Bronquote:Vicepresident JD Vance waarschuwt voetbalfans die naar WK in VS willen: ‘Geniet ervan, maar ga op tijd naar jullie land’
Op een bijeenkomst in het Witte Huis in Washington, waar de taskforce voor het WK voetbal in 2026 samenkwam, heeft vicepresident JD Vance dreigende taal uitgesproken. De rechterhand van president Donald Trump heet alle voetbalfans welkom in de Verenigde Staten, maar roept vooral op om tijdig het land te verlaten.
Over iets meer dan een jaar gaat het WK voetbal in de Verenigde Staten, Canada en Mexico van start. Er worden naar schatting zo’n vijf miljoen voetbalfans verwacht uit meer dan honderd landen. Tijdens een recente bijeenkomst in het Witte Huis waarschuwde de Amerikaanse vicepresident JD Vance internationale voetbalfans die van plan zijn het WK van 2026 bij te wonen, om na afloop van het toernooi het land op tijd te verlaten.
„Jullie zijn allemaal welkom om van ‘the beautiful game’ te genieten”, zei Vance. „Wij zullen zeer gastvrij zijn en we gaan er alles aan doen om van dit evenement een overweldigend succes te maken.”
Maar hij benadrukte eveneens dat iedereen zich strikt aan de visumvoorwaarden moet houden. „Fans die hun verblijfsduur overschrijden, zullen te maken krijgen met Kristi Noem, onze minister van Binnenlandse Veiligheid.”
Dreigende toon
Noem staat bekend om haar harde immigratiebeleid en nauwe banden met de Amerikaanse immigratiedienst ICE. De dreigende toon van de Amerikaanse autoriteiten roept internationale vragen op over de gastvrijheid en toegankelijkheid van het evenement voor de vele voetbalfans.
Ook minister van Transport Sean Duffy onderstreepte het belang van naleving van de visumregels door bezoekers. Het WK van 2026 wordt gezamenlijk georganiseerd door de Verenigde Staten, Canada en Mexico, met het merendeel van de wedstrijden in de VS.
Ik ga ook, mits Oranje zich kwalificeerd, en ben geen influencer gelukkig...quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:32 schreef thedeedster het volgende:
Wat een noob. Als je al die godsgruwelijk dure kaartjes kunt kopen, dan gaat het echt wel goed met je. En dan begin ik niet eens over geëxplodeerde hotelprijzen.
De WK is niet voor de fans, maar voor de meest betalenden. (Lees; influencers met hun selfies)
Dat hele idee dat een reis naar de VS duur is, is echt van vroeger.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:34 schreef Hathor het volgende:
Das het jammere van toernooien die zo ver buiten Europa gespeeld worden, beelden van duizenden van links naar rechts springende oranje mafketels zul je dan niet zien. Te ver weg, te duur.
Maar wel een beetje overbodige boodschap van schoothondje Vance, de meeste fans zitten enkele uren na een wedstrijd alweer in het vliegtuig.
Veel plezier, en hopelijk valt het mee met de kosten.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:40 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik ga ook, mits Oranje zich kwalificeerd, en ben geen influencer gelukkig...
Als jongenshoer kun je dat natuurlijk belasting technisch aftrekken.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat hele idee dat een reis naar de VS duur is, is echt van vroeger.
Ik koop met enige regelmaat een kaartje naar new york. daarvan is een retourtje zo'n 400~ euro.. 450~ euro als je een directe vlucht wil.
En dan kun je vanaf daar goedkoop binnenlands vliegen.
Het is ook niet alleen de vlucht. Als je als Nederlander alle wedstrijden van de poulefase wil bijwonen, dan zul je zeker voor een week of twee in een hotel moeten verblijven. Dan heb je nog de kosten van de tickets en die zijn tegenwoordig voor de gewone werkman niet meer op te brengen. Ik denk dat als je daar voor een week of 2 zit, je rekening moet houden met 7-8K euro.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik koop met enige regelmaat een kaartje naar new york. daarvan is een retourtje zo'n 400~ euro.. 450~ euro als je een directe vlucht wil.
FABER’Dquote:Op donderdag 8 mei 2025 12:52 schreef Nielsch het volgende:
Ja superstreng beleid hoor, zo streng dat ze minder mensen uitzetten dan Joe Biden![]()
Mwuah, gewoon goed plannen. Ik ben bijna geen geld kwijt. Afhankelijk van de afstanden gewoon een camper huren en daar slapen, kortingscodes gebruiken, in een hostel/herberg verblijven als je moet vliegen, goed inkopen bij de hypermarkt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is ook niet alleen de vlucht. Als je als Nederlander alle wedstrijden van de poulefase wil bijwonen, dan zul je zeker voor een week of twee in een hotel moeten verblijven. Dan heb je nog de kosten van de tickets en die zijn tegenwoordig voor de gewone werkman niet meer op te brengen. Ik denk dat als je daar voor een week of 2 zit, je rekening moet houden met 7-8K euro.
Als er bv een WK is in Frankrijk dan gaan al die duizenden Nederlanders massaal met tentjes op een camping zitten, dat is wel te behappen en kan nog gezellig zijn ook. Ik denk alleen niet dat zoiets in de VS ook te realiseren is.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mwuah, gewoon goed plannen. Ik ben bijna geen geld kwijt. Afhankelijk van de afstanden gewoon een camper huren en daar slapen, kortingscodes gebruiken, in een hostel/herberg verblijven als je moet vliegen, goed inkopen bij de hypermarkt.
We zijn weleens zelfs in de auto wezen slapen i.p.v. camper.
Ja, de ticket kosten van de voetbalmatches zullen dan wel drukken...
Heb ik ooit gedaan.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mwuah, gewoon goed plannen. Ik ben bijna geen geld kwijt. Afhankelijk van de afstanden gewoon een camper huren en daar slapen, kortingscodes gebruiken, in een hostel/herberg verblijven als je moet vliegen, goed inkopen bij de hypermarkt.
We zijn weleens zelfs in de auto wezen slapen i.p.v. camper.
Ja, de ticket kosten van de voetbalmatches zullen dan wel drukken...
Jawel hoor. Kamperen is heel normaal in de VSquote:Op donderdag 8 mei 2025 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als er bv een WK is in Frankrijk dan gaan al die duizenden Nederlanders massaal met tentjes op een camping zitten, dat is wel te behappen en kan nog gezellig zijn ook. Ik denk alleen niet dat zoiets in de VS ook te realiseren is.
@GGMM en ik overwegen ook nog om te gaanquote:Op donderdag 8 mei 2025 12:40 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik ga ook, mits Oranje zich kwalificeerd, en ben geen influencer gelukkig...
Ik hoop dat Israël mee mag doen. Zou mij echt heel grappig lijken als de VS heel dat pogrom gejank ook mag meemaken na wat geweldsincidenten en doodsverwensingen naar Amerikanen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:24 schreef Cockwhale het volgende:
Jammer dat alle hooligans niet gaan. Dat had ik Trump graag gegund.
Daar wil je nog niet dood tussen gevonden worden. Een en al junk.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:17 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Jawel hoor. Kamperen is heel normaal in de VS
[ afbeelding ]
Volle stadions voor Canada en Mexico en gratis weggeef acties voor locals om het nog wat te laten lijken in Amerika.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:28 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk zou elke supporter gewoon thuis moeten blijven, veel plezier ermee
Het probleem is juist dat je daar de kans loopt om wél dood gevonden te wordenquote:Op donderdag 8 mei 2025 13:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar wil je nog niet dood tussen gevonden worden. Een en al junk.
Voor clubs? Is toch gewoon voor nationale ploegen?quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:23 schreef Red_85 het volgende:
Wie wil er uberhaupt naar dat wk voor clubs?
gtfo joh.
Als we dat in 16 jaar een keer zouden halen dan zou ik daar direct voor tekenen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
die 90 dagen geldig is. Binnen die periode zijn we wel Wereldkampioen geworden
Dat gaat dus nooit gebeuren.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
Nederland moet dit WK gewoon boycotten en niet gaan.
Dat is dus stuk duurder dan 10 jaar geleden. Toen vloog ik voor dat geld retour naar Singapore.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je hebt een WK voor landenteams volgend jaar in Amerika, Mexico en Canada.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voor clubs? Is toch gewoon voor nationale ploegen?
Lol.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
Omdat Nederlanders slappelingen zijn en Nederland een slap land is.quote:
Edgy hoor.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders slappelingen zijn en Nederland een slap land is.
Waarom?quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
Nou, dat zijn ze al heul lang gewend hoor...quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:27 schreef Glazenmaker het volgende:
na wat geweldsincidenten en doodsverwensingen naar Amerikanen.
En 'Vance' is ook niet eens zijn eigen achternaam.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarom wordt die pipo eigenlijk met JD aangesproken en niet met James?
Vanwege de whiskey?quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarom wordt die pipo eigenlijk met JD aangesproken en niet met James?
Ehm...nee, geen enkel land boycot een WK, dit is geen typisch Nederlands dingetjequote:Op donderdag 8 mei 2025 14:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders slappelingen zijn en Nederland een slap land is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |