abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217646381
Honderden Amsterdamse gezinnen krijgen vanaf vandaag elke maand gratis geld
Vanaf vandaag ontvangen 300 Amsterdamse bijstandsgezinnen voor het eerst een maandelijkse gift van de gemeente ter waarde van 150 euro. Het is een proef van de gemeente, het Kansfonds en de Hogeschool van Amsterdam. Ze willen onderzoeken of geld geven zonder er iets voor terug te vragen effect heeft op armoede, stress en welzijn.

De deelnemers komen uit Noord, Nieuw-West en Zuidoost. Het gaat om gezinnen, met tenminste één thuiswonend kind onder de 18 jaar, die het normaal gesproken moeten doen met een bijstandsuitkering. De giften komen uit de portemonnee van Stichting RCOAK, een maatschappelijk betrokken Amsterdams vermogensfonds.

Onderzoek naar effect van geld geven zonder eisen
"Het probleem van armoede is simpel: mensen hebben te weinig geld en dat brengt voortdurende stress met zich mee", zegt wethouder Marjolein Moorman over het plan.

Moorman vindt al langer dat er vanuit Den Haag te weinig wordt gedaan om de armoede aan te pakken. "Daarom pakken we nu zelf de handschoen op. Met dit programma geeft de gemeente gezinnen ademruimte, stabiliteit en waardigheid. Ik ben blij dat we in Amsterdam nu echt van start gaan."

Gemeenten mogen wettelijk gezien niet zomaar geld geven aan inwoners. Voor onderzoek mag dat wel. Ook in de gemeentes Zaanstad en Tilburg zijn met deze proef begonnen.

Gemeente hoopt op effectiever armoedebeleid
De gemeente hoopt dat er door het onderzoek meer kennis komt over manieren die het armoedebeleid effectiever kunnen maken. De gezinnen worden de komende twee jaar gevolgd door onderzoekers van de Hogeschool van Amsterdam. Er is ook een vergelijkingsgroep met gezinnen die het geld niet krijgen.

Na twee jaar wordt de maandelijkse gift die de gezinnen krijgen in een half jaar tijd afgebouwd. Het geld mogen ze naar eigen inzicht besteden.
https://www.at5.nl/artike(...)ke-maand-gratis-geld
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:45:46 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217646433
Goed initiatief.

Uitkeringsgerechtigden zijn al decennia genoeg gedemoniseerd, met die 'participatiesamenleving' sinds 2015 al helemaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217646506
Wat een compleet achterlijk idee. Kunnen ze die hele Amsterdam gemeenteraad niet naar Cuba uitzetten met dat 'gratis geld'.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:49:01 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217646532
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Goed initiatief.

Uitkeringsgerechtigden zijn al decennia genoeg gedemoniseerd, met die 'participatiesamenleving' sinds 2015 al helemaal.
Dit. Heb erg schrijnende gevallen gezien door de jaren heen.
Een beetje steun en vertrouwen hebben ze wel nodig na jarenlange demonisering door burger en ook overheid.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217646957
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:48 schreef mackinac het volgende:
Wat een compleet achterlijk idee. Kunnen ze die hele Amsterdam gemeenteraad niet naar Cuba uitzetten met dat 'gratis geld'.
Stel je voor dat we de allerarmsten in ons land iets meer ademruimte geven. Wat een schande!! Die vieze communisten daar in Amsterdam.
  donderdag 15 mei 2025 @ 22:13:23 #6
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217647274
Je zult maar 40 uur per week zwoegen in een fabriek voor een salaris wat net boven de norm zit. Terwijl je buurman de hele dag thuis zit en van de gemeente nog ff 150¤ cadeau krijgt :')

totaal verkeerd signaal.

Overigens zijn deze onderzoeken al vaker gedaan en bleek het gewenste effect nauwelijks aanwezig.
pi_217647749
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:13 schreef RamboDirk het volgende:
Je zult maar 40 uur per week zwoegen in een fabriek voor een salaris wat net boven de norm zit. Terwijl je buurman de hele dag thuis zit en van de gemeente nog ff 150¤ cadeau krijgt :')

totaal verkeerd signaal.

Overigens zijn deze onderzoeken al vaker gedaan en bleek het gewenste effect nauwelijks aanwezig.
Wat een waardeloze vergelijking. Op zeker verdient (en krijgt) de "fabrieksarbeider" in dit hypothetische scenario veel meer dan deze ¤150 waar we het nu over hebben. Zo niet worden allerlei regels mbt minimumloon etc geschonden.

Enig idee wat de armoede grens is?
  donderdag 15 mei 2025 @ 22:29:25 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217647870
quote:

totaal verkeerd signaal.

Dan zullen we maar eens een manier moeten verzinnen om die fabriekseigenaren aan te pakken die hun werknemers broodkruimels geven. Ik heb zelf trouwens ook in een autofabriek gewerkt, en dat salaris was niet net boven maar ver boven de norm.
  donderdag 15 mei 2025 @ 22:43:53 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217648343
quote:

totaal verkeerd signaal.

pi_217648426
quote:

totaal verkeerd signaal.

Als het in aard zit dan werk je tot je dood. En de ander blijft lekker thuis.
pi_217648478
quote:

totaal verkeerd signaal.

Dit inderdaad. Ze kunnen er ook voor gaan werken want er is immers werk zat.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217648769
amsterdammer zijnde, ja het is maar ¤1,08 miljoen over twee jaar, maar ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. zolang het maar naar gezinnen gaat waarvan iedereen wel gwn hard werkt, maar toch moeilijk rond kan komen, zie ik het probleem niet. klaplopers mogen de pot op
  donderdag 15 mei 2025 @ 23:20:06 #13
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217649272
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:26 schreef YoopY het volgende:

[..]
Wat een waardeloze vergelijking. Op zeker verdient (en krijgt) de "fabrieksarbeider" in dit hypothetische scenario veel meer dan deze ¤150 waar we het nu over hebben. Zo niet worden allerlei regels mbt minimumloon etc geschonden.

Enig idee wat de armoede grens is?
In Nederland moet men van het idee af dat er geen armoede kan zijn. Sommige mensen zullen altijd een dubbeltje blijven. Dat is nu zo en over 50 jaar nog zo. Steek het geld liever in de werkende minima zodat ze gemotiveerd blijven om te blijven werken en ontwikkelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dan zullen we maar eens een manier moeten verzinnen om die fabriekseigenaren aan te pakken die hun werknemers broodkruimels geven. Ik heb zelf trouwens ook in een autofabriek gewerkt, en dat salaris was niet net boven maar ver boven de norm.
Jouw mening doen we niet zoveel mee. Jij bent er trots op dat je homo's mishandelt hebt.
  donderdag 15 mei 2025 @ 23:30:14 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217649578
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:20 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

[..]
Jouw mening doen we niet zoveel mee. Jij bent er trots op dat je homo's mishandelt hebt.
Wat is dit voor een achterlijke opmerking?
Ten eerste ben ik er niet trots op. Heb ik nooit gezegd.
Ten tweede is het zwaar offtopic.
pi_217649686
Bijstand is inmiddels zo ongeveer een keuze. Als je maar wil is er werk zat.
pi_217650336
quote:
99s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
maandelijkse 150 euro
Kan je ietsje pietsje groter wonen maar is niet 100% zeker of de 150 pm voor eeuwig is?
pi_217650342
24 x 150 x 200 = x euro
pi_217650362
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:41 schreef JopieKlaassen het volgende:
Aardig veel mensen werken juist met het hogere doel het later voor zoveel als mogenlijk vrije tijd in te wissellen?
  vrijdag 16 mei 2025 @ 02:42:15 #19
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217650462
Gratis geld!

Dat willen we allemaal wel.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217650590
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:47 schreef Nober het volgende:

[..]
Als het in aard zit dan werk je tot je dood. En de ander blijft lekker thuis.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217650595
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 01:51 schreef marretak het volgende:
24 x 150 x 200 = x euro
REKENWONDER ALERT
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217650611
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 05:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]
REKENWONDER ALERT
24 keer 30K, 600K + 120K maakt 720K
  vrijdag 16 mei 2025 @ 05:59:13 #23
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217650612
De eerste stap om geld volledig te devalueren met als gevolg een totale afschaffing van het monetaire systeem. Erg mooi.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217650613
Ooit bedacht iemand een geniaal TV format op Fok, we pikken een random tokkie uitkeringstrekker, en stoppen hem anoniem elke maand 100K toe en dan stiekem met de camera volgen wat die er mee doet.
pi_217651205
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:41 schreef JopieKlaassen het volgende:
Er is ook noodzakelijk werk zat, maar de mensen die dat noodzakelijk werk gedaan willen hebben, hebben geen geld om mensen in te huren om dat noodzakelijk werk te laten doen.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 08:59:44 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217651336
quote:
Honderden Amsterdamse gezinnen krijgen vanaf vandaag elke maand gratis geld
Vanaf vandaag ontvangen 300 Amsterdamse bijstandsgezinnen voor het eerst een maandelijkse gift van de gemeente ter waarde van 150 euro. Het is een proef van de gemeente, het Kansfonds en de Hogeschool van Amsterdam. Ze willen onderzoeken of geld geven zonder er iets voor terug te vragen effect heeft op armoede, stress en welzijn.

[ afbeelding ]

De deelnemers komen uit Noord, Nieuw-West en Zuidoost. Het gaat om gezinnen, met tenminste één thuiswonend kind onder de 18 jaar, die het normaal gesproken moeten doen met een bijstandsuitkering. De giften komen uit de portemonnee van Stichting RCOAK, een maatschappelijk betrokken Amsterdams vermogensfonds.

Onderzoek naar effect van geld geven zonder eisen
"Het probleem van armoede is simpel: mensen hebben te weinig geld en dat brengt voortdurende stress met zich mee", zegt wethouder Marjolein Moorman over het plan.

Moorman vindt al langer dat er vanuit Den Haag te weinig wordt gedaan om de armoede aan te pakken. "Daarom pakken we nu zelf de handschoen op. Met dit programma geeft de gemeente gezinnen ademruimte, stabiliteit en waardigheid. Ik ben blij dat we in Amsterdam nu echt van start gaan."

Gemeenten mogen wettelijk gezien niet zomaar geld geven aan inwoners. Voor onderzoek mag dat wel. Ook in de gemeentes Zaanstad en Tilburg zijn met deze proef begonnen.

Gemeente hoopt op effectiever armoedebeleid
De gemeente hoopt dat er door het onderzoek meer kennis komt over manieren die het armoedebeleid effectiever kunnen maken. De gezinnen worden de komende twee jaar gevolgd door onderzoekers van de Hogeschool van Amsterdam. Er is ook een vergelijkingsgroep met gezinnen die het geld niet krijgen.

Na twee jaar wordt de maandelijkse gift die de gezinnen krijgen in een half jaar tijd afgebouwd. Het geld mogen ze naar eigen inzicht besteden.
https://www.at5.nl/artike(...)ke-maand-gratis-geld
dat staat volgende maand bij unibet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217651365
Gratis geld, bovenop de gratis uitkering....

Mss kijken of deze mensen niet kunnen werken?
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:05:16 #28
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217651380
quote:
Ik vind het wel sneu voor die vergelijkingsgroep.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:06:05 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217651386
Nice dat is toch weer een slof shag of een paar bakken bier. :7
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:08:24 #30
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217651409
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Stel je voor dat we de allerarmsten in ons land iets meer ademruimte geven. Wat een schande!! Die vieze communisten daar in Amsterdam.
Alsof dit geld naar voedsel gaat. Dit gaat richting de eerste Marokkaan die ze op straat tegenkomen.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:08:57 #31
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217651417
@EttovanBelgie Hoe moet ik die demonisering precies zien? Ik zie zelf een hoop regelingen en toeslagen voor deze groep waar ik persoonlijk nooit gebruik van kan maken dus voor zover ik het kan inschatten is het juist prima of zelfs te goed geregeld.

[ Bericht 77% gewijzigd door Gunner op 16-05-2025 10:02:36 ]
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:11:19 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217651444
quote:

totaal verkeerd signaal.

Ik zit een beetje tussen etto en jou in.

Dat wat jij beschrijft en wat ademruimte voor de armsten is echt wel van toepassing.

Beter verlagen we de kostendruk door die bizarre belastingen eens te verlagen. Op alles. Daar heeft iedereen wat aan.

Dit rondpompen van geld kost ook weer een hoop admin bij ambtenaren dus kost ook weer extra.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:11:51 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217651448
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:08 schreef Gunner het volgende:
Ik lees hier dat deze mensen jarenlang gedemoniseerd werden. Hoe moet ik dat precies zien?
Er zit een quotefunctie bij fok!. Stel direct je vraag zou ik zeggen.
1947-2016
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:19:05 #34
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217651515
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Er is ook noodzakelijk werk zat, maar de mensen die dat noodzakelijk werk gedaan willen hebben, hebben geen geld om mensen in te huren om dat noodzakelijk werk te laten doen.
De bedrijfswinsten stijgen nog steeds harder dan het personeelstekort, dus dat is eerder een geval van niet genoeg willen betalen.
1947-2016
pi_217652499
Om hier te kunnen leven heb je iedere maand geld nodig. De hoeveelheid geld die je nodig hebt, groeit gestaag. In 2015 zijn de bijstandsuitkeringen wat gestegen, maar is de bijzondere bijstand afgeschaft, de arbeidskorting ingevoerd en moet je er, met behoud van uitkering, voor gaan werken. Dus dan kunnen de werkgevers een werknemer waar ze minimaal het minimumloon voor moeten betalen, vervangen door een zwaar gesubsidieerde persoon uit de bijstand. Die daar eigenlijk niet van kan leven.

Zo kunnen de werkgevers fijn op de loonkosten bezuinigen en zijn de mensen met een gewone baan tevreden dat die profiteurs aangepakt worden. Alhoewel ze daardoor ook door zo'n goedkope arbeidskracht vervangen kunnen worden en dan een tijdje later ook met behoud van uitkering moeten gaan werken.

Laten we wel wezen: we hebben een heleboel toeslagen om er voor te zorgen dat de mensen onder modaal hier kunnen leven, maar als ze daar niet voor werken is het voor veel mensen een brug te ver. Uitbuiting is vereist. En in plaats van dat achterlijke systeem aan te pakken zodat iedereen een acceptabel inkomen heeft, moeten de mensen aan de onderkant nog harder aangepakt worden. De VVD is heel blij met jullie. Decennia aan indoctrinatie hebben hun vruchten afgeworpen.
pi_217652513
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:08 schreef Gunner het volgende:
@:EttovanBelgie Hoe moet ik die demonisering precies zien? Ik zie zelf een hoop regelingen en toeslagen voor deze groep waar ik persoonlijk nooit gebruik van kan maken dus voor zover ik het kan inschatten is het juist prima of zelfs te goed geregeld.
Je bedoelt, die regelingen en toeslagen waar iedereen onder modaal recht op heeft? Andere regelingen zijn er niet meer, of hoogstens op initiatief van de gemeente.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 10:58:31 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217652573
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je bedoelt, die regelingen en toeslagen waar iedereen onder modaal recht op heeft? Andere regelingen zijn er niet meer, of hoogstens op initiatief van de gemeente.
Nou ja onder andere, maar ook bijvoorbeeld een energietoeslag die toch een aantal jaren is uitgekeerd. Maar dan is het nog steeds geen demoniseren.
pi_217652623
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:03 schreef Toine51 het volgende:
Gratis geld, bovenop de gratis uitkering....

Mss kijken of deze mensen niet kunnen werken?
Als de werkgevers niet overal de beste mensen zouden wegkopen, dan zou ook iedereen met een uitkering naar vermogen willen werken.
pi_217652629
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:58 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nou ja onder andere, maar ook bijvoorbeeld een energietoeslag die toch een aantal jaren is uitgekeerd. Maar dan is het nog steeds geen demoniseren.
Ja, die energietoeslag waar ik vorig jaar niet voor in aanmerking kwam omdat ik dure stadsverwarming heb, en dit jaar niet omdat ik daardoor een jaar in de kou heb gezeten en geen stookkosten heb gehad.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:07:57 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217652645
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, die energietoeslag waar ik vorig jaar niet voor in aanmerking kwam omdat ik dure stadsverwarming heb, en dit jaar niet omdat ik daardoor een jaar in de kou heb gezeten en geen stookkosten heb gehad.
Ik ook niet, maar het gaat me even niet om jou of mij, maar om de mensen die voor zoiets als dit in aanmerking komen. Hoe zijn die al deze jaren gedemoniseerd?
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:12:33 #41
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217652683
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zorg. / Daar is zorgtoeslag voor.
Huur. / Daar is huurtoeslag voor.
Energie. / Daar is energietoeslag voor en het energieplafond.
Ik hebben al jaren geen extraatje/ daar is de indivuele inkomenstoeslag voor.
Mijn kinderen. / Daar is kinderbijslag voor
Maar ik heb een laag inkomen/ daar is het kindgebonden budget voor.
De opvang. / Daar is kinderopvangtoeslag voor, 96% voor minima.
Ze hebben een laptop nodig voor school. / Daar hebben we een regeling voor.
Ze willen graag sporten, en ik ook. / Daar hebben we het sportfonds voor.
Maar dan kom ik nog steeds niet rond. / Dan kun je bijzondere bijstand aanvragen.
Maar ik ben alleenstaande ouder. / Daar hebben we de ALO-kop voor [de toeslag voor alleenstaande ouders in het kindgebonden budget.
Ik kan al jaren niet op vakantie / daar hebben we de bij de gemeente een potje voor
Weet je hoe duur het ov is? / Daar hebben we de speciale pas voor.
En mijn eten? / De voedselbank.
En het ontbijt voor mijn kinderen? / Daar kun je een supermarktbon voor aanvragen.
Maandverband? condooms? / Daar hebben we gratis uitgiftepunten voor.
Het is moeilijk te overzien. / Daar hebben we een coach voor.
Ik heb moeite met mijn financien / daar is een budgetmaatje voor.
Niemand wil mij aannemen / daar hebben we loonkostensubsidie voor
Ik heb schulden / daar hebben we een verkorte saneringsregeling voor van 18 maanden

etc.etc.etc.

Er heerst een totale pampercultuur in Nederland. Vind je het gek dat werkenden die overal naast grijpen daar met argusogen naar kijken.

Minima zijn is totaal geen sinecure maar je hoeft er ook geen medelijden mee te hebben.
pi_217652707
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:07 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik ook niet, maar het gaat me even niet om jou of mij, maar om de mensen die voor zoiets als dit in aanmerking komen. Hoe zijn die al deze jaren gedemoniseerd?
Ik zit in de bijstand. Ik had daar wel recht op, maar door de gebrekkige procedure ging dat niet. Het is niet alsof zoiets een prioriteit is voor een rechtse regering, binnen een week was het geld ook al op. Net zoals dat je gestraft wordt als je geen belasting betaalt, maar de regering je niet gaat vertellen waar je allemaal recht op hebt. "Werken moet lonen!" Behalve voor de mensen in de bijstand die te werk zijn gesteld.

En dan heb je natuurlijk nog al die mensen die het asociaal vinden dan mensen zomaar gratis geld krijgen, terwijl zij er voor moeten werken. Of dat die meer toeslagen krijgen dan zij. Het is dat je ze er niet uit kunt zetten, maar daarom moeten we de toestroom zoveel mogelijk beperken.
pi_217652727
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:12 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Maar dan kom ik nog steeds niet rond. / Dan kun je bijzondere bijstand aanvragen.
Maar ik ben alleenstaande ouder. / Daar hebben we de ALO-kop voor [de toeslag voor alleenstaande ouders in het kindgebonden budget.
Ik kan al jaren niet op vakantie / daar hebben we de bij de gemeente een potje voor
En het ontbijt voor mijn kinderen? / Daar kun je een supermarktbon voor aanvragen.
Ik heb schulden / daar hebben we een verkorte saneringsregeling voor van 18 maanden

etc.etc.etc.

Er heerst een totale pampercultuur in Nederland. Vind je het gek dat werkenden die overal naast grijpen daar met argusogen naar kijken.

Minima zijn is totaal geen sinecure maar je hoeft er ook geen medelijden mee te hebben.
Je loopt tien jaar achter. De enige speciale regelingen voor mensen met een uitkering zijn die uitkering en wat de gemeentes daar zelf voor hebben geregeld. In de gemeente waar ik woon zijn er geen speciale regelingen.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:20:23 #44
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217652745
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je loopt tien jaar achter. De enige speciale regelingen voor mensen met een uitkering zijn die uitkering en wat de gemeentes daar zelf voor hebben geregeld. In de gemeente waar ik woon zijn er geen speciale regelingen.
Oh ik wist niet dat huur/zorg/kinder/opvang toeslag etc.etc.etc. waren afgeschaft inmiddels. Dat is nieuw voor mij.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:20:34 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217652747
quote:
300 Amsterdamse bijstandsgezinnen voor het eerst een maandelijkse gift van de gemeente ter waarde van 150 euro.
En dan gaan ze zeker gekort worden op de bijstand of toeslagen omdat ze dit krijgen? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217652759
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:20 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Oh ik wist niet dat huur/zorg/kinder/opvang toeslag etc.etc.etc. waren afgeschaft inmiddels.
Die kijken alleen naar de hoogte van je inkomen, de meeste ontvangers daarvan hebben gewoon werk.
pi_217652768
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In Amsterdam mag je gratis naar Artis, en nog een heleboel leuke dingen.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:26:02 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217652796
Ik snap dat het goed bedoelt is, mar ik zie liever andere initiatieven. Geef mensen bijvoorbeeld een hogere subsidie op huur of de zorg. Geld toestoppen creëert alleen maar afhankelijkheid en als je aan het minimum zit is 150 euro extra geen wereld van verschil. Een klein beetje de teugels laten vieren en het zal alsnog lastig zijn rond te komen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217652838
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:12 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

etc.etc.etc.

Idd, juist verwoord.
Er zijn genoeg mensen die niets aan hun situatie waarin ze verkeren kumnen doen, maar er zijn er ook genoeg die het wel prima vinden, met alle toeslagen en subsidies..

Ik ken ze ook in mijn omgeving hoor.
Ze zeggen het zelf eerlijk.
Werken? Nee hoor, subsidie, uitkering en beetje zwart bijbeunen. Hebben ze vaak meer dan iemand met een laag inkomen...
pi_217652842
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
In Amsterdam mag je gratis naar Artis, en nog een heleboel leuke dingen.
In Amsterdam wel. In mijn gemeente krijg je niet eens korting op de gemeentebelasting (of huurtoeslag, uiteraard) als je met een eigen huis in de bijstand zit. Zodra dat een Euro meer waard is dan je hypotheek, moet je die eerst opeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')