abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217567301
quote:
Jongen van school gehaald wegens discriminatie: 'Enige blanke leerling in klas'

Peter en Trudy kozen het Waterlant College voor hun dertienjarige zoon Mees omdat de school bekendstaat om zijn uitgebreide sportaanbod. Mees had vmbo-kaderadvies en kon kiezen tussen het Clusius College en Waterlant. Toch was Mees na twee maanden alweer van school. De reden: hij was de enige blanke leerling in de klas en werd gediscrimineerd, meldt Het Parool.

De ouders keken niet naar de samenstelling van de leerlingen. ‘We hebben alleen maar naar het profiel van de scholen gekeken, geen moment naar de samenstelling. Siert ons dat nou niet?’ vraagt Peter zich af tegenover Het Parool.

‘Hij werd uitgemaakt voor tata, kaaskop en kut-Hollander’
Toen ze voor het eerst de school binnenliepen, merkten ze het pas echt. ‘Jullie moeten de ouders van Mees zijn’, zei iemand bij binnenkomst. Trudy de moeder van Mees reflecteert terug op dat moment: ‘Ik dacht nog: hoe weten ze dat? Later begreep ik dat Mees het enige jongetje was met blond haar en blauwe ogen.’

Al snel werd Mees doodongelukkig. Hij voelde zich buitengesloten. In de pauzes spraken klasgenoten vooral Turks en Marokkaans. Hij werd uitgescholden voor ‘tata’, ‘kaaskop’ en ‘kut-Hollander’. Volgens zijn ouders was dit geen gewoon pestgedrag. ‘Je wilt het woord niet graag gebruiken, maar het is discriminatie,’ zegt Trudy tegenover De Volkskrant.

Overleg met de school
Na acht weken barstte de bom. Mees kwam thuis huilend binnen. Hij wilde niet meer terug naar school. De dag erna zaten zijn ouders bij teammanager Margot Focke. ‘Dat was heel prettig’, zegt Peter. De school wilde meedenken, maar voor de ouders was het besluit duidelijk: Mees zou na de herfstvakantie vertrekken.

Segregatie in het onderwijs
Volgens het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap neemt in grote en middelgrote gemeenten de segregatie toe. Sinds 1 januari 2021 geldt hiermede in het onderwijs een beleidsagenda tegen segregatie. Echter wordt in het overheidsbeleid vooral de nadruk gelegd op sociaaleconomische segregatie en niet op culturele segregatie.

https://nieuwrechts.nl/10(...)nke-leerling-in-klas
Anti-blank racisme begint een steeds groter probleem te worden in dit land. Wellicht zou de nationaal coordinator racismebestrijding zich hier eens tegen uit kunnen spreken.
pi_217567313
Dat probleem had Halsema nu ook in haar eigen Amsterdam. En ook zij haalde haar kinderen daar weg.
Maar deze vorm van discriminatie blijft altijd verzwegen wanneer er weer eens geklaagd wordt dat er te weinig gemengde scholen zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217567332
Prachtig toch, in de minderheid zijn in je eigen land en gepest worden omdat je Nederlander bent. Was echt niet te voorspellen dit.
  woensdag 7 mei 2025 @ 16:02:37 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217567337
De kanarie in de mijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217567342
Nationstate for me but diversity for thee 🇮🇱 🤷‍♂️🤷‍♀️
  woensdag 7 mei 2025 @ 16:03:47 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217567347
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 15:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat probleem had Halsema nu ook in haar eigen Amsterdam. En ook zij haalde haar kinderen daar weg.
Maar deze vorm van discriminatie blijft altijd verzwegen wanneer er weer eens geklaagd wordt dat er te weinig gemengde scholen zijn.
En om de een of andere reden lukt het dergelijke scholen nauwelijks om voldoende leraren te vinden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217567353
quote:
De ouders keken niet naar de samenstelling van de leerlingen. ‘We hebben alleen maar naar het profiel van de scholen gekeken, geen moment naar de samenstelling. Siert ons dat nou niet?’ vraagt Peter zich af tegenover Het Parool.
Nee dat siert je niet. Je zoon was namelijk de dupe van dat enorme pak boter op je hoofd.
  woensdag 7 mei 2025 @ 16:05:09 #8
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_217567358
Gewoon een beetje voor jezelf opkomen. Het baart mij zorgen dat de Nederlandse blanke jongetjes steeds meer een beetje mietjes worden die huilen bij het minste of geringste. Zo word je goed klaargestoomd voor de maatschappij ja. ;( ;(
AZ
ALKMAAR
  woensdag 7 mei 2025 @ 16:05:37 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_217567360
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_217567369
Je kind naar een vogel noemen :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Miss 200.000.000! woensdag 7 mei 2025 @ 16:07:32 #11
367000 roos94
pi_217567370
Whats new?

Dit was ik, begin-mid 2000er jaren.

Als blond haar blank meisje in Roffa Zuid.

Maar bij mij was het niet echt zo extreem. Werd wel zwart gemaakt omdat ik "Kaas" was. En "Hollandse Melk". En ik was enigkind wat iedereen heel raar vond want bij mij hadden ze allemaal honderd siblings. Maar niet extreem pesten.
pi_217567377
Door: Roelf Jan Duin 15 oktober 2016, 10:00

:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217567382
quote:
quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:08 schreef xpompompomx het volgende:
Door: Roelf Jan Duin 15 oktober 2016, 10:00

:')
De bron nieuwsrechts.nl was niet voldoende hint? :D
pi_217567400
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:07 schreef raptorix het volgende:
Je kind naar een vogel noemen :')
En als hij dan thuiskomt om te eten en hij lust het niet, dat zijn vader dan zegt: "Eet je kool, Mees."
pi_217567408
Daar zijn de ouders toch zelf schuldig aan, je oriėnteert toch eerst voordat je een school kiest
  Moderator woensdag 7 mei 2025 @ 16:13:48 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217567419
Oud NWS idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')