Increased Risk of Depression and PTSD:quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dit is natuurlijk gewoon amateur-psychologie om maar niet te hoeven toegeven dat Gaza die mensen blijkbaar wel iets boeit.
Ze hadden ook met een talentenshow mee kunnen doen om aandacht te krijgen.
Vooruit, die geef ik je. Overigens kan je prima pro-iets zijn zonder dat je er zelf direct mee te maken hebt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bijna goed. Ik ben anti-Islam. Subtiel maar significant verschil. Verder correct geïdentificeerd dat ik niet pro-Israël ben. Zou ook vreemd zijn, ik ben niet Joods noch rabiaat Christelijk en woon ver ervandaan.
Dat verklaart niet accuraat genoeg waarom ze er niet in het algemeen voor staan dan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:25 schreef theunderdog het volgende:
Maar waarom moet alles zo sektarisch en irrationeel worden bekeken?
Ik zie mijzelf als pro-Israel (als in, dat ik van mening ben dat ze in 48 en 67) hebben bewezen de sterke partij te zijn. Maar heb daarmee niet de behoefte om elke pro-Palestijn uitspraak, betoging vanuit een cynische bril te zien. De meeste zullen er gewoon staan omdat ze oorlogsgeweld niet leuk vinden.
Ja en dan vooral nog de onnodige slachtoffers, het afknijpen van humanitaire hulp, het in strijd zijn met het oorlogsrecht en het oproepen tot volledig verdrijven van Palestijnen en het gebied onleefbaar maken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:25 schreef theunderdog het volgende:
Maar waarom moet alles zo sektarisch en irrationeel worden bekeken?
Ik zie mijzelf als pro-Israel (als in, dat ik van mening ben dat ze in 48 en 67) hebben bewezen de sterke partij te zijn. Maar heb daarmee niet de behoefte om elke pro-Palestijn uitspraak, betoging vanuit een cynische bril te zien. De meeste zullen er gewoon staan omdat ze oorlogsgeweld niet leuk vinden.
Dat niet alleen. Hij keurt ook terrorisme en geweld tegen Joden gewoon goed. Openlijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 02:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tsja. Ik praat hier met iemand die de grootste massamoord van de 20e eeuw bagatelliseert dus waar gaat dit over?
Daarnaast durf ik mijn hand ervoor in het vuur te steken dat ik meer kennis van dit conflict heb dan jij.
Het feit ook weer dat je me als "pro-Israël" afschildert, net als Etto, is tenenkrommend en kenmerkend voor hoe lieden als jij denken.
Ja, hoe heb je vastgesteld dat al die deelnemers dat hebben dan?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Increased Risk of Depression and PTSD:
Studies have found that a significant portion of protesters may meet the criteria for a self-reported diagnosis of major depression and PTSD.
Ik ben niet zo thuis in de psychologie, maar is een self-reported diagnosis überhaupt significant?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Increased Risk of Depression and PTSD:
Studies have found that a significant portion of protesters may meet the criteria for a self-reported diagnosis of major depression and PTSD.
Wat in ieder geval erg pijnlijk is, is het downplayen ervan wat deze user doet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Arguably zou je de affecten van de Grote Sprong voorwaars en de Culturele Revolutie als een grotere massamoord kunnen noemen, maar soit.
Nou, anti-semitisme was nogal prominent in de rassenleer en de retoriek van de Nazi's verwoven. Om hun gewenste maatschappij te verkrijgen, dienden onreine elementen gezuiverd te worden met Joden voorop. Dus niet heel vreemd.quote:Wat ik wel pijnlijk vind is dat sommige mensen de Tweede Wereldoorlog enkel uitleggen als anti-semitisme, en niet meer als het rampzalige en gruwelijke effect van een nationalistisch regime dat genocide als middel gebruikt. En sterker nog, dat laatste prijst als optie tegen dat eerste.
Neuh. Ze hebben gewoon voorkeur. Zoals wij allen. Op dit moment voelen zij de meeste solidariteit met het Gazaanse leed. Het zit in je eigen koppie om daar iets achter te willen zoeken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat verklaart niet accuraat genoeg waarom ze er niet in het algemeen voor staan dan.
Ze moeten dan dus én onwetend én misleid zijn.
Nee niet heel vreemd, en absoluut het grootste excess van anti-semitisme dat de wereld heeft gezien. Maar in de essentie ging de politiek over expansiedrift, superioriteit van het eigen ras t.o.v. "minderwaardigen" en het zuiveren van het volk.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat in ieder geval erg pijnlijk is, is het downplayen ervan wat deze user doet.
[..]
Nou, anti-semitisme was nogal prominent in de rassenleer en de retoriek van de Nazi's verwoven. Om hun gewenste maatschappij te verkrijgen, dienden onreine elementen gezuiverd te worden met Joden voorop. Dus niet heel vreemd.
Prima als ze dat zouden erkennen maar niet zelf continu over racisme, kolonialisme en selectieve steun zouden blaten. Alleen hullen ze zich onder een paraplu van morele superioriteit zoals dat PvdA-schaap in Amsterdam.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neuh. Ze hebben gewoon voorkeur. Zoals wij allen. Op dit moment voelen zij de meeste solidariteit met het Gazaanse leed. Het zit in je eigen koppie om daar iets achter te willen zoeken.
Heel nova, de kibbutz en mensen in de auto's waren ongewapend. Dus waar heb je het over?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 08:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
1 op 3 slachtoffers waren van veiligheidsdiensten. Als iemand 80% van jouw woonplaats kapot schiet kun je er vanuit gaan dat de verhouding slechter is.
Punt is juist dat ik bovenstaande volstrekt logisch vind vanuit rechts-Israelisch perspectief, maar dat ik ook begrijp dat veel mensen dat walgelijk vinden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja en dan vooral nog de onnodige slachtoffers, het afknijpen van humanitaire hulp, het in strijd zijn met het oorlogsrecht en het oproepen tot volledig verdrijven van Palestijnen en het gebied onleefbaar maken.
Dat kan prima bestaan naast het erkennen van Israël als land voor zijn inwoners.
Vandaar ook mijn vraag wanneer hij zich heeft bekeerd.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heel nova, de kibbutz en mensen in de auto's waren ongewapend. Dus waar heb je het over?
Omdat er in Israel een dienstplicht is en veel reservisten zijn? Hoe zou dat nu toch komen?!
Was het maar waar dat 1 uit 3 met wapens rondliep die dag.
Wat een gekken hier.
Dan heb je het weer over de mensen die daadwerkelijk op tv praatprogramma's komen enz. Maar dat is niet het 'gros' van de demonstranten. Dat bestaat gewoon uit mensen (meestal jongeren) die bij het zien van een uiteengereten kind denken: 'uh? maar dit is helemaal niet tof joh!'.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Prima als ze dat zouden erkennen maar niet zelf continu over racisme, kolonialisme en selectieve steun zouden blaten. Alleen hullen ze zich onder een paraplu van morele superioriteit zoals dat PvdA-schaap in Amsterdam.
Waarin gaat Yesilgöz precies mee? Je benoemt het trouwens nogmaals: superioriteit van het eigen ras. Wie waren het meest minderwaardig?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee niet heel vreemd, en absoluut het grootste excess van anti-semitisme dat de wereld heeft gezien. Maar in de essentie ging de politiek over expansiedrift, superioriteit van het eigen ras t.o.v. "minderwaardigen" en het zuiveren van het volk.
Dat niet erkennen maakt de mens blind voor gevaren in het heden, en het is daarom des te kwaadaardiger dat lokale politici hierin meegaan (zie Yesilgöz bijvoorbeeld)
Dat klopt, blijft misleiding. Het is gewoon manufactured consent. Als Darfur 24/7 werd uitgezonden met bijbehorende propaganda, was men daarover boos.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan heb je het weer over de mensen die daadwerkelijk op tv praatprogramma's komen enz. Maar dat is niet het 'gros' van de demonstranten. Dat bestaat gewoon uit mensen (meestal jongeren) die bij het zien van een uiteengereten kind denken: 'uh? maar dit is helemaal niet tof joh!'.
Heel eerlijk begrijp ik sommige dingen totaal niet vanuit dat perspectief.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Punt is juist dat ik bovenstaande volstrekt logisch vind vanuit rechts-Israelisch perspectief, maar dat ik ook begrijp dat veel mensen dat walgelijk vinden.
Als je ergens niet emotioneel instaat, kan je zaken vanuit verschillende kanten bekijken en begrijpen.
Zeker. Maar het nazisme was een reactie op de uitwassen van het communisme.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarin gaat Yesilgöz precies mee? Je benoemt het trouwens nogmaals: superioriteit van het eigen ras. Wie waren het meest minderwaardig?
Als WO2 een Spaghetti Bolognese was, was antisemitisme minimaal de Spaghetti.
We kunnen dus ook concluderen dat pro-Palestijnse sympathisanten antisemiet zijn? Wat trouwens in genoeg gevallen ook zo is, helemaal als het om de Islamitische gemeenschappen aankomt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:17 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Riche is niet pro-Israel, maar anti-moslim. Zoals je in alle topics waar hij aan meedoet kan lezen.
Dat is simpelweg niet het geval, want bij andere conflicten zien we ook niet dergelijke reacties. Het gaat mensen erom wie het doet. Als dit een niet-Joods land was, bijvoorbeeld Syrië of zo dat in strijd was met de Palestijnen zou men er de schouders er voor ophalen. Dan had het immers niet de intersectionele karakteristieken voor sommigen om zich druk over te maken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dit is natuurlijk gewoon amateur-psychologie om maar niet te hoeven toegeven dat Gaza die mensen blijkbaar wel iets boeit.
Ze hadden ook met een talentenshow mee kunnen doen om aandacht te krijgen.
Als het gaat om dit gebied onleefbaar maken als de onnodig slachtoffers en het afknijpen van hulp mag je bij de Palestijnse beleidsmakers zijn. Als mensen immers een gebied volledig gebruiken voor terrorisme en daar systematisch een land mee aanvallen, dan kan het wel eens zijn dat dat gebied op een gegeven moment ontmanteld wordt. Dat is nu het geval en dat is volledig te wijten aan het gedrag en de intenties van de Palestijnen zelf.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja en dan vooral nog de onnodige slachtoffers, het afknijpen van humanitaire hulp, het in strijd zijn met het oorlogsrecht en het oproepen tot volledig verdrijven van Palestijnen en het gebied onleefbaar maken.
Dat kan prima bestaan naast het erkennen van Israël als land voor zijn inwoners.
Volgens mij was er geen onderscheid in de ideologie tussen Slaven, Joden en Roma in minderwaardigheid, maar ik heb Mein Kampf gelukkig niet gelezen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarin gaat Yesilgöz precies mee? Je benoemt het trouwens nogmaals: superioriteit van het eigen ras. Wie waren het meest minderwaardig?
Als WO2 een Spaghetti Bolognese was, was antisemitisme minimaal de Spaghetti.
Goed punt, waarom laten alle omringende Arabische en Islamitische landen deze mensen niet toe? Egypte bijvoorbeeld. Die zeiden aan het begin van de oorlog al geen Palestijnen te willen opvangen. En welke expansiedrift heb je het precies over?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heel eerlijk begrijp ik sommige dingen totaal niet vanuit dat perspectief.
Risico op burgerslachtoffers snap ik nog, het weg willen krijgen van Hamas 100%.
De expansiedrift snap ik, maar vind ik wel verwerpelijk.
Alleen het bewust uithongeren van een burgerbevolking, die nergens naar toe kan. Daarvan zou toch iedereen moeten weten dat het kwaadaardig is, en bovendien volledig in strijd met het internationaal en oorlogsrecht?
Ik zou de geschiedenisboeken er nog maar eens bijpakken dan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij was er geen onderscheid in de ideologie tussen Slaven, Joden en Roma in minderwaardigheid, maar ik heb Mein Kampf gelukkig niet gelezen.
Zelfde geldt overigens voor geestelijk en lichamelijk gehandicapten en homoseksuelen (die onder de noemer geestelijk gehandicapt vielen uiteraard).
De Joden werden natuurlijk wel als voornamelijke zondebok neergezet en liepen daardoor een veel groter gevaar.
Dus?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat klopt, blijft misleiding. Het is gewoon manifactured consent. Als Darfur 24/7 werd uitgezonden met bijbehorende propaganda, was men daarover boos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |