Pakistan heeft F16'squote:Op woensdag 7 mei 2025 00:19 schreef ACT-F het volgende:
Heeft India wel F16? Of hebben ze Mirage? Ik kan hier geen chocola van maken:
[ x ]
Welterusten!quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:39 schreef Ali_boo het volgende:
Ik geef het nog 10 min en dan ga ik naar bed
Je wil me nu al weg hebben natuurlijkquote:
Kennelijk hebben ze samen met China een eigen kloon ervan gemaakt:quote:
Nope, maar een goede nachtrust is belangrijker dan op te blijven om te wachten op nieuws wat nog wel 10 uur op zich kan laten wachten.quote:
Gelukkig is hij maar een hofnar.quote:Op woensdag 7 mei 2025 01:14 schreef Vis1980 het volgende:
Dit zou echt nooit gebeurd zijn als Trump president was.
Hoe kunnen ze zo stellig breaking news posten als je alleen wat oranje natriumbollen in de lucht ziet?quote:
Omdat één van die oranje natriumbolletjes hier ligt:quote:Op woensdag 7 mei 2025 01:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze zo stellig breaking news posten als je alleen wat oranje natriumbollen in de lucht ziet?
Maar zullen ze die ook gebruiken?quote:
Laat de hele wereld dat maar doen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 04:45 schreef -Deluzion- het volgende:
De populatie van India is echt véél te groot, het slaat gewoon nergens meer op. Zelfs heel Europa, dat qua oppervlakte meer dan drie keer zo groot is als India komt nog niet eens tot de helft van hun totale bevolking. Maybe moeten ze daar eerst maar eens stoppen met zich voort te planten als konijnen.
Ja allebei dankzij nederland.quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:19 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wel vergeten dat ze allebei kernwapens hebben?
quote:. Je lijkt te verwijzen naar Abdul Qadeer Khan (vaak A.Q. Khan genoemd), die in de jaren ’70 en ’80 bij URENCO in Nederland werkte als metallurgisch ingenieur en later de vader werd van het Pakistaanse kernwapenprogramma.
Hij werkte destijds bij URENCO via een Nederlands dochterbedrijf (FDO in Almelo) en kreeg toegang tot gevoelige informatie over ultracentrifuge-technologie voor uraniumverrijking. Eind jaren ’70 vertrok hij naar Pakistan, waar hij deze kennis gebruikte om het nucleaire programma daar op te bouwen.
Wat er met die kennis gebeurde:
• In Pakistan bouwde Khan op basis van die technologie installaties om uranium te verrijken, wat leidde tot de ontwikkeling van kernwapens.
• Illegale nucleaire handel: Later werd duidelijk dat Khan een internationaal netwerk opzette om nucleaire technologie te verspreiden naar landen als Libië, Noord-Korea en Iran. Dit werd begin jaren 2000 publiek na een internationale inlichtingensamenwerking.
• Khan werd in Pakistan onder huisarrest geplaatst na deze onthullingen, maar bleef tot zijn dood (2021) een soort nationale held daar.
Samenvatting: die kennis is in feite verspreid via Khan’s netwerk naar meerdere landen en droeg wereldwijd bij aan de proliferatie van nucleaire technologie, ondanks internationale non-proliferatieverdragen.
Kernwapens is echt het laatste wat er gaat gebeuren. Snap niet eens dat het aangehaald wordt. Heeft helemaal geen strategische waarde en kan alleen maar leiden tot een enorme ramp.quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Denk zelf dat het niet zo’n vaart zal lopen met die kernwapens. Een jaar of 20 geleden was de regio ook erg onrustig een aantal jaren.
Steve weer aan de Red Bull.quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:42 schreef Momo het volgende:
Toen ik naar bed ging, ging Steve live. Ben wakker en hij is nog steeds live![]()
Bekijk deze YouTube-video
Precies. Ik was nooit een fan van Mark Rutte, maar zijn sterkste eigenschap als leider vond ik zijn ongekende vermogen tot zachte diplomatie op de achtergrond, gericht op een eerlijke oplossing in plaats van zijn ego.quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat we hier zien gebeuren is het grote probleem van "sterke" mannen kiezen. Beide kanten hebben een grote bek voor de feiten bekend zijn en maken beloftes die ze eigenlijk niet waar willen maken. Maar doe maar eens een stapje terug, want dan ben je zwak.
De heer Ruttequote:Op woensdag 7 mei 2025 08:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Ik was nooit een fan van Mark Rutte, maar zijn sterkste eigenschap als leider vond ik zijn ongekende vermogen tot zachte diplomatie op de achtergrond, gericht op een eerlijke oplossing in plaats van zijn ego.
RUTTEGODquote:Op woensdag 7 mei 2025 08:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Ik was nooit een fan van Mark Rutte, maar zijn sterkste eigenschap als leider vond ik zijn ongekende vermogen tot zachte diplomatie op de achtergrond, gericht op een eerlijke oplossing in plaats van zijn ego.
Het voordeel van ons polder model / positie in de wereld, geografische ligging, is dat wij altijd zoeken naar oplossingen. hierdoor zijn we vaak rechtdoor zee (duidelijk communiceren wat je wil), besef dat de ander ook recht heeft op een eigen agenda en eigen belang (dus ook van de ander verwacht dat deze echt zegt wat hij meent) En vooral dat we dus graag deals maken, die er op gericht zijn de volgende keer nog een betere deal te sluiten waar iedereen blij van wordt.quote:Op woensdag 7 mei 2025 08:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
RUTTEGOD
Beste MP die we ooit hebben gehad.
Het gaat niet enkel 'geen vaart lopen', het gaat gewoon niet lopen. Kernwapens hebben eigenlijk maar een ding en dat is dat het mensen bang maakt, hoe onbestaand het gebruik ervan (tussen twee kernmachten) ook is. Want dan krijg je 'mad'. En zelfs een kernmacht die kernwapens gebruikt tegen een land die het niet heeft is nihil. Dat zie je aan Rusland. Waarom? omdat ook Putin denkt: 'ja, maar wacht eens even. Het kan natuurlijk wel dat een andere kernmacht met kernwapens Oekraine te hulp komt, als ik kernwapens ga gebruiken'.quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Denk zelf dat het niet zo’n vaart zal lopen met die kernwapens. Een jaar of 20 geleden was de regio ook erg onrustig een aantal jaren.
Rutte heeft juist alles. Hij kan ook harde diplomatie spelen. Dat zie je nu met Trump.quote:Op woensdag 7 mei 2025 08:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |