abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 10:53:54 #26
375570 crew  Cyan9
pi_217573703
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:52 schreef Ama het volgende:

[..]
Oh nee dat stomme Zweden gaat weer winnen.
Ik hou nog steeds hoop dat het gaat tegenvallen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het gewoon een stom nummer vind. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217573729
Daar gaan ze weer :( Ik lees ze niet want ik gun ze de clicks niet :6

roze donderdag 8 mei 2025 @ 10:55:41 #28
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217573734
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:53 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik hou nog steeds hoop dat het gaat tegenvallen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het gewoon een stom nummer vind. :P
Ik kijk gewoon dit jaar voor het eerst niet eens meer naar die bookmakers. Geen idee ook waar mijn favoriet staat daar (Finland).
Your beauty never ever scared me.
  roze donderdag 8 mei 2025 @ 10:56:16 #29
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217573743
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:55 schreef NLpop het volgende:

[ afbeelding ]
Oei oei ik hoor Aran al bij RTL boulevard vanavond.
pi_217573769
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:09 schreef Prisha het volgende:

[..]
k zat er net naar te kijken. Hij is vrij positief. Hij zegt dat we niet moeten stressen :P
Hij is "not worried at all"
Ah toch nog een positivo. Nu ESC Tom nog :)
pi_217573783
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:56 schreef Ama het volgende:[..]
Oei oei ik hoor Aran al bij RTL boulevard vanavond.
Als hij slim is zegt 'ie dat hij het zelf wel mee vindt vallen.
pi_217573798
Het grootste probleem vind ik nog dat geknijp met zijn ogen, die rest kan en zal nog wel gefixed worden.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 11:08:05 #33
375570 crew  Cyan9
pi_217573834
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:55 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik kijk gewoon dit jaar voor het eerst niet eens meer naar die bookmakers. Geen idee ook waar mijn favoriet staat daar (Finland).
Ik vind bookmakers ook een irritant iets, kijk ik ook zo min mogelijk naar. Ik heb echt het idee dat er te veel waarde aan wordt gegeven. Redelijk wat mensen (niet per se hier!) lijken te redeneren dat als iets laag bij de bookies staat, dat het dan ook meteen slechte nummers zijn. Dat vind ik te kort door de bocht.
pi_217573922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik vind bookmakers ook een irritant iets, kijk ik ook zo min mogelijk naar. Ik heb echt het idee dat er te veel waarde aan wordt gegeven. Redelijk wat mensen (niet per se hier!) lijken te redeneren dat als iets laag bij de bookies staat, dat het dan ook meteen slechte nummers zijn. Dat vind ik te kort door de bocht.
Het zijn ook de odds voor de overwinning. Uiteraard ga je hier niet mee winnen dus logisch dat je dan zakt bij de bookies. Daar hoef ik die odds niet eens voor te zien. Het zou me vreemder lijken als we gewoon op dezelfde positie bleven staan. Ik zou me eerder zorgen maken over kwalificatie, want dat is verre van zeker als het geheel er zo rommelig en amateuristisch uitziet en klinkt.

Een nummer dat laag staat in de odds hoeft voor jou geen slecht nummer te zijn, maar Eurovisie is een competitie en een niet-competitief nummer is in deze context dus een slecht nummer.
pi_217573924
Ik denk ook nog steeds dat teveel landen een televote vriendelijk nummer hebben ,die zullen elkaar cancellen. Blijft over de juryvriendelijke nummers en dat vind ik een beetje lastig. Ik gok nog steeds op waar 2 honden vechten om 1 been gaat de derde ermee heen
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:16:55 #36
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_217573930
Plek 10-15. Ik vrees ervoor...
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  roze donderdag 8 mei 2025 @ 11:17:54 #37
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217573937
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:02 schreef NLpop het volgende:

[..]
Als hij slim is zegt 'ie dat hij het zelf wel mee vindt vallen.
Aran kennende zegt hij dat vast niet. :+
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:19:47 #38
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217573951
Hoe. Dan.
HOE. DAN.

Kan het nu nooit eens zonder ons weer een meltdown te bezorgen :')

Ik hoopte dat ik gerustgesteld zou worden door de bewegende beelden maar ik word er juist nog minder teamkomtgoed van :')
Fuck the EBU
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:23:14 #39
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217573965
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:16 schreef Gerard-Joling het volgende:
Plek 10-15. Ik vrees ervoor...
Ik gokte in eerste instantie op pakweg 7 of 8. Zowel Claude zelf (zo vrolijk en correct dat het voor mezelf wat gortig is) als het liedje (er mist wat aan) zijn niet m'n ding, maar ik kan me voorstellen dat anderen er meer in zien/horen.

Maar als er visueel een rommeltje van gemaakt wordt haalt 'ie dat inderdaad niet.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 11:26:58 #40
375570 crew  Cyan9
pi_217573988
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:16 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het zijn ook de odds voor de overwinning. Uiteraard ga je hier niet mee winnen dus logisch dat je dan zakt bij de bookies. Daar hoef ik die odds niet eens voor te zien. Het zou me vreemder lijken als we gewoon op dezelfde positie bleven staan. Ik zou me eerder zorgen maken over kwalificatie, want dat is verre van zeker als het geheel er zo rommelig en amateuristisch uitziet en klinkt.

Een nummer dat laag staat in de odds hoeft voor jou geen slecht nummer te zijn, maar Eurovisie is een competitie en een niet-competitief nummer is in deze context dus een slecht nummer.
Dat klopt, maar ik ben dus van mening dat veel mensen de bookmakers hanteren om te baseren of iets goed of slecht is. Ik hou niet van die mentaliteit. Daarbij komt dat ik vind dat de bookmakers te veel invloed hebben op het (mogelijke) verloop van de competitie.

Maar dat is allemaal een beetje off-topic.
pi_217574075
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:16 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Ik denk ook nog steeds dat teveel landen een televote vriendelijk nummer hebben ,die zullen elkaar cancellen. Blijft over de juryvriendelijke nummers en dat vind ik een beetje lastig. Ik gok nog steeds op waar 2 honden vechten om 1 been gaat de derde ermee heen
Ik hoop niet dat je verwacht dat NL één van die honden is, want als hij zo vals zingt als in dat filmpje gaat de jury hem ook geen liefde geven hoor!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 11:40:30 #42
163650 Greys
pi_217574080
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:55 schreef NLpop het volgende:

[ afbeelding ]
Maar er staat niks anders in die koppen dan dat hier en overal *gebaart weids* wordt gezegd in dit geval. Dus onwaar is het niet toch.

(Zeg ik als iemand die zich normaal boos maakt om dat soort koppen)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217574247
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:40 schreef Greys het volgende:[..]
Maar er staat niks anders in die koppen dan dat hier en overal *gebaart weids* wordt gezegd in dit geval. Dus onwaar is het niet toch.

(Zeg ik als iemand die zich normaal boos maakt om dat soort koppen)
Ik vind het overdreven en zie dat soort koppen als clickbait.

Ja, ik kan er boos om worden omdat ze (onterecht) extra druk op Claude leggen, terwijl hij zich al lang op grote podia en tv bewezen heeft. We weten wat hij kan. Veel negatieve pers deze week kan een self-fulfilling prophecy worden.

Ik vind die Raatgever overigens ook een twijfelachtig figuur sinds zijn rare 'reconstructie' van Joosts diskwalificatie. (Maar dat is een ander verhaal)
pi_217574350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 08:02 schreef TheVulture het volgende:
Ja waarom juist dit stuk gekozen wordt is me een raadsel, waarschijnlijk het meest rommelige stuk van de performance, zeker als je de opbouw mist van het kleine begin
Laten we dan in ieder geval met z'n allen hopen dat dit niet het beste stukje was, en dat ze het express hebben gekozen.
C’est Davie :o)
pi_217574382
quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:11 schreef Dave het volgende:

[..]
Laten we dan in ieder geval met z'n allen hopen dat dit niet het beste stukje was, en dat ze het express hebben gekozen.
Ja joh ze nemen ons in de zeik. :) Ze dachten we zullen die Fokkers eens de stuipen op het lijf jagen. Nou dat is dan heel goed gelukt. :P
pi_217574388
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]
True, maar dit is wel echt het meest nietszeggende stuk en de overgang
Wel de overgang waarvan mensen in de reaction videos zeiden dat ze er door verrast werden.
Dat gevoel heb ik bij deze clip (nog) niet, misschien omdat ie te kort op de overgang begint.
pi_217574411
Zou Claude / AvroTros geschrokken zijn van de reacties?
pi_217574453
Als ze realistisch zijn niet.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 12:27:18 #49
163650 Greys
pi_217574485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:18 schreef drxanax het volgende:
Zou Claude / AvroTros geschrokken zijn van de reacties?
Dat lijkt me best een beetje.
Dit is immers voor niemand leuk.
Ook op instagram onder de reel van Eurovision staat heel veel negatief. Dat moet je niet willen voor je deelnemer lijkt me.

Maar ze zullen daar vast wel het hoofd veel koeler houden dan wij en alle reageerders op X en insta *gebaart weids* omdat zij het geheel al kennen en echt helemaal niemand beter wordt van stress en paniek.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217574531
quote:
86s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:50 schreef Cyan9 het volgende:
Ik denk dat een top 10 resultaat nog steeds wel mogelijk is. Een korte clip van een repetitie is precies wat het is: een korte clip van een repetitie. Repetities zijn zelden perfect, en beter dat het nu gebeurt (qua zang en/of foutjes in de camera shots) dan in de liveshow. Het nummer heeft daarnaast op zichzelf kwaliteit genoeg, en het lijkt me wat voorbarig om een hele staging af te serveren op basis van wat foto's en een korte clip.

Strijden om de winst lijkt me wel een brug te ver, maar dat vond ik sowieso al buiten ons bereik liggen.

Dat uitgerekend ik hier nu de positieve rol heb voelt wel ietwat onwerkelijk. :+
Als het puur gaat om het halen van de top 10 is iedereen hier waarschijnlijk nog wel positief toch? Dat is een kwestie van ruim 150 punten scoren, wat bij een beetje normale vocale prestatie met dit liedje prima mogelijk moet zijn.

Het gaat er nu juist over dat Nederland er niet het maximale uithaalt. Naar mijn mening is Zweden de gedoodverfde favoriet. Maar daarachter heb je met Oostenrijk, Frankrijk, Nederland, Estland en Israël 5 landen die elkaar nauwelijks ontlopen en allemaal in aanmerking komen om eerste of vijfde van deze groep te worden op de plekken 2-6 (en als ik even extra positief doe: als je 2e kan worden, kan je ook winnen als Zweden een beetje tegenvalt). Daarachter krijg je de categorie Albanië, Oekraïne, Malta, Zwitserland, Duitsland, e.d. voor wie een plek in de top 10 het plafond is. Dan gaat er toch iets mis als Nederland na die sprint voor de tweede plaats straks als 9e eindigt ofzo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')