Volgens mij krijg je bij BA en Lufthansa ook op binnenlandse vluchten nog wel "iets" aangeboden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:54 schreef Flitsbezorger het volgende:
Ik ben een beetje in de war. Is Transavia juist niet de budgetmaatschappij van Air France-KLM, een model dat vele andere flag carriers ook hebben (bijv. Eurowings van Lufthansa, Vueling van o.a. Iberia en BA)?
Waarom zouden ze met hun eigen dochteronderneming willen gaan concurreren?
De laatste binnenlandse vluchten die ik met Lufthansa vloog (voor werk overigens, zou persoonlijk zelf gewoon de ICE of de auto gepakt hebben als ik zelf moest dokken) was de klandizie dermate zo dat de extra kosten voor handbagage weinig uit zou maken tbh, gezien de werkgever of opdrachtgever betaalt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je bij BA en Lufthansa ook op binnenlandse vluchten nog wel "iets" aangeboden.
KLM heeft naast de service natuurlijk ook een premium imago (net zoals Apple) en daar willen mensen voor betalen. De marges van KLM zijn klein, dus ze proberen denk ik wat kwartjes en euro's bij elkaar te scharrelen door marsen, redbull en koffie te verkopen. Maar dan vervalt m.i wel je premium imago.
Mee eens, wat is de meerwaarde nu?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:49 schreef bianconeri het volgende:
Las het inderdaad. Het enige waarom je nog met KLM zou vliegen is de gratis koffer en een klein hapje en drankje.
Aangezien KLM totaal niet kan concurreren qua prijzen. Ik betaalde vaak dat beetje extra nog wel voor KLM vanwege de extra's.
Alleen als dit allemaal door gaat?
Zoals die onzin dat klanten het wel goed vinden om geen hapje en drankje te krijgen na een test? Hou toch op.
Zeker Nederlanders gaan echt niet blij zijn met het verdwijnen van een ''gratis'' hapje en drankje.
Ze gaan concurreren met Ryanair, maar dan voor prijzen 5x hoger (zeker omdat vliegen vanuit NL al belachelijk duur is).
Lowcostcarrier KLM.
Bij KLM moet je al een paar jaar voor je koffer betalen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:49 schreef bianconeri het volgende:
Las het inderdaad. Het enige waarom je nog met KLM zou vliegen is de gratis koffer en een klein hapje en drankje.
Aangezien KLM totaal niet kan concurreren qua prijzen. Ik betaalde vaak dat beetje extra nog wel voor KLM vanwege de extra's.
Zoals die onzin dat klanten het wel goed vinden om geen hapje en drankje te krijgen na een test? Hou toch op.
Zeker Nederlanders gaan echt niet blij zijn met het verdwijnen van een ''gratis'' hapje en drankje.
Ze gaan concurreren met Ryanair, maar dan voor prijzen 5x hoger (zeker omdat vliegen vanuit NL al belachelijk duur is).
Lowcostcarrier KLM.
Dat is wel bij meer maatschappijen, zoals Delta AIrlines.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:01 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Bij KLM moet je al een paar jaar voor je koffer betalen.
Klopt. En soms ben je op KLM aangewezen als je wil vliegen op bijvoorbeeld heatrow ipv dat je nog ver moet reizen naar het centrum.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:49 schreef bianconeri het volgende:
Lowcostcarrier KLM.
Ruimbagage moet voor betaald worden. Cabin trolley en rugzak is gratis.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is wel bij meer maatschappijen, zoals Delta AIrlines.
That's the spirit!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:28 schreef MichaelScott het volgende:
Als ik geen broodje kaas meer krijg dan sla ik KLM voortaan wel over!
Dat, en van Rintel straalt een politieke kleur uit die niet helemaal de mijne isquote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:32 schreef nostra het volgende:
Voor bijzonder lange vluchten interessert de kwaliteit me nog wel, voor de rest alleen prijs. Vroeger met Elbers had KLM nog wel een gunfactor als ze iets duurder waren, nu ze definitief opgeslokt zijn door Air France ook niet meer.
In het ruim ja.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:01 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Bij KLM moet je al een paar jaar voor je koffer betalen.
Ik heb het geluk dat op de vliegvelden hier (met name Tallinn) KLM toch niet vliegt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. En soms ben je op KLM aangewezen als je wil vliegen op bijvoorbeeld heatrow ipv dat je nog ver moet reizen naar het centrum.
Maar anders kan ik ook prima kiezen voor een budgetairline, het ticketverschil kun je uitgeven aan een mars, koffie en extra beenruimte![]()
Je kunt vast ook wel vliegen met een overstap in de VS. Al lijkt deze ongein alleen voor binnen Europa te gelden en niet voor intercontinentaal, dus dan zou je nog KLM kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
binnenkort vlieg ik naar curacao, heb je keuze uit conrendon, trui en klm. Dan wil ik nog wel iets extra's betalen om dan te kunnen genieten van de service van klm + dat hun 777 in één keer vliegen op curacao ipv zo'n tussenlanding op bonaire.
Nou mij ook. 3 euro. Ondertussen zit het al in de prijs voor een tientje. Deze cheap tricks...quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
en een blikje Heineken of Cola aangeboden krijgen zonder bijbetalen is mij ook wat waard.
zal me worst zijn , China air is ook best Emirates , Qatar , maakt me allemaal niks uitquote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
Dat KLM zich heeft moeten aanpassen dan wel hervormen van een vliegmaatschappij die vooral de gegoede burgerij bedient en de hogere middenklasse naar een vliegmaatschappij die de brede middenklasse bedient is logisch. Zeker gezien de moordende concurrentie. Maar het gaat nu wel hard: van geen gratis boterham meer naar bijbetalen voor handbagage.
Persoonlijk kies ik best graag voor KLM (ik zoek altijd gunstige prijs op, kan vrij flexibel boeken) en wil best iets bijbetalen om te landen op een airport nabij het centrum, en een blikje Heineken of Cola aangeboden krijgen zonder bijbetalen is mij ook wat waard. Maar ik ga niet hoge ticketprijzen betalen als de dienstverlening hetzelfde is als die van Ryanair. Wat jullie?
https://x.com/dft/status/1923381585363050933
Ja dan voel je je wel bekocht kan ik me zo voorstellen zo zonder een "amenity kit". Mooi klote dan voor je.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:24 schreef Shotty het volgende:
geen amenity kit. Enige wat ze nog hebben is de Bols huisjes.
Het is wel gecombineerd met snack, gratis handbagage en keuze uit vertrektijden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou mij ook. 3 euro. Ondertussen zit het al in de prijs voor een tientje. Deze cheap tricks...
Nou dat was niet mijn insteek en sowieso ben ik niet zo van een ander de ogen uitsteken.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:17 schreef Bart2002 het volgende:
Maar leuk: een topic over snelle knapen die dag en nacht tussen de vleugels zitten op de "long haul" met een premium maatschappij waar men een gratis blikje Heineken krijgt. Smullen en genieten. Van die mannen die altijd weer voor "zaken" op verre bestemmingen moeten zijn. Verdomd interessant altijd.
Ze gebruiken ook jargon wat het nog interessanter maakt. Ondertussen hanteren ze een zeer vervuilende levensstijl gewoon omdat het kan zonder twijfels ooit daarover. Goed bezig.
Doe toch niet zo interessant man. Wat boeit dat allemaal, een gratis snack. Dan koop je dat zakje smoked almonds gewoon zelf.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is wel gecombineerd met snack, gratis handbagage en keuze uit vertrektijden.
Ik ben wat dat betreft een beetje spoiled door dat andere forum met een "T". Daar zitten ze echt hoor al die verwende kereltjes met recht op een gratis snack. Zo vervelend en verwend en verwaten en daardoor fijn leeswerk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou dat was niet mijn insteek en sowieso ben ik niet zo van een ander de ogen uitsteken.
Ik reis gewoon economie verder.
Je leest niet goed. En wat je leest interpreteer je nog fout ook.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Doe toch niet zo interessant man. Wat boeit dat allemaal, een gratis snack. Dan koop je dat zakje smoked almonds gewoon zelf.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1794393quote:
Je oordeelt te snel.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1794393
Leef je uit. Allemaal mannetjes met hoogmoedswaanzin omdat ze allemaal zoveel moeten vliegen voor zeer belangwekkende zaken en de baas betaalt. Zo voelen zij zich zeer belangrijk en nuttig.
Ik kreeg gewoon die zelfde vibes bij dit topic. Het recht om verwend te worden zittend in die stomvervelende buis.
Nou ja je geilt wel op een "gratis" blikje Heineken zien we daar. Ik noemde dat al een cheap trick.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
Heb jij mijn OP gelezen? Ik neem er juist afstand van.
maak tmij niets uitquote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja je geilt wel op een "gratis" blikje Heineken zien we daar. Ik noemde dat al een cheap trick.
En alles in het leven wordt uitgekleed gewoon omdat het kan en omdat de consument niet stemt met de voeten door gewoon niet te gaan vliegen. Er zijn altijd miljoenen klachten over de bekende "budget" maatschappijen maar toch blijft men daar intrappen door er gebruik van te maken.
Een fijne fuck you zou zijn: gewoon thuisblijven maar dat vindt men dan weer veel te ver gaan.
Sorry hoor maar als ik op mijn 8e zakenreis van dit jaar geen "amenity kit" krijg dan ga ik stuiteren in dat vliegtuig hoor.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1794393
Leef je uit. Allemaal mannetjes met hoogmoedswaanzin omdat ze allemaal zoveel moeten vliegen voor zeer belangwekkende zaken en de baas betaalt. Zo voelen zij zich zeer belangrijk en nuttig.
Ik kreeg gewoon die zelfde vibes bij dit topic. Het recht om verwend te worden zittend in die stomvervelende buis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |