abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218572106
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat filmpje ziet eruit, en klinkt, als een trailer voor een nieuwe horror game :D
Ik denk dat die makelaar heel veel lol heeft gehad met dat filmpje :D
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_218572111
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 06:07 schreef Kijkertje het volgende:
Deze flat!

Buiten:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Binnen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Deze ramen zijn niet echt :o

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Gemakkelijk in de oorspronkelijke staat terug te brengen ;(
Tof gedaan. Ik zou het juist zo laten.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:10:59 #253
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218572143
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:05 schreef essnhills het volgende:

[..]
Ik denk dat die makelaar heel veel lol heeft gehad met dat filmpje :D
Het is eens een keer wat anders ja, ik kan dat wel waarderen :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218572319
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 15:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het is eens een keer wat anders ja, ik kan dat wel waarderen :Y
Ja

Je kan wel proberen om het alleen als een "uitdaging voor iemand met 2 rechterhanden" te omschrijven, maar dat doen ze bij iedere bouwval al.

Zo leun je er nog wat meer in :Y
pi_218572726
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:52 schreef essnhills het volgende:
Prachtig gemeentijk monument in Venhuizen. Je moet wel ietwat handig zijn. Kost nog geen miljoen.

Mag je dat wel platgooien??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218572750
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:05 schreef blomke het volgende:

[..]
Mag je dat wel platgooien??
Niet zomaar in ieder geval. De gemeente zal er mee moeten instemmen.

In de beschrijving wordt het wel genoemd als optie, maar een makelaar kan wel meer opnoemen. Er staat niets over toestemming/sloopvergunning van de gemeente.
pi_218589682
Hier nog zo'n woning waar het hebben van twee rechterhanden niet genoeg is. De laatste 50 jaar niks meer aan gedaan? Door de plantjes in de vensterbank lijkt de woning nog in gebruik, maar hier wonen lijkt mij niet gezond, of veilig.

Er zijn weleens huizen waarvan je je naast financiële overwegingen kunt afvragen of de waarde van nieuwbouw met modern wooncomfort opweegt tegen het verlies van een historisch of karakteristiek pand maar hier kan ik me niet voorstellen dat het de moeite loont dit pand proberen te redden.

De makelaar kan het ook niet meer serieus nemen.
quote:
Boven zijn er twee kamers met beperkte stahoogte. Ideaal voor kinderen, opslag of als je zelf graag gebukt door het leven gaat.
en
quote:
- De vloer loopt niet helemaal zoals het hoort.
- De gevel heeft scheurtjes, sommige zijn gevuld met pur.
- De woning is gasloos, voorheen verwarmd met kolenkachels

In de gezellige keuken pluk je de champignons zo van de muur

Denk om het afstapje in de gang

De genoemde kinderslaapkamer. Enkele vochtproblemen, maar de scheur in de muur waar je een hand doorheen kunt steken lijkt mij een groter probleem.
pi_218590142
Je kan dit soort panden wel willen opknappen, maar er is geen beginnen aan. Verzakt, vergeven van het vocht en zwam, kozijnen verrot, kap verrot... Kortom, niks meer wat niet verrot is. Platgooien en nieuw bouwen is de enige optie.
pi_218590182
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 17:14 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Boven zijn er twee kamers met beperkte stahoogte. Ideaal voor kinderen, opslag of als je zelf graag gebukt door het leven gaat.
_O-
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  maandag 25 augustus 2025 @ 18:33:00 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218590316
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 14:52 schreef essnhills het volgende:
Prachtig gemeentijk monument in Venhuizen. Je moet wel ietwat handig zijn. Kost nog geen miljoen.

https://www.funda.nl/deta(...)e-buurt-43/89461381/

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar voor de echte sfeer moet je dit filmpje even kijken, met volume aan:

https://www.funda.nl/deta(...)61381/media/video/1/

Wel een mooi ruime tuin
:D
pi_218590520
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:09 schreef tux87 het volgende:
Je kan dit soort panden wel willen opknappen, maar er is geen beginnen aan. Verzakt, vergeven van het vocht en zwam, kozijnen verrot, kap verrot... Kortom, niks meer wat niet verrot is. Platgooien en nieuw bouwen is de enige optie.
Dat dus. Hopen dat er geen asbest in zit ende grond niet vervuild met olie/chemicaliën. Dus eerst een inventarisatie laten uitvoeren.

Perceel komt dan op 210/m2
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218591446
quote:
Hier nog zo'n woning waar het hebben van twee rechterhanden niet genoeg is. De laatste 50 jaar niks meer aan gedaan? Door de plantjes in de vensterbank lijkt de woning nog in gebruik, maar hier wonen lijkt mij niet gezond, of veilig.

Er zijn weleens huizen waarvan je je naast financiële overwegingen kunt afvragen of de waarde van nieuwbouw met modern wooncomfort opweegt tegen het verlies van een historisch of karakteristiek pand maar hier kan ik me niet voorstellen dat het de moeite loont dit pand proberen te redden.

[..]
en
[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De genoemde kinderslaapkamer. Enkele vochtproblemen, maar de scheur in de muur waar je een hand doorheen kunt steken lijkt mij een groter probleem.
[ afbeelding ]
quote:
- Er groeien planten door een dakraam naar binnen: natuurinclusief wonen dus.
_O-
pi_218592732
quote:
Ook weer: perceel kost 250/m2
pi_218605510
Een beetje off-topic (of toch niet ;-)): wie wil loeren opde Amerikaanse Funda kan kijken op: www.zillow.com
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:02:20 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218605704
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 17:11 schreef essnhills het volgende:

[..]
Niet zomaar in ieder geval. De gemeente zal er mee moeten instemmen.

In de beschrijving wordt het wel genoemd als optie, maar een makelaar kan wel meer opnoemen. Er staat niets over toestemming/sloopvergunning van de gemeente.
In de omschrijving staat ook "Gemeentelijk Monument".... dus dat laat weinig mogelijkheden tot platgooien.
Beste kans die je hebt is een "tijdelijke" woning op het achtererf neerzetten en dan wachten tot de hele hut vanzelf instort.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218606143
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
In de omschrijving staat ook "Gemeentelijk Monument".... dus dat laat weinig mogelijkheden tot platgooien.
Beste kans die je hebt is een "tijdelijke" woning op het achtererf neerzetten en dan wachten tot de hele hut vanzelf instort.
Ja klopt

Ik doelde meer op dat er soms al vergunningen zijn aangevraagd zodat je ook met monumentenstatus meer opties hebt. Maar aangezien daar niets over staat in de beschrijving verwacht ik dat niet.

Bij een (Rijks)monument bij dat spookhuis in de buurt (wel andere gemeente) is dat bijvoorbeeld wel zo. Je mag het niet omgooien, maar wel flink verbouwen.

https://www.funda.nl/deta(...)iderdijk-7/89040349/

pi_218606997
quote:
Leuk gevonden. De opmerking: "- Achtergelegen schoorsteen geniet ook een monumentale status en is een restauratieobject", is natuurlijk een "addertje .....". Als je die verplicht moet (laten) restaureren ....
pi_218607226
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:51 schreef blomke het volgende:

[..]
Leuk gevonden. De opmerking: "- Achtergelegen schoorsteen geniet ook een monumentale status en is een restauratieobject", is natuurlijk een "addertje .....". Als je die verplicht moet (laten) restaureren ....
Ik loop er regelmatig langs

En die schoorsteen ziet er echt beroerd uit :+
pi_218607278
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:18 schreef essnhills het volgende:
En die schoorsteen ziet er echt beroerd uit :+
Daar heb je het al! Geen verborgen gebrek anyway. Heb het object onder favorieten opgeslagen op m'n funda account, ben benieuwd wat er mee gebeurt.

[ Bericht 9% gewijzigd door blomke op 27-08-2025 20:53:41 ]
  donderdag 28 augustus 2025 @ 08:38:44 #270
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_218610501
Alsof je een Center Parcs accommodatie oude stijl binnenstapt...

Met een extra kamer die alleen via de badkamer is te bereiken

Leuke hoog-laag verschillen in je badkamer

Ik vind het een hoop geld voor een kluswoning.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_218613416
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:23 schreef blomke het volgende:

[..]
Daar heb je het al! Geen verborgen gebrek anyway. Heb het object onder favorieten opgeslagen op m'n funda account, ben benieuwd wat er mee gebeurt.
Die ramen op de eerste verdieping zijn we echt waanzinnig O+
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_218613435
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:05 schreef essnhills het volgende:

[..]
Ja klopt

Ik doelde meer op dat er soms al vergunningen zijn aangevraagd zodat je ook met monumentenstatus meer opties hebt. Maar aangezien daar niets over staat in de beschrijving verwacht ik dat niet.

Bij een (Rijks)monument bij dat spookhuis in de buurt (wel andere gemeente) is dat bijvoorbeeld wel zo. Je mag het niet omgooien, maar wel flink verbouwen.

https://www.funda.nl/deta(...)iderdijk-7/89040349/

[ afbeelding ]
Ik wilde eigenlijk gaan afgeven op die rare futuristische dakkapellen op de impressie, maar ik zie verderop bij de foto's dat dit de oorspronkelijke bouwtekeningen waren. :o Past voor mijn gevoel echt helemaal niet bij die tijd, weer wat geleerd!
pi_218613524
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:23 schreef blomke het volgende:

[..]
Het staat al jaaaaaaren te koop
  donderdag 28 augustus 2025 @ 15:37:42 #274
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218613526
quote:

[..]
en
[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh dear, en buitengebied. Als je zegt ik koop het voor het kavel, breek het af en bouw er een mooi huis mag dat waarschijnlijk geeneens van de lokale gemeente of provincie. De regelgeving daarover verschilt nog steeds afail per gemeente en bestemmingsplan.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh dear, het is dus nog erger. Je kan het geeneens naar eigen inzicht renoveren en isoleren als je dit al zou willen doen. Van dat gerold kassenglas, enkelglas met belletjes en vertekeningen erin bijvoorbeeld.
pi_218613556
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 15:28 schreef archito het volgende:

[..]
Ik wilde eigenlijk gaan afgeven op die rare futuristische dakkapellen op de impressie, maar ik zie verderop bij de foto's dat dit de oorspronkelijke bouwtekeningen waren. :o Past voor mijn gevoel echt helemaal niet bij die tijd, weer wat geleerd!
Die bouwtekeningen die erbij zitten zijn uit 2008 toch?

Bij mijn weten heeft het gemaal nooit dakkapellen gehad. Maar mag je ze nu wel maken volgens die vergunning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')