Dus je bedoelt de Jan-Dirk en Jasmijn van deze wereld? En niet de mensen van buitenlandse orgine (want anders klopt je tweede zin niet).quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mensen die niet komen om te relschoppen. Maar mensen die daar staan om op te komen voor mensen waarmee ze niks te maken hebben.
Ik denk dat je het punt hier een beetje mist. Ik bedoelde hiermee dat wanneer ik als allochtoon (ben ik ook, maar niet dat soort) er zo in zou staan met mijn overtuiging dat ik niet echt een reden zou weten waarom ik niet pro Hamas zou zijn. Ik heb een bekeerd familielid waarvan ik 100% zeker ben dat die pro Hamas is en daarvoor hoef ik die persoon echt niet dagelijks voor te spreken (dat gezeur om bewijs is soms ook lachwekkend).quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:28 schreef Fretwork het volgende:
Ik vind persoonlijk "alle middelen heiligen het doel" een compleet imbeciel statement. Dat zou het plat-nuken van alle landen met Hamas sympathisanten goedpraten.
En breder getrokken; stel Bin Laden zou in London gezeten hebben, afsluiten, uithongeren en de fik erin?
Je zegt veel maar je onderbouwd slecht. Maar laten we dan maar gaan schatten:quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is echt niet zo'n grote groep als jij wilt doen geloven. Dat hebben we bijvoorbeeld ook gezien aan de appgroep van de UvA studenten waar Hamas gewoon openlijk werd bewierookt.
[..]
Dat zal misschien eens voorkomen maar dat valt in het niet bij de Palestijnse troep die daar wordt omarmd.
[..]
Ik vind het al bijzonder dat je hiernaar vraagt.
Het is mag ik toch hopen algemeen bekend dat Joden volgens de nazis niet alleen als minderwaardig werden gezien, maar als een etnische groep die compleet vernietigd moesten worden. Want zelfs iemand die deels Joodse afkomst had, was raciaal niet meer 'zuiver' volgens de nazistische rassenleer.
Tevens werden Joden van allerlei dingen beticht aan de hand van antisemitische complottheorieën, zij werden voor het begin van de grote systematische genocide die we kennen als de Holocaust, al jaren op talloze manieren gediscrimineerd. Dit maakt het dan onvergelijkbaar met andere groepen, ondanks dat die natuurlijk ook slachtoffer waren.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mensen die niet komen om te relschoppen. Maar mensen die daar staan om op te komen voor mensen waarmee ze niks te maken hebben.
Ik vind persoonlijk "alle middelen heiligen het doel" een compleet imbeciel statement. Dat zou het plat-nuken van alle landen met Hamas sympathisanten goedpraten.
En breder getrokken; stel Bin Laden zou in London gezeten hebben, afsluiten, uithongeren en de fik erin?
Uhmmm dat lijkt mij niet. Gezien de nadelige gevolgen voor Israel zelf. Tijd geleden was er een Israelische politicus/journalist (weet niet precies meer) die zoiets op X had gezet over Gaza. Toen werd hem direct uitgelegd wat de gevolgen voor Israel zelf gaan zijn als ze Gaza gaan nuken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Niet iedereen met een migratieachtergrond heeft iets te maken met de Palestijnen natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dus je bedoelt de Jan-Dirk en Jasmijn van deze wereld? En niet de mensen van buitenlandse orgine (want anders klopt je tweede zin niet).
[..]
Ik denk dat je het punt hier een beetje mist. Ik bedoelde hiermee dat wanneer ik als allochtoon (ben ik ook, maar niet dat soort) er zo in zou staan met mijn overtuiging dat ik niet echt een reden zou weten waarom ik niet pro Hamas zou zijn. Ik heb een bekeerd familielid waarvan ik 100% zeker ben dat die pro Hamas is en daarvoor hoef ik die persoon echt niet dagelijks voor te spreken (dat gezeur om bewijs is soms ook lachwekkend).
Oke, een andere inhumane manier om de hele bevolking van de wereld te vagen dan, jezusquote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
[..]
Uhmmm dat lijkt mij niet. Gezien de nadelige gevolgen voor Israel zelf. Tijd geleden was er een Israelische politicus/journalist (weet niet precies meer) die zoiets op X had gezet over Gaza. Toen werd hem direct uitgelegd wat de gevolgen voor Israel zelf gaan zijn als ze Gaza gaan nuken.
Tip van de dag: wil je Nuken, doe dat dan met een land die zelf geen kernwapens heeft en/of bondgenoten met kernwapens EN zorg ervoor dat het grondgebied niet naast je eigen grondgebied ligt.
Hoe moet ik weten hoe die verhouding precies ligt bij een demonstratie die er nog niet eens is geweest?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je zegt veel maar je onderbouwd slecht. Maar laten we dan maar gaan schatten:
Zaterdag staan er 15.000 demonstranten op het Malieveld, hoeveel daarvan zijn pro-Hamas?
Maar wel de meerderheid die meelopen in al die protesten. Mij valt trouwens op dat hier in NL weinig echte kleurlingen meelopen, terwijl je in Amerika dat op de universiteiten veel meer ziet (dat helpt het percentage ook niet).quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Niet iedereen met een migratieachtergrond heeft iets te maken met de Palestijnen natuurlijk.
Oke, hoeveel procent van de duizenden mensen om het Museumplein op 15 februari dan?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe moet ik weten hoe die verhouding precies ligt bij een demonstratie die er nog niet eens is geweest?
Maar het is de Randstad, dus er zullen dan ook wel veel mensen met met een Islamitische achtergrond komen, dan is de kans groot dat het zal het percentage wat geen moeite heeft met Hamas, hen ziet als een 'verzetsgroepering' of 'vrijheidsstrijders' of wellicht zelfs openlijk steunt, behoorlijk hoog ligt.
Waarom de 'jezus'?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oke, een andere inhumane manier om de hele bevolking van de wereld te vagen dan, jezus
Mwoah, de meesten van die groep zullen hoogstens hetzelfde geloof hebben. Maar inderdaad, dan sta je er mogelijk minder vanuit je oprechte medeleven.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Maar wel de meerderheid die meelopen in al die protesten. Mij valt trouwens op dat hier in NL weinig echte kleurlingen meelopen, terwijl je in Amerika dat op de universiteiten veel meer ziet (dat helpt het percentage ook niet).
Omdat het totaal niet ingaat op het puntquote:
Hoezo niet? het is nogal vreemd om zo'n voorbeeld aan te halen. Tenzij je denkt dat Israel zichzelf wil vernietigen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Omdat het totaal niet ingaat op het punt
Gisteren heb ik een recente video gepost waarin 10 ongewapende mensen in een ziekenhuis werden opgeblazen en in stukken langs de camera vlogen. Wat was het volgens fok knap dat de bom zo precies was!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heel nova, de kibbutz en mensen in de auto's waren ongewapend. Dus waar heb je het over?
Omdat er in Israel een dienstplicht is en veel reservisten zijn? Hoe zou dat nu toch komen?!
Was het maar waar dat 1 uit 3 met wapens rondliep die dag.
Wat een gekken hier.
Mwah, Ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is al 100x uitgelegd. Demonstreren is alleen zinnig als dat ook tot iets kan leiden, zoals een Nederlandse regering die een andere houding aanneemt ten opzichte van een land. In al die andere conflicten is de houding van de Nederlandse regering precies zoals die demonstranten wensen.
Het zijn gewoon je verzinseltjes om het maar niet te hoeven hebben over of je het uithongeren van een volk moet steunen.
Omdat het niet ingaat op de discussie of alles geoorloofd is. En dit een voorbeeld was van een complete vernietiging, niet een daadwerkelijk plan om atoomwapens in te zetten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoezo niet? het is nogal vreemd om zo'n voorbeeld aan te halen. Tenzij je denkt dat Israel zichzelf wil vernietigen.
Dat jij ze niet ziet zegt niet dat ze er niet zijn. Dat is prima te Googlen in 2 seconden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah, Ben ik het niet mee eens.
We hebben wel degelijk goede betrekkingen met China, en handelen veel met dat land, terwijl daar de Oeigoeren niet zo netjes behandeld worden (understatement).
Toch zie ik daar geen demonstraties over.
Met dezelfde heftigheid en omvang als nu bij Israël-Palestijnen?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat jij ze niet ziet zegt niet dat ze er niet zijn. Dat is prima te Googlen in 2 seconden.
Los van alle overkoepelende momenten die organisaties als Amnesty International opzetten voor conflicten wereldwijd.
Amnesty is een actiegroep waar me overduidelijk politiek is en ook aan cherry-picking doet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat jij ze niet ziet zegt niet dat ze er niet zijn. Dat is prima te Googlen in 2 seconden.
Los van alle overkoepelende momenten die organisaties als Amnesty International opzetten voor conflicten wereldwijd.
Oke. Fair enough. Maar dan nog is het toch vrij simpel? Israel voert op dit moment duidelijk een etnische zuivering uit en wil op een gegeven moment Gaza bezetten. Als dat niet geoorloofd was, dan kan de internationale gemeenschap gewoon inspringen he?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Omdat het niet ingaat op de discussie of alles geoorloofd is. En dit een voorbeeld was van een complete vernietiging, niet een daadwerkelijk plan om atoomwapens in te zetten.
Dit zijn de bronnen en die tonen gewoon je ongelijk aan. Ik ga niet zelf diep graven voor een stelling die jij poneert die tegen de algemene consensus ingaat. Dat moet je primair zelf doen als jij dat denkt. Jij trekt de bron in twijfel.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja Wikipedia zegt het ook, maar zonder daadwerkelijke bronvermelding, evenals statements op fora. Een large language model is natuurlijk een nog veel slechtere bron
Het is compleet duidelijk dat ze voor hem de grootste vijand waren en dat dat geleid heeft tot de hel op aarde. Maar ik durf niet te stellen dat er een onderverdeling was in de groep Untermenschen.
En terugkomend op mijn punt; door de Tweede Wereldoorlog enkel weg te zetten als anti-semitisme missen mensen een naar het heden te verplaatsen context. Sterker nog, andere parallellen met de Tweede Wereldoorlog, zoals etnisch zuiveren, worden gebagatelliseerd. En ministers die daar iets over zeggen worden spreekwoordelijk voor de leeuwen gegooid.
quote:My response is based on a synthesis of historical knowledge about Nazi ideology and policies, drawn from widely accepted academic sources and primary evidence up to my last update. Since I don't have direct access to specific documents or archives in real-time, I rely on the following types of sources that inform my understanding of the Nazi racial hierarchy:
Primary Nazi Documents and Propaganda:Nuremberg Laws (1935): Defined racial categories (e.g., Jews, Mischlinge) and stripped Jews of citizenship.
Mein Kampf (Adolf Hitler): Outlined Hitler's views on Aryan supremacy, antisemitism, and the inferiority of Slavs and other groups.SS and Racial
Policy Office Materials: Guidelines on racial purity, such as those used for Lebensraum and eugenics programs.
Propaganda (e.g., Der Stürmer): Illustrated Nazi views on Jews, Romani, and others through caricatures and articles.
Academic Histories and Analyses:Works by historians like Saul Friedländer (Nazi Germany and the Jews), Raul Hilberg (The Destruction of the European Jews), and Ian Kershaw (Hitler series), which detail the ideological and practical aspects of Nazi racial policies. Studies on specific groups, such as David Crowe on the Romani genocide or Richard Evans on the Third Reich's social policies. Research on eugenics and disability, like Henry Friedlander’s The Origins of Nazi Genocide, covering Aktion T4.
Museum and Institutional Resources: United States Holocaust Memorial Museum (USHMM): Provides detailed records on the Holocaust, Porajmos, and persecution of other groups.
Yad Vashem: Documents Jewish persecution and Nazi racial ideology.
German Historical Institute: Offers insights into Nazi policies toward Slavs and occupied territories.
Survivor Testimonies and Post-War Trials:Nuremberg Trials (1945–1946): Testimonies and documents revealed the extent of racial policies and genocide.Oral histories from Jewish, Romani, and Slavic survivors, often archived in institutions like the Shoah Foundation.
General Historical Consensus:The hierarchy is well-documented in standard histories of the Third Reich, reflecting Nazi practices like the Final Solution, Generalplan Ost (for Slavic territories), and sterilization campaigns against Black Germans and Romani.
Nee oke, daar heb je gelijk in, maar er is zeker aandacht voor, ook op het niveau dat er banden met China worden verbroken. Dat ligt politiek een stuk minder gevoelig.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Met dezelfde heftigheid en omvang als nu bij Israël-Palestijnen?
Dacht het niet.
Nee, gewoon nee. Je kunt je er ook later bewust van worden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is nog steeds een bewust proces. Als het onbewust zou zijn, dan weet jij namelijk helemaal niet of jij niet degene bent die is misleid
quote:Misleading can be both a conscious and an unconscious process. Consciously, a person can intentionally deceive others to manipulate or achieve a specific goal. Unconsciously, a person may be influenced by personal biases, assumptions, or prior beliefs, leading to unintentional misinterpretations or distortions of information, which can inadvertently mislead others.
Dat probeert de internationale samenleving ook. Sterker nog, er is gewoon een arrestatiebevel tegenover zowel Israëlische als Hamas kopstukken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke. Fair enough. Maar dan nog is het toch vrij simpel? Israel voert op dit moment duidelijk een etnische zuivering uit en wil op een gegeven moment Gaza bezetten. Als dat niet geoorloofd was, dan kan de internationale gemeenschap gewoon inspringen he?
Maar niemand vindt het de Palestijnen waard. Dat is een uitermate cynische en akelige analyse, maar het is wel wat het is.
Er zijn geen banden met China verbroken om de Oeigoeren.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee oke, daar heb je gelijk in, maar er is zeker aandacht voor, ook op het niveau dat er banden met China worden verbroken. Dat ligt politiek een stuk minder gevoelig.
Waar het misgaat is dat mensen anti-semitisme direct linken aan de Tweede Wereldoorlog, maar etnisch zuiveren, mogelijke genocide en dergelijke niet. Als we niet kijken naar de geschiedenis herkennen we niet welke gevaren we nu lopen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit zijn de bronnen en die tonen gewoon je ongelijk aan. Ik ga niet zelf diep graven voor een stelling die jij poneert die tegen de algemene consensus ingaat. Dat moet je primair zelf doen als jij dat denkt. Jij trekt de bron in twijfel.
Er is overigens niemand die beweert dat de Tweede Wereldoorlog puur en alleen om Joden draaide. Echter, een simpel bezoek aan Auswitzsch met een uiteenzetting van het aantal slachtoffers maakt dingen al snel vrij duidelijk.
Etnische zuiveringen vinden in veel conflicten plaats, daarvoor hoeven we niet te verwijzen naar WO2.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |