Overal beetje kip halen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Vanavond slechts een broodje kip kerrie wegens te grote lunch.
En die lunch bestond uit een bak rijst, kip en salade met daarbij nog wat krokante kippenboutjes.
Een kipdag dus.
En nu een kop thee.
Nog niet geprobeerd maar ze zijn nu bij mijn supermarkt 1,79 dus kan ik zeker daarvoor doen!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:53 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn favoriete diepvries pizza.
Dr. Oetker Casa di Mama Pizza Salame extra piccante
Die is zeker lekker.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Lekkerste supermarkt gebak met thee
[ link | afbeelding ]
Avondeten was nasi.
Dat is niet duur.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nog niet geprobeerd maar ze zijn nu bij mijn supermarkt 1,79 dus kan ik zeker daarvoor doen!
Handjevol gepelde garnalen is tegenwoordig ook gillend duur.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:31 schreef golfer het volgende:
Nu een met de handgemaakte garnalen kroket uit België van onze vishandel.
Wel duur, 5,50 per stuk.Maar heel erg goed gevuld en heel lekker.
Nu ook kreukelfriet bij AHquote:Op zaterdag 10 mei 2025 22:09 schreef Blues het volgende:
Late night- we hadden zin in friethoes- snack![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Gezellig!quote:Op zaterdag 10 mei 2025 23:10 schreef Karzai het volgende:
Wij zitten nog aan de late night borrel
[ afbeelding ]
Wij vierden mijn moeders 70e verjaardag met de familie, in een hoeve in durbuy België, we gaan vanmiddag weer terugquote:Op zondag 11 mei 2025 07:02 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Wat ben je aan het doen dit weekend? Ziet er goed uit allemaal!
Opgezocht, goed vlees. Wou dat ik wat wist over de Portugese keuken toen ik daar was, alhoewel toen ik daar was was t behoorlijk toeristisch qua eten. Kan mij herinneren dat ik veel meloen met ham had en rijst.quote:Op zondag 11 mei 2025 01:13 schreef Molo het volgende:
Vanmiddag een heerlijk broodje Secretos de Porco Preto op een foodmarket gegeten, als toetje een pastel de nata
Nu weer thuis, maar wat is het eten toch heerlijk in Portugal![]()
Leuk zeg, met de hele fam. Zal vast heel gezellig zijn geweest in dat grote huisquote:Op zondag 11 mei 2025 07:05 schreef Karzai het volgende:
[..]
Wij vierden mijn moeders 70e verjaardag met de familie, in een hoeve in durbuy België, we gaan vanmiddag weer terug
Was gezellig, lekker gegeten en gedronken, gister wezen kayakken op de rivier en we hebben prachtig weerquote:Op zondag 11 mei 2025 07:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Opgezocht, goed vlees. Wou dat ik wat wist over de Portugese keuken toen ik daar was, alhoewel toen ik daar was was t behoorlijk toeristisch qua eten. Kan mij herinneren dat ik veel meloen met ham had en rijst.
1x een grove groentesoep en zo'n pastel, dat was t meest lokaal.
[..]
Leuk zeg, met de hele fam. Zal vast heel gezellig zijn geweest in dat grote huis
Ik was met een zooi locals, en gistermiddag mazzel met een leuke en goeie foodmarketquote:Op zondag 11 mei 2025 07:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Opgezocht, goed vlees. Wou dat ik wat wist over de Portugese keuken toen ik daar was, alhoewel toen ik daar was was t behoorlijk toeristisch qua eten. Kan mij herinneren dat ik veel meloen met ham had en rijst.
1x een grove groentesoep en zo'n pastel, dat was t meest lokaal.
[..]
Leuk zeg, met de hele fam. Zal vast heel gezellig zijn geweest in dat grote huis
Dat is nou jammer. Maar jullie hadden genoeg lekkers zag ik.quote:Op zondag 11 mei 2025 11:53 schreef Karzai het volgende:
Mijn nichtje was ook jarig trouwens, dus dat hebben wij net ook nog gevierd met appeltaart en slagroom.
Helaas was de tijd tekort om een frietkot te bezoeken
Eerste doet me denken aan Loetje, en 2e aan Bramquote:Op zondag 11 mei 2025 20:48 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Gisteren biefstuk met ui,champignons en wit brood.
Vandaag loaded fries pulled chicken saté.
[ link | afbeelding ]
Ik kan er zo gaan werken 😉quote:Op maandag 12 mei 2025 11:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Eerste doet me denken aan Loetje, en 2e aan Bram
OT; koffie en een Oreo koekje (peanut butter).
Lunch wordt avocado toast met gekookt ei (2x).
Mmmmmquote:Op maandag 12 mei 2025 14:09 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit PG groentenloempia's met ei en daarbij een beetje komkommersalade met een vinaigrette.
Ziet er goed uit!quote:
Enjoy! En succes met de verbouwingquote:Op maandag 12 mei 2025 18:40 schreef SoS87 het volgende:
Bami en foe yon hai, allebei k&k, even geen keuken, morgen gaat de muur er uit, dus de kastjes en het aanrecht heb ik er alvast uitgehaald.
'Handel', is dat hetzelfde als 'toelie'?quote:Op maandag 12 mei 2025 18:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
Hier een Hollandse pasta. Met gehakt en pot tomatensaus met 'handel'
Nee gewoon zooi, geraspte kaas, scheut olijfolie en dat soort gebeurenquote:Op maandag 12 mei 2025 18:54 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
'Handel', is dat hetzelfde als 'toelie'?
Die k&k viel me mee, zat zelfs wat groenten bij de foe yon haiquote:
Leuke klus dat!quote:Op maandag 12 mei 2025 19:05 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Die k&k viel me mee, zat zelfs wat groenten bij de foe yon hai![]()
Geen verbouwing maar kapotte leiding, mooie vochtplek in de ruimte naast de keuken precies achter de afvoer van de gootsteen. Maar die leiding zit dus in de muur weggewerkt dus dat moet opengebroken worden
Zooi = Toelie, net als Handelquote:Op maandag 12 mei 2025 19:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee gewoon zooi, geraspte kaas, scheut olijfolie en dat soort gebeuren
Oh dacht dat dat geld betekendequote:
Aanrader die worst?quote:Op maandag 12 mei 2025 20:55 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Aardappelen, snijbonen en een kipbraadworst.
Ik heb geen idee, wij noemen lekkere dingen vaak 'goeie toelie' hier in huisquote:
Net zoiets als elke winkel hier 'toko' heet, en elk soort bijgerecht of garnering 'handel'quote:Op maandag 12 mei 2025 21:33 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, wij noemen lekkere dingen vaak 'goeie toelie' hier in huis
Maar 'zooi' kan ook prima
Pesiesquote:Op maandag 12 mei 2025 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Net zoiets als elke winkel hier 'toko' heet, en elk soort bijgerecht of garnering 'handel'
Heerlijk
Lekkerrrr!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:50 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gehaktballen op de Librije-wijze, gekookte kruimige aardappels en een ijsbergsla-melange met een vinaigrette.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Òven gebakken aardappelen, bloemkool met kaas, zoetzure komkommersalade (@:FutureFairytale), ribkarbo
Weerquote:Op woensdag 14 mei 2025 17:28 schreef golfer het volgende:
Wegens succes straks in de herhaling:
[ afbeelding ]
Met daarbij gerookte kipfiletreepjes.
Altijd lekker, die soep! Ook al zo'n 4x gehad.quote:
quote:Op donderdag 15 mei 2025 13:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik buikspek met krokant zwoerd en daarbij een coleslaw.
Goed gelukt!quote:
En een flinke dot Zaanse? @fetXquote:Op donderdag 15 mei 2025 19:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Goed gelukt!
Hier tosti van zuurdesem met gebakken tomaatjes en paprika erbij
Geen saus bij mijn tosti joh koekwausquote:Op donderdag 15 mei 2025 19:36 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
En een flinke dot Zaanse? @:fetx
Die eerste pannekoek ziet er echt freaky uitquote:Op donderdag 15 mei 2025 20:44 schreef FutureFairytale het volgende:
Na een lange dag, veel op de weg, bij een pannenkoekentent in een bos neergestreken.
Brie, ham, prei, pesto. Vage foto maar was lekker.
[ link | afbeelding ]
KAAS en champignons (de randen zijn van krokante kaas)
[ link | afbeelding ]
McFlurry nr 15, zonder koek. Zoveel saus
[ link | afbeelding ]
Welke drie van de vijf heb je zelfgemaakt?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:44 schreef Prego het volgende:
Alle drie zelfgemaakt: gehaktballetjes met pindasaus op brood. Erbij een pittige/zure komkommersalade en een pilsje
Heerlijk, weinig zon gezien helaas vandaag.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:16 schreef Blues het volgende:
Vanmiddag in het zonnetje een bloedsinaasappelijsje in het dorp 🍦
Oelala, dat ziet er goed uitquote:Op maandag 19 mei 2025 14:27 schreef golfer het volgende:
Work in progress:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ahquote:Op maandag 19 mei 2025 14:27 schreef golfer het volgende:
Work in progress:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En nu in het Nederlands?quote:
Vlees is moord!quote:Op maandag 19 mei 2025 19:09 schreef Molo het volgende:
Gevulde pasta met doperwten, ricotta en munt. Gebakken tomaat en wat mozzarella erbij. Meh
Morgen maar iets met vleesch
Ja maakt me niet uit, ben een alleseterquote:
Mijn nichtje besloot een keer vegetariër te worden.....totdat de borrelhapjes op tafel kwamen.quote:
quote:Op maandag 19 mei 2025 19:09 schreef Molo het volgende:
Gevulde pasta met doperwten, ricotta en munt. Gebakken tomaat en wat mozzarella erbij. Meh
Morgen maar iets met vleesch
Ik vind munt eten verpesten dus eens met Mehquote:Op maandag 19 mei 2025 19:29 schreef Magica het volgende:
Orzo met kipspiesje met courgette en yoghurt munt sausje. Meh
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:12 schreef golfer het volgende:
En voor vanavond maak ik knoflookboter garnalen pasta met een komkommersalade erbij.
Was niet eens de munt maar super matige kip. Maar munt is ook niet mij favoriet iddquote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
[..]
Ik vind munt eten verpesten dus eens met Meh![]()
Wasquote:Op woensdag 21 mei 2025 13:19 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik paddenstoelenrisotto met o.a. eekhoorntjesbrood, kastanjechampignons, oesterzwammen en bundelzwammen.![]()
Daarbij een frisse cherrytomatensalade.
Smullers even opgezocht, snacks op NS stations volgens goegelquote:Op woensdag 21 mei 2025 21:46 schreef Molo het volgende:
Patatje bij Smullers van de allerliefste hardwerkende knul daar. Ik doe het hem niet na, met zo'n tempo voor iedereen netjes en vriendelijk patat regelen![]()
Nu zin in pistache-ijsje
Yep klopt!quote:Op woensdag 21 mei 2025 21:50 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Smullers even opgezocht, snacks op NS stations volgens goegel
Mooi dat jij die knul becomplimenteerd, hopelijk ook tegen hem gezegd
Aaah, het jongske tochquote:Op woensdag 21 mei 2025 21:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep klopt!
Ja we hadden een heel gesprek erna ook nog. Na drukke dagen gaat het patat bestellen en bakken gewoon door in zijn hoofd, ook in zijn dromen
Die jongen heeft te dag in dag uit te maken met mensen met haast. Iedereen moet snel friet.quote:Op woensdag 21 mei 2025 21:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep klopt!
Ja we hadden een heel gesprek erna ook nog. Na drukke dagen gaat het patat bestellen en bakken gewoon door in zijn hoofd, ook in zijn dromen
Machtig veel respect voor hoor, heb m dat ook gezegdquote:Op woensdag 21 mei 2025 22:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Die jongen heeft te dag in dag uit te maken met mensen met haast. Iedereen moet snel friet.
En waarschijnlijk helemaal blij als iemand een praatje wil maken![]()
Heb je je pistache trek gestild?
Ik had ook willen komenquote:Op woensdag 21 mei 2025 18:50 schreef Kanaroe het volgende:
Zacht gebakken zuurkool met rode ui, gedroogde cranberries en appel, puree van aardappel-zoete aardappel, geroosterde plakjes zeeuws spek en gebakken chorizo worstjes
Mijn oudste zoon schoof onverwacht aan, dus we zaten gezellig met zijn 4-en aan den dis, lekker gegeten
Zeer voldaan allemaal![]()
Haha, sorrie maar ik zie het voor mequote:Op donderdag 22 mei 2025 12:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik wilde een broodje eten met een kop soep
Alleen ik ben nogal moe/overprikkeld en gooi zo mijn soep in het vergiet. Vraag me niet waarom
Ik had nog de balletjesquote:Op donderdag 22 mei 2025 15:32 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Haha, sorrie maar ik zie het voor me![]()
Arme jij!
O.T. Hier straks een beenham, met spekzijde![]()
Staat te marineren in honing-mosterd-tijmsausje
Met gebakken witlof, rauwe witlofsalade en een restje aardappelpuree van gisteren
quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:00 schreef golfer het volgende:
Als avondeten maak ik dit hete kipgerecht met daarbij pilav-rijst en een ijsbergsalade met komkommer en farmersalade.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:31 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een grote portie kabeljauwkibbeling van onze dorps visjuwelier met daarbij een frisse salade van komkommer en cherrytomaatjes.
Het schijnt dat je van de schillen en kontjes een lekker soepje kan maken.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:57 schreef Molo het volgende:
Asperges met Hollandaise en de hele mikmak, klassiek. Lekker mannnnnn![]()
![]()
Dat zijn de bestequote:Op zaterdag 24 mei 2025 19:10 schreef borisz het volgende:
Toko (Toko Nina te Haarlem ;-)). Noodels. Pittige boontjes, Tauge, Ajam Kip en Daging smoor.
Deze toko past zich wat minder Nederlands aan. Dus af en toe. Verder is het
Lekker! Wat zat erop?quote:
Wat leuk!quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmorgen een latte gemaakt, met een stukje chocoladekikker. Gekregen van zusje die bij Harry Potter in London is geweest
[ link | afbeelding ]
Zit een massieve kikker in van 150g melkchocola en een bewegend plaatje van een karakter uit de film.
Deze mevrouw, maar ik herken haar niet meer. Geen hele grote rol gehad denk.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 19:29 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wat leuk!
Welk bewegend plaatje zat er in het doosje?
Ik ook nietquote:Op zaterdag 24 mei 2025 20:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Deze mevrouw, maar ik herken haar niet meer. Geen hele grote rol gehad denk.
Ooh niet? Dan is het niet gek dat ik haar niet meer herinnerquote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:04 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik ook niet
Zat niet in de films in ieder geval
Maar alsnog een leuk kadootje
Lekkerquote:Op zaterdag 24 mei 2025 20:50 schreef FutureFairytale het volgende:
Avondeten bestond uit spareribs van Kippie. Zijn al gaar, en na 75 min in de oven op 160 graden vielen ze direct van de botten![]()
Met sperziebonen in teriyaki en pandanrijst.
Toe mini magnum (utopia) met verse mango. Genoten
Nee juist tegenovergestelde gemerkt. Na half uur op 190-200 droger dan een uur/80 min op 160.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:01 schreef Smallish het volgende:
[..]
LekkerWorden ze niet droog na zo lang in de oven? Ga ik anders ook eens proberen.
quote:Op zondag 25 mei 2025 15:12 schreef golfer het volgende:
Vanavond het begin van onze vakantie vieren met een etentje in Haarlem.
Verslag: golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #35quote:Op zondag 25 mei 2025 15:12 schreef golfer het volgende:
Vanavond het begin van onze vakantie vieren met een etentje in Haarlem.
Voor mij de mokka graag.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:06 schreef Karzai het volgende:
Taart op het werk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goeie taarten!quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:06 schreef Karzai het volgende:
Taart op het werk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aardbeien en appelquote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Goeie taarten!
Welke heb je gekozen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |