abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 09:54:47 #1
163650 Greys
pi_217573120

Nederland w/
Omroep: AVROTROS
Selectiemethode: interne selectie
Deelnemer: Claude Kiambe
Leeftijd: 21 jaar
Social media: Instagram TikTok YouTube
Titel inzending: C'est La Vie
Taal inzending: Frans en Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Schrijvers tekst: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Loting: Eerste semi, tweede helft

quote:
Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.

In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.

De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.

In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.

Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.

Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.

Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.

Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.

In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Wikipedia

Bekijk deze YouTube-video
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 09:55:18 #2
163650 Greys
pi_217573123
Zag pas dat ie alweer vol was toen ik gepost had.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 mei 2025 @ 09:57:05 #3
862 Arcee
Look closer
pi_217573136
Procenten kakken helemaal in. :{
Als jij wou dan verfde jij de wolken blauw.
pi_217573184
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 09:29 schreef Fred_B het volgende: [..]

Je mist een aanspreekpunt, coördinator, vertrouwenspersoon, of hoe je het ook wil noemen, iemand met kennis van zaken, bij wie onderweg ideeën getoetst kunnen worden, en aandachtspunten waar nodig bijgestuurd kunnen worden, of die bij acute problemen de zaak weer op de rails kan zetten.
Dat lijkt op de rol die Twan vd Nieuwenhuijzen vorig jaar had. Maar dat werkte kennelijk ook niet, hij was binnen een jaar weg.

Ik denk dat het uiteindelijk toch aankomt op de artiest zelf. 2014 TCL was zo'n sterke staging omdat Ilse, Waylon, en hun team een visie hadden.

Douwe Bob, Anouk, OG3NE hadden eigenlijk geen uitzonderlijke staging, maar ze deden hun ding en dat kwam natuurlijk, comfortabel en authentiek over. Duncan had Ilse. Ik herinner me dat Hans Pannecoucke ook eens zei dat hij van de artiest uit ging, wat die wil.

Nu bij Claude is mij niet helemaal duidelijk wie verantwoordelijk is voor deze keuzes. Pim Brassien, lijkt me.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 10:05:53 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217573237
Matt reageert op het clipje van Nederland vanaf 18:33
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:09:13 #6
442280 Prisha
Moonshine!
pi_217573267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:05 schreef Momo het volgende:
Matt reageert op het clipje van Nederland vanaf 18:33
k zat er net naar te kijken. Hij is vrij positief. Hij zegt dat we niet moeten stressen :P
Hij is "not worried at all"
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_217573272
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 09:53 schreef Greys het volgende:

[..]
Cornald die ook al het meest actieve lid is van de commissie qua artiesten benaderen en Cornald die ook al commentator is? Die kijkt (imho geheel terecht!) wel uit om zich te bemoeien met de staging. Dan krijgt 'ie daar ook nog allemaal de schuld van als het uiteindelijk niet naar de smaak is van velen.

Dat had inderdaad zo'n Twan moeten zijn. Die zelf ervaring heeft met dat soort producties maken.

Ik denk wel echt dat het na Mia en Dion véél beter is geworden qua begeleiding van de artiest. Wij zien dat allemaal niet natuurlijk, wat er achter de schermen allemaal gebeurt. Maar het hele AvroTros team stond voor en achter en naast Joost (die qua creatief gewoon zelf z'n eigen team wilde) en Claude zei tot nu toe ook in elk interview dat hij zo enorm goed begeleid wordt.

Ik denk dat het veel moeilijker is dan wij soms denken om exact het goede poppetje overal op exact de goede plek te krijgen in dit flink grote proces.

"Greys je zit weer alles goed te praten, iehhhhh".

Nope, ik vind het een héél heel slechte keuze van degene die dit clippie heeft gekozen (ik weet geen naam daarbij) en ik hoop net als iedereen dat de staging straks veel meer voor gaat stellen dan wat we tot nu toe zagen. :Y

Maar ik wacht even met roepen 'dit is slechter dan Mia en Dion' tot ik het hele ding gezien heb.
Het is zeker niet makkelijk om zo’n proces in te gaan en dan uiteindelijk te pieken op het hoogtepunt op het ESF. Er zijn ook duizenden sporters geweest die maximaal presteerden in voorrondes of onbelangrijke wedstrijden en in de finales faalden.

Alleen hebben we in Nederland wel te maken met een trend:

Claude: was bij Eva (waarschijnlijk) beter dan op het ESF.
Joost: maakt op een willekeurig festival waar hij zelf maar wat doet een leukere indruk dan op het ESF.
S10: het fameuze optreden bij Matthijs.
Duncan: was indrukwekkender in de winner’s reprise dan zijn echte optreden.
Waylon: was overal beter dan met die krumpers.

Op het moment dat we commercieel de beste indruk moeten maken op het ESF, gaat het telkens mis. Waar ligt dat dan aan?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217573286
Het is toch wel idioot dat wij gewoon elk jaar weer na de eerste beelden 'meh' denken. Gewoon nooit een keer een WOW. Het is bijna een prestatie.
pi_217573326
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 09:57 schreef Arcee het volgende:
Ja hèhè

Bijkomstig nadeel is dat je tijdens de introductie nu niet meer als één van de favorieten wordt benoemd maar als "dit is een rommeltje" en dat wordt uiteindelijk dus een self fulfilling prophecy.

Heeft allemaal te maken met jezelf marketen en daar heeft NL dus echt geen kaas van gegeten :)
pi_217573378
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:11 schreef Em31 het volgende:
Gewoon nooit een keer een WOW.
Dit. Nooit eens omvergeblazen. Altijd maar weer moeten hopen dat het uiteindelijk meevalt.
pi_217573404
Bij 3FM kan je een poster krijgen met 'in de wolken van Claude'. Opzich wel leuk bedacht.

https://www.npo3fm.nl/thema/in-de-wolken-van-claude
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 10:24:36 #12
163650 Greys
pi_217573405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het is zeker niet makkelijk om zo’n proces in te gaan en dan uiteindelijk te pieken op het hoogtepunt op het ESF. Er zijn ook duizenden sporters geweest die maximaal presteerden in voorrondes of onbelangrijke wedstrijden en in de finales faalden.

Alleen hebben we in Nederland wel te maken met een trend:

Claude: was bij Eva (waarschijnlijk) beter dan op het ESF.
Joost: maakt op een willekeurig festival waar hij zelf maar wat doet een leukere indruk dan op het ESF.
S10: het fameuze optreden bij Matthijs.
Duncan: was indrukwekkender in de winner’s reprise dan zijn echte optreden.
Waylon: was overal beter dan met die krumpers.

Op het moment dat we commercieel de beste indruk moeten maken op het ESF, gaat het telkens mis. Waar ligt dat dan aan?
Dát ben ik allemaal volledig met je eens.

Kennelijk denkt iedereen (zowel de professionals die team NL voor de staging inhuurt als bv zo'n creatief team van Joost zelf) dat het op het ESF meer en anders moet zijn dan op een festival of Matthijsstudio.

Als we er even heel nuchter en eerlijk naar kijken:

Als Joost zoals op een van die festivals op het ESF gewoon een Friese vlag en wat teksten had geprojecteerd en in een t-shirtje heen en weer had gestuiterd in Zweden hadden velen hier en elders zeer waarschijnlijk gezegd 'Ehhh, snapt Joost dat ie op het Songfestival staat en dit niet genoeg is qua staging'?

Als S10 alleen wat de rode stralen had van Matthijs op het ESF podium, hadden we dan ook niet gewoon geroepen 'Nederland heeft weer geen budget hoor, is dit alles, dit is toch geen studiootje zoals bij Matthijs, dit is een enorme tv productie'.

Etc etc.

Want achteraf zeggen we vaak dat less more was geweest zoals bij S10 en Joost. Maar op het moment dat ze het daadwerkelijk zo hadden gedaan had half NL en FOK alsnog geklaagd. Gok ik. :P

Uiteraard vind ik het net zo frusterend dat het 't allemaal steeds net niet is. Maar ik denk wel dat we - voordat we het al compleet afserveren qua staging - even het eindresultaat moeten afwachten.

Dat clippie blijft kut.
Met dat rommelige gedoe van zowel violen als dansers allemaal chaotisch half in beeld enzo. Dat zeker. Daar hebben mensen een hele rare en domme beslissing genomen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217573414
quote:
Het is toch wel idioot dat wij gewoon elk jaar weer na de eerste beelden 'meh' denken. Gewoon nooit een keer een WOW. Het is bijna een prestatie.
Dat zat ik me ook te net te bedenken ja _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 10:26:30 #14
163650 Greys
pi_217573418
quote:
Ja dit is echt enorm jammer.
Dat je echt eens een keer denkt WOAHHHH IK KAN NIET WACHTEN.

Merk dat ik nu toch ook echt zenuwen krijg voor dinsdag terwijl ik die totaal niet had. Ik had na vorig jaar dit jaar even geen behoefte aan stress en zenuwen. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217573424
Schade bij de bookies valt op zich nog wel mee, hij zakt iets meer richting Belgie/Tsjechie/Finland en verder weg van de top 4. Maar vooralsnog is het ook niet dat we helemaal wegzakken...
pi_217573429
We hebben een positivo nodig. Wat vind onze schat ESC Tom er van?
  roze donderdag 8 mei 2025 @ 10:28:46 #17
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217573438
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 09:57 schreef Arcee het volgende:
Daar was ik al een beetje bang voor toen ik de reacties las onder zijn filmpje.
Your beauty never ever scared me.
pi_217573577
Na alles bijlezen en bijkijken ben ik nog steeds positief. Dit zijn 30 seconden van het totaalbeeld (misschien ongelukkig uitgekozen) maar als geheel wordt het denk ik gewoon heel erg mooi. Een mix tussen modern en klassiek en tussen down en happy. Laten we positief blijven
pi_217573596
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:09 schreef Prisha het volgende:

[..]
k zat er net naar te kijken. Hij is vrij positief. Hij zegt dat we niet moeten stressen :P
Kijk dit positieve nieuws hebben we nu echt nodig! Want bijna iedereen schiet in de stress. Dus *O* *O* *O*
pi_217573629
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:43 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Na alles bijlezen en bijkijken ben ik nog steeds positief. Dit zijn 30 seconden van het totaalbeeld (misschien ongelukkig uitgekozen) maar als geheel wordt het denk ik gewoon heel erg mooi. Een mix tussen modern en klassiek en tussen down en happy. Laten we positief blijven
30 seconden is wel al 20% van het nummer.
pi_217573637
Ik geloof dat we bij Mia en Dion nog dachten na die 30 seconden dat ze het goed hadden opgelost... dat bleek in de 3 minuten-versie ook niet mee te vallen :P
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 10:50:56 #22
375570 crew  Cyan9
pi_217573646
Ik denk dat een top 10 resultaat nog steeds wel mogelijk is. Een korte clip van een repetitie is precies wat het is: een korte clip van een repetitie. Repetities zijn zelden perfect, en beter dat het nu gebeurt (qua zang en/of foutjes in de camera shots) dan in de liveshow. Het nummer heeft daarnaast op zichzelf kwaliteit genoeg, en het lijkt me wat voorbarig om een hele staging af te serveren op basis van wat foto's en een korte clip.

Strijden om de winst lijkt me wel een brug te ver, maar dat vond ik sowieso al buiten ons bereik liggen.

Dat uitgerekend ik hier nu de positieve rol heb voelt wel ietwat onwerkelijk. :+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217573651
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
30 seconden is wel al 20% van het nummer.
True, maar dit is wel echt het meest nietszeggende stuk en de overgang
  roze donderdag 8 mei 2025 @ 10:51:54 #24
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217573664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Toch is dit wel de eerste indruk die mensen nu hebben..
  roze donderdag 8 mei 2025 @ 10:52:26 #25
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217573678
quote:
86s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:50 schreef Cyan9 het volgende:
Ik denk dat een top 10 resultaat nog steeds wel mogelijk is. Een korte clip van een repetitie is precies wat het is: een korte clip van een repetitie. Repetities zijn zelden perfect, en beter dat het nu gebeurt (qua zang en/of foutjes in de camera shots) dan in de liveshow. Het nummer heeft daarnaast op zichzelf kwaliteit genoeg, en het lijkt me wat voorbarig om een hele staging af te serveren op basis van wat foto's en een korte clip.

Strijden om de winst lijkt me wel een brug te ver, maar dat vond ik sowieso al buiten ons bereik liggen.

Dat uitgerekend ik hier nu de positieve rol heb voelt wel ietwat onwerkelijk. :+
Oh nee dat stomme Zweden gaat weer winnen.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 10:53:54 #26
375570 crew  Cyan9
pi_217573703
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:52 schreef Ama het volgende:

[..]
Oh nee dat stomme Zweden gaat weer winnen.
Ik hou nog steeds hoop dat het gaat tegenvallen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het gewoon een stom nummer vind. :P
pi_217573729
Daar gaan ze weer :( Ik lees ze niet want ik gun ze de clicks niet :6

roze donderdag 8 mei 2025 @ 10:55:41 #28
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217573734
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:53 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik hou nog steeds hoop dat het gaat tegenvallen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het gewoon een stom nummer vind. :P
Ik kijk gewoon dit jaar voor het eerst niet eens meer naar die bookmakers. Geen idee ook waar mijn favoriet staat daar (Finland).
  roze donderdag 8 mei 2025 @ 10:56:16 #29
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217573743
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:55 schreef NLpop het volgende:

[ afbeelding ]
Oei oei ik hoor Aran al bij RTL boulevard vanavond.
pi_217573769
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:09 schreef Prisha het volgende:

[..]
Ah toch nog een positivo. Nu ESC Tom nog :)
pi_217573783
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:56 schreef Ama het volgende:[..]
Oei oei ik hoor Aran al bij RTL boulevard vanavond.
Als hij slim is zegt 'ie dat hij het zelf wel mee vindt vallen.
pi_217573798
Het grootste probleem vind ik nog dat geknijp met zijn ogen, die rest kan en zal nog wel gefixed worden.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 11:08:05 #33
375570 crew  Cyan9
pi_217573834
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:55 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik kijk gewoon dit jaar voor het eerst niet eens meer naar die bookmakers. Geen idee ook waar mijn favoriet staat daar (Finland).
Ik vind bookmakers ook een irritant iets, kijk ik ook zo min mogelijk naar. Ik heb echt het idee dat er te veel waarde aan wordt gegeven. Redelijk wat mensen (niet per se hier!) lijken te redeneren dat als iets laag bij de bookies staat, dat het dan ook meteen slechte nummers zijn. Dat vind ik te kort door de bocht.
pi_217573922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik vind bookmakers ook een irritant iets, kijk ik ook zo min mogelijk naar. Ik heb echt het idee dat er te veel waarde aan wordt gegeven. Redelijk wat mensen (niet per se hier!) lijken te redeneren dat als iets laag bij de bookies staat, dat het dan ook meteen slechte nummers zijn. Dat vind ik te kort door de bocht.
Het zijn ook de odds voor de overwinning. Uiteraard ga je hier niet mee winnen dus logisch dat je dan zakt bij de bookies. Daar hoef ik die odds niet eens voor te zien. Het zou me vreemder lijken als we gewoon op dezelfde positie bleven staan. Ik zou me eerder zorgen maken over kwalificatie, want dat is verre van zeker als het geheel er zo rommelig en amateuristisch uitziet en klinkt.

Een nummer dat laag staat in de odds hoeft voor jou geen slecht nummer te zijn, maar Eurovisie is een competitie en een niet-competitief nummer is in deze context dus een slecht nummer.
pi_217573924
Ik denk ook nog steeds dat teveel landen een televote vriendelijk nummer hebben ,die zullen elkaar cancellen. Blijft over de juryvriendelijke nummers en dat vind ik een beetje lastig. Ik gok nog steeds op waar 2 honden vechten om 1 been gaat de derde ermee heen
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:16:55 #36
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_217573930
Plek 10-15. Ik vrees ervoor...
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  roze donderdag 8 mei 2025 @ 11:17:54 #37
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217573937
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:02 schreef NLpop het volgende:

[..]
Als hij slim is zegt 'ie dat hij het zelf wel mee vindt vallen.
Aran kennende zegt hij dat vast niet. :+
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:19:47 #38
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217573951
Hoe. Dan.
HOE. DAN.

Kan het nu nooit eens zonder ons weer een meltdown te bezorgen :')

Ik hoopte dat ik gerustgesteld zou worden door de bewegende beelden maar ik word er juist nog minder teamkomtgoed van :')
Fuck the EBU
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:23:14 #39
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217573965
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:16 schreef Gerard-Joling het volgende:
Plek 10-15. Ik vrees ervoor...
Ik gokte in eerste instantie op pakweg 7 of 8. Zowel Claude zelf (zo vrolijk en correct dat het voor mezelf wat gortig is) als het liedje (er mist wat aan) zijn niet m'n ding, maar ik kan me voorstellen dat anderen er meer in zien/horen.

Maar als er visueel een rommeltje van gemaakt wordt haalt 'ie dat inderdaad niet.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 11:26:58 #40
375570 crew  Cyan9
pi_217573988
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:16 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het zijn ook de odds voor de overwinning. Uiteraard ga je hier niet mee winnen dus logisch dat je dan zakt bij de bookies. Daar hoef ik die odds niet eens voor te zien. Het zou me vreemder lijken als we gewoon op dezelfde positie bleven staan. Ik zou me eerder zorgen maken over kwalificatie, want dat is verre van zeker als het geheel er zo rommelig en amateuristisch uitziet en klinkt.

Een nummer dat laag staat in de odds hoeft voor jou geen slecht nummer te zijn, maar Eurovisie is een competitie en een niet-competitief nummer is in deze context dus een slecht nummer.
Dat klopt, maar ik ben dus van mening dat veel mensen de bookmakers hanteren om te baseren of iets goed of slecht is. Ik hou niet van die mentaliteit. Daarbij komt dat ik vind dat de bookmakers te veel invloed hebben op het (mogelijke) verloop van de competitie.

Maar dat is allemaal een beetje off-topic.
pi_217574075
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:16 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Ik denk ook nog steeds dat teveel landen een televote vriendelijk nummer hebben ,die zullen elkaar cancellen. Blijft over de juryvriendelijke nummers en dat vind ik een beetje lastig. Ik gok nog steeds op waar 2 honden vechten om 1 been gaat de derde ermee heen
Ik hoop niet dat je verwacht dat NL één van die honden is, want als hij zo vals zingt als in dat filmpje gaat de jury hem ook geen liefde geven hoor!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 11:40:30 #42
163650 Greys
pi_217574080
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:55 schreef NLpop het volgende:

[ afbeelding ]
Maar er staat niks anders in die koppen dan dat hier en overal *gebaart weids* wordt gezegd in dit geval. Dus onwaar is het niet toch.

(Zeg ik als iemand die zich normaal boos maakt om dat soort koppen)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217574247
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:40 schreef Greys het volgende:[..]
Maar er staat niks anders in die koppen dan dat hier en overal *gebaart weids* wordt gezegd in dit geval. Dus onwaar is het niet toch.

(Zeg ik als iemand die zich normaal boos maakt om dat soort koppen)
Ik vind het overdreven en zie dat soort koppen als clickbait.

Ja, ik kan er boos om worden omdat ze (onterecht) extra druk op Claude leggen, terwijl hij zich al lang op grote podia en tv bewezen heeft. We weten wat hij kan. Veel negatieve pers deze week kan een self-fulfilling prophecy worden.

Ik vind die Raatgever overigens ook een twijfelachtig figuur sinds zijn rare 'reconstructie' van Joosts diskwalificatie. (Maar dat is een ander verhaal)
pi_217574350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 08:02 schreef TheVulture het volgende:
Ja waarom juist dit stuk gekozen wordt is me een raadsel, waarschijnlijk het meest rommelige stuk van de performance, zeker als je de opbouw mist van het kleine begin
Laten we dan in ieder geval met z'n allen hopen dat dit niet het beste stukje was, en dat ze het express hebben gekozen.
C’est Davie :o)
pi_217574382
quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:11 schreef Dave het volgende:

[..]
Laten we dan in ieder geval met z'n allen hopen dat dit niet het beste stukje was, en dat ze het express hebben gekozen.
Ja joh ze nemen ons in de zeik. :) Ze dachten we zullen die Fokkers eens de stuipen op het lijf jagen. Nou dat is dan heel goed gelukt. :P
pi_217574388
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wel de overgang waarvan mensen in de reaction videos zeiden dat ze er door verrast werden.
Dat gevoel heb ik bij deze clip (nog) niet, misschien omdat ie te kort op de overgang begint.
pi_217574411
Zou Claude / AvroTros geschrokken zijn van de reacties?
pi_217574453
Als ze realistisch zijn niet.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 12:27:18 #49
163650 Greys
pi_217574485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:18 schreef drxanax het volgende:
Zou Claude / AvroTros geschrokken zijn van de reacties?
Dat lijkt me best een beetje.
Dit is immers voor niemand leuk.
Ook op instagram onder de reel van Eurovision staat heel veel negatief. Dat moet je niet willen voor je deelnemer lijkt me.

Maar ze zullen daar vast wel het hoofd veel koeler houden dan wij en alle reageerders op X en insta *gebaart weids* omdat zij het geheel al kennen en echt helemaal niemand beter wordt van stress en paniek.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217574531
quote:
86s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:50 schreef Cyan9 het volgende:

Als het puur gaat om het halen van de top 10 is iedereen hier waarschijnlijk nog wel positief toch? Dat is een kwestie van ruim 150 punten scoren, wat bij een beetje normale vocale prestatie met dit liedje prima mogelijk moet zijn.

Het gaat er nu juist over dat Nederland er niet het maximale uithaalt. Naar mijn mening is Zweden de gedoodverfde favoriet. Maar daarachter heb je met Oostenrijk, Frankrijk, Nederland, Estland en Israël 5 landen die elkaar nauwelijks ontlopen en allemaal in aanmerking komen om eerste of vijfde van deze groep te worden op de plekken 2-6 (en als ik even extra positief doe: als je 2e kan worden, kan je ook winnen als Zweden een beetje tegenvalt). Daarachter krijg je de categorie Albanië, Oekraïne, Malta, Zwitserland, Duitsland, e.d. voor wie een plek in de top 10 het plafond is. Dan gaat er toch iets mis als Nederland na die sprint voor de tweede plaats straks als 9e eindigt ofzo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')