abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 mei 2025 @ 08:49:17 #151
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217572717
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rusland slaat elk jaar 2 miljard stuk op desinformatiecampagnes en dergelijke. En het is nog effectief ook.
Ik wil ook in die pot graaien waar kun je je aanmelden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217572727
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 08:37 schreef Erno-BE het volgende:
Als morgen door de Oekraïnse aanval de Slowaakse premier Fico ernstig gewond raakte of zelfs komt te overlijden, dan kan Slowakije toch Artikel 5 van de NAVO inroepen? Immers een niet-NAVO-land heeft de regering van een NAVO-land aangevallen.
Nice try, Hans.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217572729
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 08:24 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Wat een belachelijke zielige reactie, als je echt op recht geïnteresseerd waarom ik deze reactie schreef dan kun je gewoon terug gaan lezen en weet je waarom we een klein beetje zijn afgeweken naar het onderwerp stikstof
Piswoest
  donderdag 8 mei 2025 @ 08:53:24 #154
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217572740
quote:
Als morgen door de Oekraïnse aanval de Slowaakse premier Fico ernstig gewond raakte of zelfs komt te overlijden, dan kan Slowakije toch Artikel 5 van de NAVO inroepen? Immers een niet-NAVO-land heeft de regering van een NAVO-land aangevallen.
Dan zeggen alle navolanden, tsja, jammer hoor.. maar waarom ga je dan ook op bezoek bij een vijandig land dat in een zelf gestarte oorlog zit? En dan nog naar een plek waarvoor je specifiek gewaarschuwd was.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_217572773
quote:
Het zou voor de EU een godsgeschenk zijn om op een dergelijke manier van deze walgelijke nestbevuiler af te komen.
  donderdag 8 mei 2025 @ 08:58:57 #156
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217572779
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 07:31 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Ik vind dat de EU op twee dingen onze belangen ondermijnt, zo vond ik het echt ongelovelijk slecht hoe de EU oost Europese landen probeerden te dwingen om migranten op te nemen uit het midden oosten en Afrika. Daarbij hebben we door EU regels een stikstof probleem waardoor we ook nog eens geen huizen kunnen bouwen, Dus we moeten van de EU migranten op nemen maar mogen geen huizen bouwen. Maar voor mij is het wel duidelijk dat Rusland het niet beter met ons voor heeft als de EU

Ik ben al jaren een rechtse stemmer rond 2001 op Pim Fortuyn en daarna op Wilders, Maar ik heb die nieuwe rechtse lui van Forum voor Democratie nooit begrepen. Ik vind die praatjes van die anti vaxxers gewoon middel eeuws, ze konden wel van de Taliban zijn. Ook vind ik het onbegrijpelijk hoe men de Russische agressie kan goed praten.

Rusland en de EU, het één praat het ander niet goed, maar als ik toch moet kiezen kies ik voor de EU omdat hun geldingsdrang toch kleiner is als die van Rusland en ze kan ons deels beschermen tegen Rusland.
Omdat dat onderdeel van de deal was. je wil open grenzen en miljarden aan subsidie dan moet je daar ook iets voor terug doen.

Stikstof is ook vooral een cda bbb probleem wat al lang opgelost had kunnen worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217572786
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 08:11 schreef StarTrek het volgende:

[..]
In de jaren negentig was er veel meer stikstof, daarbij is het voor een klein dichtbevolkt land als Nederland veel moeilijker om minder stikstof uitstoot te hebben dan voor een groot land als Duitsland, wat als land minder dicht bevolkt is over het gehele Duitsland gezien. Het is gewoon tegenstrijdig de EU vind dat we veel migranten moeten opvangen maar vind tegelijker tijd dat onze stickstof uitstoot omlaag moet. EU gaat hier wel erg in tegen onze soeveraniteit, okay het is lang niet zo erg als Rusland maar klopen doet het ook niet.

https://www.clo.nl/indica(...)e-landbouw-1970-2021
Of je trekt gewoon de conclusie dat we hier simpelweg teveel koeien hebben. Wat trouwens al decennia bekend was maar waarvoor we gewoon hebben weggekeken omdat de boerenlobby tot z’n schouder in de reet zat bij de gevestigde partijen.
pi_217572809
quote:
Is Oekraïne NAVO gebied? Daarnaast heeft Oekraïne al aangegeven dat zij de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de lui die een gezochte oorlogsmisdadiger willen bezoeken niet nemen. Dat is logischerwijze de taak van de Russen.
  donderdag 8 mei 2025 @ 09:19:03 #159
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217572877
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 09:04 schreef Ulx het volgende:
Is Oekraïne NAVO gebied?
Nee, maar belangrijker: moskou is dat ook niet.
  donderdag 8 mei 2025 @ 09:19:27 #160
6484 ExTec
pi_217572880
Nog niet. 8-)
  donderdag 8 mei 2025 @ 09:47:49 #161
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_217573062
quote:
Nog net zo idioot als in de covidreeks
Tics van je petten.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 09:49:17 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217573073
quote:
Nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217573115
quote:
Een land kan ten aller tijden met artikel 5 gaan wuiven. Dan komt het clubje bij elkaar en gaan ze over het incident praten. Ik denk niet dat dat groepje daarna iets drastisch gaat besluiten zoals het stoppen van de verdediging van Oekraine. Vooral omdat de meerderheid Fico heeft ontraden om te gaan.
pi_217573128
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3longj224dk2d

🤬 This morning, Russians carried out airstrikes in Sumy region: a 55-year-old woman was killed, two people were injured.

❗️One residential building was completely destroyed, three more civilian homes and seven outbuildings were damaged.
De Russen willen dus toch geen wapenstilstand. Probleem opgelost.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 09:57:38 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217573137
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 09:54 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Een land kan ten aller tijden met artikel 5 gaan wuiven.
Nee

quote:
Article 61

“For the purpose of Article 5, an armed attack on one or more of the Parties is deemed to include an armed attack:

on the territory of any of the Parties in Europe or North America, on the Algerian Departments of France 2, on the territory of Turkey or on the Islands under the jurisdiction of any of the Parties in the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer;
on the forces, vessels, or aircraft of any of the Parties, when in or over these territories or any other area in Europe in which occupation forces of any of the Parties were stationed on the date when the Treaty entered into force or the Mediterranean Sea or the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer.”
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_110496.htm

Dus niet Moskou
  donderdag 8 mei 2025 @ 09:57:58 #166
6484 ExTec
pi_217573139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 09:54 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Een land kan ten aller tijden met artikel 5 gaan wuiven. Dan komt het clubje bij elkaar en gaan ze over het incident praten. Ik denk niet dat dat groepje daarna iets drastisch gaat besluiten zoals het stoppen van de verdediging van Oekraine. Vooral omdat de meerderheid Fico heeft ontraden om te gaan.
Wat je zegt is correct, maar komt er meer op neer dat je als regering niet ergens ver weg bewust in harms way kunt gaan staan om daarna te verwachten dat de NAVO wel de kastanjes voor je uit het vuur gaat halen.

NA staat voor Noord-Atlantisch. Moskou ligt daarbij nou niet echt bepaald in de buurt.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 10:00:33 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217573168
Nee is niet correct
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:03:48 #168
6484 ExTec
pi_217573213
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:00 schreef sp3c het volgende:
Nee is niet correct
Strikt genomen kan je toch art 5 gaan tamboeren?

Denk alleen niet dat iemand er in stinkt.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 10:05:58 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217573239
Ja strikt genomen kun je artikel 5 roepen als je van je fiets valt maar zolang het incident niet aan de voorwaarden voldoet gaat het clubje er niet over vergaderen
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:10:48 #170
6484 ExTec
pi_217573277
Was wel weer goed voor z'n airmiles.

twitter
pi_217573312
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lonfkhy3a22d

🙏 At night, Russia dropped an aerial bomb on 9-story building in Kostyantynivka, Donetsk region. Currently, 12 people are known to have been injured.
Geen staakt-het-vuren.
pi_217573327
quote:
Niet echt.

quote:
For the purpose of Article 5, an armed attack on one or more of the Parties is deemed to include an armed attack:

on the territory of any of the Parties in Europe or North America, on the Algerian Departments of France 2, on the territory of Turkey or on the Islands under the jurisdiction of any of the Parties in the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer;

on the forces, vessels, or aircraft of any of the Parties, when in or over these territories or any other area in Europe in which occupation forces of any of the Parties were stationed on the date when the Treaty entered into force or the Mediterranean Sea or the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:19:19 #173
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217573367
quote:
2 minuten geleden
Parlement Litouwen akkoord met opzeggen landmijnenverdrag

Het parlement van Litouwen heeft ingestemd met het opzeggen van de deelname aan de Ottawa-conventie, die het gebruik van landmijnen verbiedt.
Alle EU-landen die grenzen aan Rusland willen uit dat verdrag stappen.

Het parlement van buurland Letland stemde vorige maand in met terugtrekking uit het landmijnenverdrag.
Landen die uit het verdrag stappen moeten de Verenigde Naties en andere deelnemende landen daarover informeren en mogen dan op termijn weer landmijnen gaan leggen.

Rusland heeft zich niet aangesloten bij de Ottawa-conventie. Het land heeft ook landmijnen gebruikt bij de invasie van buurland Oekraïne.

In Europa groeien de zorgen over de veiligheid sinds het begin van die invasie en sinds het aantreden van de Amerikaanse president Donald Trump. Amerikaanse militaire steun wordt sindsdien gezien als minder vanzelfsprekend.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217573370
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3longuqbias2d

🚀⚠️ For the first time since the beginning of Putin's so-called "truce", an air alert has been declared in Ukraine. Ballistic missiles threat.

⚔️ The enemy is less active, there were no clashes in some directions, but there were active clashes in a number of other directions, — OSUV "Khortytsia"

donderdag 8 mei 2025 @ 10:20:53 #175
6484 ExTec
pi_217573385
Ik merk het al, putin zit weer met tranen in z'n ogen in z'n bunker. Kondigt hij een staakt het vuren af, luisteren die vuige generaals weer niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')