abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217567020
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 14:49 schreef MaxMark het volgende:
Dit vond ik wel interessant, voor de mensen die nog niet helemaal doorhebben hoe actief Rusland online is.

Zie deze post van BILDjournalist Julian Röpcke, hier vast welk bekend:

[ x ]
Hij ontvangt dus regelmatig zulke commentaren. In dit voorbeeld dreigen ze ermee dat hij door een autobom wordt opgeblazen:

[ afbeelding ]

En als hij bij bedreigingen aangifte doet en de politie gaat op onderzoek uit, eindigt het spoor vaak aan de Russische grens, zo ook hier. Meta heeft gegevens afgegeven en er blijkt een Russisch telefoonnummer achter te zitten:

[ afbeelding ]

De Russische bot- en troll farms zijn alom aanwezig. Ik denk dat wij er hier misschien ook wel last van hebben. Het ergste vind ik nog de mensen die zeggen dat Rusland ons geen kwaad doet/wil doen.
Rusland ondermijnt ons al 10 jaar.
  woensdag 7 mei 2025 @ 15:59:57 #77
117098 Hathor
Effe niet
pi_217567314
quote:
Dit vond ik wel interessant, voor de mensen die nog niet helemaal doorhebben hoe actief Rusland online is.

[ x ]
Hij ontvangt dus regelmatig zulke commentaren. In dit voorbeeld dreigen ze ermee dat hij door een autobom wordt opgeblazen:

[ afbeelding ]

En als hij bij bedreigingen aangifte doet en de politie gaat op onderzoek uit, eindigt het spoor vaak aan de Russische grens, zo ook hier. Meta heeft gegevens afgegeven en er blijkt een Russisch telefoonnummer achter te zitten:

[ afbeelding ]

De Russische bot- en troll farms zijn alom aanwezig. Ik denk dat wij er hier misschien ook wel last van hebben. Het ergste vind ik nog de mensen die zeggen dat Rusland ons geen kwaad doet/wil doen.
Mensen die dat zeggen zijn waarschijnlijk onderdeel van die trollenfarms.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217567381
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 14:33 schreef MaxMark het volgende:
Nieuwe aanval van vandaag, ze zijn lekker op dreef nu. Luchtverdediging "elders" lijkt toch verzwakt te zijn, er zijn aardig wat doelen geraakt vannacht en hopelijk straks ook weer.

[ x ]
In tegenstelling tot de TT wordt Ruslands feestje nu al verstoord. Een harde klap voor TS
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217567424
quote:

[ x ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een Belgische journalist ging undercover in een Russische hackersgroep. Die journalist kreeg de opdracht om in Brussel anti-NAVO stickers te plakken. Ook werd er gezocht naar gegevens van journalisten.

Niet erg professioneel, maar het geeft wel aan dat men in Rusland geld uittrekt om hier de boel te beïnvloeden.

Bekijk deze YouTube-video
pi_217567466
quote:
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lolkzhcvms25

⚡️Lithuania plans to build naval drones with Ukraine in joint effort.

Under a “1+1” model, Lithuania would fund the production of two drones, keeping one for its own defense and sending the other to Ukraine.
Handig.
pi_217567560
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een Belgische journalist ging undercover in een Russische hackersgroep. Die journalist kreeg de opdracht om in Brussel anti-NAVO stickers te plakken. Ook werd er gezocht naar gegevens van journalisten.

Niet erg professioneel, maar het geeft wel aan dat men in Rusland geld uittrekt om hier de boel te beïnvloeden.

Bekijk deze YouTube-video
Rusland slaat elk jaar 2 miljard stuk op desinformatiecampagnes en dergelijke. En het is nog effectief ook.
pi_217567581
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rusland slaat elk jaar 2 miljard stuk op desinformatiecampagnes en dergelijke. En het is nog effectief ook.
Tja, wanneer een aanzienlijk deel van het volk tiktok/youtube/X als nieuwsbron gebruikt dan is dit heel makkelijk te beïnvloeden. Benieuwd hoeveel geld er naar een aantal van die Nederlandse "wakkere" influencers stroomt.
  woensdag 7 mei 2025 @ 16:34:48 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217567582
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 15:59 schreef Hathor het volgende:

[..]
Of beinvloed door die propagandafarms.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 7 mei 2025 @ 16:34:55 #84
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_217567583
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 15:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rusland ondermijnt ons al 10 jaar.
Tbh ik denk dat ze nooit gestopt zijn sinds de val van de USSR. Al zal het wel minder geweest zijn tijdens Jeltsin en Gorbatsjov. Maar goed ook "wij" zullen nooit helemaal gestopt zijn.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_217567603
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Tja, wanneer een aanzienlijk deel van het volk tiktok/youtube/X als nieuwsbron gebruikt dan is dit heel makkelijk te beïnvloeden. Benieuwd hoeveel geld er naar een aantal van die Nederlandse "wakkere" influencers stroomt.
Dat, maar ook matige journalistiek en luie media. Als het gaat over de Donbas wordt er bijvoorbeeld nog steeds geschreven over “pro-Russische separatisten” en een afscheidingsbeweging, terwijl al meer dan 10 jaar duidelijk is dat het allemaal is georkestreerd vanuit Rusland. Alles wat uit het Kremlin komt, wordt zonder enige controle overgenomen, terwijl het in 99% van de gevallen pure leugens zijn.

Waarmee de gevestigde media zich ook schuldig maken aan het verspreiden van nepnieuws en desinformatie.
pi_217567623
Ik moest hem even terugzoeken maar dit is een aardige deepdive over hoe Rusland hier al jarenlang de publieke opinie bespeelt:

https://www.maritderoij.c(...)g-een-handje-helpen/
  woensdag 7 mei 2025 @ 16:44:43 #87
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_217567630
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat, maar ook matige journalistiek en luie media. Als het gaat over de Donbas wordt er bijvoorbeeld nog steeds geschreven over “pro-Russische separatisten” en een afscheidingsbeweging, terwijl al meer dan 10 jaar duidelijk is dat het allemaal is georkestreerd vanuit Rusland. Alles wat uit het Kremlin komt, wordt zonder enige controle overgenomen, terwijl het in 99% van de gevallen pure leugens zijn.

Waarmee de gevestigde media zich ook schuldig maken aan het verspreiden van nepnieuws en desinformatie.
Zelfde als met het verhaal over de Oekrainse Nazi's. Maar weinig goede duiding over gezien in de gevestigde media hierover.
  woensdag 7 mei 2025 @ 16:48:24 #88
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_217567648
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik moest hem even terugzoeken maar dit is een aardige deepdive over hoe Rusland hier al jarenlang de publieke opinie bespeelt:

https://www.maritderoij.c(...)g-een-handje-helpen/
Toen ik mijn hobby "complottheorieën en hun origine onderzoeken" begon viel het meteen op dat het overgrote deel, Rusland als herkomst heeft.
pi_217567669
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Sowieso zijn volgens mij die lokale pro-Russen aan de zijkant gezet.
  Forum Admin woensdag 7 mei 2025 @ 16:53:10 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217567671
Je hebt hier ook mensen die denken dat Oekraïne een nazi staat is, dat moet ergens vandaan komen.

Overigens is het gemak waarmee men het labeltje rusbot ergens op plakt ook vervelend.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217567675
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:44 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Zelfde als met het verhaal over de Oekrainse Nazi's. Maar weinig goede duiding over gezien in de gevestigde media hierover.
Klopt, het Azov-bataljon bijvoorbeeld, of Zelensky die aan nazi zou zijn.

En het zich eeuwig herhalende lulverhaal dat Kyiv jarenlang de Donbas zou hebben gebombardeerd en geterroriseerd.
  Forum Admin woensdag 7 mei 2025 @ 16:55:24 #92
pi_217567685
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Klopt, het Azov-bataljon bijvoorbeeld, of Zelensky die aan nazi zou zijn.

En het zich eeuwig herhalende lulverhaal dat Kyiv jarenlang de Donbas zou hebben gebombardeerd en geterroriseerd.
De mooiste vind ik tot nu toe dat Rutte een oorlogshitser is. Hoe dan, die vent heeft nog net niet persoonlijk de nekslag aan defensie toegediend.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 7 mei 2025 @ 16:56:23 #93
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217567693
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:34 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Tbh ik denk dat ze nooit gestopt zijn sinds de val van de USSR. Al zal het wel minder geweest zijn tijdens Jeltsin en Gorbatsjov. Maar goed ook "wij" zullen nooit helemaal gestopt zijn.
Ze gebruiken dezelfde technieken om hun eigen bevolking te manipuleren en Poetin en zijn matties in het zadel te houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217567697
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Je hebt hier ook mensen die denken dat Oekraïne een nazi staat is, dat moet ergens vandaan komen.
Grappig dat dat doorgaans wel aanhangers zijn van AfD, de tweede partij van nota bene Duitsland, die van mening is dat het eigenlijk allemaal wel meeviel met de oorlogsmisdaden van de Wehrmacht. Maar dan kijken diezelfde lieden de andere kant op, want “anti-establishment” ofzo :')
  woensdag 7 mei 2025 @ 16:58:08 #95
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_217567708
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Overigens is het gemak waarmee men het labeltje rusbot ergens op plakt ook vervelend.
True, maar ook wel begrijpelijk gezien de hoeveelheid bots die o.a. social media bestoken.
  Forum Admin woensdag 7 mei 2025 @ 16:59:32 #96
pi_217567723
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Grappig dat dat doorgaans wel aanhangers zijn van AfD, de tweede partij van nota bene Duitsland, die van mening is dat het eigenlijk allemaal wel meeviel met de oorlogsmisdaden van de Wehrmacht. Maar dan kijken diezelfde lieden de andere kant op, want “anti-establishment” ofzo :')
Vooral anti buitenlanders, EU en libraal/woke
  woensdag 7 mei 2025 @ 17:03:27 #97
64288 Bensel
Ladderzat
pi_217567761
Denk dat de huidige aanvallen door drones op rusland vooralis om de luchtverdediging te testen, uit te putten qua munitie en uiteraard oververmoeid te maken zodat het minder effectief is voor 9 mei. Nu het wat goedkoper spul gebruiken, en dan vrijdag met het echte werk komen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 7 mei 2025 @ 17:05:34 #98
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217567782
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 15:59 schreef Hathor het volgende:

[..]
Maar de vraagt blijft of scvjb en PHP betaald worden.
  woensdag 7 mei 2025 @ 17:07:36 #99
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_217567801
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vooral anti buitenlanders, EU en libraal/woke
En anti Joods die zijn altijd de lul, al is het Israël/Hamas conflict een catch22 dingetje voor ze.
pi_217567802
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De mooiste vind ik tot nu toe dat Rutte een oorlogshitser is. Hoe dan, die vent heeft nog net niet persoonlijk de nekslag aan defensie toegediend.
Ja, want we moeten praten over vrede. Maar als je dan vraagt hoe die vrede eruit zou moeten zien of je confronteert ze met hard bewijs dat nergens uit blijkt dat Rusland is geïnteresseerd in vrede, dan word je geblokkeerd. Of je krijgt de eeuwige oneliner “ga dan zelf naar het front!!!1”.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')