Ik ben onredelijk?quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:55 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar dit is toch ook 0% inhoudelijk? Ik vraag om tips. Jij zegt dat je verleden er niks mee te maken heeft, dat je een verslavingsdeskundige bent (ik weet wat dat is) en daarna niks.. Wat je doet is gewoon iemand proberen te overtuigen van je gelijk op een onredelijke manier. Niks professioneels aan..
Het is de enige oplossing. Dat die je niet bevalt is een ander verhaal.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:58 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik begrijp je idee. Maar als je zou denken dat beleggen een bubbel is. En iemand vroeg om advies om te investeren in een goed aandeel. Dan zou je ook zeggen: investeer in niks want het is een bubbel.
Mensen zoeken dan naar een advies van een goed aandeel. Net zoals ik zoek naar advies wat betreft mijn OP in plaats van: investeer niks.
Ik zoek een oplossing voor iets. Jij helpt niet ook al denk je dat je helpt en ook al herhaal je dat 5 keer.
Ja, je bent niet echt redelijk nee. En nee je geeft me niet de enige bruikbare tip. Lees mijn reactie hierboven. Je geeft me de enige tip die jij kan geven. Ik zoek naar mensen die antwoord kunnen geven op mijn vraag. Niet vanwege hun verleden maar 1 reactie kunnen geven.. en dat bedoel ik niet haatvol maar wel serieusquote:Op woensdag 14 mei 2025 00:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben onredelijk?
Geef je de enige bruikbare tip
Afkicken
Geen rechter of instantie zal je helpen zolang jij niet van de drank kan afblijven
Drank of je kids vaker zien dat is de keus die je hebt
Weet je, zoek het lekker uitquote:Op woensdag 14 mei 2025 01:01 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja, je bent niet echt redelijk nee. En nee je geeft me niet de enige bruikbare tip. Lees mijn reactie hierboven. Je geeft me de enige tip die jij kan geven. Ik zoek naar mensen die antwoord kunnen geven op mijn vraag. Niet vanwege hun verleden maar 1 reactie kunnen geven.. en dat bedoel ik niet haatvol maar wel serieus
Oke. Ik zag andere oplossingen in dit topic. Blijkbaar zijn die volgens jou niks. En toekomstige oplossingen ook niks. Want er is maar 1 oplossing.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is de enige oplossing. Dat die je niet bevalt is een ander verhaal.
Oke dan..quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Weet je, zoek het lekker uit
Van mijn part zak je door de stront
Er is inderdaad maar 1 oplossing.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:03 schreef Masberum het volgende:
[..]
Oke. Ik zag andere oplossingen in dit topic. Blijkbaar zijn die volgens jou niks. En toekomstige oplossingen ook niks. Want er is maar 1 oplossing.
Bespaar je de moeitequote:Op woensdag 14 mei 2025 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is inderdaad maar 1 oplossing.
Welke precies heb je gezien dan?quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:03 schreef Masberum het volgende:
Oke. Ik zag andere oplossingen in dit topic.
Dat wás inhoudelijk. Je alcoholprobleem is de oorzaak van je sores, je ex neemt nu eieren voor haar geld en heeft afstand van je genomen. Het feit dat ze jullie kinderen wil ontzien in de problematiek die de alcohol met zich meebrengt spreekt boekdelen op welke manier jij met je verslaving omgaat. Dan is vier uur per week je kinderen zien nog heel wat. Ze kon ook prima zeggen "los eerst maar je verslaving op Masberum voordat je überhaupt de kinderen nog mag zien". Heeft ze niet gedaan. Dat zegt behoorlijk veel over haar, onder andere dat zij kansen ziet als je drankverslaving is geminderd.quote:
Kan je iets dichterbij gaan wonen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:10 schreef Masberum het volgende:
want ik reis nu wel 3 uur ook voor 4 uur met mijn kinderen
Dit gaat niet om jou, je bent geen slachtoffer. Je kinderen hebben recht op een stabiele nuchtere vader.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:56 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel een aardig persoon geweest. Het enige is het alcoholgebruik. En nee dat is toch geen reden als je afgesloten in een kamer zit terwijl je alles betaalt, alles doet wat ze wil. Je doet alsof ik een crimineel ben. Ik ben een goede vader en ik heb gewoon ook rechten om mijn kinderen te zien! Dit is oneerlijk hoe het nu gaat
Jij stelt wel heel lastige vragen hè? 😁quote:Op woensdag 14 mei 2025 06:22 schreef dop het volgende:
Ben je getrouwd?
Zijn de kinderen erkend?
Als ja is de scheiding geregeld?
Wat staat er in het echtscheidingsconvenant?
Als nee, wat heb je inmiddels wel geregeld?
Dan schakel je een advocaat in, in plaats van zinloze topics te openen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:56 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel een aardig persoon geweest. Het enige is het alcoholgebruik. En nee dat is toch geen reden als je afgesloten in een kamer zit terwijl je alles betaalt, alles doet wat ze wil. Je doet alsof ik een crimineel ben. Ik ben een goede vader en ik heb gewoon ook rechten om mijn kinderen te zien! Dit is oneerlijk hoe het nu gaat
Dit soort constructies werken niet als TS daadwerkelijk verslaafd is.quote:Op woensdag 14 mei 2025 06:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik vind het ook iets te makkelijk om TS door de grond te boren. Ja, hij is heel open over zijn alcoholgebruik, maar niemand hier kent de werkelijke omvang van dit "probleem".
Ik raakte ook vrijwel alles kwijt door mijn amfetaminegebruik, omdat alles, iedereen en zijn moeder het allemaal beter dachten te weten dan ik en toen bleek ik ineens de diagnose ADHD te hebben. Ik heb dan ook nergens spijt van, maar had gelukkig geen partner en kinderen waarmee ik gechanteerd kon worden.
Is het een optie om jouw drankgebruik, want dat is in de ogen van jouw partner dus wel het probleem, te verminderen naar laten we zeggen vrijdag, zaterdag en zondag waarbij je incidenteel nog een dinsdagje of woensdagje mee kunt pakken?
Dit dus maar volgens TS ben je dan onredelijk en reageer je te emotioneel, ik heb dit vannacht een paar keer proberen uit te leggen maar dit wil hij niet horenquote:Op woensdag 14 mei 2025 07:58 schreef miss_sly het volgende:
Het probleem is je alcoholgebruik. Dat kun jij wel downplayen naar "ik dronk alleen naar 20.00 uur" maar kennelijk was het alsnog een dusdanig groot probleem dat je vriendin met de kinderen is vertrokken. En ik betwijfel of jij de juiste persoon bent om te bepalen dat het allemaal wel meevalt en je ex alleen maar een zeikwijf is.
Maar het enige dat je kan doen als je de kinderen hebt erkend is via de rechter een omgangsregeling treffen. En daarbij zal je alcoholgebruik tegen je werken. En terecht natuurlijk. Je kunt geen veilige, betrouwbare vader zijn als je dronken bent. Dus grote kans dat een rechter je eenzelfde regeling toekent als die je nu hebt tot je je zaakjes op orde hebt. Bovendien komen de kinderen op een bepaald moment op de leeftijd dat ze minstens worden geraadpleegd over wat zij willen, en de vraag is dan of zij meer contact met je willen.
Dit is echt zo'n sterke uitspraak. Een hoop mensen die schade aanrichten in relaties met anderen krijgen dit maar niet doorgedrongen tot hun hersens. Mensen moeten zien dat je structureel iets aangepast hebt zodat er geen kans meer is dat je terugvalt in het oude gedrag. Maar voor mensen met een verslaving of ander problematisch gedrag is het vaak genoeg in hun ogen dat ze de intentie hebben om het beter te doen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet als je pas kort nuchter bent. Er gaat enige tijd overheen voor je eisen kunt gaan stellen o.g.v. het feit dat je afgekickt bent. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Kansloos bij een rechter als je de drank niet kan laten staanquote:Op woensdag 14 mei 2025 08:05 schreef DJKoster het volgende:
Vraag je ex of ze openstaat voor een mediator en bespreek dan je wensen en maak een omgangs- en contactregeling: Hoe vaak, waar, wie (wil je ex altijd in de buurt zijn om de kinderen op te vangen als het mis gaat), etc.
Wil ze dat niet of houdt ze zich er niet aan, stap dan naar de rechter.
Dat valt misschien nog mee. Rechters zijn er vaak toe genegen om het contact zover mogelijk in stand te houden. Er kan bijvoorbeeld omgang onder toezicht mogelijk zijn. Dit zal overigens waarschijnlijk niet meer zijn dan wat de ex van TS nu biedt (waarvoor alle respect voor haar, trouwens) van een paar uur per week. Het is namelijk in het belang van de kinderen dat het bezoek passend is in frequentie en een fundament is naar gestage opbouw.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kansloos bij een rechter als je de drank niet kan laten staan
Dit is ook wel weer waar maar TS is hier niet het belangrijkste, het gaat naar mijn mening om het belang van de kinderen en die schieten niet zo veel op met een vader die verslaafd is aan drankquote:Op woensdag 14 mei 2025 08:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat valt misschien nog mee. Rechters zijn er vaak toe genegen om het contact zover mogelijk in stand te houden. Er kan bijvoorbeeld omgang onder toezicht mogelijk zijn. Dit zal overigens waarschijnlijk niet meer zijn dan wat de ex van TS nu biedt (waarvoor alle respect voor haar, trouwens) van een paar uur per week. Het is namelijk in het belang van de kinderen dat het bezoek passend is in frequentie en een fundament is naar gestage opbouw.
Het lijkt me helemaal niet slecht dat er door derden even meegekeken wordt naar de situatie in deze trouwens.
Nee inderdaad, de behoeften en wensen van TS zijn ondergeschikt aan wat het beste is voor de kinderen. En om zo'n scenario te voorkomen zoals jij schetst zal de rechter denk ik in eerste instantie echt niet voor een omgangsregeling kiezen waarbij er zo'n risico kan zijn voor de kinderen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit is ook wel weer waar maar TS is hier niet het belangrijkste, het gaat naar mijn mening om het belang van de kinderen en die schieten niet zo veel op met een vader die verslaafd is aan drank
En ja dan kan hij zeggen ik drink pas na 20 uur maar wat als de kinderen beroep op hem doen om bijvoorbeeld 12 uur in de nacht dan is er dus een probleem, nee ik denk niet dat een rechter hier in mee gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |