Hoe kom je er toch bij dat zij "op zoek is naar iets te neuken"? Ik lees nergens dat TS impotent is of haar seksueel niet weet te bevredigen. Jij wel?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:53 schreef SemperLibertas het volgende:
Als je in een gezonde relatie zit dan ga je niet op zoek naar iets te neuken.
Je weet toch wel hoe je kinderen krijgt?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoe kom je er toch bij dat zij "op zoek is naar iets te neuken"? Ik lees nergens dat TS impotent is of haar seksueel niet weet te bevredigen. Jij wel?
Als jij het hebben van een kinderwens gelijk stelt met "op zoek naar iets te neuken", vind ik dat wel heel kortzichtig.
En als jij het praten met iemand anders over je kinderwens (en dat je partner daar anders instaat) gelijk stelt met "op zoek naar iets te neuken", dan vind ik dat ronduit lachwekkend en zielig.
Kan ook anders:quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je weet toch wel hoe je kinderen krijgt?
Nou, volgens sommigen hier is dat volslagen normaal in een relatie.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:04 schreef Cockwhale het volgende:
Ik vind het wel bijzonder, zo intensief chatten met een kerel wat geen familie of goede vriend is.
Dat is het niet. Een paar berichtjes uitwisselen oké, maar dagelijks meerdere berichten en hele gesprekken. Nah, die is alvast de boel aan het verkennen. Waarschijnlijk mist ze iets bij TS en bewust of onbewust is ze alvast de markt aan het aftasten. Een uitzonderlijk geval kan misschien voorkomen bij gedeelde (zeldzame) passies, waar je beide helemaal vol van bent, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:37 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nou, volgens sommigen hier is dat volslagen normaal in een relatie.
Dit lijkt me een kristalheldere constatering en ik snap oprecht niet dat sommigen hier dit niet zien.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:47 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat is het niet. Een paar berichtjes uitwisselen oké, maar dagelijks meerdere berichten en hele gesprekken. Nah, die is alvast de boel aan het verkennen. Waarschijnlijk mist ze iets bij TS en bewust of onbewust is ze alvast de markt aan het aftasten.
Je weet toch wel dat "iets te neuken" vaker niet dan wel tot doel heeft om kinderen te maken?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je weet toch wel hoe je kinderen krijgt?
Misschien is hij zo'n Tate-loverquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat "iets te neuken" vaker niet dan wel tot doel heeft om kinderen te maken?
Dit is dus de wereld omdraaien. Hij moet volgens jou zijn verantwoordelijkheid nemen en zij kan lekker haar gang gaan want hij moet maar vertrouwen en niet zo onzeker doen. En waar ligt dan de grens?quote:Op zondag 18 mei 2025 08:17 schreef Puzzie het volgende:
Je zou haar kunnen vertellen dat je open en eerlijk wil zijn en dat het je niet lekker zit dat je iets op haar WA hebt gelezen wat eigenlijk niet voor jou was bedoeld , Dat het niet je intentie was om haar privacy te schenden en je je daar ongemakkelijk over voelt maar dat het je bezighoudt en dat je niet zo goed wist hoe je het haar moest vertellen.
Als je van je vriendin houdt dan creëer je een sfeer waarin zo'n een gesprek kan ontstaan en probeer je haar uit te leggen waar je mee zit.
Verder ben je best negatief over haar ...terwijl je haar aan de andere kant juist weer ophemelt . Oppervlakkige praat waar hij niet op hapte, ze herstart constant het gesprek met hem, ze praat over jullie relatie die niet lekker loopt, je maakt toespelingen waar ze niet op 'hapt' , je verwacht eerlijkheid terwijl jij dat zelf al niet bent.
Je wil haar aanspreken /confronteren met het risico dat ze denkt dat je in haar mobiel zit te snuffelen, wat je ook precies doet: Haar privacy schenden.
Haar droom is kinderen , jij wil (nog) geen kinderen.
Moraal van het verhaal: neem je verantwoordelijkheid. Je kunt het allemaal luchtig houden, doen alsof er niks aan de hand is, dat het voor jou allemaal al vanaf het begin duidelijk was :
Ben je samen met een vrouw die graag kinderen wil, en wil jij ze echt (nog) niet: zet er dan een punt achter. Ontzeg haar niet de kans om haar kinderwens in vervulling te laten gaan. ‘Hou je echt van haar, laat haar dan gaan.’
Zij maakt echter geen deel uit van deze discussie, dus is het nogal zinloos geneuzel hier te gaan vertellen wat zij volgens jou moet doen….quote:Op zondag 18 mei 2025 13:10 schreef SemperLibertas het volgende:
Zij zou zich moeten afvragen wat 'onvoorwaardelijkheid' in een relatie betekent en daar naar handelen. Niet hij, maar zij is hoofdverantwoordelijke.
Een relatie vraagt inzet en concessies van beiden en zij verzaakt hierin behoorlijk. Dus ja, zij is zeker onderdeel van deze discussie. Zij zou intrinsiek onvoorwaardelijk moeten zijn.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Zij maakt echter geen deel uit van deze discussie, dus is het nogal zinloos geneuzel hier te gaan vertellen wat zij volgens jou moet doen….
De enige die hier reageert en meepraat is hij, dus is het zo dat adviezen die je hier geeft hooguit aan hem gericht zijn…
Als jouw ‘advies’ dan is dat hij vooral achterover moet leunen en afwachten tot zij het gesprek over hún relatieproblemen aangaat;
Dan is dat wel een er dom en imho ook onmannelijke raad…. Al het initiatief aan een ander overlaten.
Dat het zinnig is als TS zélf het initiatief neemt om het gesprek aan te gaan, heeft vooral te maken met het behouden van controle:
Hij kan dan zijn eigen prioriteiten stellen, zij het het redden van de relatie, of juist zelf uit een breuk er niet verder benadeeld te worden.
En hoe vertel jij haar dat?quote:Op zondag 18 mei 2025 14:51 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Een relatie vraagt inzet en concessies van beiden en zij verzaakt hierin behoorlijk. Dus ja, zij is zeker onderdeel van deze discussie. Zij zou intrinsiek onvoorwaardelijk moeten zijn.
Ja daar noem je dan ook een kanspareltje ....quote:Op zondag 18 mei 2025 09:25 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Misschien is hij zo'n Tate-lover
[ afbeelding ]
Waarom moet zij onvoorwaardelijkheid tonen en hij niet?quote:Op zondag 18 mei 2025 13:10 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dit is dus de wereld omdraaien. Hij moet volgens jou zijn verantwoordelijkheid nemen en zij kan lekker haar gang gaan want hij moet maar vertrouwen en niet zo onzeker doen. En waar ligt dan de grens?
Alleen maar omdat TS iets constateert wat niet ok is, worden hem gelijk allemaal dingen in de schoenen geschoven. Hij moet communiceren, hij moet vertrouwen hebben etc.etc.
En zij? Zij heeft nul verantwoordelijkheid en kan actief haar eigen ding doen want hij moet het allemaal maar goed vinden?
Zij zou zich moeten afvragen wat 'onvoorwaardelijkheid' in een relatie betekent en daar naar handelen. Niet hij, maar zij is hoofdverantwoordelijke.
Bijvoorbeeld dat als je een een relatie zit, dat je niet bewust risicovol gedrag gaat vertonen om zodoende die relatie op een actieve manier te ondermijnen. Op zo'n relatie zit namelijk een voorwaarde die zij op dit moment stelt: "als ik contact wil zoeken met een andere man die ik nog ken van vroeger en waarmee is discreet wil appen, dan moet je dat accepteren."quote:Op zondag 18 mei 2025 17:46 schreef Lienekien het volgende:
Onvoorvoorwaardelijkheid in de relatie?
Kan iemand mij uitleggen wat daarmee wordt bedoeld?
En je stelt dus wel de voorwaarde dat zij geen risicovol gedrag vertoont. Of de voorwaarde dat ze over dat contact open moet zijn naar haar vriend.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:23 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat als je een een relatie zit, dat je niet bewust risicovol gedrag gaat vertonen om zodoende die relatie op een actieve manier te ondermijnen. Op zo'n relatie zit namelijk een voorwaarde die zij op dit moment stelt: "als ik contact wil zoeken met een andere man die ik nog ken van vroeger en waarmee is discreet wil appen, dan moet je dat accepteren."
In een gezonde relatie is het toch een voorwaarde dat je trouw blijft aan elkaar (tenzij open relatie/ENM/etc) en je vooral niet actief richt op andere mannen/vrouwen. Ik bedoel: waarom doet ze dat in eerste instantie? Om met een knul van vroeger opnieuw een fijne vriendschap tot stand te brengen en dat ze dan leuke dingen gaan doen samen? Waar ligt de grens?quote:Op zondag 18 mei 2025 18:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je stelt dus wel de voorwaarde dat zij geen risicovol gedrag vertoont. Of de voorwaarde dat ze over dat contact open moet zijn naar haar vriend.
Dus hoezo onvoorwaardelijkheid?
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind de term slecht gekozen.
Het ging mij om de term onvoorwaardelijkheid, die wordt gebracht alsof dan duidelijk is wat er van iedereen verwacht wordt en wanneer grenzen worden overschreden. Die term zegt dus niks.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:30 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
In een gezonde relatie is het toch een voorwaarde dat je trouw blijft aan elkaar (tenzij open relatie/ENM/etc) en je vooral niet actief richt op andere mannen/vrouwen. Ik bedoel: waarom doet ze dat in eerste instantie? Om met een knul van vroeger opnieuw een fijne vriendschap tot stand te brengen en dat ze dan leuke dingen gaan doen samen? Waar ligt de grens?
Ja precies. En hier dus de kern van het probleem.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe trouw eruit ziet in een relatie is ook een persoonlijke aangelegenheid.
Apart dan dat stiekem buiten de relatie seksen niet ondermijnend isquote:Op zondag 18 mei 2025 18:23 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat als je een een relatie zit, dat je niet bewust risicovol gedrag gaat vertonen om zodoende die relatie op een actieve manier te ondermijnen. Op zo'n relatie zit namelijk een voorwaarde die zij op dit moment stelt: "als ik contact wil zoeken met een andere man die ik nog ken van vroeger en waarmee is discreet wil appen, dan moet je dat accepteren."
- Met wederzijds goedkeuringquote:Op zondag 18 mei 2025 18:47 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Apart dan dat stiekem buiten de relatie seksen niet ondermijnend is![]()
Dus wacht... Als ts er niet op deze manier achter was gekomen (gesprek open op tafel, zij die in de zetel appt)... En zij ondertussen al echt aan het rondscharrelen/seksen was.. dan was het niet erg?quote:Op zondag 18 mei 2025 18:52 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
- Met wederzijds goedkeuring
- Discreet ofwel 'wat niet weet, wat niet deert'
Maar vooral niet iets daartussenin waardoor TS nu een onzekere variabele in zijn relatie heeft en in verwarring raakt. Let wel: als zijn vriendin hier al zo nonchalant en dubbelzinnig mee omspringt, welke mindfuck heeft ze dan nog meer voor TS in petto?
Dat is toch niet de situatie waarin TS nu zit of wel? Als, als.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus wacht... Als ts er niet op deze manier achter was gekomen (gesprek open op tafel, zij die in de zetel appt)... En zij ondertussen al echt aan het rondscharrelen/seksen was.. dan was het niet erg?
Nou jij hebt ook een als, als?quote:Op zondag 18 mei 2025 19:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dat is toch niet de situatie waarin TS nu zit of wel? Als, als.
Hoe zou jij zijn situatie dan omschrijven en vooral haar rol / verantwoordelijkheid daarin?quote:Op zondag 18 mei 2025 19:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nou jij hebt ook een als, als?
Zij is al aan het vreemdgaan en is bewust een mindfuck met hem aan het uitvoeren. En ook dat is de situatie niet voor zover wij weten.
Het enige wat ik weet uit dit topic is dat ze over random dingen aan het praten is met iemand en ze er niet stiekem over doet. Begeven die gesprekken zich op glad ijs? Ja, het is zeker een risico. Maar op dit moment is er nog niets aan de hand. Dus de wanneer of dan is ook hypothetisch.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:43 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Hoe zou jij zijn situatie dan omschrijven en vooral haar rol / verantwoordelijkheid daarin?
En ik heb in deze geen 'als, als'. Wel een "wanneer, dan".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |