Hij kan vragen of ze de kadavers de volgende keer gewoon in formaldehyde willen weken voor ze het naar hem opsturen i.p.v. in droogijs verpakken.quote:
Dit dus. Als het goed is blijft er niets van over.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:22 schreef Mikeytt het volgende:
Gewoon buiten laten liggen tot t is verdampt?
jezus, wat een stappen. Lijkt me dan ook prima om gewoon op het balkon te zetten toch. Lijkt me niet dat het ijs de grond gaat beschadigen??? Snap de toevoeging van een metalen bak nietquote:Op donderdag 8 mei 2025 11:43 schreef miss_sly het volgende:
Droogijs (bevroren CO₂) mag niet door de gootsteen worden gespoeld — dat kan gevaarlijk zijn. Het kan leidingen bevriezen of schade veroorzaken door de snelle verdamping en het grote volume gas dat vrijkomt.
Verantwoorde manier om droogijs weg te gooien:
Laat het vanzelf verdampen in een goed geventileerde ruimte.
Leg het in een metalen of hittebestendige bak.
Zet die bak buiten of in een goed geventileerde ruimte waar geen mensen of dieren langdurig aanwezig zijn.
Zorg dat het uit de buurt blijft van kinderen of huisdieren.
Raak het niet met blote handen aan — het veroorzaakt bevriezingswonden.
Niet in een afgesloten ruimte of container laten zitten!
Het gas kan zich ophopen en overdruk of verstikking veroorzaken.
Niet in de vuilnisbak gooien.
Daar kan het gas zich ophopen en een gevaarlijke situatie veroorzaken.
Kortom: droogijs veilig laten verdampen in de open lucht is de juiste manier.
Opgelost.
Online lees ik dat dat gas dat vrijkomt niet goed is voor je gezondheidquote:Op donderdag 8 mei 2025 11:45 schreef Solotovski het volgende:
Gewoon in een bak met water pleuren, doe ik ook altijd
quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Online lees ik dat dat gas dat vrijkomt niet goed is voor je gezondheid
Veel van de stappen zijn gewoon waarschuwingen : doe dit niet.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
jezus, wat een stappen. Lijkt me dan ook prima om gewoon op het balkon te zetten toch. Lijkt me niet dat het ijs de grond gaat beschadigen??? Snap de toevoeging van een metalen bak niet
Aangezien je zelf bij elke ademhaling een lading van dit spul uitademt, is het niet op zichzelf giftig. Maar een klein beetje vast CO2 produceert een hoop gasvormig CO2, en je hebt dus het risico dat het de hoognodige zuurstof uit de directe omgeving verdringt, en dat ga je niet leuk vinden. Bovendien levert een overdosis van CO2 in je longen een gevoel van verstikking op, dat wordt namelijk niet getriggerd door gebrek aan O2, maar een verhoogde conventratie aan CO2. Dat is ook de reden dat executie met N2 geen gevoel van verstikking oplevert (behalve natuurlijk als het slachtoffer uit angst zijn adem probeert in te houden, want dan loopt de concentratie van CO2 in de longen wel op, zoals onlangs in de VS gebeurde).quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ga er met mijn handen juist altijd doorheen wroeten als we het weer binnenkrijgen op werkquote:Op donderdag 8 mei 2025 11:43 schreef miss_sly het volgende:
Droogijs (bevroren CO₂) mag niet door de gootsteen worden gespoeld — dat kan gevaarlijk zijn. Het kan leidingen bevriezen of schade veroorzaken door de snelle verdamping en het grote volume gas dat vrijkomt.
Verantwoorde manier om droogijs weg te gooien:
Laat het vanzelf verdampen in een goed geventileerde ruimte.
Leg het in een metalen of hittebestendige bak.
Zet die bak buiten of in een goed geventileerde ruimte waar geen mensen of dieren langdurig aanwezig zijn.
Zorg dat het uit de buurt blijft van kinderen of huisdieren.
Raak het niet met blote handen aan — het veroorzaakt bevriezingswonden.
Niet in een afgesloten ruimte of container laten zitten!
Het gas kan zich ophopen en overdruk of verstikking veroorzaken.
Niet in de vuilnisbak gooien.
Daar kan het gas zich ophopen en een gevaarlijke situatie veroorzaken.
Kortom: droogijs veilig laten verdampen in de open lucht is de juiste manier.
Opgelost.
En jij moet zuinig zijn op die laatste 3 hersencellen die je hebt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |