje.

Ze gaan concurreren met Ryanair, maar dan voor prijzen 5x hoger (zeker omdat vliegen vanuit NL al belachelijk duur is).
Lowcostcarrier KLM.
pi_217659881
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 08:49 schreef bianconeri het volgende:
Las het inderdaad. Het enige waarom je nog met KLM zou vliegen is de gratis koffer en een klein hapje en drankje.
Aangezien KLM totaal niet kan concurreren qua prijzen. Ik betaalde vaak dat beetje extra nog wel voor KLM vanwege de extra's.

Zoals die onzin dat klanten het wel goed vinden om geen hapje en drankje te krijgen na een test? Hou toch op.
Zeker Nederlanders gaan echt niet blij zijn met het verdwijnen van een ''gratis'' hapje en drankje.

Ze gaan concurreren met Ryanair, maar dan voor prijzen 5x hoger (zeker omdat vliegen vanuit NL al belachelijk duur is).
Lowcostcarrier KLM.
Mee eens, wat is de meerwaarde nu?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217659935
quote:

Lowcostcarrier KLM.
Bij KLM moet je al een paar jaar voor je koffer betalen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_217659984
Ik had onlangs weer eens een vlucht met KLM omdat dat relatief het beste uit kwam en ik vond het verschil met goedkopere maatschappijen sowieso al verwaarloosbaar.

Zeg ik dan wel als smerige economy peasant trouwens.
Conscience do cost.
pi_217660281
Alles wordt uitgekleed in Nederland dus waarom KLM niet?
pi_217660302
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 09:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Dat is wel bij meer maatschappijen, zoals Delta AIrlines.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 09:54:33 #12
201761 phpmystyle
pi_217660309
quote:

Lowcostcarrier KLM.
Klopt. En soms ben je op KLM aangewezen als je wil vliegen op bijvoorbeeld heatrow ipv dat je nog ver moet reizen naar het centrum.

Maar anders kan ik ook prima kiezen voor een budgetairline, het ticketverschil kun je uitgeven aan een mars, koffie en extra beenruimte :D
  zaterdag 17 mei 2025 @ 09:57:06 #13
201761 phpmystyle
pi_217660327
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 09:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is wel bij meer maatschappijen, zoals Delta AIrlines.
Ruimbagage moet voor betaald worden. Cabin trolley en rugzak is gratis.
pi_217660489
Als je inderdaad gaat vergelijken, is er vrijwel geen goede reden meer te ontdekken om KLM te vliegen, noch op lange noch op korte afstand. Ruimbagage moet ook altijd betaald worden, zelfs als je naar Azië of Amerika vliegt. Budgetmaatschappij.
Mja
  zaterdag 17 mei 2025 @ 10:28:04 #15
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217660643
Als ik geen broodje kaas meer krijg dan sla ik KLM voortaan wel over!
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217661038
Nederland is een van de meest egalitaire landen ter wereld. In dat licht kan ik de keuze van KLM wel begrijpen. Helaas, het is zoals het is. Misschien wel als enige land ter wereld is er ook de nodige aversie tegen frequent flyer-programma’s (door die gehate milieuorganisaties).

Zoek je iets boven het gemiddelde dan zil je waarschijnlijk op een buitenlandse vliegmaatschappij uitkomen.
pi_217661314
quote:
8s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 10:28 schreef MichaelScott het volgende:
Als ik geen broodje kaas meer krijg dan sla ik KLM voortaan wel over!
That's the spirit!
pi_217661404
Voor bijzonder lange vluchten interessert de kwaliteit me nog wel, voor de rest alleen prijs. Vroeger met Elbers had KLM nog wel een gunfactor als ze iets duurder waren, nu ze definitief opgeslokt zijn door Air France ook niet meer.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  zaterdag 17 mei 2025 @ 13:20:22 #19
201761 phpmystyle
pi_217661718
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 12:32 schreef nostra het volgende:
Voor bijzonder lange vluchten interessert de kwaliteit me nog wel, voor de rest alleen prijs. Vroeger met Elbers had KLM nog wel een gunfactor als ze iets duurder waren, nu ze definitief opgeslokt zijn door Air France ook niet meer.
Dat, en van Rintel straalt een politieke kleur uit die niet helemaal de mijne is :X

Bij mij is het juist andersom, op lange vluchten is de kwaliteit vaak beter omdat drank en spijzen bij de prijs in zitten en er met wide body's wordt gevlogen. Op korte afstand vind ik het met KLM makkelijk omdat je geen rekening hoeft te houden met bagage, en je een beetje op christelijke tijden kunt vliegen ipv in de randen van de dag.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 13:22:34 #20
201761 phpmystyle
pi_217661733
binnenkort vlieg ik naar curacao, heb je keuze uit conrendon, trui en klm. Dan wil ik nog wel iets extra's betalen om dan te kunnen genieten van de service van klm + dat hun 777 in één keer vliegen op curacao ipv zo'n tussenlanding op bonaire.
pi_217662113
Lekker, ff naar Curaçao.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_217662467
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 09:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]
In het ruim ja.

quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 09:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. En soms ben je op KLM aangewezen als je wil vliegen op bijvoorbeeld heatrow ipv dat je nog ver moet reizen naar het centrum.

Maar anders kan ik ook prima kiezen voor een budgetairline, het ticketverschil kun je uitgeven aan een mars, koffie en extra beenruimte :D
Ik heb het geluk dat op de vliegvelden hier (met name Tallinn) KLM toch niet vliegt.
pi_217662470
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
binnenkort vlieg ik naar curacao, heb je keuze uit conrendon, trui en klm. Dan wil ik nog wel iets extra's betalen om dan te kunnen genieten van de service van klm + dat hun 777 in één keer vliegen op curacao ipv zo'n tussenlanding op bonaire.
Je kunt vast ook wel vliegen met een overstap in de VS. Al lijkt deze ongein alleen voor binnen Europa te gelden en niet voor intercontinentaal, dus dan zou je nog KLM kunnen kiezen.

Ik vlieg meestal KLM of AF. Maar als het dit soort onzin wordt, dan zoek ik wel een alternatief.
pi_217662837
KLM is steeds meer vergane glorie. Had laatst een vlucht van 13 uur met ze. Kapotte stoel, matig eten, geen amenity kit. Enige wat ze nog hebben is de Bols huisjes.

Paar weken later met Emirates: halen je op en brengen je weg met taxi’s. Alles aan de stoel werkt. Eten meer dan top. Amenity kit van bvlgari.

Wereld van verschil, maar de prijsklasse was hetzelfde. Beide business class. Emirates heeft dan nog een eerste klas die nog beter is, voor KLM is het het best haalbare.
pi_217665113
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
en een blikje Heineken of Cola aangeboden krijgen zonder bijbetalen is mij ook wat waard.
Nou mij ook. 3 euro. Ondertussen zit het al in de prijs voor een tientje. Deze cheap tricks... :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217665147
Maar leuk: een topic over snelle knapen die dag en nacht tussen de vleugels zitten op de "long haul" met een premium maatschappij waar men een gratis blikje Heineken krijgt. Smullen en genieten. Van die mannen die altijd weer voor "zaken" op verre bestemmingen moeten zijn. Verdomd interessant altijd.

Ze gebruiken ook jargon wat het nog interessanter maakt. Ondertussen hanteren ze een zeer vervuilende levensstijl gewoon omdat het kan zonder twijfels ooit daarover. Goed bezig. ^O^
  zaterdag 17 mei 2025 @ 20:18:42 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217665154
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
Dat KLM zich heeft moeten aanpassen dan wel hervormen van een vliegmaatschappij die vooral de gegoede burgerij bedient en de hogere middenklasse naar een vliegmaatschappij die de brede middenklasse bedient is logisch. Zeker gezien de moordende concurrentie. Maar het gaat nu wel hard: van geen gratis boterham meer naar bijbetalen voor handbagage.

Persoonlijk kies ik best graag voor KLM (ik zoek altijd gunstige prijs op, kan vrij flexibel boeken) en wil best iets bijbetalen om te landen op een airport nabij het centrum, en een blikje Heineken of Cola aangeboden krijgen zonder bijbetalen is mij ook wat waard. Maar ik ga niet hoge ticketprijzen betalen als de dienstverlening hetzelfde is als die van Ryanair. Wat jullie?

https://x.com/dft/status/1923381585363050933
zal me worst zijn , China air is ook best Emirates , Qatar , maakt me allemaal niks uit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217665174
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 16:24 schreef Shotty het volgende:
geen amenity kit. Enige wat ze nog hebben is de Bols huisjes.
Ja dan voel je je wel bekocht kan ik me zo voorstellen zo zonder een "amenity kit". Mooi klote dan voor je. :)
Had je de hele long haul schrale lippen w.s.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 20:21:10 #29
201761 phpmystyle
pi_217665179
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nou mij ook. 3 euro. Ondertussen zit het al in de prijs voor een tientje. Deze cheap tricks... :)
Het is wel gecombineerd met snack, gratis handbagage en keuze uit vertrektijden.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 20:22:21 #30
201761 phpmystyle
pi_217665193
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:17 schreef Bart2002 het volgende:
Maar leuk: een topic over snelle knapen die dag en nacht tussen de vleugels zitten op de "long haul" met een premium maatschappij waar men een gratis blikje Heineken krijgt. Smullen en genieten. Van die mannen die altijd weer voor "zaken" op verre bestemmingen moeten zijn. Verdomd interessant altijd.

Ze gebruiken ook jargon wat het nog interessanter maakt. Ondertussen hanteren ze een zeer vervuilende levensstijl gewoon omdat het kan zonder twijfels ooit daarover. Goed bezig. ^O^
Nou dat was niet mijn insteek en sowieso ben ik niet zo van een ander de ogen uitsteken.
Ik reis gewoon economie verder.
pi_217665207
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is wel gecombineerd met snack, gratis handbagage en keuze uit vertrektijden.
Doe toch niet zo interessant man. Wat boeit dat allemaal, een gratis snack. Dan koop je dat zakje smoked almonds gewoon zelf.
pi_217665224
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou dat was niet mijn insteek en sowieso ben ik niet zo van een ander de ogen uitsteken.
Ik reis gewoon economie verder.
Ik ben wat dat betreft een beetje spoiled door dat andere forum met een "T". Daar zitten ze echt hoor al die verwende kereltjes met recht op een gratis snack. Zo vervelend en verwend en verwaten en daardoor fijn leeswerk.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 20:28:29 #33
201761 phpmystyle
pi_217665258
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
"T". .
Wat ?
  zaterdag 17 mei 2025 @ 20:29:04 #34
201761 phpmystyle
pi_217665266
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Doe toch niet zo interessant man. Wat boeit dat allemaal, een gratis snack. Dan koop je dat zakje smoked almonds gewoon zelf.
Je leest niet goed. En wat je leest interpreteer je nog fout ook.
Heb jij mijn OP gelezen? Ik neem er juist afstand van.
pi_217665295
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat ?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1794393

Leef je uit. Allemaal mannetjes met hoogmoedswaanzin omdat ze allemaal zoveel moeten vliegen voor zeer belangwekkende zaken en de baas betaalt. Zo voelen zij zich zeer belangrijk en nuttig.

Ik kreeg gewoon die zelfde vibes bij dit topic. Het recht om verwend te worden zittend in die stomvervelende buis.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 20:33:51 #36
201761 phpmystyle
pi_217665319
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Leef je uit. Allemaal mannetjes met hoogmoedswaanzin omdat ze allemaal zoveel moeten vliegen voor zeer belangwekkende zaken en de baas betaalt. Zo voelen zij zich zeer belangrijk en nuttig.

Ik kreeg gewoon die zelfde vibes bij dit topic. Het recht om verwend te worden zittend in die stomvervelende buis.
Je oordeelt te snel.
Ik ben redelijk wars van pronkerij. Sowieso kunnen de meeste mensen zich eigenlijk geen premium of business class veroorloven. Inkomen/vermogen staat niet in verhouding tot de kosten van zo'n ticket.
pi_217665355
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
Heb jij mijn OP gelezen? Ik neem er juist afstand van.
Nou ja je geilt wel op een "gratis" blikje Heineken zien we daar. Ik noemde dat al een cheap trick.

En alles in het leven wordt uitgekleed gewoon omdat het kan en omdat de consument niet stemt met de voeten door gewoon niet te gaan vliegen. Er zijn altijd miljoenen klachten over de bekende "budget" maatschappijen maar toch blijft men daar intrappen door er gebruik van te maken.

Een fijne fuck you zou zijn: gewoon thuisblijven maar dat vindt men dan weer veel te ver gaan.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 20:39:56 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217665391
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nou ja je geilt wel op een "gratis" blikje Heineken zien we daar. Ik noemde dat al een cheap trick.

En alles in het leven wordt uitgekleed gewoon omdat het kan en omdat de consument niet stemt met de voeten door gewoon niet te gaan vliegen. Er zijn altijd miljoenen klachten over de bekende "budget" maatschappijen maar toch blijft men daar intrappen door er gebruik van te maken.

Een fijne fuck you zou zijn: gewoon thuisblijven maar dat vindt men dan weer veel te ver gaan.
maak tmij niets uit

als ik voor werk zou moeten vliegen dan wel , maar als je maar een paar keer per jaar met die luchtbus gaat dan is het gewoon 9 uur stilzitten
Het is niet anders
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217665531
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 20:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Sorry hoor maar als ik op mijn 8e zakenreis van dit jaar geen "amenity kit" krijg dan ga ik stuiteren in dat vliegtuig hoor.

M'n vader werkte in de VS en van de werkgever kregen we twee retourvluchten per jaar. Degene die de tickets had moeten boeken was ons een keer vergeten en er waren alleen nog maar de businessclass plaatsen over. Twee studentjes liepen langs de rij mensen in sky priority en ik werd gewoon bij m'n schouder gepakt door een boomer die wist te vertellen dat alleen business class mocht. Leukste moment van de reis.

Ik heb mij nog nooit zo geschaamd voor mijn medemens. Wat een asociale tyfuszooi. We betalen 3000 euro dus gooien we alle snacks op de vloer en de gratis China zooi erbij. Wel lekker gegeten en gedronken, maar zou het zelfs met een miljoen op de bank nooit zelf kopen.

TLDR: mensen die veel geld aan een vliegreis geven zijn allemaal stom.
pi_217665584
Geen eigen vliegtuig hebben..
Paupers...

:')
pi_217674224
Kan mij het nou schelen, ik vlieg 1 keer per jaar naar Grand Canaria, en zolang er voldoende wijn aan boord is zal het me een zorg zijn, moet zeggen dat ik tevreden ben met TUI, meestal is het Transavia en eigenlijk nooit een slechte ervaring gehad, of ja 2 jaar terug, hadden we 4 uur vertraging met vertrekken wat me 800 euro opleverde aan vergoeding :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')