Wat gebeurt er als er eentje 's avonds laat ineens in de kamer staat met een blindedarmontsteking? Ben jij dan in staat om de situatie naar zijn ernst in te schatten en kun je haar dan nog naar de spoedeisende hulp rijden?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:41 schreef Masberum het volgende:
...
Ik ben er voor ze tot ze slapen. Daarna ga ik pas drinken en ben ik online hier o.a. Ik ben de meest vreselijke vader omdat ik van 20:00 tot 24:00 dronken raak en ze alsnog om 8:00 naar school breng gewoon nuchter genoeg ook.
...
Je hebt jouw kinderen niet gemaakt. Je hebt ze verwekt. Ze zijn een deel van jou, echter ze zijn jou niet. Als iemand ze gemaakt zou hebben, dan gaat die eer meer naar hun moeder dan naar jou, want zij heeft ze 9 maanden lang in haar eigen lijf gedragen en uiteindelijk gebaard. Maar ook zij bezit de kinderen niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:16 schreef Masberum het volgende:
[..]
Met alle respect, bezit wellicht niet maar het komt wel in de buurt. Ik heb ze gemaakt, ik heb voor ze betaald, ik heb meer voor ze gedaan dan dat ieder ander hier weet.
Dat niet alleen, maar de oudste is tien. Hoe lang gaat zij nog om 20 uur naar bed? Wat als een van de kinderen naar sport moet, of een feestje en pa moet halen en brengen? Als ze hulp nodig hebben bij huiswerk? Er is geen wereld waarin je met kinderen kunt samenleven en iedere avond vanaf 20 uur in de olie bent.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als er eentje 's avonds laat ineens in de kamer staat met een blindedarmontsteking? Ben jij dan in staat om de situatie naar zijn ernst in te schatten en kun je haar dan nog naar de spoedeisende hulp rijden?
Ja nee, ik haalde maar één scenario aan. Je hebt ook nog brand, een kind dat niet kan slapen, een kotsend kind, dat TS zelf totaal blauw met zijn kop tegen een keukenkastje aan ramt en met een door alcohol extra hard bloedende hoofdwond brullend in de keuken staat, van de trap valt, de tuindeur open laat staan, in een plas van diverse lichaamsuitscheidingen wakker wordt in de gang van zijn dochters die in hem prikken of ie nog leeft...quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar de oudste is tien. Hoe lang gaat zij nog om 20 uur naar bed? Wat als een van de kinderen naar sport moet, of een feestje en pa moet halen en brengen? Als ze hulp nodig hebben bij huiswerk? Er is geen wereld waarin je met kinderen kunt samenleven en iedere avond vanaf 20 uur in de olie bent.
Zeker ook. Maar ik wilde juist ook benadrukken dat het niet alleen incidentele (nood)situaties zijn die problemen op kunnen leveren. Want daarvan kun je nog zeggen dat het niet hoeft te gebeuren.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja nee, ik haalde maar één scenario aan. Je hebt ook nog brand, een kind dat niet kan slapen, een kotsend kind, dat TS zelf totaal blauw met zijn kop tegen een keukenkastje aan ramt en met een door alcohol extra hard bloedende hoofdwond brullend in de keuken staat, van de trap valt, de tuindeur open laat staan, in een plas van diverse lichaamsuitscheidingen wakker wordt in de gang van zijn dochters die in hem prikken of ie nog leeft...
Ja inderdaad. Zit je daar met je kegel te wauwelen. Een vriend van me heeft ouders die allebei alcoholist waren en die zegt ook altijd: "Zodra ik het rook, wist ik dat ik niks aan ze had." Dus die moest vanaf zijn 6e of zo zelf bedenken van "als papa er zo bij ligt, dan moet ik even aanbellen bij tante Annie" "Voor hulp bij een kapotte rits kan ik even bij Fatima terecht" "Buurman Theo helpt wel bij rekensommen en wil wel met me praten" en voor de rest zat ie gewoon op zijn kamer. Zo triest.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker ook. Maar ik wilde juist ook benadrukken dat het niet alleen incidentele (nood)situaties zijn die problemen op kunnen leveren. Want daarvan kun je nog zeggen dat het niet hoeft te gebeuren.
Maar een ouder kind gaat echt niet meer om 20 uur naar bed. Hulp bij halen en brengen en huiswerk, gesprekken over problemen (bij ons komt ze daar altijd laat voor uit bed omdat ze ligt te malen) zijn dingen die gewoon gaan gebeuren en waarvan je niet kunt zeggen dat je dat gaat voorkomen.
Je zegt eindelijk dat je een verslaving hebt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:55 schreef Masberum het volgende:
[..]
Geeft niet. Je mag je mening geven. Jij geeft je mening veel netter dan veel mensen in dit topic. Ik denk dat het punt hier is dat het een verslaving is. Daarbij denkt iemand niet meer rationeel, kan er niet zomaar mee stoppen. Het betekent niet dat mijn dochters minder waard zijn voor mij, het betekent dat ik niet kan stoppen ongeacht hoeveel ik van mijn dochters hou en hen een goede toekomst wil geven. Misschien vind je dat nog steeds hetzelfde, als een verslaafde kan ik je vertellen dat er wel een verschil is.
Maar mensen zeggen gewoon graag 'stop er gewoon mee, toon ruggengraat'. Maar zo werkt het niet. En ja dat klinkt alsof ik het voor mijzelf gemakkelijker wil maken, dat begrijp ik. Maar het is gewoon ingewikkelder dan dat.
Alcohol is niet belangrijker voor mij dan mijn dochters. Maar zolang het beide in enigszins samenhang kan samenleven wint de alcohol. Omdat ik ook mijn eigen leven heb waarbij ik me wat beter wil voelen en het nou eenmaal te ver doorgeschoten is
Nee hoor, dat zegt hij al langer over zichzelfquote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:14 schreef Sally het volgende:
[..]
Je zegt eindelijk dat je een verslaving hebt.
En of je wel of niet van je dochters houdt, en of dat wel of niet genoeg is om de alcohol te laten staan.
Dat is serieus al heel wat, complimenten.
.
De reden dat veel mensen (waaronder ik) zeggen te stoppen, is toch dat juridisch advies: het is waarschijnlijker dat je meer tijd met je dochters krijgt, dan wanneer je door gaat met drinken.
Er zijn vragen - die dan WGR raken - die nog open liggen. Je hebt veel betaald en verzorgd voor de meiden, maar heb jij ze ook erkend en aangegeven bij de burgerlijke stand?
.
P.S.: de alcohol is om 8.00 uur nog niet uit je bloed, als je om 0.00 uur gestopt bent met alcohol.
Helemaal niet als het véél is wat je gedronken hebt...
P.S2: dit is bedoeld als een positieve post.
Ik zie de afgelopen reacties dat je op een andere manier reageert.
Succes.
Nu op een manier dat het 't probleem is, dan.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:31 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zegt hij al langer over zichzelf
Sjeezus... Alles gaat om geld en bezit. Met 'opbouwen van een band' als een voetnoot.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:16 schreef Masberum het volgende:
[..]
Met alle respect, bezit wellicht niet maar het komt wel in de buurt. Ik heb ze gemaakt, ik heb voor ze betaald, ik heb meer voor ze gedaan dan dat ieder ander hier weet. De kinderen zelf zijn nog te jong om te weten wat ze zelf willen. Maar ze hebben zeker geen hekel aan mij. En nu wordt mij de kans ook ontnomen om extra een band met hen op te bouwen juist. Ik heb mijn gezin financieel ondersteund (alles betaald betekent dat), ze hadden nergens een tekort aan, en dit is mijn beloning.
En als je over bezit praat, zij neemt ze wel mee alsof ze bezit zijn zonder juist het ouderschap in overweging te nemen. Ik heb geen idee hoe ze gaat overleven zonder mij tenzij ze een ander persoon neemt die mooi verdient
Ja hoor, hij was vanmiddag om kwart over één al online (met of zonder kegel)quote:
Zou TS druk bezig zijn alles te herlezen?quote:
Eerder aan het aftellen. tis immers al bijna 8 uur.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Zou TS druk bezig zijn alles te herlezen?
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:23 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Eerder aan het aftellen. tis immers al bijna 8 uur.
Ik gaf ze juist aandacht etc. Pas als ze sliepen begon ik te drinken. Al de tijd ervoor was ik met hen ook gewoon bezigquote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:49 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Er was geen sprake van alcoholisme, maar ook mijn ouders dachten dat geld en spullen de liefde en aandacht konden goedmaken. Ik heb nu geen contact meer met ze.
Dat je dus financieel er bent geweest is fijn, maar het vervangt geenzins de aandacht en liefde die je aan je kinderen zou moeten geven.
Ze zijn nog jong, nu is er nog kans om het tij te keren. Voordat ze zelf tot de conclusie komen dat ze beter af zijn zonder jou
En toch vind je de drank belangrijker dan je kinderen. Anders zat je niet in deze situatie.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:13 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik gaf ze juist aandacht etc. Pas als ze sliepen begon ik te drinken. Al de tijd ervoor was ik met hen ook gewoon bezig
En ze worden nooit wakker als je aan het drinken bent geslagenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:13 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik gaf ze juist aandacht etc. Pas als ze sliepen begon ik te drinken. Al de tijd ervoor was ik met hen ook gewoon bezig
Nee, kinderen voelen niet alles voor zover ik weet en heb gezien. Ze merken het als hun papa 's ochtends dronken is bijvoorbeeld. Maar niet als dat zo is als ze slapen. Ze merken misschien de stress tussen papa en mama.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
En toch vind je de drank belangrijker dan je kinderen. Anders zat je niet in deze situatie.
En dat voelen ze. Kinderen voelen alles.
Toen ze wakker werden was het gewoon om naar de wc te gaan. De moeder was erbij. En ook als ze wakker worden en mij wakker maken dan kon ik nog wel gewoon de simpelste handelingen uitvoeren. Je bent niet direct versteend als je alcohol hebt gedronkenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:38 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En ze worden nooit wakker als je aan het drinken bent geslagen
Onverantwoord gewoon
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |