abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217566453
https://nos.nl/artikel/25(...)te-brengen-met-gezin

quote:
Zeeuwse sterrenchef stopt om meer tijd door te brengen met gezin
Sterrenchef Thijs Meliefste stopt na tien jaar met zijn restaurant in Wolphaartsdijk. De zaak, die bekroond is met een Michelinster, sluit per 1 september de deuren.

"Anuschka en ik kiezen er als ondernemers en als gezin bewust voor om meer tijd voor elkaar te nemen", zegt Meliefste (38) bij Omroep Zeeland.

Daarbij speelt ook een rol dat een paar jaar geleden multiple sclerose (MS) is vastgesteld bij Anuschka Meliefste, een ernstige aandoening van het centrale zenuwstelsel. Ze is gastvrouw in het restaurant maar kan als gevolg van de ziekte steeds minder meedraaien in het restaurant.

"Het zijn tien prachtige jaren geweest, maar het waren ook lange dagen met weinig vrije tijd", stelt de topkok. "Na de sluiting gaan we dan ook eindelijk wat meer tijd voor elkaar krijgen en bijvoorbeeld eens een paar weken op vakantie."

Veerse Meer
Restaurant Meliefste opende in 2015 bij een jachthaven in Wolphaartsdijk, niet ver van Goes. Het menu is altijd sterk geïnspireerd geweest door het Veerse Meer waar het restaurant op uitkijkt.

In het tienjarig bestaan werd Meliefste regelmatig bekroond. In 2020 bekroonde de culinaire gids Gault&Millau Thijs Meliefste tot "jonge chef van het jaar".

Zeeuwse grond
Al snel na de opening in 2015 werd hij ook genoemd als kanshebber op een Michelinster, die kreeg hij op 29 maart 2021. "De Zeeuwse grond en wateren inspireren hem tot puurheid", schrijft de Michelingids.

In 2022 verzorgde Meliefste als eerste sterrenchef in Nederland een ziekenhuismaaltijd. Op het menu van de patiënten in het ziekenhuis in Goes stond scholfilet met zeevruchtensaus met spinazie-venkelmix en een aardappel-knolselderijbrandade. "Ik wilde een gerecht maken waar je je op kunt verheugen als je in de lappenmand ligt", aldus Meliefste toen.

De sluiting van het restaurant in Wolphaartsdijk betekent niet dat Thijs Meliefste helemaal van het toneel verdwijnt. Hij wil een internationaal project beginnen, waarover hij nu nog weinig kan zeggen behalve dat het veel minder tijd gaat kosten dan zijn huidige restaurant.

Toekomstbestendiger
Uiteindelijk sluit Meliefste niet uit dat hij een nieuwe restaurant opent, maar dan zonder de ellenlange werktijden waar hij, zijn vrouw en de werknemers nu mee te maken hebben. "We zien er een uitdaging in om de topgastronomie toekomstbestendiger te maken", aldus Meliefste. "Zodat personeel minder lange weken hoeft te draaien, maar we toch de hoogste kwaliteit kunnen leveren."
Minder liflafjes _O_

Het gaat nog druk worden bij kwaliteitsrestaurants zoals De Admiraal *O*
pi_217566466
De NOW regeling terug betalen is niet aan iedereen gegeven.
pi_217566488
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 14:04 schreef Nober het volgende:
De NOW regeling terug betalen is niet aan iedereen gegeven.
Heb je enig bewijs van zulk een beschuldiging dat dat de grond is voor het sluiten van zijn restaurant?

Of ben je gewoon zo'n anonieme toetsenbordheld die graag wat boos roept ten koste van anderen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator woensdag 7 mei 2025 @ 14:13:57 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217566526
Liflafjes :9
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217566563
Laflifjes *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 7 mei 2025 @ 14:33:45 #6
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217566630
#breaking
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 7 mei 2025 @ 14:34:15 #7
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217566633
Ik heb een collega die heet Anuschka Schotanus.
pi_217566717
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 14:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
#breaking
Wel godverdomme, weet je hoe duur dat bord was :( :( :(
A murky, forgotten land.
pi_217567097
Hebben ze de coronasteun wel al terugbetaald?
U MAD?
pi_217567126
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 14:34 schreef RamboDirk het volgende:
Ik heb een collega die heet Anuschka Schotanus.
Dat is een schot voor open doel :)
pi_217567265
Fake news, het is een enkele sterchef.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217567754
Goede zaak dat hij stopt, zijn de werkgevers tenminste een chef-kok kwijt die niet meer de werkgevers wil koken.
Zouden veel meer chef-koks moeten doen, want dan komt er tenminste een einde aan feest en luxueus leventje van de werkgevers.
  Moderator woensdag 7 mei 2025 @ 17:08:23 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217567804
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 17:02 schreef torentje het volgende:
Goede zaak dat hij stopt, zijn de werkgevers tenminste een chef-kok kwijt die niet meer de werkgevers wil koken.
Zouden veel meer chef-koks moeten doen, want dan komt er tenminste een einde aan feest en luxueus leventje van de werkgevers.
_O-
  woensdag 7 mei 2025 @ 17:37:40 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217568025
Als het zo goed liep zou hij het toch wel verkopen zou je denken?
pi_217572692
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 14:19 schreef StateOfMind het volgende:
Laflifjes *O*
Lafmilfjes
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217572749
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 17:37 schreef Hexagon het volgende:
Als het zo goed liep zou hij het toch wel verkopen zou je denken?
omdat je dan als chefkok zult moeten aanblijven. de ster is vaak echt verbonden aan de chef en zeker van een kleinere zaak.
pi_217572767
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 17:02 schreef torentje het volgende:
wat, mensen mogen niet lekker eten ervan genieten?

aantal jaar terug in frankrijk (staatburg) at je eet voor een 55 pp bij een sterrenrestaurant je zelf tonnetje rond (excl. drank).
pi_217573605
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 08:56 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wat, mensen mogen niet lekker eten ervan genieten?

aantal jaar terug in frankrijk (staatburg) at je eet voor een 55 pp bij een sterrenrestaurant je zelf tonnetje rond (excl. drank).
Het probleem is dat slechts de werkgevers geld genoeg hebben om vaker lekkere etentjes te kunnen betalen. De werknemers daarentegen moeten zelf hun tijd investeren om lekkere etentjes te bereiden en tijd verspillen om ingrediënten bij elkaar te zoeken.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 10:52:06 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217573671
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:47 schreef torentje het volgende:

[..]
Het probleem is dat slechts de werkgevers geld genoeg hebben om vaker lekkere etentjes te kunnen betalen. De werknemers daarentegen moeten zelf hun tijd investeren om lekkere etentjes te bereiden en tijd verspillen om ingrediënten bij elkaar te zoeken.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 17:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
_O-
pi_217573700
Kan ie mooi het leger in om uiteindelijk een generaal te worden *O*

Met 4 sterren _O_
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')