abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217582750
quote:
Loodgieter Henk woont uit nood in primitieve caravan: 'Je wordt aan je lot overgelaten'

Als de relatie met zijn partner stuk loopt, belandt Henk (46) op straat. Hij gaat naar de winteropvang in Vlaardingen en hoopt snel een huis te vinden. De opvang sluit en Henk neemt noodgedwongen zijn intrek in een piepkleine caravan. "Het is moeilijk om positief te blijven."

Loodgieter Henk de Jong werkt bij een ontstoppingsdienst. Hij rijdt overal naar toe om mensen te helpen met hun verstopte toilet. Na een dag hard zwoegen, vindt hij zijn 'thuis' in een caravan op een parkeerplaats.

“Ik had nooit gedacht dat het zover zou komen,” zegt Henk. Het leven in de caravan valt hem zwaar. Hij heeft nauwelijks rust of comfort. “Het huilen staat me nader dan het lachen.”

Geen plek om op te frissen
Even lekker douchen na het werk zit er bijvoorbeeld niet in. Er is geen stromend water in de caravan. Soms mag Henk douchen bij kennissen, maar daar wil hij niet te vaak aankloppen. Als het lukt, rijdt hij naar truckerscafé The Pittstop, waar hij tegen betaling gebruik kan maken van de douches.

Een openbare douchevoorziening voor dak- en thuislozen is er niet in Vlaardingen. “Je wordt gewoon in de steek gelaten,” zegt Henk, die zich in de steek gelaten voelt door instanties.

De caravan waar Henk nu in woont, kreeg hij van een kennis. Hij heeft ’m geparkeerd op een rustige, onopvallende plek. Zijn ‘adres’ houdt hij liever voor zich, want problemen met de politie kan hij er echt niet bij hebben. De hele situatie bezorgt hem flink wat stress.

Tussen het werken en overleven door probeert Henk een woning te vinden. Hij reageert op huurwoningen, maar de wachtlijsten bij woningcorporaties zijn lang. En de vrije sector is simpelweg te duur. Henk hoopt iets te vinden in Vlaardingen, Maassluis of Schiedam – dichtbij zijn kinderen. Verder stelt hij geen eisen. “Als ik maar weer een thuis heb.”

Daklozen op straat na sluiting winteropvang
In het najaar openden de gemeenten Vlaardingen, Schiedam en Maassluis samen een winteropvang voor dak- en thuislozen. Maar op 1 april gingen de deuren weer dicht en stonden de bewoners opnieuw op straat.

Onder hen 15 zogenoemde ‘economische daklozen’ – mensen die wel werken, maar geen woning kunnen vinden. Zij trekken aan de bel bij de gemeente. “Er is geen nazorg. Geen douche, geen wc, en geen plek om te slapen,” zeggen ze. “We worden vergeten.”

Wethouder erkent het probleem, maar vraagt om geduld
Wethouder Arnoud Proos, die in Vlaardingen over armoedebeleid gaat, begrijpt de noodkreten. Hij vindt het schrijnend dat mensen een baan hebben, maar geen dak boven hun hoofd. Daarom wil hij zorgen voor een douchevoorziening voor dak- en thuislozen.

“Het is belangrijk dat je je kunt opfrissen. Dat helpt om mee te blijven doen in de maatschappij,” zegt hij.

Toch vraagt de wethouder om geduld. De nieuwe voorziening laat nog even op zich wachten. “Het gaat niet alleen om het plaatsen van een paar douches. Er moeten ook mensen zijn die toezicht houden en alles schoonmaken,” legt hij uit. Wanneer de douches er komen, durft hij nog niet te zeggen.

Positief blijven wordt steeds moeilijker
In zijn kleine caravan probeert Henk het vol te houden. Voor de lange loodgieter is het krap: staan kan hij er niet, dus zit of ligt hij de meeste tijd. “Ik probeer altijd positief te blijven,” zegt hij. “Maar nu staat het huilen me nader. Ik heb gewoon een baan en ik werk keihard voor mijn geld. Het wordt steeds zwaarder. Er moet gewoon hulp komen.”
Tsja Wethouder Proos was anders wel van plan om voor statushouders woningen te bouwen in het noorden van Vlaardingen op een kinderspeelveld, een plan wat uiteindelijk afgeschoten is na een verhitte raadsvergadering. Misschien dat hij daarom beter eerst woningen kan bouwen voor oorspronkelijke Vlaardingers als Henk. Misschien dat dat in heel Nederland beter kan gebeuren.

Wel mooi gevonden, zo'n caraven.
pi_217582772
Henk gaat maar naar het Midden-Oosten of Afrika. Hier is geen plek voor hem.
pi_217582807
Altijd gezeik met loodgieters uit vlaardingen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:00:59 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217582901
Als je in de huidige tijd als loodgieter geen particuliere huur kan betalen doe je ergens iets verkeerd

quote:
Toch vraagt de wethouder om geduld. De nieuwe voorziening laat nog even op zich wachten. “Het gaat niet alleen om het plaatsen van een paar douches. Er moeten ook mensen zijn die toezicht houden en alles schoonmaken,” legt hij uit. Wanneer de douches er komen, durft hij nog niet te zeggen.
Ik zie hier een mogelijkheid voor Henk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217582909
Waarom worden we tegenwoordig als kleuters behandeld door de media door weer een zielig verhaal over een "Loodgieter Henk" voorgeschoteld te moeten krijgen?

Het is algemeen bekend dat er een tekort aan woningen is.

Overheid, doe er wat aan (ga bouwen)

Mensen, ga niet met jan en alleman samenwonen om binnen 2 jaar weer te willen scheiden en vervolgens te schelden op de overheid dat ze je niet op korte termijn een eigen woning verstrekken
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:17:32 #6
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217582985
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:00 schreef Caland het volgende:
Als je in de huidige tijd als loodgieter geen particuliere huur kan betalen doe je ergens iets verkeerd
[..]
quote:
Een Loodgieter in Nederland verdient gemiddeld ¤ 2.835 bruto per maand. Salarissen variëren van ¤ 2.410 (laag) tot ¤ 3.265 (hoog).
Echt een vetpot ja
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:18:45 #7
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217582994
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:17 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
Echt een vetpot ja
Ik zou dat soort sites niet zo serieus nemen, als loodgieter hoor je om te komen in werk en kan je tegenwoordig zo’n beetje vragen wat je wil.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:22:54 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217583028
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:02 schreef littlemindy het volgende:
Waarom worden we tegenwoordig als kleuters behandeld door de media door weer een zielig verhaal over een "Loodgieter Henk" voorgeschoteld te moeten krijgen?

Mensen, ga niet met jan en alleman samenwonen om binnen 2 jaar weer te willen scheiden en vervolgens te schelden op de overheid dat ze je niet op korte termijn een eigen woning verstrekken
Ja want als je na 17 jaar scheidt, dan zijn er wel woningen!
pi_217583043
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik zou dat soort sites niet zo serieus nemen, als loodgieter hoor je om te komen in werk en kan je tegenwoordig zo’n beetje vragen wat je wil.
Prima onderbuik, maar blijkbaar niet de realiteit.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:25:56 #10
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217583053
Neem gewoon een sportschool abo en je kan elke dag gratis douchen. Wanker
Je bent een waardeloze agent.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:27:18 #11
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217583059
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:24 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Prima onderbuik, maar blijkbaar niet de realiteit.
Alleen voor Henk niet blijkbaar, maar het is zakelijk al niet de slimste als je na een scheiding in een caravan komt te zitten.

Maar dat is uiteraard allemaal de schuld van de overheid
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:28:11 #12
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217583062
quote:

[..]
Hans, hij is in loondienst. Plus hij is ontstopper en waarschijnlijk helemaal geen loodgieter.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:29:48 #13
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217583076
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:28 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Hans, hij is in loondienst. Plus hij is ontstopper en waarschijnlijk helemaal geen loodgieter.
Laten we dan zo’n beetje de onderkant tegenwoordig pakken, pakt hij 2500 netto. Beun je elke zaterdag en in de avonden voor zo’n 300 euro zwart per week bij. Heb je het alsnog niet slecht
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217583078
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Alleen voor Henk niet blijkbaar, maar het is zakelijk al niet de slimste als je na een scheiding in een caravan komt te zitten.

Maar dat is uiteraard allemaal de schuld van de overheid
Veel woorden om aan te geven dat je geen idee hebt waar je het over hebt.
pi_217583084
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:29 schreef Caland het volgende:

[..]
Laten we dan zo’n beetje de onderkant tegenwoordig pakken, pakt hij 2500 netto. Beun je elke zaterdag en in de avonden voor zo’n 300 euro zwart per week bij. Heb je het alsnog niet slecht
Oh, dus je moet frauderen om rond te kunnen komen? Had dat dan gelijk gezegd, want dan zijn er wel lucratievere methodes.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:31:24 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217583089
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:31 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Oh, dus je moet frauderen om rond te kunnen komen? Had dat dan gelijk gezegd, want dan zijn er wel lucratievere methodes.
Iedereen in dat soort beroepen ‘fraudeert’
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217583095
quote:
Wethouder Arnoud Proos, die in Vlaardingen over armoedebeleid gaat, begrijpt de noodkreten. Hij vindt het schrijnend dat mensen een baan hebben, maar geen dak boven hun hoofd.
Schrijnend hoor, geen dak boven je hoofd. Dus nu gaat hij als een malle zorgen dat er meer daken beschikbaar komen toch? Desnoods nooddaken.

quote:
Daarom wil hij zorgen voor een douchevoorziening voor dak- en thuislozen.
Haha, nee toch niet. Hier heb je een douche, stinkerd. Nou ja, hier heb je een douche. Hij gaat kijken of er op een niet nader gespecificeerd moment in de toekomst een mogelijkheid kan komen om je op te frissen...
pi_217583105
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Iedereen in dat soort beroepen ‘fraudeert’
In loondienst valt weinig te frauderen en om een hypotheek te krijgen danwel een huurwoning wordt zwart geld niet geaccepteerd als legitieme bron van inkomsten.

Maar dommig je eigen woorden herhalen is makkelijker, dat begrijp ik volkomen :)
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:35:33 #19
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217583110
quote:

[..]
Oke Hans. Als hij zich nu laat omscholen tot hartchirurg kan hij vast 15k per maand pakken.
pi_217583113
Hij werkt bij een ontstoppingsdienst, dat is geen loodgieterswerk, dat is 9 van de 10 keer gewoon ouderwets kak porren met een lange ketting. Ik denk dat hij geen snel uitzicht heeft op een hoger inkomen.
-nee-
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:36:36 #21
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217583116
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:33 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
In loondienst valt weinig te frauderen en om een hypotheek te krijgen danwel een huurwoning wordt zwart geld niet geaccepteerd als legitieme bron van inkomsten.

Maar dommig je eigen woorden herhalen is makkelijker, dat begrijp ik volkomen :)
Maar je kan wel al het overige met dat geld doen zodat je ruim genoeg overhoudt om huur te betalen :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217583123
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:36 schreef Caland het volgende:

[..]
Maar je kan wel al het overige met dat geld doen zodat je ruim genoeg overhoudt om huur te betalen :)
Wat begrijp je niet aan wat ik zojuist gepost heb? Als je een loonstrook van 2500 netto overlegt om een huurwoning van 1500 euro te bemachtigen is de kans groter dat je wordt uitgelachen dan dat je een huurcontract mag ondertekenen.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:39:15 #23
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217583128
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:35 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Oke Hans. Als hij zich nu laat omscholen tot hartchirurg kan hij vast 15k per maand pakken.
Een beetje slimme loodgieter, hovenier of stukadoor woont tegenwoordig naast een hartchirurg.

Ik zou elke jongere aanraden om een dergelijk beroep te kiezen waar daar voorheen nogal op werd neergekeken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217583137
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 08:47 schreef raptorix het volgende:
Altijd gezeik met loodgieters uit vlaardingen.
Dit. Loodgieters verdienen goud geld in 2025. Er zijn genoeg kleinere huurwoningen voor onder de 1500E. Als hij wil kan hij echt wel in de vrije sector iets vinden.

De media heeft weer een 'schrijnend' geval ontdekt waar waarschijnlijk mentaal iets mis mee is.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:42:29 #25
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217583140
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:39 schreef Caland het volgende:

[..]
Een beetje slimme loodgieter, hovenier of stukadoor woont tegenwoordig naast een hartchirurg.

Ik zou elke jongere aanraden om een dergelijk beroep te kiezen waar daar voorheen nogal op werd neergekeken.
Alleen als je zelfstandige bent, en dan ook niet zomaar. In loondienst levert het echt niet veel op.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:42:44 #26
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217583142
user @Caland heeft nog steeds niet door dat Henk een rioolwerker is en geen technisch vakman.
pi_217583144
quote:

[..]
Een overbuurman is loodgieter. Die pakt gewoon 4500 bruto. Iets meer omdat hij hier en daar ook wel een zwart klusje meepakt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_217583164
quote:

[..]
2500 netto, dat is volgens independer zo'n 3000 bruto. 3000 bruto met vakantiegeld is 40.000 bruto per jaar

40.000 bruto per jaar, alleenstaand, daarmee krijg je 185.000 euro hypotheek, succes met het vinden van een koophuis.

dan maar huren?

https://www.ymere.nl/ik-z(...)huur-en-vrije-sector
- Voor een middenhuurwoningen met een netto* huurprijs tussen ¤ 901 en ¤ 1.184 moet uw jaarinkomen minimaal ¤ 49.670
- Vrije sector huizen zijn vanaf 1184 en moet je 48x doen, dat moet dan je jaarinkomen zijn. 1184*48=56.832 euro
voor beide komt henkje niet in aanmerking, via de woningbouw sociale huur komt henk er niet tussen.

Henk kan nergens heen, misschien in het zuiden wacht een vrouw op hem alleen, anders flessen vol tequila of flessen vol gin in zijn caravan?
pi_217583169
Even serieus, hoe kunnen mensen nou serieus beweren dat het systeem in Nederland momenteel klopt? Prima dat we mensen in nood helpen, maar het gemak waarmee die mensen aan een noodwoning komen tegenover dit schrijnende verhaal is toch bizar? We zijn werkelijk waar het enige land in de wereld waar de eigen burgers op plaats 2 komen..

Bij ons in de buurt zijn er het afgelopen jaar heel veel van die kleine noodunits geplaatst. Zit een kleine keuken, badkamer en slaapkamer in: prima voor dit soort mensen als tijdelijke plek. Maar die zijn natuurlijk niet geplaatst voor Henk maar wel voor mensen uit Oekraïne. Mijn vraag is dan (heel simpel): waarom wel voor mensen van buitenaf maar niet voor onze 'eigen' mensen?
pi_217583177
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja de loodgieters in Laren en Hilversum zijn inderdaad niet meer weg te denken uit het straatbeeld.
pi_217583182
quote:

De zielige verhaaltjes-industrie is heel lucratief voor de media, ook omdat je dat meerdere artikelen lang kunt uitbuiten. Het patroon is meestal ongeveer dit:

- Dakloze Henk, zieke Corrie, of slachtoffer Sonja zijn onderwerp van een zo tranentrekkend mogelijk geschreven artikel.
- Mensen hebben medelijden met Henk, Corrie en Sonja en gaan geld inzamelen/spullen doneren/ voor ze. Daar kun je een artikel over schrijven.
- Heel veel mensen blijken geld te willen inzamelen/spullen te doneren voor Henk, Corrie en Sonja. Daar kun je een artikel over schrijven.
- De spullen/het geld worden overhandig aan Henk, Corrie en Sonja. Daar kun je een artikel over schrijven.
- Henk, Corrie en Sonja zijn blij met het geld/spullen. Daar kun je een artikel over schrijven.

Hup, weer een zielige mens geholpen. Dat wordt die individuen natuurlijk over het algemeen van harte gegund, maar het helpt nauwelijks om het bredere fenomeen te bestrijden. Voor elke zielige Henk die geholpen wordt zijn er waarschijnlijk honderd Henken die niet in het nieuws komen.
pi_217583275
Ik heb geen idee op welke manier zijn relatie is stukgelopen. Maar stel het was geen vechtscheiding, dan ben je echt harteloos als je je ex niet nog even bij je laat wonen, tot hij/zij een andere woning heeft gevonden (zolang diegene ook echt laat zien zijn/haar best te doen een andere woning te vinden). Ja, is ongemakkelijk. Maar kom op...
pi_217583326
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:47 schreef Moonversion het volgende:

[..]
2500 netto, dat is volgens independer zo'n 3000 bruto. 3000 bruto met vakantiegeld is 40.000 bruto per jaar

40.000 bruto per jaar, alleenstaand, daarmee krijg je 185.000 euro hypotheek, succes met het vinden van een koophuis.

dan maar huren?

https://www.ymere.nl/ik-z(...)huur-en-vrije-sector
- Voor een middenhuurwoningen met een netto* huurprijs tussen ¤ 901 en ¤ 1.184 moet uw jaarinkomen minimaal ¤ 49.670
- Vrije sector huizen zijn vanaf 1184 en moet je 48x doen, dat moet dan je jaarinkomen zijn. 1184*48=56.832 euro
voor beide komt henkje niet in aanmerking, via de woningbouw sociale huur komt henk er niet tussen.

Henk kan nergens heen, misschien in het zuiden wacht een vrouw op hem alleen, anders flessen vol tequila of flessen vol gin in zijn caravan?
Onzin, volgens @Caland klopt dit niet
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:16:08 #34
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217583336
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:14 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Onzin, volgens @:caland klopt dit niet
Nouja dat Henk het niet al te slim heeft aangepakt allemaal lijkt me een vrij feitelijke constatering.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217583337
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja want als je na 17 jaar scheidt, dan zijn er wel woningen!
Het gaat erom dat mensen er tegenwoordig heel makkelijk voor kiezen om samen financiële verplichtingen aan te gaan, maar niet de gevolgen willen dragen als ze uit elkaar gaan.
pi_217583425
quote:
[..]
Na een echtscheiding en alimentatie is de kans dat je particuliere huur kan betalen vrijwel nihil zo blijkt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:32:46 #37
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217583446
Waarom heten ze altijd Henk :?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217583458
Henk spermatank
U MAD?
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:39:33 #39
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217583502
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:34 schreef de_boswachter het volgende:
Henk spermatank
Een like.
Dit, dus.
pi_217583531
quote:

[..]
Heb je alsnog niets aan als ze in de vrije sector eisen dat je bruto vier keer de maandhuur verdient.
pi_217583532
quote:

[..]
Als zzp-er ja.
Maar niet in loondienst, wat deze man is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:46:43 #42
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_217583553
quote:
[..]
Particulieren vragen gemakkelijk 2000 kale huur per maand.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_217583669
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:35 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ja, da's ook een beetje leidinkjes aan elkaar plakken, bijna hetzelfde als loodgieter!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_217583765
Dan is hij toch nooit een eerlijke man als een vrouw met hem geen relatie meer wil?
pi_217583799
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Waarom heten ze altijd Henk :?
Zal niet zijn echte naam zijn denk ik...
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:34:19 #46
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217583830
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:16 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Het gaat erom dat mensen er tegenwoordig heel makkelijk voor kiezen om samen financiële verplichtingen aan te gaan, maar niet de gevolgen willen dragen als ze uit elkaar gaan.
Dat is niet zo, integendeel. Mensen blijven langer alleen, o.a. daarom komen we woningen tekort.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217583847
quote:

Hugo zou zorgen dat er tot 2030 bijna een miljoen huizen bij zouden komen...

He, jammer dat ie geen minister van meer is....

:')
pi_217583870
Tja.

Dat woningtekort wordt natuurlijk niet alleen veroorzaakt door de overheid die te weinig huizen laat bouwen, maar is onderdeel van een veel groter probleem. Er wonen 150.000 Syriërs (bijna 1% van de bevolking is Syriër...), 75.000 Oekraïners en meer dan 700.000 arbeidsmigranten.

Veelal werkzaam in sectoren die wel de lusten hebben (inkomen), maar de lasten bij de maatschappij neerlegt (woningnood, zorg etc.). Die mensen geven het verdiende geld vooral uit in het land van herkomst, dus ook daar profiteert de maatschappij nauwelijks van. Sterker: vaak zijn de woningen ook nog eens eigendom van uitzendbureaus die 8 man in een huis stoppen.

De vrije markt is compleet doorgeschoten en het zelfreinigend vermogen is nihil. Zie maar het stikstofprobleem: boeren willen boeren (of eigenlijk: agri-miljardairs willen hun inkomsten niet verliezen doordat boeren moeten inkrimpen/verdwijnen) ten koste van het milieu en de omgeving.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_217583878
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is niet zo, integendeel. Mensen blijven langer alleen, o.a. daarom komen we woningen tekort.
Mensen blijven langer alleen omdat ze niet samen kunnen wonen. De gemiddelde starter kan helemaal niet starten met wonen, laat staan dat 'ie kan beginnen met leven.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_217583912
Gelukkig heeft Achmed wel met spoed een woning gekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')