Ah! Ja dan weet ik het ook niet. Raatgever zegt in dat Parool interview dus letterlijk 'u heeft de clip van Claude gemaakt' tegen Pim en hij zei geen nee, dus daar baseerde ik m'n uitspraak op. Allebei dan inderdaad waarschijnlijk!quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:25 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/DGnQW7_MLxo/?hl=en&img_index=1
[..]
Pim Brassien was er wel bij betrokken, maar die regisseur heeft het concept verzonnen, als we dit tenminste mogen geloven.
quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:34 schreef Meridiaan het volgende:
We zijn op drift: Oostenrijks bootje nodig dus
Ja eens.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:28 schreef molloot200 het volgende:
Nog 1 laatste dingetje waar ik nog aan dacht rondom budgetten. Ik heb af en toe het idee dat de Nederlandse delegatie te veel geld steekt in de clips. Dat zijn altijd echt clips van de bovenste plank, zelfs bij een Burning Daylight. Echt nadat dat Daniel Dekker op de officiële video van Outlaw in Em uit beeld liep zijn ze dat echt super serieus gaan nemen. Leuk voor de eerste reacties maar als het eenmaal tijd voor het ESF is, maakt die videoclip geen reet meer uit.
Genoeg andere landen steken minder geld in hun videoclip. Dat kunnen ze dan uiteindelijk gebruiken voor een ESF-staging. Want dan draait het er wél meer om hoe het eruit ziet.
Mijn laatste duit in het zakje voor vandaag
Als ik een boek lees, en ik snap na 20% het verhaal nog niet, dan is de kans groot dat ik het weg leg.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus wellicht gaan we het in z'n geheel dan toch nog snappen? 😅 (Sprak zij hoopvol).
Ja die waren wel slim, meteen die Spaanse kerel voor de staging vragen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:35 schreef Momo het volgende:
[..]
[ x ]
Ja die zijn vandaag de goede kant op gegaan, zonder beelden van optreden.
Mjah. Maar dan begin je te lezen op bladzijde 1. En niet ergens willekeurig drie bladzijdes midden in het boek.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:36 schreef Dave het volgende:
[..]
Als ik een boek lees, en ik snap na 20% het verhaal nog niet, dan is de kans groot dat ik het weg leg.
Pierre Kartner.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:40 schreef Greys het volgende:
Zou best willen weten wie precies daar de knoop hakte van JA DIT WORDT HEM.)
Laten we vooral niet hopen dat dit ook de snippet is wanneer de lijnen open gaanquote:Op woensdag 7 mei 2025 23:40 schreef Greys het volgende:
Kan mij het ook verdommen:
Ik ben nog steeds #Teamkomtgoed.
Ondanks dit alles *gebaart weids*
(Speciaal voor @:Pisces29 )
(Maar ze hebben wel echt een domme keuze gemaakt qua clipje kiezen. Zou best willen weten wie precies daar de knoop hakte van JA DIT WORDT HEM.)
*bookmark*quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Laten we vooral niet hopen dat dit ook de snippet is wanneer de lijnen open gaan
Ah mooi. Ik maakte me al zorgen. Zo kennen we Mama Greys weerquote:Op woensdag 7 mei 2025 23:40 schreef Greys het volgende:
(Maar ze hebben wel echt een domme keuze gemaakt qua clipje kiezen. Zou best willen weten wie precies daar de knoop hakte van JA DIT WORDT HEM.)
Ik begin ook weer hoop te krijgen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:40 schreef Greys het volgende:
Dit postte ik een paar uur terug.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:40 schreef Greys het volgende:
Hopelijk hebben ze naar me geluisterdquote:Op woensdag 7 mei 2025 18:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is de Avrotros, meesters van de anti-hype, dus we krijgen ongetwijfeld het saaiste stuk
Stoppppppquote:Op woensdag 7 mei 2025 23:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Laten we vooral niet hopen dat dit ook de snippet is wanneer de lijnen open gaan
quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:45 schreef Aadrianus het volgende:
Wat ik vooral zo jammer vind is dat in de clip en in de EVA live versie Claude een leuke jongen van 21 is die cool kan dansen en helemaal in het nu en deze tijd staat. En wat ik nu van de staging zie, is een bedaarde dertiger die onwennig op sjiek gaat en voor het eerst van zijn leven een strijktrio ontmoet. Waar is de vibe gebleven Pim?
Dat is de Avrotrossificering. Doen we elk jaar. Zelfs Joost Klein was een behoorlijk ingetogen versie van zichzelf op dat podium.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:45 schreef Aadrianus het volgende:
Wat ik vooral zo jammer vind is dat in de clip en in de EVA live versie Claude een leuke jongen va n 21 is die kan dansen en helemaal in het nu en deze tijd staat. En wat ik nu van de staging zie, is een bedaarde dertiger die onwennig op sjiek gaat en voor het eerst van zijn leven een strijktrio ontmoet. Waar is de vibe gebleven Pim?
quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik begin ook weer hoop te krijgen.Het liedje blijft gewoon een prima liedje. Even wat frisser zingen. Even wat uitzoomen op het trio en we zijn al wat verder.
Ja zie zie zie het komt goed.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dit postte ik een paar uur terug.
[..]
Hopelijk hebben ze naar me geluisterd
Ik had wel het idee dat Joost veel meer dingen zelf mocht/wilde bepalen dan bijv. Claude dit jaar, maar ik snap je punt: het is de AvroTros-versie van Claude, niet hoe hij gewoonlijk is.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:48 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is de Avrotrossificering. Doen we elk jaar. Zelfs Joost Klein was een behoorlijk ingetogen versie van zichzelf op dat podium.
Oh ja net als bij Douwe Bob destijds toch? Of was dat bij Anouk.. of bij beide...quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:50 schreef NLpop het volgende:
Ik vraag me af of we het publiek achter hem gaan zien als Claude zo draait. Dat zou een ander beeld geven.
Maar het voelt ook wel alsof ze het uit handen geven op de een of andere manier. Zo van, we huren Pim in en hebben er 100% vertrouwen in. Maak er maar wat leuks van kerel, adios! Is er dan niemand binnen Avrotros, de HOD ?, die kritisch durft te zijn? Ik krijg niet de indruk van avrotros dat er echt wordt geïnvesteerd in een goede staging na al die jaren. Leg de lat hoger. Of zijn wij gewoon heel snel tevreden in het algemeen?quote:Op donderdag 8 mei 2025 00:06 schreef Greys het volgende:
Dus ik weet echt niet of AvroTros zich nu wel ineens bemoeid heeft met de outfit van Claude hoor.
Wel met de staging indirect natuurlijk, door Pim daarvoor in te huren. Maar ja, dat snapten we dan juist toen wél en vonden we juist een uitstekende keuze op dat moment.
Ze moeten het ook uit handen geven. Niet mee bemoeien. Want dan krijg je wél die Avrotrossificering. Schoenmaker blijf bij je leest enzo.quote:Op donderdag 8 mei 2025 00:24 schreef grazz het volgende:
[..]
Maar het voelt ook wel alsof ze het uit handen geven op de een of andere manier. Zo van, we huren Pim in en hebben er 100% vertrouwen in. Maak er maar wat leuks van kerel, adios! Is er dan niemand binnen Avrotros, de HOD ?, die kritisch durft te zijn? Ik krijg niet de indruk van avrotros dat er echt wordt geïnvesteerd in een goede staging na al die jaren. Leg de lat hoger. Of zijn wij gewoon heel snel tevreden in het algemeen?
Nou... *gebaart weids*...quote:Op donderdag 8 mei 2025 00:24 schreef grazz het volgende:
Of zijn wij gewoon heel snel tevreden in het algemeen?
Ja waarom juist dit stuk gekozen wordt is me een raadsel, waarschijnlijk het meest rommelige stuk van de performance, zeker als je de opbouw mist van het kleine beginquote:Op donderdag 8 mei 2025 07:34 schreef summer52 het volgende:
Zo een nachtje geslapen en nogmaals de beelden bekeken.
Ik denk dat de schuld hiervan bij de Avrotros ligt. Waarom juist dit stukje laten uitzenden. Een waarschijnlijk moe en zenuwachtige Claude die niet helemaal stemvast is.
Edit
Ik zie de beelden nu op tv in het RTL nieuws en dan valt het best mee. Niet zo donker. En aan de stem kan gewerkt worden.Is trouwens alleen in het begin.Dus het zal vast goedkomen.
#teamhetisgoed![]()
Dit is toch de omgedraaide wereld. Bijna alle landen weten hun nummers naar een hoger niveau te tillen door de staging en wij moeten weer hopen dat mensen t ONDANKS de staging toch nog een goed nummer vindenquote:Op woensdag 7 mei 2025 23:20 schreef Pisces29 het volgende:
Ik hoop dat de mensen het liedje nog steeds tof vinden ondanks de aparte, simpele staging.
Is het probleem niet juist dat er te veel uit handen wordt gegeven? Eigenlijk letterlijk dat “out of our hands”-geleuter van Cornald toen het helemaal misging bij Mia en Dion. Er is weinig begeleiding richting de artiest zelf, maar ook rond de act en de outfit lijkt er weinig begeleiding of coördinatie te zijn, waarmee je missers van krumpers tot de jurk van Maribelle ergens in het proces kan voorkomen. Het punt is dat je uiteindelijk bijna elk jaar met een eindresultaat komt, waarvan de makers heel tevreden zijn, maar de gemiddelde kijker maar weinig onder de indruk is.quote:Op donderdag 8 mei 2025 00:24 schreef grazz het volgende:
[..]
Maar het voelt ook wel alsof ze het uit handen geven op de een of andere manier. Zo van, we huren Pim in en hebben er 100% vertrouwen in. Maak er maar wat leuks van kerel, adios! Is er dan niemand binnen Avrotros, de HOD ?, die kritisch durft te zijn? Ik krijg niet de indruk van avrotros dat er echt wordt geïnvesteerd in een goede staging na al die jaren. Leg de lat hoger. Of zijn wij gewoon heel snel tevreden in het algemeen?
Hm, hier hou ik me dan maar aan vast.quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:57 schreef drxanax het volgende:
Pim Brassien heeft gereageerd op mijn bericht van zijn insta-story:
"Komt allemaal goed"
"Het komt allemaal goed" is waarschijnlijk vanuit zijn perspectiefquote:Op donderdag 8 mei 2025 09:05 schreef NLpop het volgende:
[..]
Hm, hier hou ik me dan maar aan vast.
Maar ik snap er niks van
Van jasjes valt het me niet zo op, maar “de jeugd van tegenwoordig” loopt hier massaal rond in een vrij aseksuele broek die veel te groot is en iedereen de vorm van een wandelende Albert Heijn-tas geeft, dus dat past op zich wel bij de huidige mode.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Kan iemand me trouwens uitleggen wat er 'hip' is aan een extreem slechtzittend pak? Op basis van de foto's dacht ik enkel dat die broek 2 maten te groot was, maar met die bewegende beelden blijkt het jasje ook 2 maten te groot.
Allereerst vind ik het heel ongepast dat je om zo’n bloedserieus probleem schaapachtig gaat zitten grinnikenquote:Op donderdag 8 mei 2025 09:19 schreef Greys het volgende:
Ik moet wel grinniken (sorry) dat er nu in de meningen hier zowel teveel bemoeienis is van AvroTros met de kleding en de act (want Avrotrossificering) en tegelijk ook te weinig bemoeienis is van AvroTros met de kleding en de act.
Ik hoop dat ze de spagaat goed kunnen daar.
En je kunt ook niet in januari of februari roepen 'Jongens stop maar, op papier klonk dit aardig en we hadden vertrouwen in je professionele visie maar nu we het kunnen zien valt het toch wat tegen dus we gaan een ander zoeken en huren die dit nog even snel helemaal opnieuw mag gaan bedenken en uitvoeren'.
We gaan dinsdag vast alsnog zien waarom ze hem kozen.
Zoiets was volgens mij de rol van de Head of Delegation toen Twan van den Nieuwenhuizen werd aangesteld, maar nu die weer weg is weet ik niet of er uberhaupt iemand in dat gat is gesprongenquote:Op donderdag 8 mei 2025 09:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Allereerst vind ik het heel ongepast dat je om zo’n bloedserieus probleem schaapachtig gaat zitten grinniken![]()
![]()
Maar het is gewoon allebei waar. Het gaat niet om te veel of te weinig bemoeienis. Het gaat erom dat het eindresultaat een matig optreden is, met een doe-maar-normaal Avrotros-sausje. Maar dat er tegelijkertijd geen bijsturing is als er dingen misgaan.
Je mist een aanspreekpunt, coördinator, vertrouwenspersoon, of hoe je het ook wil noemen, iemand met kennis van zaken, bij wie onderweg ideeën getoetst kunnen worden, en aandachtspunten waar nodig bijgestuurd kunnen worden, of die bij acute problemen de zaak weer op de rails kan zetten.
In principe zou je verwachten dat Cornald die rol wel (gedeeltelijk) op zich kan nemen. Maar we weten sinds Mia en Dion dat dat dus niet gebeurt. Maar er moet binnen of buiten de organisatie toch wel iemand zijn die zo’n positie kan invullen.
En dat laatste hoeft anno 2025 niet eens, die extra zangers mogen nu ook op band (niet dat ik het daar mee eens ben, maar mag wel, dus een danser ben je er niet aan kwijt zeg maar).quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
"Het komt allemaal goed" is waarschijnlijk vanuit zijn perspectief
Had die Pim niet ergens gezegd dat het oorspronkelijke idee van de staging niet hetzelfde als bij EVA, met de dansers en de regen maar dat kwam er bij de EBU niet doorheen. Dan zou je zeggen dat het nogal een overgang is naar 3 violisten en 2 dansers
Sowieso was het misschien slimmer geweest om Claude in ieder geval één backingvocalist te geven om 'm hier en daar wat te ondersteunen, desnoods vanuit de coulissen. Hij komt vocaal nu nogal "naakt" over
Precies, die rugshots van de violisten waren sowieso niet handigquote:Op donderdag 8 mei 2025 09:44 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Voor mijn gevoel voelde het ook alsof het niet af was. Er waren nog gekke camera shots en claude was zeker niet heel goed vocaal.
Het komt gewoon rommelig over op het moment en dat geeft geen goede eerste indruk. Iedereen weet dat het om een repetitie gaat maar iedereen verwacht ook dat het af is...Je wint zelden met zo'n clipje.. Had dan net als Estland enkel het begin gedaan.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:44 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Voor mijn gevoel voelde het ook alsof het niet af was. Er waren nog gekke camera shots en claude was zeker niet heel goed vocaal.
Cornald die ook al het meest actieve lid is van de commissie qua artiesten benaderen en Cornald die ook al commentator is? Die kijkt (imho geheel terecht!) wel uit om zich te bemoeien met de staging. Dan krijgt 'ie daar ook nog allemaal de schuld van als het uiteindelijk niet naar de smaak is van velen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:29 schreef Fred_B het volgende:
In principe zou je verwachten dat Cornald die rol wel (gedeeltelijk) op zich kan nemen. Maar we weten sinds Mia en Dion dat dat dus niet gebeurt. Maar er moet binnen of buiten de organisatie toch wel iemand zijn die zo’n positie kan invullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |