lees meer: https://www.politico.eu/article/trump-eu-nastier-than-china/quote:Trump: The EU is ‘nastier than China’
U.S. president launches blistering new trade attack against Brussels, as he agrees to cool tariff war with Beijing.
May 12, 2025 4:32 pm CET
By Camille Gijs
U.S. President Donald Trump said Monday that the European Union is worse than China, hours after Washington and Beijing agreed to slash respective punitive tariffs and de-escalate their trade war.
"European Union is in many ways nastier than China, okay?" Trump said, as he lashed the bloc. "Oh, they'll come down a lot. You watch. We have all the cards. They treat us very unfairly."
Despite several attempts at negotiating with Washington to remove Trump’s tariffs on European goods, the EU has yet to achieve a breakthrough.
https://www.politico.eu/a(...)us-worse-than-china/quote:Trump: ‘Europe treats us worse than China’
Vestager ‘hates the United States perhaps worse than any person I’ve ever met.’
June 26, 2019 5:37 pm CET
By Paul Dallison
Hij heeft net een deal gesloten met winnie the pooh, hij is nu helemaal blij met china, zodra wij een deal sluiten zijn we weer vriendjesquote:
Okay, goed verhaal man. Morgen is het weer Mexico of Groenland of China zelf die het doelwit zijner hersenspinsels wordt.quote:"European Union is in many ways nastier than China, okay?" Trump said
Hij is in Amsterdam geweest?quote:Trump: ‘Europa is smeriger dan China’
Ik denk op het Zuidplein in Rotterdam.quote:
Is het daar ook zo erg?quote:
Zal wel ooit wel eens in een varkensboerderij hebben gekeken.quote:
Het is ook niet echt politiek bedrijven maar meer zaken doen.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:37 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Hij heeft net een deal gesloten met winnie the pooh, hij is nu helemaal blij met china, zodra wij een deal sluiten zijn we weer vriendjes
Beetje zielige manier van politiek bedrijven
Vertaling van nasty is niet perse smerig,quote:Op maandag 12 mei 2025 17:34 schreef gwn_een_user het volgende:
Trump: The EU is ‘nastier than China’
Ik had hem er persoonlijk uitgetrapt.quote:
Nasty is niet perseeeee smerig , kan bijv ook tricky betekenen,quote:Op maandag 12 mei 2025 17:34 schreef gwn_een_user het volgende:
"European Union is in many ways nastier than China, okay?"
Nasty is niet perseeeee smerig , kan bijv ook tricky betekenen,quote:Op maandag 12 mei 2025 17:34 schreef gwn_een_user het volgende:
"European Union is in many ways nastier than China, okay?"
Geen idee zou kunnen?quote:Op maandag 12 mei 2025 17:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wij hebben een betere onderhandelingspositie dan China?
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Niet eens. 30% tarieven is nog steeds heel hoog en ik heb nog niks gezien over zeldzame metalen. Zelfs met het VK komen ze niet verder komen dan een flop deal die niet eens bindend is. Als het de VS tegen de EU was hadden ze stoere dingen over kaartspelletjes kunnen roepen, maar ze zijn een 300 fronten oorlog begonnen en hebben overduidelijk zelf het meeste pijn.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:37 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Hij heeft net een deal gesloten met winnie the pooh, hij is nu helemaal blij met china, zodra wij een deal sluiten zijn we weer vriendjes
Beetje zielige manier van politiek bedrijven
Zelfverrijking door insider trading bedoel je.quote:Op maandag 12 mei 2025 21:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is ook niet echt politiek bedrijven maar meer zaken doen.
Nee dat bedoel ik niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 07:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zelfverrijking door insider trading bedoel je.
En wat klopt er niet?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 07:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dan heb je het zoals gebruikelijk fout
Schiet je niks mee op want dan krijg je een koter van trump op zijn plek of jd fucking vancequote:
Sowieso krijg je dan JD. De winst is dat ik dan geen dagelijkse topics over een dementerende bejaarde die dingen roept hoef te lezen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:28 schreef TLC het volgende:
[..]
Schiet je niks mee op want dan krijg je een koter van trump op zijn plek of jd fucking vance
De opvolger is duidelijk en dat is JD fucking Vance.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:28 schreef TLC het volgende:
[..]
Schiet je niks mee op want dan krijg je een koter van trump op zijn plek of jd fucking vance
Als we die logica gebruiken dan doet Trump het ook goed want figuren als jij hebben een hekel aan Trump..quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Maar kennelijk doen we in Europa nog best wel wat goed, anders hadden figuren als Trump en Poetin niet zo'n hekel aan Europa.
Hij is goed bezig zijn land naar de tering te helpen inderdaad.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:22 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Als we die logica gebruiken dan doet Trump het ook goed want figuren als jij hebben een hekel aan Trump..
Dat land is al jaren naar de klotequote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij is goed bezig zijn land naar de tering te helpen inderdaad.
Verstandige figuren zijn dat.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:22 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Als we die logica gebruiken dan doet Trump het ook goed want figuren als jij hebben een hekel aan Trump..
Nee, ik ben verstandig.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:31 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ben je ook al een Trump fan..
Nastier is dan ook meer lastiger/geniepiger dan smerigerquote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:26 schreef Het_Bokje het volgende:
ik neem aan dat Trump bedoelt 'lastiger' ipv. 'smeriger' ?
Als in: In Europa moet je veel partijen op 1 lijn krijgen (lastiger om het narratief te bepalen), met China is dat een stuk makkelijker.
Hij kan ons niet zo gemakkelijk een poot uitdraaien.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:35 schreef Basp1 het volgende:
Wat zijn nu eigenlijk de objectieve feiten welke Trump gebruikt heeft om smerigheid van Europa te bepalen? Misschien kan iemand die Trump meent te begrijpen dat hier eens voor ons verduidelijken.
Vergeet het, lol. Te veel verdeeldheid, elk land is een zooitje, laat staan samen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:04 schreef HSG het volgende:
Europa moet eens sterker in zijn schoenen staan.
Haha sukkel. Je weet half niet hoe goed je het hebt hier.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:36 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Vergeet het, lol. Te veel verdeeldheid, elk land is een zooitje, laat staan samen.
In WO 2 had je mazzel dat Rusland Duitsland afmaakte want het Westen was toen al slap. Nu is het nog veel erger. Europa is een zwakke bende met slappe lui en linkse chaosmakers die alles kapotprogressieven.
Nou, inderdaad. We leven in de top 5 beste landen om in te leven op deze aardbol.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:43 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Haha sukkel. Je weet half niet hoe goed je het hebt hier.
Haha, sukkel? Ik weet donders goed hoe goed we het hebbe maar als het op oorlog aankomt, zijn we een lachertje. Niemand geeft een zak om het land, niemand wil vechten. Dankzij die linkse dromers die iedereen slap en ongeinteresseerd hebben gemaakt staan we nergens.quote:[..]
Haha sukkel. Je weet half niet hoe goed je het hebt hier.
Gelukkig maar dat de rechtse partijen in EU-landen vol inzetten op samenwerken zodat we er samen sterk voorstaan.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:49 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Vergeet het, lol. Te veel verdeeldheid, elk land is een zooitje, laat staan samen.
In WO 2 had je mazzel dat Rusland Duitsland afmaakte want het Westen was toen al slap. Nu is het nog veel erger. Europa is een zwakke bende met slappe lui en linkse chaosmakers die alles kapotprogressieven.
[..]
Haha, sukkel? Ik weet donders goed hoe goed we het hebbe maar als het op oorlog aankomt, zijn we een lachertje. Niemand geeft een zak om het land, niemand wil vechten. Dankzij die linkse dromers die iedereen slap en ongeinteresseerd hebben gemaakt staan we nergens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat de rechtse partijen in EU-landen vol inzetten op samenwerken zodat we er samen sterk voorstaan.Droom verder. Ze krijgen geen schijn van kans, want ze worden direct als radicaal geframed. In plaats van te snappen waarom zoveel mensen rechts stemmen, demoniseren ze die partijen en schuiven ze de schuld af. Eigen falen aanpakken? Nee, veel te lastig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
Dat is mooi, je past precies de strategie van rechts/conservatief toe (Poetin, Trump, N-Korea, Iran, etc. etc.). Heeft zelfs een naam: https://en.wikipedia.org/wiki/Accusation_in_a_mirrorquote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:11 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Droom verder. Ze krijgen geen schijn van kans, want ze worden direct als radicaal geframed. In plaats van te snappen waarom zoveel mensen rechts stemmen, demoniseren ze die partijen en schuiven ze de schuld af. Eigen falen aanpakken? Nee, veel te lastig.
Ik ga me pas zorgen maken als 'ie complimenteus wordt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:10 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Ik denk dat we er trots op kunnen zijn dat Trump dat vindt!
Nee. Zo werkt onze taal ook niet. Bent u een buitenlander?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus jij vindt het beleid van Trump goede politiek....
Dan weten we dat ook weer.
Ja, leg maar uit dan.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee. Zo werkt onze taal ook niet. Bent u een buitenlander?
Een koter van Trump gaat hem niet worden, het is nog steeds geen Noord Korea he. Er zouden in zo'n geval gewoon nieuwe verkiezingen komen en tot die tijd neemt de vice president de honneurs waar.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:28 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat de Fransen geen deodorant gebruiken denk ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:35 schreef Basp1 het volgende:
Wat zijn nu eigenlijk de objectieve feiten welke Trump gebruikt heeft om smerigheid van Europa te bepalen? Misschien kan iemand die Trump meent te begrijpen dat hier eens voor ons verduidelijken.
Handelsoverschot is letterlijk het enige waar die kerel naar kijkt. Dat wil zeggen als iets of iemand meer geld verdiend aan de VS dan andersom dan is die fout en de vijand. In de ogen van Trump is dat eigenlijk gewoon diefstal want zero sum economy enzo.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:35 schreef Basp1 het volgende:
Fransen eten ook nog eens slakkenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat de Fransen geen deodorant gebruiken denk ik.
En dat de Nederlanders verdovende hasjiesj roken en in hun blote piemels op boten dansen in Amsterdam!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat de Fransen geen deodorant gebruiken denk ik.
Oh maar die zijn wel lekker hoor, zeker met knoflookolie erbij.quote:
Zeker ook omdat ze duidelijk alleen dingen doen waar de rijken enorm veel beter van worden, ten koste van de rest van de bevolking (en vooral alle minderheden, te beginnen met vrouwen!). Straks alleen nog monopolies waar je de hoofdprijs voor moet betalen, met werkomstandigheden zoals bij Amazon.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:19 schreef Dauthi het volgende:
Arme Trump is jaloers dat anderen ook the Art of the Deal kunnen.
Gister een decreet getekend dat medicijnen binnen 30 dagen in prijs verlaagd moeten worden, hoe en via welke wetgeving of welk drukmiddel is allemaal niet duidelijk.
Dat die prijzen in de VS tot stand zijn gekomen door hun eigen vrije markt en hun medisch beleid, geen woordm
En maar afgeven op de EU, omdat in de EU er wel regelgeving is omtrent medicijnen en dat dankzij het sociale zorgstelsel er wordt onderhandeld over de prijzen van medicijnen.
De drogargumentatie aanhalen dat de VS de geneesmiddelen in de EU zou subsidieren, terwijl de prijstelling in de EU winstgevend is en in die in de VS niets te maken heeft met kostprijzen of R&D.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |