Mogen ze niet...moeten ze ook toestemming voor hebben van diezelfde commissiequote:Op donderdag 15 mei 2025 21:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Maar ja als de volgende bewoners het toch knal oranje schilderen
Het is verf dat kan weer opnieuw net zoals nu. Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 15 mei 2025 21:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee dat mag niet. Het is beschermd, is een Rijksmonument.
Het is beschermd en daardoor mag je er niet zomaar aankomen. Ook niet met een bakje verf.quote:Op donderdag 15 mei 2025 21:54 schreef Soury het volgende:
[..]
Het is verf dat kan weer opnieuw net zoals nu. Dat bedoel ik.
Maar dat doen ze nu toch, het moet geschilderd worden. En ze hadden best wel van te voren even kunnen melden in welke tinten. Maar met drie man aan komen kakken om te beoordelen pfff...quote:Op donderdag 15 mei 2025 21:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is beschermd en daardoor mag je er niet zomaar aankomen. Ook niet met een bakje verf.
Zo gaat dat altijd met een monumentencommissie. Overal (weet ik uit ervaring). Dat zijn vrijwilligers die tegen een onkostenvergoeding het heerlijk vinden om vooral zoveel mogelijk oude dingen te bestuderen en te behouden.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Maar dat doen ze nu toch, het moet geschilderd worden. En ze hadden best wel van te voren even kunnen melden in welke tinten. Maar met drie man aan komen kakken om te beoordelen pfff...
En drummerquote:Op donderdag 15 mei 2025 21:49 schreef Boca_Raton het volgende:
‘Ik ben motorisch heel goed’, aldus Mark. Slaat vervolgens alles mis.
Denk dat je het Ray niet eens kwalijk kan nemen, meer degene die het programma voorbereidt. Dit hadden ze van te voren moeten weten.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zo gaat dat altijd met een monumentencommissie. Overal (weet ik uit ervaring). Dat zijn vrijwilligers die tegen een onkostenvergoeding het heerlijk vinden om vooral zoveel mogelijk oude dingen te bestuderen en te behouden.
Dus vandaar mijn kritiek op Ray als projectleider...
Dat is het toch ookquote:Op donderdag 15 mei 2025 21:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik moest wel lachen om Faisel: "We hebben Hamertje-tikkertje' gewonnen"
Oké het mag niet... maar gaan ze zulke dingen echt controleren als je je mond houdt?quote:Op donderdag 15 mei 2025 21:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Mogen ze niet...moeten ze ook toestemming voor hebben van diezelfde commissie
Edit: wat Boca_Raton zegt
Jaquote:Op donderdag 15 mei 2025 22:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind trouwens Edith en Wilfred ook een beetje op twee molletjes lijken…
Edith kon de juiste kleur ook niet vinden dus het gaat toch een tintje anders worden.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oké het mag niet... maar gaan ze zulke dingen echt controleren als je je mond houdt?
Jepquote:Op donderdag 15 mei 2025 22:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Edith kon de juiste kleur ook niet vinden dus het gaat toch een tintje anders worden.
Ik snap geen bal van die commissie. Originele kleuren zijn toch de kleuren die er nu op zitten? Of moet het kleuren zijn die er 100 jaar geleden op zaten? Het was vrij eenvoudig als zo'n commissie het dan van te voren had aangegeven tussen welke kleuren ze konden kiezen. Hoogst irritant dit.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jep
Nu hopen dat ze door de camera's op hun neus niet in de problemen raakt
Jawel, ik denk het toch wel. Want Ray is, als aannemer/projectleider vd bouw, de tussenpersoon tussen de projectleider van de verbouwing (waarschijnlijk iemand van een vastgoedbedrijf/ projectontwikkelaar). Die projectleider moet het dan inderdaad oplossen en die commissie vriendelijk onder druk zetten om op te schieten.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Denk dat je het Ray niet eens kwalijk kan nemen, meer degene die het programma voorbereidt. Dit hadden ze van te voren moeten weten.
quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is het toch ook
Of heeft het spel een andere naam?
Ik ga nog een stukje verder, vermoed gewoon dat het opzet is van de tv-productie. Ook die burgemeester, dat had allemaal niet voor de camera gehoeven.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Jawel, ik denk het toch wel. Want Ray is de tussenpersoon tussen de projectleider van de verbouwing (waarschijnlijk iemand van een vastgoedbedrijf/ projectontwikkelaar). Die projectleider moet het dan inderdaad oplossen en die commissie vriendelijk onder druk zetten om op te schieten.
Maar dan moet Ray wel eerst aan die projectleider melden dat 2 van 'zijn' mensen niet verder kunnen met de bouw vanwege een te trage procedure, anders weet die projectleider dat simpelweg niet...
(ik heb het dus even niet over het tv-programma, maar puur bekeken vanuit het (ver-)bouwproject. Ik denk dat de tv-producent zich niet al teveel met gemeentelijke procedures bemoeit, die wil gewoon spannende tv maken)
Iedereen wist dat die kamer speciaal behandeld moest worden, en iedereen weet ook hoe traag een commissie daar in kan zijn. Dan is het toch simpel om van te voren te weten welk verfje erop moet komen. Dat kan je dat stel niet kwalijk nemen. Ik vind het prutswerk.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Jawel, ik denk het toch wel. Want Ray is, als aannemer/projectleider vd bouw, de tussenpersoon tussen de projectleider van de verbouwing (waarschijnlijk iemand van een vastgoedbedrijf/ projectontwikkelaar). Die projectleider moet het dan inderdaad oplossen en die commissie vriendelijk onder druk zetten om op te schieten.
Maar dan moet Ray wel eerst aan die projectleider melden dat 2 van 'zijn' mensen niet verder kunnen met de bouw vanwege een te trage procedure, anders weet die projectleider dat simpelweg niet...
(ik heb het dus even niet over het tv-programma, maar puur bekeken vanuit het (ver-)bouwproject. Ik denk dat de tv-producent zich niet al teveel met gemeentelijke procedures bemoeit, die wil gewoon spannende tv maken)
Ik had verwacht dat Mark dit zou winnen, heeft jaren ervaring opgedaan tijdens Kopspijkers.quote:Op donderdag 15 mei 2025 21:49 schreef Boca_Raton het volgende:
‘Ik ben motorisch heel goed’, aldus Mark. Slaat vervolgens alles mis.
Dat is inderdaad precies wat ik zegquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Iedereen wist dat die kamer speciaal behandeld moest worden, en iedereen weet ook hoe traag een commissie daar in kan zijn. Dan is het toch simpel om van te voren te weten welk verfje erop moet komen. Dat kan je dat stel niet kwalijk nemen. Ik vind het prutswerk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |