Je moet helaas bij particuliere huur je salaris opgeven en daar kun je uiteraard niet je bijverdiensten bij opgeven(zwart). En voor sociale huur komt men dan met dit gemiddeld salaris niet in aanmerking. Je zit net weer op die grens. En minder werken zal om allerhande subsidies etc een rechter niet toestaan bij een scheiding.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Laten we dan zo’n beetje de onderkant tegenwoordig pakken, pakt hij 2500 netto. Beun je elke zaterdag en in de avonden voor zo’n 300 euro zwart per week bij. Heb je het alsnog niet slecht
Hoe weet je dat nu. Je weet totaal niet hoe die scheiding is verlopen. Daar kun je namelijk heel slecht uitkomen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja dat Henk het niet al te slim heeft aangepakt allemaal lijkt me een vrij feitelijke constatering.
Nee, het gaat erom dat een van die gevolgen, namelijk het schreeuwende gebrek aan woningen, hen op geen enkele manier aan te rekenen valt. Dat jij dan een mening hebt over hoe mensen hun leven inrichten is irrelevant.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:16 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Het gaat erom dat mensen er tegenwoordig heel makkelijk voor kiezen om samen financiėle verplichtingen aan te gaan, maar niet de gevolgen willen dragen als ze uit elkaar gaan.
Dat hangt ervan af of Ahmed hier geboren is of een nieuwkomer is want in het eerste geval staat hij achteraan in de rij, naast Henk en Shaneequa.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:45 schreef Cockwhale het volgende:
Gelukkig heeft Achmed wel met spoed een woning gekregen.
Er is geen gebrek aan woningen in het algemeen, maar wel voor specifiek eenpersoonshuishoudens.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 13:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom dat een van die gevolgen, namelijk het schreeuwende gebrek aan woningen, hen op geen enkele manier aan te rekenen valt. Dat jij dan een mening hebt over hoe mensen hun leven inrichten is irrelevant.
Zo zo wel 1%.....quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:38 schreef Five_Horizons het volgende:
Tja.
Dat woningtekort wordt natuurlijk niet alleen veroorzaakt door de overheid die te weinig huizen laat bouwen, maar is onderdeel van een veel groter probleem. Er wonen 150.000 Syriėrs (bijna 1% van de bevolking is Syriėr...), 75.000 Oekraļners en meer dan 700.000 arbeidsmigranten.
Veelal werkzaam in sectoren die wel de lusten hebben (inkomen), maar de lasten bij de maatschappij neerlegt (woningnood, zorg etc.). Die mensen geven het verdiende geld vooral uit in het land van herkomst, dus ook daar profiteert de maatschappij nauwelijks van. Sterker: vaak zijn de woningen ook nog eens eigendom van uitzendbureaus die 8 man in een huis stoppen.
De vrije markt is compleet doorgeschoten en het zelfreinigend vermogen is nihil. Zie maar het stikstofprobleem: boeren willen boeren (of eigenlijk: agri-miljardairs willen hun inkomsten niet verliezen doordat boeren moeten inkrimpen/verdwijnen) ten koste van het milieu en de omgeving.
Dat vind ik zo'n dooddoener. Wat maakt het uit waar je je verdiende geld uitgeeft? Als je maar gewoon je belastingen betaald dan heeft de maatschappij daar, als het goed is, bijzonder weinig last van.quote:Die mensen geven het verdiende geld vooral uit in het land van herkomst, dus ook daar profiteert de maatschappij nauwelijks van.
Dan wel.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja want als je na 17 jaar scheidt, dan zijn er wel woningen!
Dit en sowieso is het handig, want dan kun je ook makkelijker je huis verkopen als je iets nieuws zoekt of iets anders.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:54 schreef raptorix het volgende:
Tip voor mensen die een koophuis hebben: Blijf altijd ingeschreven staan voor huurwoningen, dan bouw je nog steeds jaren op.
Tip voor iedereen boven de 18, waar en hoe je ook woont.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:54 schreef raptorix het volgende:
Tip voor mensen die een koophuis hebben: Blijf altijd ingeschreven staan voor huurwoningen, dan bouw je nog steeds jaren op.
Maar daar gaat de wethouder wat aan doen! Als het lukt. Ooit. Dan heeft Henk natuurlijk nog steeds geen huis, maar dan ruikt hij in ieder geval weer fris.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, Henk kan niet douchen. Staat letterlijk in het artikel.
Ja, zoals die ene dakloze moeder waar 100 hulpverleners bij betrokken waren maar waar 0 nul voor kwam.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar daar gaat de wethouder wat aan doen! Als het lukt. Ooit. Dan heeft Henk natuurlijk nog steeds geen huis, maar dan ruikt hij in ieder geval weer fris.
Er was ook wel eens soortgelijk gedoe omtrent het "helpen" van mensen met schulden, het hele leger aan hulpverleners kostte een tigvoud van de werkelijke schuldenlast.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, zoals die ene dakloze moeder waar 100 hulpverleners bij betrokken waren maar waar 0 nul voor kwam.
[ x ]
quote:"Het is belangrijk dat je je kunt opfrissen. Dat helpt om mee te blijven doen in de maatschappij," zegt hij.
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh wacht, wethouder Proos heeft zelf ook geen woning in Vlaardingen.
https://www.rodi.nl/vlaar(...)-verkeerd-signaal-af
https://ditistwee.nl/nieu(...)ingen-te-komen-wonen
Christelijke normen en waarden zoals naastenliefde, integriteit, respect voor het gezag...quote:Terwijl zijn partij, de ChristenUnie/SGP, staat voor normen en waarden
Ik heb hier een probleemgezin met twee zwakbegaafde ouders en 11 kinderen in de straat wonen. Daar waren 29 organisaties bij betrokken en geen van die kinderen kreeg gezond eten, had schone kleren of had zwemles of zo gehad. 11 kindertjes met rotte tandjes, nul vaardigheden om zichzelf te redden later en een kutleven. Op haar 17e was de oudste zelf ook zwanger en kwam er nog een kleinkind op die vuilnisbelt te wonen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er was ook wel eens soortgelijk gedoe omtrent het "helpen" van mensen met schulden, het hele leger aan hulpverleners kostte een tigvoud van de werkelijke schuldenlast.
Edit: ik vind deze opmerking van die wethouder ook zo typisch aanmatigend. Deze man heeft gewoon een baan he, hij doet al mee. Die man heeft een normaal dak boven z'n hoofd nodig.
[..]
Zeker, heb me aan het begin van mn studententijd ingeschreven voor een sociale huurwoning. Elk jaar kan ik gratis de inschrijving verlengen. Mocht ik ooit volledig aan de grond zitten dan heb ik inmiddels al 20 jaar (and counting) wachttijd opgebouwd.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tip voor iedereen boven de 18, waar en hoe je ook woont.
En dat heb jij zogenaamd allemaal geteld en bijgehouden?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb hier een probleemgezin met twee zwakbegaafde ouders en 11 kinderen in de straat wonen. Daar waren 29 organisaties bij betrokken en geen van die kinderen kreeg gezond eten, had schone kleren of had zwemles of zo gehad. 11 kindertjes met rotte tandjes, nul vaardigheden om zichzelf te redden later en een kutleven. Op haar 17e was de oudste zelf ook zwanger en kwam er nog een kleinkind op die vuilnisbelt te wonen.
29 organisaties.
Zo worden die wachtlijsten ook zo lang als iedereen die het eigenlijk niet nodig heeft zich inschrijft. Maakt voor het verdelen van huizen niet uit maar vertekent het beeld en de data wel.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:45 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zeker, heb me aan het begin van mn studententijd ingeschreven voor een sociale huurwoning. Elk jaar kan ik gratis de inschrijving verlengen. Mocht ik ooit volledig aan de grond zitten dan heb ik inmiddels al 20 jaar (and counting) wachttijd opgebouwd.
Af en toe kijk ik wel eens op die website, maar het valt me wel op dat een hoop huizen met loting gaan, onafhankelijk van de wachttijd.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:49 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zo worden die wachtlijsten ook zo lang als iedereen die het eigenlijk niet nodig heeft zich inschrijft. Maakt voor het verdelen van huizen niet uit maar vertekent het beeld en de data wel.
Maar nu wordt altijd gezegd van 'wachttijd is 10 jaar' terwijl het in feite misschien maar 5 jaar is omdat iedereen zich voor de zekerheid inschrijft.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:51 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Af en toe kijk ik wel eens op die website, maar het valt me wel op dat een hoop huizen met loting gaan, onafhankelijk van de wachttijd.
Net als user @Nielschquote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:42 schreef RamboDirk het volgende:
user @:Caland heeft nog steeds niet door dat Henk een rioolwerker is en geen technisch vakman.
woningen voor loodgieters , nee nu zal t helemaal mooi wordenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 08:47 schreef raptorix het volgende:
Altijd gezeik met loodgieters uit vlaardingen.
gezeur van loodgieters van 47quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:24 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Prima onderbuik, maar blijkbaar niet de realiteit.
Nee, dat hoefde niet want dat aantal stond in een nieuwsartikel waarin ze besproken werden. Tevens kan ik zelf wel tot 11 tellen en wonen ze in mijn straat dus ik hoefde geen detective te zijn om op te merken dat de oudste dochter zwanger was.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En dat heb jij zogenaamd allemaal geteld en bijgehouden?
29 organisaties die lekker profiteren van anderen zijn ellende.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb hier een probleemgezin met twee zwakbegaafde ouders en 11 kinderen in de straat wonen. Daar waren 29 organisaties bij betrokken en geen van die kinderen kreeg gezond eten, had schone kleren of had zwemles of zo gehad. 11 kindertjes met rotte tandjes, nul vaardigheden om zichzelf te redden later en een kutleven. Op haar 17e was de oudste zelf ook zwanger en kwam er nog een kleinkind op die vuilnisbelt te wonen.
29 organisaties.
29 directiesquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
29 organisaties die lekker profiteren van anderen zijn ellende.
Zodat ze lekker als parasieten word betaald.
Dat is de waarheid.
Haha, dit is zo wereldvreemd. Je denkt toch niet echt dat menig loodgieter aan een of andere dik salaris zit? Het overgrote merendeel werkt in loondienst en zit gewoon onder modaal. Je hebt ook topkoks die goed geld verdienen, dat wil ook niet zeggen dat er met het beroep als kok de topsalarissen voor het oprapen liggen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou dat soort sites niet zo serieus nemen, als loodgieter hoor je om te komen in werk en kan je tegenwoordig zo’n beetje vragen wat je wil.
Het valt inderdaad wel op dat juist vanuit de links en progressieve hoek op dit soort mensen wordt afgegeven.quote:
Verschil tussen links en rechtsquote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, dit is zo wereldvreemd. Je denkt toch niet echt dat menig loodgieter aan een of andere dik salaris zit? Het overgrote merendeel werkt in loondienst en zit gewoon onder modaal. Je hebt ook topkoks die goed geld verdienen, dat wil ook niet zeggen dat er met het beroep als kok de topsalarissen voor het oprapen liggen.
[..]
Het valt inderdaad wel op dat juist vanuit de links en progressieve hoek op dit soort mensen wordt afgegeven.
Daar is men voor regenboogvlaggetjes en iftars in de publieke ruimte, hoofddoekjes voor boa's, en voorrang bij woningen voor Achmed en Hamza, maar als het om autochtonen in moeilijkheden gaat, dan ligt het aan die mensen zelf.
Oh ik heb in mijn vriendengroep eigenlijk overwegend mensen die in de bouw werken of handig zijn, waaronder dus ook een hovenier en loodgieter. Die boeren heel goed hoor, de meesten een stuk beter dan mijn vriendengroep van de studie bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, dit is zo wereldvreemd. Je denkt toch niet echt dat menig loodgieter aan een of andere dik salaris zit? Het overgrote merendeel werkt in loondienst en zit gewoon onder modaal. Je hebt ook topkoks die goed geld verdienen, dat wil ook niet zeggen dat er met het beroep als kok de topsalarissen voor het oprapen liggen.
[..]
Die oikofobie is wel typisch ja.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:12 schreef HowardRoark het volgende:
Het valt inderdaad wel op dat juist vanuit de links en progressieve hoek op dit soort mensen wordt afgegeven.
Daar is men voor regenboogvlaggetjes en iftars in de publieke ruimte, hoofddoekjes voor boa's, en voorrang bij woningen voor Achmed en Hamza, maar als het om autochtonen in moeilijkheden gaat, dan ligt het aan die mensen zelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |