Ja.. maar met wat opgezette vlinders. Waarschijnlijk iets met 'het contrast tussen leven en dood' of 'lelijk & schoonheid' gaan prima samen. Zoiets..quote:
No way dat ik dat in mijn huis zou willen hebbenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja.. maar met wat opgezette vlinders. Waarschijnlijk iets met 'het contrast tussen leven en dood' of 'lelijk & schoonheid' gaan prima samen. Zoiets..
Ja. Met vlinders erop.quote:
Precies! Echt vies dat eten!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:05 schreef TaMieke het volgende:
Die stolp met schedel is ook niet zo bijzonder. Tijd terug vond je zoiets in elk tuincentrum.
What’s met dat eten van Dennis? Ze eten al de hele week troep want lekker makkelijk en dan komt hij nog met friet en chinees aan…
Waarheen? Prullenbakquote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja. Met vlinders erop.
Verder: dat houten ding kan wel eens gaan winnen. Dat schilderij is drie keer niks. Die schedel: waarom, waarheen?
Moooooi. Dit is kunstquote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:08 schreef V. het volgende:
Wij lopen een aflevering achter, maar die arrogantie van die Heidy en Mark vind ik echt stuitend. Er zijn amoebes in de oudste rioolpijpen van Katrien met meer zelfkritiek.
Zag je het nu ook?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:11 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik denk dat de zusjes geen zusjes zijn maar geliefden.
Daar is ie te zwaar/lomp voorquote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Waarheen? Prullenbak![]()
Dat houten ding voor in de haard
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:30 schreef Soury het volgende:
De spermabank heeft gewonnen, lekker goedkoop ook de styliste via een tablet
Maar wat stond er op dat schilderij?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]Die vlekken zag je gewoon niet op de foto.....
Zo zie je maar dat het niet eens zozeer gaat om het object, maar om hoe je de foto neemt. Bij H&M zag je dat hele schilderij niet eens.....
Dat zag je dus niet echt goed vanwege de afstand. Maar het waren volgens mij 2 bruggen (in abstracte vorm) die elkaar verbinden, 1 vanaf links en 1 vanaf rechtsquote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar wat stond er op dat schilderij?
Het is ook best raar om die objecten te beoordelen met met een foto. Dat schilderij hadden ze nog in hun handen maar die schedel had b.v. ook een vierkante meter kunnen zijn.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]Die vlekken zag je gewoon niet op de foto.....
Zo zie je maar dat het niet eens zozeer gaat om het object, maar om hoe je de foto neemt. Bij H&M zag je dat hele schilderij niet eens.....
Een brug uit die stad die twee provincies verbindtquote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom komt die interieurmuts niet gewoon ff langs of zo....of moet ze dan he-le-maal Amsterdam uit en is dat heul eng ofzoquote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:35 schreef Soury het volgende:
[..]
Het is ook best raar om die objecten te beoordelen met met een foto. Dat schilderij hadden ze nog in hun handen maar die schedel had b.v. ook een vierkante meter kunnen zijn.
Ik denk dat er een ander prijskaartje aan hangt. Dennis doet ook het meeste via appjes.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom komt die interieurmuts niet gewoon ff langs of zo....of moet ze dan he-le-maal Amsterdam uit en is dat heul eng ofzo
Ik zag zelfs een politieauto!!quote:
Ja dat is wel HET stel van dit seizoenquote:
Snap ik wel...maar om daar op te bezuinigen.... bovendien honderden andere stylistes in haar plaats...quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik denk dat er een ander prijskaartje aan hangt. Dennis doet ook het meeste via appjes.
Ja die het gratis willen doenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Snap ik wel...maar om daar op te bezuinigen.... bovendien honderden andere stylistes in haar plaats...
En toch hoop ik dat er ook nog wel een ander stel uit de boot gaat vallen... beetje afwisseling enzo.quote:
Oei lastig, denk het karretje wel en dan zou ik het bruine glas vervangen voor melkglas. De spiegel vond ik ook wel tof maar zelfs op tv vond ik het lastig te zien hoe pompeus het was. En jij ?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat vond jij de leukste eyecatcher Soury?
Het is ook niet al te lastig voor Victor en Naomi om te winnen. Ik had het de zusjes meer gegund als onervaren stel.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 23:43 schreef PeterKelder het volgende:
Hč verdorie, had ik vorig week gehoopt dat deze week de strijd lekker los zou barsten, is het alsnog een samenwerkingsweek geworden met de nodige eyecatcher-filler er doorheen![]()
Desalniettemin zat er genoeg drama in, vooral dankzij Moffel en Piertje. Het is dat ik ze die bijnaam al heb gegeven, want anders zou Contradictio in Terminis ook een goeie zijn. Die twee spreken zichzelf elk moment constant tegen. "Ik ben benieuwd naar de reden van mijn onvoldoende." "We moeten er niet in blijven hangen." "Nee, maar ik ben wel benieuwd." "Nou ja, ik maak me er niet zo druk om." "Ik wil toch wel weten waarom ik zo'n laag cijfer heb gekregen." Of nog een quote van Moffel nadat Piertje hem had aangespoord om wat meer in het zicht van Ray te klussen: "Ik ga niet... 'O, daar loopt Ray, O, dan moet ik heel hard gaan werken. Of ik ga hele zware dingen tillen.' Nee, daar ben ik niet van." WAT DEED JE DAN HEEL DE DAG?!?
Godzijdank was dat een vraag die ook bij de andere kluskoppels rees, maar in plaats van eens grondig naar zichzelf te kijken (desnoods in die Venetiaanze spiegel van Naomi en Victor) deed Piertje tijdens het gezamenlijke eten een Calimero'tje want oh oh oh, Moffel en zij hadden toch wel heel hard lopen lanterfanteren, koffie gedronken, rondgedwaald tot de vloer versleten was, zich gefocust op de indeling van de keuken in hun appartement, anderen voor de voeten gelopen, zich verschanst in een hotel tot de uiterste uitchecktijd aldaar gewerkt hoor!
Thank god for Rauwdouwer Ray die middels een quote ("Mark kwam me halen, die maakte er een heel ding van. Ik heb hem m'n argument gegeven en daarna kon hij eigenlijk niet meer veel zeggen") en een beoordeling (250 euro extra klusbudget) korte metten maakt met dat verongelijkte stel snobs. En anders wel kudos voor Victor die met een ballon van het cijfer 4 aan kwam zetten op het verjaardagsfeest
En als uitsmijter:
"Ray gaat weer beoordelen."
"Oh, weet Mark dat al?" Marit![]()
![]()
Sowieso heb je aan Marit (en Roelie in haar kielzog) een goeie. Graaft doodleuk wat botten op, durft haar zegje te doen tegenover Moffel en Piertje, werkt zich een slag in de rondte en heeft een goed gevoel voor humor. Ze was nog vrijgezel, toch? Ik vraag dit voor een vr- nee, ik vraag dit voor mezelf. Marit kan PeterKelder krijgen![]()
PeterKelder kan Marit waarschijnlijk niet krijgen. Ach, een mens mag dromen![]()
Aan wie je ook een goeie hebt zijn Naomi en Victor. Die laatste is een inval-Ray en trekt het hele vloerproject naar zich toe, en Naomi laat ook genoeg van zich zien en horen. Letterlijk én figuurlijk, welteverstaanIntussen laten Faisel en Chris zich ook weer van hun beste kant zien: de vrolijke, optimistische kant
Maurits en Anouk zijn nog altijd een zesje en Wilfred en Edith zijn er ook gewoon zonder het nodige drama.
Gelukkig kan de strijd volgende week écht losbarsten, en zo te zien moet de politie er direct in grote getalen aan te pas komen - en uit de vooruitblik bleek al dat Piertje er sowieso bij betrokken is, dus is de vraag: wie heeft de stoffelijke resten van Joke verstopt in de bakwagen om Moffel en Piertje te elimineren?
Oh wacht, Moffel heeft nog iets te zeggen ter afsluiting:
[ afbeelding ]
...juist.
Nou, leukste niet maar die schedel vond ik wel goed gekozen doordat ze die botten hadden gevonden. Dat schilderij vond ik nietszeggend.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 23:30 schreef Soury het volgende:
[..]
Oei lastig, denk het karretje wel en dan zou ik het bruine glas vervangen voor melkglas. De spiegel vond ik ook wel tof maar zelfs op tv vond ik het lastig te zien hoe pompeus het was. En jij ?
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 23:43 schreef PeterKelder het volgende:
Hč verdorie, had ik vorig week gehoopt dat deze week de strijd lekker los zou barsten, is het alsnog een samenwerkingsweek geworden met de nodige eyecatcher-filler er doorheen![]()
Desalniettemin zat er genoeg drama in, vooral dankzij Moffel en Piertje. Het is dat ik ze die bijnaam al heb gegeven, want anders zou Contradictio in Terminis ook een goeie zijn. Die twee spreken zichzelf elk moment constant tegen. "Ik ben benieuwd naar de reden van mijn onvoldoende." "We moeten er niet in blijven hangen." "Nee, maar ik ben wel benieuwd." "Nou ja, ik maak me er niet zo druk om." "Ik wil toch wel weten waarom ik zo'n laag cijfer heb gekregen." Of nog een quote van Moffel nadat Piertje hem had aangespoord om wat meer in het zicht van Ray te klussen: "Ik ga niet... 'O, daar loopt Ray, O, dan moet ik heel hard gaan werken. Of ik ga hele zware dingen tillen.' Nee, daar ben ik niet van." WAT DEED JE DAN HEEL DE DAG?!?
Godzijdank was dat een vraag die ook bij de andere kluskoppels rees, maar in plaats van eens grondig naar zichzelf te kijken (desnoods in die Venetiaanze spiegel van Naomi en Victor) deed Piertje tijdens het gezamenlijke eten een Calimero'tje want oh oh oh, Moffel en zij hadden toch wel heel hard lopen lanterfanteren, koffie gedronken, rondgedwaald tot de vloer versleten was, zich gefocust op de indeling van de keuken in hun appartement, anderen voor de voeten gelopen, zich verschanst in een hotel tot de uiterste uitchecktijd aldaar gewerkt hoor!
Thank god for Rauwdouwer Ray die middels een quote ("Mark kwam me halen, die maakte er een heel ding van. Ik heb hem m'n argument gegeven en daarna kon hij eigenlijk niet meer veel zeggen") en een beoordeling (250 euro extra klusbudget) korte metten maakt met dat verongelijkte stel snobs. En anders wel kudos voor Victor die met een ballon van het cijfer 4 aan kwam zetten op het verjaardagsfeest
En als uitsmijter:
![]()
Sowieso heb je aan Marit (en Roelie in haar kielzog) een goeie. Graaft doodleuk wat botten op, durft haar zegje te doen tegenover Moffel en Piertje, werkt zich een slag in de rondte en heeft een goed gevoel voor humor. Ze was nog vrijgezel, toch? Ik vraag dit voor een vr- nee, ik vraag dit voor mezelf. Marit kan PeterKelder krijgen![]()
PeterKelder kan Marit waarschijnlijk niet krijgen. Ach, een mens mag dromen![]()
Aan wie je ook een goeie hebt zijn Naomi en Victor. Die laatste is een inval-Ray en trekt het hele vloerproject naar zich toe, en Naomi laat ook genoeg van zich zien en horen. Letterlijk én figuurlijk, welteverstaanIntussen laten Faisel en Chris zich ook weer van hun beste kant zien: de vrolijke, optimistische kant
Maurits en Anouk zijn nog altijd een zesje en Wilfred en Edith zijn er ook gewoon zonder het nodige drama.
Gelukkig kan de strijd volgende week écht losbarsten, en zo te zien moet de politie er direct in grote getalen aan te pas komen - en uit de vooruitblik bleek al dat Piertje er sowieso bij betrokken is, dus is de vraag: wie heeft de stoffelijke resten van Joke verstopt in de bakwagen om Moffel en Piertje te elimineren?
[ afbeelding ]
...juist.
Wow wat een goede analysequote:Op vrijdag 9 mei 2025 23:43 schreef PeterKelder het volgende:
En als uitsmijter:
![]()
[ afbeelding ]
...juist.
Mee eens over de blikvanger! Het hoort ook wel thuis in het duurzaamheidsverhaal en het is realistisch. Die stoel had mazzel met het licht op de foto. Die houten geval van vader+zoon vond ik ronduit lelijkquote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:56 schreef Firuze60 het volgende:
Even een ding tegenin brengen, ondanks dat het HET ergernis stel is van iedereen, vond ik toch hun keuze om van een lokale kunstenaar een schilderij te kopen helemaal niet zo gek. Het ging ook nog om een abstracte versie van twee antieke bruggen, begreep ik.
De rest van de eyecatchers kon om mijn part direct weer terug gebracht worden naar de kringloop inclusief goor bankje.
Haha, met je eens, hoor, alleen kun je er bijna niet omheen dat pa en zoon wel (vooralsnog) goede bouwvakkers zijn.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mee eens over de blikvanger! Het hoort ook wel thuis in het duurzaamheidsverhaal en het is realistisch. Die stoel had mazzel met het licht op de foto. Die houten geval van vader+zoon vond ik ronduit lelijk
De schedel was mooi, past in het huis. Karretje...naja... is wat het is. En die spiegel echt lelijk
En ik erger me niet aan het stel, ik vind ze grappig. Zo een eigen bubbel en zichzelf. Ze maken het zichzelf alleen moeilijk. Ben benieuwd of het net zulke "oneerlijk boe-roepers" worden als vorig jaar Anouk en Jahir (of hoe heette die knul?), maar ze zijn om de een of andere reden niet irritant
Vader+zoon, die vind ik pas irritant, vooral die vader. Die is "grappig"... Hihaho, maar zo irritant.
Zeker weten, die gaan goed werk afleveren, iig op bouwniveau. Ben benieuwd hoe zij de boel inrichten... gezien hun eigen huis, die wat minder... stijlvol osquote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, met je eens, hoor, alleen kun je er bijna niet omheen dat pa en zoon wel (vooralsnog) goede bouwvakkers zijn.
Daar ergerde ik mij vorig jaar nogal aan. Maar ik vermoed dat er dit keer wel wat meer controle (en hulp) is op de bouwkwaliteit zelf.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
En het is bij Het Blok eenmaal erg belangrijk hoe iemand een huis inricht. Soms lijkt het zelfs belangrijker dan de kwaliteit van de bouw
Daar prik je toch zo doorheen, joh..quote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik erger me groen en geel aan H&M. Die arrogantie
Nou, ik hoop dat ze steeds verliezenquote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daar prik je toch zo doorheen, joh..
Sowieso gaan die niet winnen, anders vreet ik mijn hoed op.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ik hoop dat ze steeds verliezen
Waarom denk jij dat ze niet zullen winnen?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Sowieso gaan die niet winnen, anders vreet ik mijn hoed op.
Dat is niet leuk! Ze moeten af en toe iets winnen zodat ze zichzelf gaan overschatten..quote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ik hoop dat ze steeds verliezen
Omdat ze bijna op alle vlakken nu al onvoldoende scoren en door hun eigenwijze gedrag.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat ze niet zullen winnen?
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja! Mee eensquote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daar ergerde ik mij vorig jaar nogal aan. Maar ik vermoed dat er dit keer wel wat meer controle (en hulp) is op de bouwkwaliteit zelf.
Twee bruggen in abstracte vorm (volgens mij zelfs een zeefdruk) uit de buurt. Je moet van de kleur felblauw houden.quote:
Ik zie hetquote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Twee bruggen in abstracte vorm (volgens mij zelfs een zeefdruk) uit de buurt. Je moet van de kleur felblauw houden.
Ja, voor realistische schilderijen moet je weer bij de kringloop zijn..quote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik zie het
De kleur vind ik niet lelijk... alleen het is te modern voor mijn smaak
Of zelf proberen te makenquote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, voor realistische schilderijen moet je weer bij de kringloop zijn..Nee, het gaat om twee oude bruggen uit de buurt.
Oh jij hebt wel opgelet bij Bambi ("als je niks aardigs weet te zeggen dan zeg je niks")quote:Op zaterdag 10 mei 2025 17:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tja… ik zeg maar zo ik zeg maar niks.
Ik heb Bambi nooit gezien! En zij mij ook niet.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 17:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh jij hebt wel opgelet bij Bambi ("als je niks aardigs weet te zeggen dan zeg je niks")
Oh!quote:Op zaterdag 10 mei 2025 17:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb Bambi nooit gezien! En zij mij ook niet.
Haha, mijn smaak ook niet, hoor, alleen de gedachte erachter vind ik wel aardig. Ze 'sponsoren' toch een soort middenstand. Die Venetiaanse uber kitsch spiegel, niet om aan te gluren, roltafeltje, ielig en niet passend, schedel onder een stolp, luguber, enorme boomstronk, goed voor haardvuur, bankje goor en sta-in-de-weg.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 17:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Of zelf proberen te maken(je kan het altijd nog abstract noemen)
Het idee van plaatselijk en geschiedenis is mooi... met dat betreft de beste keuze...
Alleen niet mijn smaak zeg maar ja
Ik vind het al bij al niet zo bijzonder. Als ze wat meer tijd hadden besteed aan het zoeken naar een blikvanger i.p.v. koffieleuten en anderen in de weg lopen hadden ze misschien met iets beters gekomen dan dit. Het oogt als iets wat je ook bij de Ikea kan halen voor drie tientjesquote:
quote:Op zaterdag 10 mei 2025 16:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Twee bruggen in abstracte vorm (volgens mij zelfs een zeefdruk) uit de buurt. Je moet van de kleur felblauw houden.
Oh die creabea-opdrachten. Huil, krijs, ellende, niet wéér. Dat was niet veel soeps.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 17:54 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik vind het al bij al niet zo bijzonder. Als ze wat meer tijd hadden besteed aan het zoeken naar een blikvanger i.p.v. koffieleuten en anderen in de weg lopen hadden ze misschien met iets beters gekomen dan dit. Het oogt als iets wat je ook bij de Ikea kan halen voor drie tientjes
Nu vond ik de andere blikvangers ook niet veel soeps. Dat logge ding van Faisel en Chris had niet eens een achterliggend verhaal, die spiegel van Victor en Naomi was mij té Tussen Kunst & Kitsch, en het doodshoofd van Wilfred en Edith was een downgrade ten opzichte van dat klokje wat ze eerst op het oog hadden. Dat drankkarretje van Maurits en Anouk is meer functioneel dan een echte blikvanger en die stoel van Marit en Roelie... tja, nadat dat ding 3x is behandeld met vlekkenspray van HG wil ik er gerust knus met Marit op gaan zitten, maar daar blijft het ook wel bij.
Mag overigens hopen dat we dit seizoen verschoond blijven van die wekelijkse creabea-opdrachten die het grootste gedeelte van de woensdagafleveringen opslokken, maar aangezien die huppelkut-styliste uit 020 ook een rol heeft in het programma vrees ik het ergste
Zeker als ze daarna al die troep in huis moeten zetten voor extra punten.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh die creabea-opdrachten. Huil, krijs, ellende, niet wéér. Dat was niet veel soeps.
Misschien dat iemand voor komt te staan die veel met zo’n opdracht verdient.quote:Op zondag 11 mei 2025 10:56 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Zeker als ze daarna al die troep in huis moeten zetten voor extra punten.![]()
Het gaat toch om het bouwen?
Ik heb geen X, wat staat er?quote:Op maandag 12 mei 2025 18:48 schreef PeterKelder het volgende:
Lol, Moffel reageert op tweets over hem
https://x.com/MarkHopman1/with_replies
quote:
Ja nice, maar het is haar beroep ook dus waarschijnlijk wel professionele shit.quote:Op maandag 12 mei 2025 21:20 schreef V. het volgende:
Wat is dat voor tof computerprogramma dat Roelie gebruikt?
Mijn god zeg plannen, hoezo plannen. Bakkie peukie en komt wel goedquote:
Morgen is het hier vast drukkerquote:
Zag dat ze aan het wachten waren bij de Bouwmaat, ligt ook in Nijmegen. Ze zullen wel naar de RDW in Arnhem zijn geweest omdat die keuringslocatie het dichtste bij was.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:40 schreef d.k. het volgende:
Maar hoeveel mag er nou in de bak? Als daar amper wat in kan dan is dat ook niet handig.
En waar rijden ze in hemelsnaam heen om spullen te halen dat ze uiteindelijk in Arnhem bij de rdw belanden? Er zijn dichterbij (bv Nijmegen of Uden of Oss of Cuijk) toch ook bouwmarkten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |