?quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:36 schreef Perrin het volgende:
We kwamen van "Bull trap" en "Return to normal".
[ afbeelding ]
Of bear trap, of take off.. kan allemaal.quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:36 schreef Perrin het volgende:
We kwamen van "Bull trap" en "Return to normal".
[ afbeelding ]
Nu Novo Nordisk wat klappen heeft gekregen na de Ozempic-hype/generieke concurrentie, is SAP qua market cap het waardevolste Europese aandeel.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:18 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat SAP en Siemens zo'n groot deel zijn. Had ik niet verwacht
Ja dat wist ik maar voor mijn gevoel had Duitsland wel meer grote bedrijven. De DAX is voor 25% van 2 bedrijven, dat is flink.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Nu Novo Nordisk wat klappen heeft gekregen na de Ozempic-hype/generieke concurrentie, is SAP qua market cap het waardevolste Europese aandeel.
Nee, de rest van de DAX is oude industrie, Bayer, verzekeraars, troepbanken (Deutsche, Commerz). En Airbus.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat wist ik maar voor mijn gevoel had Duitsland wel meer grote bedrijven. De DAX is voor 25% van 2 bedrijven, dat is flink.
Vergeet Siemens niet qua mooie naam.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, de rest van de DAX is oude industrie, Bayer, verzekeraars, troepbanken (Deutsche, Commerz). En Airbus.Grootste pijnpunt voor de Duitsers is dat ze maar geen tech krijgen: ja SAP dus (ook een 80's systeem, maar bon), Infineon en Wirecard wat een frauduleus luchtkasteel bleek.
Die houden zich nog goed staande inderdaad.quote:
Eerste uur daalde mijn winst met een procentje of 15 - 20quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:27 schreef Steven184 het volgende:
[..]quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad.
Beleggers wennen snel aan die debiele act van hem
Reactie valt toch juist mee?
Tsja, geen idee wat je hebt.quote:Eerste uur daalde mijn winst met een procentje of 15 - 20quote:
Als je 1% winst hebt en je portefeuille daalt met 1% dan daalt je winst met 100%, dus wat dat betreft zegt dit niet zo heel veel toch? Of daalde je portefeuille met 15 tot 20%?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:02 schreef ISVV het volgende:
Eerste uur daalde mijn winst met een procentje of 15 - 20
Gewoon hele mooie sinus de rest van het jaar. Veel schrijven dan als je margin het toelaat.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:44 schreef JimmyJames het volgende:
Zouden we niet gewoon zijwaarts gaan dit hele jaar?
Hij doet iets stoms: DUMP
Hij haalt bakzeil als de reactie op de beurzen tegenvalt: PUMP
Yes dat is het plan. Nu weer wat verkocht. Vrijdag ook GME kwijt, veel premie aan verdiend, maar het is uiteindelijk allemaal lucht dus best gevaarlijk. Nu beetje schrijven op SOFI, maar ook op dingen zoals Hershey of Pepsi (premies zijn niet heel hoog, maar de aandelen staatn laag en ook beetje trumpgekkie hedge).quote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Gewoon hele mooie sinus de rest van het jaar. Veel schrijven dan als je margin het toelaat.
SOFI altijd wel interessant gevonden, maar dat is meer nadat ik in LA in het stadion dat ze hebben gebrand was geweest. Blijf het altijd bijzonder vinden dat die semi-startups het altijd zo groots aanpakken in de VS, C3.ai ook (hebben wel de coolste ticker).quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:30 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Yes dat is het plan. Nu weer wat verkocht. Vrijdag ook GME kwijt, veel premie aan verdiend, maar het is uiteindelijk allemaal lucht dus best gevaarlijk. Nu beetje schrijven op SOFI, maar ook op dingen zoals Hershey of Pepsi (premies zijn niet heel hoog, maar de aandelen staatn laag en ook beetje trumpgekkie hedge).
Uiteindelijk is SOFI ook ruim buiten mijn circle of competence. Ik zie dat ze aardig groeien, een leuke app en kredietaanbod hebben dat ze blijven uitbreiden. Maar geen idee hoe groot het risico is als er een flinke recessie is in de VS en hun klanten het opeens moeilijker krijgen om hun leningen af te lossen. Nu nog even calls op schrijven totdat ik ze kwijt ben en dan de verleiding weerstaan er weer puts op te schrijven.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:10 schreef nostra het volgende:
[..]
SOFI altijd wel interessant gevonden, maar dat is meer nadat ik in LA in het stadion dat ze hebben gebrand was geweest. Blijf het altijd bijzonder vinden dat die semi-startups het altijd zo groots aanpakken in de VS, C3.ai ook (hebben wel de coolste ticker).
Maar premies op die bingo-aandelen zullen het goed doen ja, succes!
Jaartje of twee geleden hier vrij uitgebreid hier besproken, even een search doen. Conclusie was iig dat hun verdienmodel niet zo exclusief was als ze doen voorkomen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:16 schreef Belegger9 het volgende:
zijn er hier mensen die het aandeel Lemonade uit de VS bekeken hebben? Is een verzekeraar die AI gaat inzetten voor de claims beoordeling. Iemand een mening? #LMND
Praktisch alle verzekeraars hebben zowel hun acceptatie als hun claims grotendeel geautomatiseerd op basis van de gigantische hoeveelheid data die ze hebben. Ik zou eerder raar opkijken als een verzekeraar het niet heeft en dan nog bestaat...quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:16 schreef Belegger9 het volgende:
zijn er hier mensen die het aandeel Lemonade uit de VS bekeken hebben? Is een verzekeraar die AI gaat inzetten voor de claims beoordeling. Iemand een mening? #LMND
Wel weer apart dat de volledige winst van de cijfers alweer wordt weggespeeld..quote:
Palantir krijgt nog orders zat dusquote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Naja ik bedoel die tip van wat was het, februari?
En nu hopen dat ze die belachelijke Box 3 plannen gaan schrappen voor eind van het jaar.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 01:23 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Nu hopen dat dit kabinet valt voor de lente.
Ben wel benieuwd of hij dit erdoorheen krijgt... Wel een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Ik denk dat ik mijn dollarbeleggingen verder omzet naar euros.quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Voor de Amerikaanse dividend beleggers hier, hou rekening er mee dat Drumpf op dit moment een voorstel heeft ingediend (en zit al in de laatste stadium van goedkeuringen) wat een toevoeging zal zijn op section 899.
Dat wil zeggen, waar je nu nog via een verdrag wat we hebben, 15% ingehouden word in plaats van 30%.
Dit met jaarlijks 5% erbovenop met een maximum van 20% over 4 jaar, je straks dus 35% zal ingehouden zien worden door de Amerikanen.
Simpel voorbeeld, nu voor 100 dollar/euro aan dividend, hou je 85 over.
Dat zal over 4 jaar nog maar 65 zijn.
Ik heb dit ook gelezen, maar ik begrijp niet hoe hij dit wil doen. Die 15% is het maximum zoals genoemd in het belastingverdrag. Dit betekent dat je het verdrag moet opzeggen om er onderuit te komen ?quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Voor de Amerikaanse dividend beleggers hier, hou rekening er mee dat Drumpf op dit moment een voorstel heeft ingediend (en zit al in de laatste stadium van goedkeuringen) wat een toevoeging zal zijn op section 899.
Dat wil zeggen, waar je nu nog via een verdrag wat we hebben, 15% ingehouden word in plaats van 30%.
Dit met jaarlijks 5% erbovenop met een maximum van 20% over 4 jaar, je straks dus 35% zal ingehouden zien worden door de Amerikanen.
Simpel voorbeeld, nu voor 100 dollar/euro aan dividend, hou je 85 over.
Dat zal over 4 jaar nog maar 65 zijn.
Ze gaan echt wel iets met box 3 doen. Ook een volgend kabinet. Wat er nu lag, was op zich nog niet heel gek. Het kan veel erger.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:53 schreef monkyyy het volgende:
[..]
En nu hopen dat ze die belachelijke Box 3 plannen gaan schrappen voor eind van het jaar.
Niet PSY maar SPY https://finance.yahoo.com/quote/SPY/quote:Op vrijdag 6 juni 2025 12:14 schreef Groepfunder het volgende:
Defiance Next Gen Altered Experience ETF (PSY) is YTD zo'n -50%. Als je een jaar terugkijkt is het verlies iets meer dan -70%. Jij bent enthousiast, Vvdjemoeder?
Oh, een gewone ETF op de S&P500. Sorry.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:24 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Niet PSY maar SPY https://finance.yahoo.com/quote/SPY/
Je gaat300% meer betalen, het is belachelijk.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 07:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze gaan echt wel iets met box 3 doen. Ook een volgend kabinet. Wat er nu lag, was op zich nog niet heel gek. Het kan veel erger.
Het verdrag veranderd er niet door, het is een interne verandering of verhoging hoe buitenlandse investeerders worden belast zoals met dividend.quote:Op donderdag 5 juni 2025 07:49 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of hij dit erdoorheen krijgt... Wel een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Ik denk dat ik mijn dollarbeleggingen verder omzet naar euros.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |