Dit dus maar volgens TS ben je dan onredelijk en reageer je te emotioneel, ik heb dit vannacht een paar keer proberen uit te leggen maar dit wil hij niet horenquote:Op woensdag 14 mei 2025 07:58 schreef miss_sly het volgende:
Het probleem is je alcoholgebruik. Dat kun jij wel downplayen naar "ik dronk alleen naar 20.00 uur" maar kennelijk was het alsnog een dusdanig groot probleem dat je vriendin met de kinderen is vertrokken. En ik betwijfel of jij de juiste persoon bent om te bepalen dat het allemaal wel meevalt en je ex alleen maar een zeikwijf is.
Maar het enige dat je kan doen als je de kinderen hebt erkend is via de rechter een omgangsregeling treffen. En daarbij zal je alcoholgebruik tegen je werken. En terecht natuurlijk. Je kunt geen veilige, betrouwbare vader zijn als je dronken bent. Dus grote kans dat een rechter je eenzelfde regeling toekent als die je nu hebt tot je je zaakjes op orde hebt. Bovendien komen de kinderen op een bepaald moment op de leeftijd dat ze minstens worden geraadpleegd over wat zij willen, en de vraag is dan of zij meer contact met je willen.
Dit is echt zo'n sterke uitspraak. Een hoop mensen die schade aanrichten in relaties met anderen krijgen dit maar niet doorgedrongen tot hun hersens. Mensen moeten zien dat je structureel iets aangepast hebt zodat er geen kans meer is dat je terugvalt in het oude gedrag. Maar voor mensen met een verslaving of ander problematisch gedrag is het vaak genoeg in hun ogen dat ze de intentie hebben om het beter te doen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet als je pas kort nuchter bent. Er gaat enige tijd overheen voor je eisen kunt gaan stellen o.g.v. het feit dat je afgekickt bent. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Kansloos bij een rechter als je de drank niet kan laten staanquote:Op woensdag 14 mei 2025 08:05 schreef DJKoster het volgende:
Vraag je ex of ze openstaat voor een mediator en bespreek dan je wensen en maak een omgangs- en contactregeling: Hoe vaak, waar, wie (wil je ex altijd in de buurt zijn om de kinderen op te vangen als het mis gaat), etc.
Wil ze dat niet of houdt ze zich er niet aan, stap dan naar de rechter.
Dat valt misschien nog mee. Rechters zijn er vaak toe genegen om het contact zover mogelijk in stand te houden. Er kan bijvoorbeeld omgang onder toezicht mogelijk zijn. Dit zal overigens waarschijnlijk niet meer zijn dan wat de ex van TS nu biedt (waarvoor alle respect voor haar, trouwens) van een paar uur per week. Het is namelijk in het belang van de kinderen dat het bezoek passend is in frequentie en een fundament is naar gestage opbouw.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kansloos bij een rechter als je de drank niet kan laten staan
Dit is ook wel weer waar maar TS is hier niet het belangrijkste, het gaat naar mijn mening om het belang van de kinderen en die schieten niet zo veel op met een vader die verslaafd is aan drankquote:Op woensdag 14 mei 2025 08:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat valt misschien nog mee. Rechters zijn er vaak toe genegen om het contact zover mogelijk in stand te houden. Er kan bijvoorbeeld omgang onder toezicht mogelijk zijn. Dit zal overigens waarschijnlijk niet meer zijn dan wat de ex van TS nu biedt (waarvoor alle respect voor haar, trouwens) van een paar uur per week. Het is namelijk in het belang van de kinderen dat het bezoek passend is in frequentie en een fundament is naar gestage opbouw.
Het lijkt me helemaal niet slecht dat er door derden even meegekeken wordt naar de situatie in deze trouwens.
Nee inderdaad, de behoeften en wensen van TS zijn ondergeschikt aan wat het beste is voor de kinderen. En om zo'n scenario te voorkomen zoals jij schetst zal de rechter denk ik in eerste instantie echt niet voor een omgangsregeling kiezen waarbij er zo'n risico kan zijn voor de kinderen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit is ook wel weer waar maar TS is hier niet het belangrijkste, het gaat naar mijn mening om het belang van de kinderen en die schieten niet zo veel op met een vader die verslaafd is aan drank
En ja dan kan hij zeggen ik drink pas na 20 uur maar wat als de kinderen beroep op hem doen om bijvoorbeeld 12 uur in de nacht dan is er dus een probleem, nee ik denk niet dat een rechter hier in mee gaat
Ook een goede tip, het eerst met een mediator te proberen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:05 schreef DJKoster het volgende:
Vraag je ex of ze openstaat voor een mediator en bespreek dan je wensen en maak een omgangs- en contactregeling: Hoe vaak, waar, wie (wil je ex altijd in de buurt zijn om de kinderen op te vangen als het mis gaat), etc.
Wil ze dat niet of houdt ze zich er niet aan, stap dan naar de rechter.
Het is te proberen maar ik denk dat er dan ook vast gelopen word op de kern van het probleem, verslavingquote:Op woensdag 14 mei 2025 08:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ook een goede tip, het eerst met een mediator te proberen.
Wel een mooie bevestiging dat ik dus ook echt niet verslaafd was (wat niemand behalve ik al wist). Al denk ik dat het toch ook vaak uit een soort gewoonte voortkomt en dat redelijk te sturen valt door een ander patroon aan te leren.quote:Op woensdag 14 mei 2025 07:35 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dit soort constructies werken niet als TS daadwerkelijk verslaafd is.
Dat niet alleen, maar dat 'ie dit zegt:quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:52 schreef Cupfighter het volgende:
Je moet je kapot schamen om dit topic te openen gezien je vorige topics
zegt méér dan genoeg over deze 'vader'. Je hoort goddomme voor een 50/50-omgangsregeling te vechten of op z'n minst voor de weekenden te gaan. En niet alleen wanneer het je 'ff uitkomt', want zo leest dat. Als je dit écht wilt. Maar dat wil je helemaal niet.quote:maximaal 1 keer per week en dan voor ongeveer 4 lang
Die 4 uur per week is wat hij nu heeft (en hij wil meer). Maar dat is inderdaad nog vrij schappelijk gezien de situatie.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:36 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar dat 'ie dit zegt:
[..]
zegt méér dan genoeg over deze 'vader'. Je hoort goddomme voor een 50/50-omgangsregeling te vechten of op z'n minst voor de weekenden te gaan. En niet alleen wanneer het je 'ff uitkomt', want zo leest dat. Als je dit écht wilt. Maar dat wil je helemaal niet.
Een heel topic en dan zeggen 'maximaal 1 keer per week, 4 uurtjes', wat een kerel.Drink gewoon je biertjes en laat je kinderen met rust!
Hij wil helemaal niet meer; dat zegt hij nota bene in z'n OP, met z'n 'ongeveer 4 (uur, red.) lang'. Hij wil gewoon een beetje 'de leuke vent' uithangen voor zijn kinderen, meer niet. Maar een goede vader zijn, zit 'm niet in dat; die zorgt voor zijn kinderen, geeft ze te eten, doet ze in bad/onder de douche, leest verhaaltjes voor, stopt ze in bij het slapengaan, stelt grenzen, troost ze als ze ontroostbaar zijn en helpt ze als ze daarom vragen. Dat kun je nooit zijn in 'maximaal 1 keer per week en dan voor ongeveer 4 lang'.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:47 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Die 4 uur per week is wat hij nu heeft (en hij wil meer). Maar dat is inderdaad nog vrij schappelijk gezien de situatie.
Dan houdt het bij voorbaat al op toch? Wie zegt dat je niet allerlei ongure shit hebt uitgespookt waardoor wij nu even mogen vertellen hoe je het contact weer kunt herstellen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:10 schreef Masberum het volgende:
in het laatste jaar zijn veel dingen gebeurd. Ik wil niet te diep erop in gaan
Daar wachten een hoop nare ex-partners echt niet mee tot dan, hoor. Het gaat om van die kleine dingetjes net anders vertellen of alvast zeggen zodat wanneer er bijvoorbeeld gedoe komt over alimentatie dat ze dan kunnen zeggen van "zie je wel, jouw vader..."quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:57 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hij wil helemaal niet meer; dat zegt hij nota bene in z'n OP, met z'n 'ongeveer 4 (uur, red.) lang'. Hij wil gewoon een beetje 'de leuke vent' uithangen voor zijn kinderen, meer niet. Maar een goede vader zijn, zit 'm niet in dat; die zorgt voor zijn kinderen, geeft ze te eten, doet ze in bad/onder de douche, leest verhaaltjes voor, stopt ze in bij het slapengaan, stelt grenzen, troost ze als ze ontroostbaar zijn en helpt ze als ze daarom vragen. Dat kun je nooit zijn in 'maximaal 1 keer per week en dan voor ongeveer 4 lang'.
Ik zie het er nog van komen ook dat, als ze straks de puberteit bereikt hebben, hij zijn ex-partner zwart gaat maken. En dat kan ook, want hij heeft altijd 'de leuke vent' uitgehangen.
Gezien zijn vorige topics, heeft zijn partner er érg goed aan gedaan om deze man niet langer fulltime rond de kinderen te laten hangen.
Er is sprake van alcoholmisbruik, en 1x in de week lijkt mij een prima beslissing van ex-vriendin. Haar kinderen hebben het al zwaar genoeg gehad met hem in dat gezin.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:43 schreef Cockwhale het volgende:
Als er sprake is van alcoholmisbruik, dan is het wellicht gewoon geen goed idee om je kinderen vaker te zien. Toch denk ik dat 1x per week een dagdeel echt niet teveel gevraagd is. Als je dit zou willen en je ex staat dit niet toe, dan zit er niets anders op dan naar de rechter stappen. Je alchoholgebruik/misbruik kan echter wel tegen je gebruikt worden, als er sprake is van een verslaving. Afgekickt sta je veel sterker in zo'n zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |